Mieluisin limonaadi

  • 30 077
  • 175

Mikäs on parasta?


  • Äänestäjiä
    412

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mieleeni muistuu aina tästä Aurinkoinen Jaffa juomasta se, että eikös tällä ollut jollain tavalla erilainen pullo kuin muilla limsoilla?
Mutta juomana oli kyllä tosi hyvää. Itsekin olen surkutellut, kun ovat tuotannon lopettaneet. Friscollakin oli yksi maku, minkä tuotannon lopettamista olen surkutellut, en kyllä muista mikä. Mehuista täytyy tuotannon lopettamisketjuun mainita Marlin Juissimehujen mandariinimaku, ihan helmeä, valitettavaa että näin hyvien juomien valmistus lopetetaan!

Joku kyseli Litukan limpsoista. No kokista tuli tässä viime vuonna ostettua, kun olivat oikein tosi hyvässä tarjouksessa. En nyt muista paljonko ostin, vähintään kuusi pulloa ennen vappua.

Lidlin kokis maistuu mielestäni suunnilleen samalta kuin normaali Light-cola, eli ei hyvältä.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Coca-Cola ja ihan tavallinen. Kokis ykkösenä, mutta Fanta, Sprite ja Pepsi menee myös.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Mulli kirjoitti:
Mutta kokiksessa on jokin hieno jippo keksitty, että siihen ei kyllästy kovinkaan helposti.

Tuntuu vain, että se maistuu joka kerta paremmalta.
Mutta kokiksessakin, ainakin itselläni on sellainen juttu, että sitä ei todellakaan pysty juomaan lämpimänä. Tämä pätee myös moniin muihin, mutta Mountain Dew on sellaista mukavan raikasta, että menee lämpimänäkin. Kokis on jotenkin "tunkkaista"
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Mulli kirjoitti:
Mitäs mieltä porukat ovat näistä Lidlin limukoista?

Itse olen joitakin maistanut ja eivät kovin hyvää ole. Tsyih.
Vanilla Cola-six pack tulee hankituksi silloin kun sitä on, muillekin maittaa. Yleensä siellä on sitruunalimu ja se sininen litku jäljellä, vaniljaversiot ronkittu seasta pois.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Joo ei mikään limu ole hyvää lämpöisenä.

Kokis on äärettömän hyvää kun herää aamulla ja menee jääkaapilta ottamaan yön yli olleen kylmän pullon ja avaa. Tsihh ja mikä makujen elämys.

Kylmä Seven Up melkein pääsee samalle tasolle kokiksen kanssa kylmänä ollessaan.
 

scholl

Jäsen
Tuo kuulostaa pyhäinhäväistykseltä, kun näkee cokiksen kirjoitetun kokis. Itse asiassa näen nyt 33 vuoteen ensimmäisen kerran sen tossa muodossa, joten kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.

Siitäkin huolimatta cokis on se, jota eniten menee eli päivittäin kuten juuri nyt. Sen lisäksi tulee juotua muitakin limuja, mutta ne ovat enemmänkin kokeiluhenkisiä ex tempore juttuja fiiliksen mukaan tyyliin puoli litraa. MezzoMixistä ja muista Spezi-variaatioista pidän. Samoin Fantalta on nyt viime vuosina tullut aika monta mukavaa uutuutta kuten Apple ja sitten sellainen oranssijuoma, jota ei Suomessa taida olla, mutta Ruotsissa kiskon sitä. Pommac on aina hyvää, samoin Mountain Dew menee joskus. Olvin uusi raparperimoska oli kanssa sellainen, mitä kerran kokeilin. Ja hinttijuomista voisi vielä mainita Ananas Jaffan, jota ei itse asiassa sokerilla löydy mistään kaupasta. 7UP menee myöskin, mutta sitä on viime vuosina ollut heikommin saatavilla.

Varmaan tästä joku unohtuu, mitä sitten heti huomenna juon, mutta se on sen ajan murhe.
 

scholl

Jäsen
Lauri kirjoitti:
pätee myös moniin muihin, mutta Mountain Dew on sellaista mukavan raikasta, että menee lämpimänäkin.

Itse olen tuosta täysin eri mieltä. Mountain Dew on mielestäni lämpimänä paksunoloista, enkä pysty silloin sitä kiskomaan. Cokis menee lämpimänä, mutten pidä siitä touhusta silloin.

Edit. Lämpimänä parhaiten menee maustettu Bonaqua kivennäisvesi tai toisena joku hedelmälimu

Edit 2. Voisi vielä mainita sellaisen hauskan yksityiskohdan, että lämpimimmillään mulla oli cokis aikoinaan, kun oli case avo Sebringin takakontissa kun ajettiin alligator highwayta lännestä itään. Laitoin takakonttiin, koska ajattelin, että siellä pysyy viileämpänä kuin muualla autossa. No oli väärin ajateltu, koska autossahan ilmastointi pelitti hyvin, vaikka ulkona oli noin 50C. Niiden kaikkien tölkkien pohjat pullistuivat ulospäin, mutta ei se juomista haitannut. Joku 10 tölkkiä tosin taisi jäädä autovuokraamon jampoille, kun ei kaikkia ehtinyt juoda.
 
Viimeksi muokattu:

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
scholl kirjoitti:
Itse olen tuosta täysin eri mieltä. Mountain Dew on mielestäni lämpimänä paksunoloista, enkä pysty silloin sitä kiskomaan. Cokis menee lämpimänä, mutten pidä siitä touhusta silloin.

Edit. Lämpimänä parhaiten menee maustettu Bonaqua kivennäisvesi tai toisena joku hedelmälimu

Mikään limu ei oikein mene lämpöisenä ja eihän limuja nyt kuulukkaan juoda kylmänä. COKIS menee joskus lämpösenä jos on pakko jano.
 

Wolves

Jäsen
Konnamuori kirjoitti:
Miksei muuten Dr.Pepperiä ei ollut listalla?Juoko sitä edes kukaan..


Juo ja vielä mielellään. Ei ole Dr. Pepperin voittanutta
 

scholl

Jäsen
Jos rehellisiä ollaan niin en tiennyt, että Dr.Pepperissä on pippuria. Otin pari 0,33l pulloa joskus ehkä 80-luvun puoliväliä ennen ja luulin, että se on vaan joku uusi colamerkki ja yllätys oli melkoinen, kun maistoin. Sen kulauksen jälkeen en ole maistanut.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Entinen Fanta Lemon, nykyinen Fanta Juicy Citrus. Onneksi tuli takaisin tauon jälkeen!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pepsi Maxia juon pari litraa viikossa. Satunnaisesti tulee osteltua myös Fanta Freen eri versioita ja Coca Cola Lightia. Sokeriversioita ei tule juotua kuin kipeänä.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noista vaihtoehdoista valitsin Jaffan, mutta muuten paras limsa on mielestäni Pommac. Se ei ole ollenkaan liian makea ja näin ollen sammuttaa janon paremmin. Lisäksi maku tietenkin on muita paljon parempi.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Perinteinen ja aito coca cola. Varsinki krapula aamuisin kylmä cocis voittaa huonon panon 100-0.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
scholl kirjoitti:
Tuo kuulostaa pyhäinhäväistykseltä, kun näkee cokiksen kirjoitetun kokis. Itse asiassa näen nyt 33 vuoteen ensimmäisen kerran sen tossa muodossa, joten kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.
Miksei ennemmin cocis?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aurinko Jaffoista kun on ketjussa ollut puhetta ja sen lopettamisesta, niin Hartwall osti lahtelaisen Mallasjuoman, jonka limuja nuo Aurinko Jaffat (aiemmin Aurinko Palmat) olivat. Hartwall sitten lopetti Aurinko Jaffa -merkin koska oma Jaffa-brändi oli ilmeisesti vielä vahvempi.

Harmi tosiaan kun kaikki Mallasjuoman omat merkit ovat poistettu Hartwallin myötä markkinoilta. Aurinko Jaffa, Lahden Erikoinen, Lahden Sininen jne.

Ei oo Lahden voittanutta...
 

alapesa

Jäsen
Jaaha, taidan kuulua siihen nipottajaryhmään joka ei lähes koskaan ime sokerilitkuja. Johtunee varmaan siitä, että 1,5l limua vastaa muistaakseni noin 50 palaa sokeria ja kyllähän sen masun saa kasvamaan muutenkin. Joskus jos on kaamea krapula niin saattaa mennä pari huikkaa pommaccia. Muuten yleensä aito ja alkuperäinen vichy.
 

scholl

Jäsen
Lauri kirjoitti:
Miksei ennemmin cocis?

No koska itse katson sen olevan suomalainen Coken vastine. Ei se ole coce, vaan Coke. Samalla tavalla tuntuu oikeammalta kaiken puolin, että se olisi Cokis, eikä cocis.
 

scholl

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Voi hellanlettas, se on löytänyt uuden kivan muotisanan ja haluaa käyttää sitä nyt kaikkialla.

Lue kunnolla. Hintti on eri asia kuin hinttari. Sitä paitsi noita sanoja on käytetty varmaan ainakin 25v allekirjoittaneen taholta. Ja tarkoittavat eri asioita.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Shejbal kirjoitti:
Ei oo Lahden voittanutta...

On kyllä, nimittäin Auran Jaffa 60-luvulla on edelleen maistamistani Jaffoista numero uno ! Näin on !

veini
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
wilberto kirjoitti:
Itselleni mieluisin limonaadi noista on kyllä muumilimppari, mutta kovin harvoin tulee sitäkin enää juotua. Harmi vaan, ettei muumilimpparia saa puolentoista litran pulloissa kun eihän noista puolen litran pulloista ole mihinkään..
Allekirjoitan tämän täysin. Ihan helvetin hyvää. Onko edes muita mansikka-limuja? Luulisi, että joku Fanta, mikä lanseeraa koko ajan paskoja uusia (wildberries ja kumppanit, hyi vittu) makuja, tajuaisi mansikan makeuden.

Myös Pommac on hyvää ja krapulaan toimii myös Sprite. Se vihreä sitruunanan makuinen Jaffa(?) Palma oli aikoinaan ykkönen. Nämä Fantan uudet sitruuna-yritykset ovat (nekin) tosi syvältä.
 
vilperi kirjoitti:
Friscollakin oli yksi maku, minkä tuotannon lopettamista olen surkutellut, en kyllä muista mikä.

En ole varma oliko Friscon juomia, mutta Guarana oli aikoinaan ehdoton valinta limonadijuomaksi. En enää edes oikein muista miltä ko. juoma maistui, mutta maku oli letkeän mukava.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
scholl kirjoitti:
Lue kunnolla. Hintti on eri asia kuin hinttari. Sitä paitsi noita sanoja on käytetty varmaan ainakin 25v allekirjoittaneen kohdalla. Ja tarkoittavat eri asioita.

Piti vielä mainita, että pillun makuinen limpsa voisi olla mukava piriste kuumina kesäpäivinä. Nimeksi voisi laittaa vaikkapa "Pimpsa-Sooda" ! Ja etikettiä ei tarvitsisi miettiä.

veini

Ps. Ostaisin heti yhden korin :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös