Mieluisin limonaadi

  • 30 071
  • 175

Mikäs on parasta?


  • Äänestäjiä
    412

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Daniela kirjoitti:
Nojoo, melkoista off-topiccia.
Aiheeseen palatakseni: valitsin "En juo sokerilitkuja" -vaihtoehdon, sillä en kauheasti limuista perusta. Olenko ainoa kummajainen?

Ostin viikonlopuksi pullollisen Pommaccia. Tänään avasin, ja lasillisen join. Mitä mä nyt teen tolla 1,3 litralla?

Vuodessa menee ehkä litra tai kaksi limsaa, cokista ei yhtään. Itse en osta oikeastaan koskaan.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mieluiten juon vissyä, mutta näistä sokerijuomista Pepsi miellyttää eniten. Light-limsojen mausta en tykkää, ainoana poikkeuksena Pommac Light, joka maistuu minusta täsmälleen samalta kuin sokeriversio.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mulla menee mehua keskimäärin litra päivässä. Yleensä appelsiinimehua, mutta joskus omenamehuakin. Limsaa taas mä juon keskimäärin yhtenä tai kahtena päivänä viikossa, ja silloin yleensä sen 1.5 litraa.

Citymarketissa näytti olevan alkuviikosta 4x1.5 litraa Cokista viidellä eurolla. Yleensä jos mä tuon satsin ostan niin se menee muutamassa päivässä, kun en mä oikein "osaa" säästää limua, tai muutakaan makeeta. Monesti on kyllä muutamankin viikon taukoja etten limua juo, mutta ehkä nyt kesällä tulee vähän enemmän juotua.

Mä muistelen että joskus noin 10-15 vuotta sitten ostin usein Afri-colaa, vai mikähän sen nimi nyt olikaan. Litra tuota limua ja pussi mikropopkornia taisi olla mulle usein "päiväannos". Onkohan tuota merkkiä enää olemassakaan?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
jirilatal kirjoitti:
Sinänsä mun mielestä hassu ratkaisu laittaa jotain erikoisemman väristä kolaa tölkkiin, josta harva sitä väriä edes huomaa.
Pepsi Max Gold-tölkin värin kyllä erotat varmasti perus-Pepsin seasta.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Pepsi Max

Ei ole vielä löytynyt Pepsi Maxin voittanutta. Muitakin sokerittomia tulee joskus ostettua, mutta maxia menee n. litra päivässä. Sokerilimua tulee juotua korkeintaan joskus hampurilaisaterialla, mutta siis aika harvoin. Aikoinaan paino putosi monta kiloa, kun siirryin sokerilimuista sokerittomiin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Limonadi, tie turmioon!

Niin, itse olen sitä mieltä, että limonadia saa juoda ainoastaan lauantaina saunan jälkeen, tahi viinan sekoitettuna, koska muuten kuuluu pullamössöporukkaan, josta ei koskaan tule muuta, kuin ircissä notkuvia kalpeanaamaisia ja huonoryhtisiä älykääpiöitä.

Täält tähän
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse olen sitä mieltä, että limonadia saa juoda ainoastaan lauantaina saunan jälkeen, tahi viinan sekoitettuna, koska muuten kuuluu pullamössöporukkaan, josta ei koskaan tule muuta, kuin ircissä notkuvia kalpeanaamaisia ja huonoryhtisiä älykääpiöitä.

Täält tähän

Äläs nytte, olet vain kateellinen kun et ole löytänyt limujen uskomatonta antia ja olet vain kateellinen siitäkin kun meille muille "kalpeanaamaisille kyyryselkä älykääpiöille" saletisti ja kuumasti heruu ircissä toisin kuin sinulle kun olet floodannut ja ahdistellut itsellesi bannit jok ikisiin irc alkuisiin mestoihin. ;)

Täält sinne.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Väriksi, vain väriksi.

Herr Doktor Pepperiä ja anananasta joskus tiukkaan paikkaan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Mulli kirjoitti:
Äläs nytte, olet vain kateellinen kun et ole löytänyt limujen uskomatonta antia ja olet vain kateellinen siitäkin kun meille muille "kalpeanaamaisille kyyryselkä älykääpiöille" saletisti ja kuumasti heruu ircissä toisin kuin sinulle kun olet floodannut ja ahdistellut itsellesi bannit jok ikisiin irc alkuisiin mestoihin. ;)

Täält sinne.
"Heruu ircissä" on rakennusmestareiden kielellä "runkata".

Ai juu, kylmä limsa on ihan hyvää.
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Ehottomasti Fantan GroovyApple!!! Viime kesänä töissä tuli litkittyä ilmaseksi ainaski litra päivässä. Sit muilla mailla mantuvilla tarttuu mukaan Fantan punainen litku (oiskohan joku FruitPunch) ja sit kaikki nämä kirsikkaPepperit sun muut erikoisemmat, joita ei täällä pahemmin vastaan kävele.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yleensä ihan vaan kokista.. Mitään muumilimsaa ei pienen pullon ja suolaisen hinnan takia viitsi kovinkaan usein ostaa vaikka se ehkä parasta onkin.

Fanta ja Jaffa maistuvat aina siltä keltaiselta nesteeltä jota aina darrassa yökkäillessä tulee suuhun. Ei maistu.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vastaan että ehdottomasti "joku muu". Ja kyseessä on kaksi jumalaista makua joita ei ole valmistettu enää moniin vuosiin:

- Olvin valmistama kookoslimu Pina Colada (runsaasti jäitä sekaan - ooooh)

ja kaikkien limujen Kruunaamaton Kuningas kautta aikojen - legendaarinen PYYNIKIN HELMI !

... jossakin kaukana kolmantena tulee listallani Coca Cola...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Paitselo kirjoitti:
Vastaan että ehdottomasti "joku muu". Ja kyseessä on kaksi jumalaista makua joita ei ole valmistettu enää moniin vuosiin:

- Olvin valmistama kookoslimu Pina Colada (runsaasti jäitä sekaan - ooooh)

ja kaikkien limujen Kruunaamaton Kuningas kautta aikojen - legendaarinen PYYNIKIN HELMI !

... jossakin kaukana kolmantena tulee listallani Coca Cola...

Muistelin kanssa tuon Pyynikin Helmen olevan jumalainen juoma, kunnes sitä muutama vuosi sitten jostain päin Tamperetta löysin. Muistin väärin.

Tietääkö joku tamperelainen, tai joku muukin, että vieläkö tuota helmeä joku tekee? Muutma vuosi sitten sitä ainakin joku valmisti, kun sitä kaupasta löysin tai sitten se maku saattoi johtua juoman iästä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vuokralainen kirjoitti:
Muistelin kanssa tuon Pyynikin Helmen olevan jumalainen juoma, kunnes sitä muutama vuosi sitten jostain päin Tamperetta löysin. Muistin väärin.

Tietääkö joku tamperelainen, tai joku muukin, että vieläkö tuota helmeä joku tekee? Muutma vuosi sitten sitä ainakin joku valmisti, kun sitä kaupasta löysin tai sitten se maku saattoi johtua juoman iästä.

Itse en ole tuota ainetta juonut koskaan, mutta muistelen lukeneeni, että tällä nykyisellä ei ole sen aidon kanssa muuta yhteistä, kuin nimi.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Daniela kirjoitti:
Eivätkös useimmat hedelmät (ja kasvikset) pikemminkin aiheuta kropalle emäskuormaa? Juustot, kala, liha ja viljatuotteet sekä pitkälle jalostetut tuotteet kuten sokeri sen sijaan laskevat kropan pH:ta eli aiheuttavat asidoosia, mikä taas vaikuttaa mm. luukudoksen haurastumiseen. Toki sokeroitu appelsiinimehu saattaa happokuormaa aiheuttaakin, mutta mikäli mehuun ei ole lisätty laisinkaan sokeria vaan kyseessä on esim. itse puristettu appelsiinimehu, niin tuloksena on pikemminkin kehon nesteiden alkalisoituminen. Ravinnon aiheuttama alkaloosi taas on ihmisen luonnollinen ja optimaalinen happo-emäs tila.

Googlettamaan tietenkin joutui. Tällaista löytyi:

http://www.ctds.info/acidic-foods.html

Tuossa lukee mm. näin: "For example, orange juice is a highly acidic food due to its high citrus acid content, but after being metabolized it will cause urine to become alkaline."

Eli olet oikeassa. Mehun kohtuu alhainen pH-arvo ei tarkoita sitä, että se välttämättä happoistaa vatsaa, vaan vaikutus voi olla alkalisoiva.

Ja täältä eri ruokien arvioidut pH-arvot:

http://www.cfsan.fda.gov/~comm/lacf-phs.html
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vuokralainen kirjoitti:
Muistelin kanssa tuon Pyynikin Helmen olevan jumalainen juoma, kunnes sitä muutama vuosi sitten jostain päin Tamperetta löysin. Muistin väärin.

Tällä Helmi-nimellä nykyisin myytävällä karseella litkupaskalla ei ole mitään tekemistä Aidon ja Oikean Pyynikin Helmen kanssa.

Eikös Hartwall aikoinaan ostanut Pyynikiltä oikeudet myös siihen alkuperäiseen Helmeen? Jos osti ja jos todella Hartwallilla on olemassa Helmen alkuperäinen "resepti", niin en yhtään ihmttele etteivät sitä uskalla valmistaa - sehän pomppaisi oitis myyntiykköseksi ja Hartwallin Ämericanlitkujen myynti romahtaisi. Tai jotain.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pahoittelen, että olen kaiketi niin nuori, etten moista Helmeä muista, mutta mikä mahtoi olla siis tämän kyseisen limpparin makuna?
 

daavidinfuzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Endstand, Moonsorrow
Muistelisin penskana diganneeni kovasti puolukkalimusta ja nythän on tyrkätty tarjolle taas Olvin Maku-sarjan puolukkalimpparia, joka on viilennettynä mun mielestä asiallista tavaraa. Samaan ryhmään kuuluva salmiakkilakritsimönjä on taasen todella karsea makukokemus.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
daavidinfuzz kirjoitti:
Muistelisin penskana diganneeni kovasti puolukkalimusta ja nythän on tyrkätty tarjolle taas Olvin Maku-sarjan puolukkalimpparia, joka on viilennettynä mun mielestä asiallista tavaraa. Samaan ryhmään kuuluva salmiakkilakritsimönjä on taasen todella karsea makukokemus.

Oli noita kaikkia kolmea Makua tässä vähän aikaa sitten jääkaapissa. Se vihreä oli ainoa mitä pystyin juomaan enemmän kuin sen yhden hörpyn.Eikä sekään erikoista ollut.

Se salmiakki oli aivan jäätävää. Puolukasta joku muu saattaa tykätä mutta itselläni on niin vahvat traumat kaikkeen puolukkaan liittyvään juomaan että juomatta jäi sekin. Vieläkös Alkosta muuten saa sellaista puolukka mönjää?
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Pete2004 kirjoitti:
Mä muistelen että joskus noin 10-15 vuotta sitten ostin usein Afri-colaa, vai mikähän sen nimi nyt olikaan. Litra tuota limua ja pussi mikropopkornia taisi olla mulle usein "päiväannos". Onkohan tuota merkkiä enää olemassakaan?
Varmaksi en mene sanomaan, mutta taisi olla Olvin lisenssillä valmistamaa kunnes keksivät tehdä sitä omaa kolalitkuaan, johon kukaan täysjärkinen ei kajoa. Joka tapauksessa sitä on joskus Keski-Euroopassa lasiini tyrkytetty:
http://www.afri-cola.com/
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ted Raikas kirjoitti:
Pahoittelen, että olen kaiketi niin nuori, etten moista Helmeä muista, mutta mikä mahtoi olla siis tämän kyseisen limpparin makuna?
Pyynikin Helmi oli sellainen kolajuomaan vivahtava, mutta jotenkin hieman voimakkaampi maku. Väriltään tumman ruskea kolajuomien tapaan. Sitä ei kuitenkaan missään nimessä voi vertailla nykyisiin kolajuomiin, sillä maku oli niin selvästi erottuva.
Tulihan sitä penskana jonkun verran ostettua. Oliskohan sitä 80-luvun puoliväliin asti ollut kaupoissa ihan yleisesti. Sen jälkeen se hävisi ja palasi myöhemmin vähäksi aikaa. Muista pyynikin juomista suosikkejani olivat punainen Poliisi (vadelma?) ja vihreä päärynäjuoma Rosvo, joka oli pitkään lempilimpparini. Nykyinen vihreä smurffilimppari on hyvin lähellä sitä Rosvoa.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Kehutaan uudelleen Lidlin keltaista jaffaa. Hinta-/laatusuhteeltaan parempaa, kuin Hartwallin Jaffa. Pommac on myös erinomaista.
 

Jindrix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Heitetään tähän vaikka tämmöinen Top 3:
1. Fanta
2. Coca Cola
3. Sprite

Fanta siis ykkönen ja sitä tulee eniten juotuakin. Mountain Dew:tä tuli joskus juotua paljonkin kun oli suomessa uusinta uutta, mutta aika nopeasti siihen kyllästy.
 

Brocchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Milan, Italia, Marlins, Silke Spiegelburg
1. Coca-Cola
2. Coca-Cola
3. Coca-Cola

Pepsi on ihan hirveetä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös