@Walkin
Ollaan pitkälti myös asiasta samaa mieltä. Noi päähänkohdistuvat taklaukset ja sikailut on oikeasti iso ongelma ja täysin kuitattavia tekoja, oli sitten tahallinen tai tahaton sikailu. Mulla ei ole mitään siitä kritisoitavaa, että kuittaus tehtiin. Se tapa millä se hoidettiin, oli taas mun mielestä munatonta touhua ja se olisi pitänyt hoitaa tyylillä. Aivopierua ei tarvitse kostaa toisella aivopierulla. Jos sen kuitin haluaa antaa, niin aina löytyy tapa tehdä se edestäpäin, ennemmin tai myöhemmin. Tossakin tilanteessa Åsten tuli vaihtoaitiosta ulos ja siinä oli heti paikka hoitaa se asia edestäpäin tullen. Sen sijaan kiersi perään ja repi kaverin takaapäin tappeluun. Jos olisi tullut rehdisti eteen, pudottanut hanskat ja käynyt päälle, niin nostaisin peukun ylös ja sanoisin "tyylikkäästi kuitattu aikasempi sikailu". Nyt ei voi sitä sanoa. Aikomus oikea - toteutus huono, ei sen kummempaa. Mutta eipä tästä mun osalta sen enempää, enköhän mä ole tätä jo ihan riittävästi käsitellyt.
Mä oletan ymmärtäväni mitä tarkoitat, ja ymmärrän mitä
@Walkin tarkoittaa. Minun ja Walkinin ajatusmaailma sinuun erottunee siinä, että sinulle olisi ollut ok, jos Kuronen olisi vetänyt kilpparit, kun edestäpäin olisi tultu tiputtamaan hanskat, jolloin Kuronen olisi ollut "ämmä". Ymmärrän, mutta sehän olisi ollut Åstenilta täysin järjetön ratkaisu, koska olisi huonoimmassa skenaariossa antanut SaiPalle 5min ylivoiman, ja mahdollisuuden tasoitukseen. Monta rehtiä mahdollisuutta vastata teoista Kuroselle annettiin, se tuntuu monella unohtuvan Åstenia mollatessa. Kurosen haluttomuus oli ainoa tekijä, miksi rehtiä tappelua ei aikaiseksi saatu. HIFK:lta olisi siihen ollut useampikin pelaaja valmis, rehtiin tappeluun. Sitä myös yritettiin todella monta kertaa. Kuronen ei vaan koskaan siihen halunnut lähteä.
Miksi siis pitäisi olettaa, että Kuronenkin olisi tiputtanut hanskat, jos Åsten olisi hänen eteensä mennyt ne tiputtamaan?
Myöskään takaapäin ei mielestäni hyökätty. Takaapäin tultiin kertomaan mitä on tulossa, mutta siinä vaiheessa ei yhtään iskua oltu vaihdettu. Ensimmäisen iskun Åsten antoi Kurosen etupuolelta. Myös hanskat Åsten tiputti Kurosen etupuolella. Tässä vaiheessa Åstenilla oli jo ote Kurosesta, eli Åsten sai etulyönti aseman, tulemalla "yllättäen" takaa. Kiinnipitämisellä Åsten varmisti, ettei Kuronen pääse enään karkuun ja pakotti Kurosen lähtemään mukaan.
Kuitin olisi todellakin voinut hoitaa tyyllikkäämmin. Syy miksi näin ei tapahtunut, johtui Kurosen kieltäytymisestä kerta toisensa jälkeen. Kurosen lukuisten kieltäytymisten takia, ei HIFK:lle/Åstenille jäänyt mitään muuta mahdollisuutta riskeeraamatta kolmea pistettä, kuin tuo mikä tapahtui.
Mahdollisuuden Kuronen kyllä sai monen monta kertaa, siksi on mielestäni täysin turhaa syyttää Åstenia.
Toivotaan todella, että Åstenin jatkosopimus pitää paikkaansa.