Mieluisin limonaadi

  • 30 071
  • 175

Mikäs on parasta?


  • Äänestäjiä
    412

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lisään vielä sen, että

ravitsemustiedon opettajamme sanoi, että ihminen, joka käyttää paljon limonadeja, niin hänen kannattaa juoda lighteja, mutta ihminen joka juo vähän vähemmän, niin voi juoda huoletta sokeroituja limonadeja.

Ja oikeastaanhan lisäaineiden suurista haittavaikutuksista ei kuitenkaan ole mitään faktatietoa.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Pepsi MAX on parasta. Mukava kuitenkin vaihtelun vuoksi ostaa toisia juomia. Esim. Fanta Groovy Apple on aivan taivaallisen hyvää.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Eipä tule näitä litkuja oikeastaan enää missään muodossa lipiteltyä. Jossain vaiheessa elämää limpparit vain jäivät ilman sen suurempaa syytä, ja sitten sitä vain havahtui siihen, ettei niitä tai niiden makua kaipaa ollenkaan. Nykyisin menee vettä ja mehuja niiden sijasta, ja olen tilanteeseen varsin tyytyväinen.

Varmaan Sprite on se, mitä sitten harvoin tulee maisteltua.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
girlzilla kirjoitti:
Mikä ihmeen ongelma ihmisillä on light-limujen kanssa? Kukaan ei pakota teitä niitä ostamaan ja kaatakaa sokeria vaikka suoraan kurkusta alas jos haluatte.
Minulla ei mitään ongelmaa sinällään, mutta lightit maistuu suussani pahemmalta, eikä se ole vain kuvitelmaa. Light limppareissa on jollain tapaa sellainen imelämpi maku, jos kuvailisi, mikä ei nappaa. Toki se on myös tottumuskysymys, mutta juon tosiaan limuja suht harvakseltaan (uskoisin), eli väliäkö sillä.
 

theace

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän kaikkien limppareiden isoäiti on tietysti PIKAINEN LIMPSA.

Täältä tähän ja whatever omppupomppulimpsan kannattajat voivat juosta mutkille ja paeta vuorille jos ei naposta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Arttu#29 kirjoitti:
No faktahan se on että sokeria korvataan kaikenlaisilla mömmöillä, kai se on "riittävä ongelma" joka otetaan huomioon kun lightista puhutaan. Kumma juttu jos tämä ei ole mennyt perille.
Juu, makuasiat erikseen, mutta tähän puutun kuitenkin. Taloussokeri ei ole kropalle sen terveellisempää kuin nämä makeutusaineet siinä määrin kuin niitä jossain puolen litran pullossa on. Se on läpeensä teollista kamaa, eikä juuri luonnollisempaa kuin aspartaamit ja kumppanit. Jos haluat takaisin luontoon, pyydä Atlantan päätyä lisäämään reseptiin intiaanisokeria tms, saataisiin pitkiä hiilareita samalla.

Kumma juttu, jos tämä ei ole mennyt perille.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
sampio kirjoitti:
Juu, makuasiat erikseen, mutta tähän puutun kuitenkin. Taloussokeri ei ole kropalle sen terveellisempää kuin nämä makeutusaineet siinä määrin kuin niitä jossain puolen litran pullossa on. Se on läpeensä teollista kamaa, eikä juuri luonnollisempaa kuin aspartaamit ja kumppanit. Jos haluat takaisin luontoon, pyydä Atlantan päätyä lisäämään reseptiin intiaanisokeria tms, saataisiin pitkiä hiilareita samalla.

Kumma juttu, jos tämä ei ole mennyt perille.
No jos tälle linjalle mennään niin tuomitaan kaikki limsat.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Lidlin keltainen jaffa on yllättävän hyvää maultaan. Muita limsoja ei tule juuri juotua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Arttu#29 kirjoitti:
No jos tälle linjalle mennään niin tuomitaan kaikki limsat.
Niinpä. Meinasin vaan sitä, että turha niistä aspartaameistakaan on liikaa vikistä, jos lighteja halutaan juoda pienemmän energiasisällön vuoksi. Edelleen ymmärrän eron makuasioissa, siitä tässä ei ole kyse.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä äänestin Sprite. Tosin varmaankin vaan säälistä kun se oli saanut niin vähän ääniä. Mä olen ajatellut että Sprite olisi yksi "suurista" merkeistä kokiksen ja Pepsin kanssa. (Esim ennen mun ääntä oli Sprite saanut 3 ääntä noin 120 äänestä). Ehkä Fantaa ja muita vaan mainostetaan nyt enemmän niin niiden suosio on korkealla. Ja onkohan noi uudet maut muutenkin nykyään muodissa.

Ja senkin takia Sprite että sitä tekisi nyt eniten mieli. Sen maku ei tunnu mun suussa ihan niin "imelältä" kuin kokiksen. Kokista tosin mä oon tähän asti selvästi eniten juonut. Ehkä nyt täytyy vähän vähentää limun juontia, kun ikää on vasta 24 ja suusta puuttuu melkein puolet hampaista.

Olikohan se Alkon hinnasto josta muistelen lukeneeni että kokiksessa olisi 100g/l sokeria ja Spritessa 110g/l. Eli jos illalla ottaa sen perus-annoksen, eli 1.5 litraa limuu, niin vastaako se sitten kahvikupillista sokeria? Hui. No onneksi ei sentään ihan joka ilta tule juotua limuu. Joskus tulee syötyä sipsipussi, suklaalevy tai esim litra jätskiä. Varsinkin nyt mm-kisojen aikana mulla tulee mässäiltyä.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jalleen kerran taalla paastiin asiaan: kun kysytaan omaa suosikkia, niin jo on heti joukko kukkahattuja teilaamassa syylla tai toisella toisten tavat/suosikit. Onko elama todellakin toisille niin vaikeaa, etta sita voi tehda paremmaksi vain etsimalla toisista ja toisten tekemisista vikoja?

Mulla muuta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ted Raikas kirjoitti:
Minulla ei mitään ongelmaa sinällään, mutta lightit maistuu suussani pahemmalta, eikä se ole vain kuvitelmaa. Light limppareissa on jollain tapaa sellainen imelämpi maku, jos kuvailisi, mikä ei nappaa. Toki se on myös tottumuskysymys, mutta juon tosiaan limuja suht harvakseltaan (uskoisin), eli väliäkö sillä.
Toki ne maistuvat erilaiselta kuin tavalliset limut, mutta omaan makuuni eivät ollenkaan pahoilta, joten energiasisällön vuoksi valitsen mielummin lightin. Kai samoin perustein siis kuin girlzillakin.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
1Timer kirjoitti:
Jalleen kerran taalla paastiin asiaan: kun kysytaan omaa suosikkia, niin jo on heti joukko kukkahattuja teilaamassa syylla tai toisella toisten tavat/suosikit. Onko elama todellakin toisille niin vaikeaa, etta sita voi tehda paremmaksi vain etsimalla toisista ja toisten tekemisista vikoja?

Mulla muuta.

Näinhän se on, mutta nyt tulee lisä kyssiä.

Missä limu on parhaimmillaan?

Tölkki
Muovipullo
Lasipullo
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mulli kirjoitti:
Missä limu on parhaimmillaan?
Cokis suoraan tölkistä on aivan taivaallisen hyvää, mutta koska se on jonkin verran kalliimpaa kuin pulloissa, niin tulee harvemmin ostettua. Cokista näistä tulee eniten juotua, mutta ei mulla ole mitään muitakaan limonaadeja vastaan.

En ole kuitenkaan suurkuluttaja, joten lightit heivaan suosiolla sivuun, kun juomiani valitsen. Enää puuttuu terveysintoilijoiden light-kalja, vettä pullossa?
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Kyllä Limu on parhaimmillaan lasipullossa ja tölkissä. Muovi raiskaa limut.

Oi sitä makua kun kesä kuumalla avaa lasipullon ja siemaisee kylmää Cokista. Sprite on kanssa todella hyvää lasipullossa.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselläni ei hirveästi ole muistoja noista lasipulloissa olevista limuista, mutta onhan se aivan pirun hyvää avata kylmä cokis-pullo kesähelteellä. Maistuukin ihan erilaiselta se juoma lasipullosta kuin esim. muovipullosta. Tämä on siis ainakin minun henkilökohtainen mielipide. Jossain vaiheessa noita lasipulloissa olevia limppareita ei edes tainnut olla kaupoissa, mutta viime aikoina olen törmännyt niihin kaupoissa. Kertokaas te jotka tiedätte, niin minkäs hintaisia nuo lasipullolimonaadit oikein on.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lasi on ehdottomasti paras säilytysastia limonaadeille, tölkitkin on ihan hyvä. Muovilla on ikävä taipumus tuhota aromit, oli melkein mistä tahansa juomasta kyse. Toisaalta se on kätevä monessa tapauksessa, mutta on sääli, että isommissa lasipulloissa ei limuja saa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä se on se legendaarinen Coca-Cola mikä on ygönen. Ylivoimaisesti. Hyvänä kakkosena tulee myös legendaarinen Jaffa. Palkintokorokkeelle pääsee vielä Pepsi.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs kysymys tämä on? No tottakai Dr. Pepper, se alkuperäinen. Mountain Dew:lle pienehkö kunniamaininta. Toki Coca-Colakin on ihan hyvää.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minne on unohtunut vanha kunnon Pommac? Sitä tuli joskus nassikkana litkittyä useasti. Ei ole liian makeaa ja siksi erinomainen janojuoma. Etiketistä jäänyt mieleen teksti "kyspytetty tammitynnyrissä".
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Eino_Mies kirjoitti:
Minne on unohtunut vanha kunnon Pommac? Sitä tuli joskus nassikkana litkittyä useasti. Ei ole liian makeaa ja siksi erinomainen janojuoma. Etiketistä jäänyt mieleen teksti "kyspytetty tammitynnyrissä".
Pommacilla oli mainoskin mikä joutui ikävästi sensuurin kynsiin. Siinähän oltiin keräämässä omenoita Pommacin tekoon, hehkeitä misuja ja jotain ukonrohjoja. Äijät litki Pommacit makoisiin suihinsa ja käyttivät sitten pulloja kuin kiikareina. No, perskule, mirkut keräili omenia hinkit hytkyen kun katseli pullon pohjan lävitse.

En tunnusta, että olisin moista itse kokeillut. Taitaa toimia vain lasipulloilla, ei muovisista ole mihinkään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Näistä Fanta tahi Fanta Free.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Arttu#29 kirjoitti:
No faktahan se on että sokeria korvataan kaikenlaisilla mömmöillä, kai se on "riittävä ongelma" joka otetaan huomioon kun lightista puhutaan. Kumma juttu jos tämä ei ole mennyt perille.

Onhan se tietenkin ongelma jos niitä light-juomia juo yleettömät määrät mutta jos niitä aikoo juoda niin paljon, että esim. Pepsi Max'in makeutusaine aiheuttaa terveydellisiä ongelmia niin puhutaan useista litroista (muistaakseni yli 3 l) light-juomaa jokainen päivä säännöllisesti, joten enpä oikein usko, että kovinkaan moni tällaisia määriä light-juomia juo päivittäin säännöllisesti. Terveydelliset syyt eivät siis voi olla kovinkaan painava peruste vältellä niitä, tai perustetta ei voi nykytietämyksen mukaan perustella tieteellisin faktoin.

Sen sijaan ymmärrän jos joku välttelee light-juomia niiden maun perusteella, makuasioista kun ei sovi kiistellä mutta tieteellisiin faktoihin perustuen niitä ei kohtuukäyttäjän tarvitse vältellä.

Itse pidän eniten Pepsi Max'in mausta - sopivan makeaa minulle.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
D-Kiekko, Teräs-Kiekko, Eka-Kiekko
Eino_Mies kirjoitti:
Minne on unohtunut vanha kunnon Pommac? Sitä tuli joskus nassikkana litkittyä useasti. Ei ole liian makeaa ja siksi erinomainen janojuoma. Etiketistä jäänyt mieleen teksti "kyspytetty tammitynnyrissä".

Pommac on rautaa ja Ginger Ale myös. Mutta saakohan tuota viimemainittua enää mistään? Käsittääkseni markkinoitu aina enemmänkin blandiksena tyyliin Russchian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös