Micke Åsten, HIFK

  • 274 703
  • 1 241

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pelasihan tuo perjantaina myös. Perjantaina oli aika pimennossa, mutta eilen sitten oli selvästi paremmin pelin sisällä ja jakoi monta hyvää taklausta. Silti mielestäni Åsten on täysin rotaatiomies tasoltaan jonka voi tosiaan huoletta heittää silloin tällöin nelosketjuun.

totta olet oikeassa. Jokin aivopieru tuli viestissä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
0+2 tänään ja tullut saikkunsa jälkeen todella väkevästi takaisin. On se Muuli vaan hieno pelaaja! Ihan niin sikamainen ronttikaan ei ole enää.

Kukaan ei varmaan odottanut että Åsten ottaisi paikkansa tästä kokoonpanosta kun nelosessakin on vihdoin todellista laatua. Mitä vielä, mies ei ole jäänyt tippaakaan ketjukavereidensa varjoon. Diggaan!!
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
0+2 tänään ja tullut saikkunsa jälkeen todella väkevästi takaisin. On se Muuli vaan hieno pelaaja! Ihan niin sikamainen ronttikaan ei ole enää.

Samaa mieltä, hienoa peliä Muulilta.
Ja sikamainen rontti Muuli ei ole ollut kuin niiden joidenkin vierasfanien luuloissa, jotka tuovat esille jonkun historiassa tapahtuneen taklauksen. Oikeastihan Åstenilla on todella vähän mitään sikailuja kontolla.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Åsten on mielestäni aina ollut parhaimmillaan, kun kokoonpanossa on kilpailua, eikä pelipaikka tule annettuna. Silloin Muuli heittää vielä isomman duunarivaihteen silmään ja näyttää valmennusjohdolle, että nelssonin paikka kuuluu hänelle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tällä hetkellä Muuli pelaa juuri, kuten hänen pitää. Erinomaista alivoimaa, kovaa työtä, mutta onnistuu myös tekemään vähän tehojakin. Nyt 8 peliin 1+3 ja +3. Itse pidän, että HIFKn nelosketjun tyyppien pitää saada vähintään kymmenen pinnaa ja pysyä plussalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuli mahtuu aina mun jengiin. Aina. Hän on paljon mainettaan parempi jääkiekkoilija. Vaikka pelaisi kuinka huonosti, antaa aina kaiken jengille. Soturi. Toivottavasti pelaa uransa aikana vain ja ainoastaan HIFK:ssa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ärsyttää sopivasti ja alivoimalla ollut vahva. Alivoimalla kun pääsee kulmaan hautomaan kiekkoa tappaa hyvin sekunteja kellosta.

Alivoimalla on ollut monta kautta ihan jengin kärkiäijiä. Blokkaa myös hyvin ja uhrautuvasti. Mutta ärsyttääkö vielä sopivasti? Mun mielestä ei. Åsten ei tosiaan ole ikinä ollut rotta eikä edes tappelija, vaan agitaattori. Tämä puoli, kuten myös taklauspeli, on mun mielestä jäänyt parilla viime kaudella liiankin taka-alalle.

Tekee toki duunia vaihdosta toiseen, mutta mä toivoisin vähän enemmän räiskettä ja kovia niittejä. Parhaimmillaanhan tämä herra mm.pimensi NHL-konkari Niemisen aivan täysin jossain pleijarisarjassa kahvaraa vastaan. Taito on päästä ns. ihon alle ja toivoisin ettei täysin hautaa tätä puolta.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tekee toki duunia vaihdosta toiseen, mutta mä toivoisin vähän enemmän räiskettä ja kovia niittejä. Parhaimmillaanhan tämä herra mm.pimensi NHL-konkari Niemisen aivan täysin jossain pleijarisarjassa kahvaraa vastaan. Taito on päästä ns. ihon alle ja toivoisin ettei täysin hautaa tätä puolta.

Juu, samaa mieltä, mutta on niitä kovia niittejä tälläkin kaudella tullut, joskin aivan muutamia ja parhaimmillaan mies on keväisen auringon paistaessa ja pelien kovetessa siinä ärsyttävyydessään. Toivottavasti pelaa koko uransa punaisissa, kuten olen jo vuodesta 2000 todennut varmaankin, sillä en ikinä haluaisi nähdä missään muualla.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Iski silmään sana "halpamainen". Mitä tarkoitat tällä?

Sitä, että puolustava pelaaja oli vielä siinä vaiheessa "ulkopuolinen" pelaaja. Eihän se mitään estämistä tjms. ollut, mutta sellainen lipan alta -veto. Samaa sarjaa kuin hieman liian aikaiset screenit.

Jälkeenpäin ajateltuna "halpamainen" oli huono muotoilu minulta. Semmoinen ketun liipaisu oli. Ajatus kai, että puolustajaa vietiin vähän halvalla. Ensi kerran pitää kepistä paremmin kiinni
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Hyvä peli Muulilta tänään, ja tosiaan muutenkin näyttäis pelaavan ehkä uransa parasta peliä? Mainio homma!
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Hyvä peli Muulilta tänään, ja tosiaan muutenkin näyttäis pelaavan ehkä uransa parasta peliä? Mainio homma!
Viime viestien perusteella, täytyy jo alkaa pelätä, että joku liigajengi lyö Muulille mottipäisen ensi kaudesta. :)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo IFK.
Sitten taas kiroillaan sitä 2+2 vuotista ylihintaista sopimusta joka tehtiin yhden suonenvetokauden jälkeen.

Eihän Muulin kohdalla kyse oli mistään yhdestä tai kymmenestäkään pelistä. Tai edes kaudesta. Tai kahdestakaan kaudesta. Kyse on suuremmasta. Sanottakoot sitä nyt vaikka IFKlaisuudeksi. Ei haittaa, vaikka kädet on puuta ja pää umpiluuta, kun sydän on paikallaan ja sun ketjukaverin sun vieressä on helpompi pelata sun kanssa kuin sua vastaan. Jotain tuollaista. Todella vaikea pukea sanoiksi, mutta luulen suurimman osan ymmärtävän, mitä ajan takaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän Muulin kohdalla kyse oli mistään yhdestä tai kymmenestäkään pelistä. Tai edes kaudesta. Tai kahdestakaan kaudesta. Kyse on suuremmasta. Sanottakoot sitä nyt vaikka IFKlaisuudeksi. Ei haittaa, vaikka kädet on puuta ja pää umpiluuta, kun sydän on paikallaan ja sun ketjukaverin sun vieressä on helpompi pelata sun kanssa kuin sua vastaan. Jotain tuollaista. Todella vaikea pukea sanoiksi, mutta luulen suurimman osan ymmärtävän, mitä ajan takaa.

Näin se just on. Lisäksi Åsten tekee äärimmäisen harvoin varsinaisia virheitä. Taidot eivät ihan älyttömän pitkälle riitä, mutta niissä rajoissa suoritus on aina maksimaalinen ja suorittaminen todella varmaa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän Muulin kohdalla kyse oli mistään yhdestä tai kymmenestäkään pelistä. Tai edes kaudesta. Tai kahdestakaan kaudesta. Kyse on suuremmasta. Sanottakoot sitä nyt vaikka IFKlaisuudeksi. Ei haittaa, vaikka kädet on puuta ja pää umpiluuta, kun sydän on paikallaan ja sun ketjukaverin sun vieressä on helpompi pelata sun kanssa kuin sua vastaan. Jotain tuollaista. Todella vaikea pukea sanoiksi, mutta luulen suurimman osan ymmärtävän, mitä ajan takaa.
Kyllä.... ja juuri tästä syystä max 40k kaudesta. en Itse maksaisi edes tuota. Lennun kohdalla fanituotemyynti kompensoi edes vähän, mutta jos pääsee kuntoon niin max 50k...
Mut miettikää mitä näistä jannuista maksetaan maaseutu perspektivillä... ei mitään.
Kysymys kuuluu, että halutaanko me voittaa?
 

En gång IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuli on yks niistä pelaajista kenet haluisin pitää himassa mahollisimman kauan. Eihän se nyt mikään pistenikkari ole ( eilen hurjat tehot 0+2 ;) mutta kuitenkin jotenkin sytyn niin paljon tohon jätkään. 2v jatkodiili vaan käteen.
Tottakai Muulin tilalle varmaan löytyisi joku muukin mutta anyway helvetin hieno jätkä kyseessä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä.... ja juuri tästä syystä max 40k kaudesta. en Itse maksaisi edes tuota. Lennun kohdalla fanituotemyynti kompensoi edes vähän, mutta jos pääsee kuntoon niin max 50k...
Mut miettikää mitä näistä jannuista maksetaan maaseutu perspektivillä... ei mitään.
Kysymys kuuluu, että halutaanko me voittaa?

Mun mielestä on turha miettiä mitään summia Muulin kaltaisten pelaajien kanssa. Saavat sen, mitä seurajohto katsoo ansaitsevan. Nämä muulit eivät kuitenkaan koskaan ole joukkueissaan parhaiten palkattuja, vaikka joskus melkein soisi. Melkein. Omalla tavallaan ovat joukkueen selkäranka. Kertoo paljon kopista ja myös seuran identiteetistä, miten just näitä pelaajia arvostetaan. Ja mun mielestäni näiden pelaajien kohdalla säästetään väärässä kohdassa isossa kuvassa, jos ruvetaan vääntämään senteistä. Kun isossa kuvassa just niillä senteillä ei ole merkitystä. Mutta työntekijän arvostus ja palkka kulkee aina käsi kädessä. On ihan superkornia, jos seura tarjoaa jotain junnupalkkaa näille muuleille ja samaan aikaan sanotaan, että me kyllä oikeesti arvostetaan sua ihan vitusti ja olet tärkeä jengille.

Enkä ole huutamassa muuleille sadan tonnin vuosipalkkoja, jos joku sitä nyt luulee. Eikä näitä määräänsä enempää jengiin mahdu. Eiköhän HIFK:ssa ole aika hyvä käsitys siitä, minkä arvoinen Åsten jengille oikeasti on, eikä me täällä luultavasti tiedetä edes puoliakaan siitä todellisesta arvosta. Kausi on pitkä ja pimeä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä.... ja juuri tästä syystä max 40k kaudesta. en Itse maksaisi edes tuota. Lennun kohdalla fanituotemyynti kompensoi edes vähän, mutta jos pääsee kuntoon niin max 50k...
Mut miettikää mitä näistä jannuista maksetaan maaseutu perspektivillä... ei mitään.
Kysymys kuuluu, että halutaanko me voittaa?

Eli sellainen keskiverto kodinkonekaupan myyjän palkka olisi sinusta passeli liksa kaverille, joka on valmis syömään kiekkoja seuran puolesta, suorittaa illasta toiseen tismalleen kykyjensä ylärajoilla, ei juuri tee isompia virheitä ja on seuran mies henkeen ja vereen?

Enkä minä tiedä, mitä lätkässä kellekin maksetaan tai mitä kellekin pitäisi maksaa, mutta onhan tuo nyt kornia huutokauppaa, että täällä aletaan jotain palkkasummia laskea tuohon tapaan. Ellei sinulla sitten ole jotain erityisen hyvää perustella, miksi just 40 k on oikea liksa.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli sellainen keskiverto kodinkonekaupan myyjän palkka olisi sinusta passeli liksa kaverille, joka on valmis syömään kiekkoja seuran puolesta, suorittaa illasta toiseen tismalleen kykyjensä ylärajoilla, ei juuri tee isompia virheitä ja on seuran mies henkeen ja vereen?

Enkä minä tiedä, mitä lätkässä kellekin maksetaan tai mitä kellekin pitäisi maksaa, mutta onhan tuo nyt kornia huutokauppaa, että täällä aletaan jotain palkkasummia laskea tuohon tapaan. Ellei sinulla sitten ole jotain erityisen hyvää perustella, miksi just 40 k on oikea liksa.
Eikös Åstenin liksa ole aina pyörinyt tuossa 30-40k tuntumilla? Ainakin minusta ihan passeli liksa, nämä Motinin yms liksat on vain yksinkertaisesti naurettavia. Itse en näe mitään huonoa tuossa, että Åstenin liksa on verrattavissa kodinkonemyyjän palkkaan. Molemmat painavat kovasti duunia, miksi jotain lätkäjätkää pitäisi enemmän nostaa jalustalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös