Micke Åsten, HIFK

  • 274 692
  • 1 241

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihon alla ollaan, mutta mikä vitun myyrä kuten MTV väittää? Ehkä muuli ei mahdu ihon alle, niin piti keksiä joku muu sana. Myyrä sinne ainakin mahtuu.
Koko neloskenttä on pelannut helvetin hyvät pleijarit, mutta pakkohan MMÅ on nostaa sieltä esiin. Kukaan ei odottanut mitään ja nyt äijä vetelee yhtenä tärkeimmistä palasista tuloskenttien ulkopuolella.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mahtuuhan Simo mun Hifkiin edelleen, mutta edellä mainitusta johtuen en itke kauheasti perään.

Juu, en minäkään itke Simon perään vaikka hänen pelipaita roikkuukin kaapissa, mutta olisi aika vittumainen kenttä tuo jokatapauksessa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liivikille on minusta muodostunut Jarkko Ruutu- syndrooma. Sen sijaan, että tekisi oikeasti kovaa duunia joukkueen eteen ja kuumentaisi vastustajaa taitavasti, Liivikille tuntuu olevan tärkeämpää, että nimenomaan hänen ympärillään porisee. Ihan turhia kymppejä keräili nyt Jyp- sarjassakin. Mahtuuhan Simo mun Hifkiin edelleen, mutta edellä mainitusta johtuen en itke kauheasti perään.

Kuin omalta näppäimistöltäni. Liivik alkoi kärsimään -11 mestaruuden jälkeen siitä sheriffi-paskasta, Ruudun kanssa piti nokitella jne. Tehokkaimmillaan mies on kuitenkin ollut voimahyökkääjänä, ihan sama mikä ketju oli kyseessä. Voimakas valmentaja saa tällaiset pelaajat loistamaan kuten KJ ja Raivo, ketä hyödynsi Simoa ykkösen laidalla muistaakseni. Vähemmän yllättäen Cacca& Simo liitto ei oikein natsannut.

On tervetullut takaisin tottakai jos valmentaja haluaa kaverin. Liigatasolla hyödyllinen kaveri oikeassa ohjauksessa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mites tuo sakkokenraalin duuni jengissä menee, valitaanko joka kaudelle uusi general vai onko sama kundi hommassa niin kauan kuin jengissä vaikuttaa? Tuli vaan mieleen kun Linnavalli tuossa videolla väläytteli MMÅ:ta ensi kaudeksi tuohon hommaan. Voiko tästä saada vahvistuksen, että Salmi ei jatka meillä enää ensi kaudella?
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuin omalta näppäimistöltäni. Liivik alkoi kärsimään -11 mestaruuden jälkeen siitä sheriffi-paskasta, Ruudun kanssa piti nokitella jne. Tehokkaimmillaan mies on kuitenkin ollut voimahyökkääjänä, ihan sama mikä ketju oli kyseessä. Voimakas valmentaja saa tällaiset pelaajat loistamaan kuten KJ ja Raivo, ketä hyödynsi Simoa ykkösen laidalla muistaakseni. Vähemmän yllättäen Cacca& Simo liitto ei oikein natsannut.

Summasen takia se Liivik lähti, joten paremmin se Matikaisen kanssa pärjäs.
 

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Muuli on hyvinkin ansainnut pirteillä otteillaan paikan nelosen keskelle. Ottaa välillä tyhmiä jäähyjä ja puolustuspelaamisessa on kehitettävää, mutta taklaa kokoonsa nähden hyvin ja saa jotenkin vastustajan pakan aivan sekaisin.
Tänäänkin oli ilo nähdä ja kuulla kuinka paikallisessa sporttibaarissa joku Bluesin kannattaja avautui kovin sanankääntein kuinka hän vihaa syvästi tuota "saatanan porkkanapäätä".
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hienoa kuulla, että muuli jatkaa siitä mihin Tapparaa vastaan keväällä jäi.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Meikän lemppari on ruvennu sylkeen maaleja, nättiä Micke!!!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ainut joka jakelee taklauksia, ja näköjään myös tekee maalejakin :)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Micke Åstenin ei luulisi olevan jengin fyysisin ja tehokkain, tänään oli sillä tasolla muun jengin neppaillessa ja osaltaan nosti IFK:n taisteluun joka huipentui voittoon saakka.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Suorastaan vääryys että tuo toinen maali herralta vietiin. Siis luultavasti meni ihan oikein Jasselle, mutta oishan sitä pari byrsaa Muulille suonut!
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Liityn Åsten fanclubiin välittömästi. Mitä nyt olen seurannut 1,5 kautta kaveria, niin täytyy sanoa että on varmasti liigan ärsyttävin pelaaja vastustajan mielestä. Tollasta nuorta Jarkko Ruutua on kyllä näkyvissä.

Jos yleisesti peli vielä paranee, niin varmasti voi NHL:ssä tehdä hyvän uran alakentissä. Ei tunnu muutenkaan olevan paljoa itsesuojeluvaistoa, että kenelle päätään aukoon kaukalossa. Arvostan ja korkealle.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Mielestäni Åsten on pelannut todella hyvän kauden tähän mennessä. Tekee paljon oikeita pelillisiä ratkaisuja eikä koskaan luovuta. Ja agitaattorina kehittyy koko ajan! Ruutuun en kyllä vertaisi, koska mielestäni Åsten ei kyllä sikaile tuolla jäällä juuri ollenkaan. Osaa vaan olla suunsa ja olemuksensa kanssa ihan saatanan ärsyttävä vastustajiaan kohtaan.

NHL kuulostaa vielä tosin kovin kaukaiselta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos yleisesti peli vielä paranee, niin varmasti voi NHL:ssä tehdä hyvän uran alakentissä. Ei tunnu muutenkaan olevan paljoa itsesuojeluvaistoa, että kenelle päätään aukoon kaukalossa. Arvostan ja korkealle.

Kyllä nyt täytyy vähän topuutella ja sanoa, että ei tule tapahtumaan tai jos tapahtuu niin en mä ees tiiä mitä tähän voisin luvata. Mutta loistava hämmentäjä kotoiseen Liigaamme ehdottomasti!
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
On mennyt kyllä mun mielestä kanssa ihan pelillisestikin eteenpäin. Mutta tota samaa hommaa Ruutu teki NHL:ssä mitä Åsten tekee IFK:ssa tällä hetkellä. Ei se Jarkoltakaan vaatinut mitään sikailuja usein vaan nimenomaan se suu sai pahoja asioita aikaan. Tietysti olet ameriikoissa aikalailla targetti, kun tarpeeksi päätäsi auot ja Micken hanskaustaidoista en sitten vielä tiedä. Mutta tie on oikea jos rapakon taakse haluaa. Jokainen jengi siellä haluaa tuollaisen kaverin jolla suu käy jatkuvasti ja saa vastustajan raivon partaalle.

Typerä nimi kaverilla on, mutta tuota duunia pitää kunnioittaa. Ei ole helppoa hommaa yrittää joka ilta vastustajan ihon alle keinolla millä hyvänsä, mutta siitäkin voi tehdä taiteenlajin tässä pelissä.

Edit: En mä tosiaan sano, että tuo NHL olisi vielä ajankohtainen. Sellaista spesialiteettia vain kaverissa on jo nyt, jota jalostamalla voi hyvinkin siellä uraa tehdä.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Mä oon rakastunut syvästi Åsteniin tän alkukauden aikana viimeistään. Viime kaudella taklaus Tuohilampeen herätti taas vähän tietoisuutta miehestä ja viimeistään kevään isoissa matseissa pelasi itsensä sisään joukkueeseen. Jarkko Ruutuun en halua Micke-Maxia verrata, koska arvostus Åstenia kohtaan on valtava (toki myös Ruutuun, vaikkakin uran viimeiset vuodet ja moni teko aiemminkin vitutti). Åsten tekee paljon asioita oikein, on kehittynyt kiekollisesti ja kiekottomana. Taklaa aina kun mahis, mutta ei pakota taklausta väkisin, vaan kun tilanne sallii vähänkin. En osaa liikaa sanoa, mutta myös hölmöt jäähyt ovat vähentyneet, mikä on valtava plussa. Kuten mainittua, miehen olemus, puhe ja pelityyli on erittäin ärsyttävää. Itse pidän Åstenia kuitenkin aika sympaattisena hahmona ja välillä ihmettelen, miksi mies on vastustajien silmissä niin vihattu. Onhan se ärsyttävä, mutta myös pelimies ja todella sitkeä. Myös se, että ei pelkää ketään on mahtavaa. Mä sytyn todella isosti Åsteniin ja on ilmeisesti erittäin pidetty mies myös kopissa. Puhuvat hauskaksi ja ei ole vaikea tätä uskoa.

NHLstä en kyllä puhuisi ja en osaa oikeasti kuvitella edes mahdolliseksi. Ja typerä nimi, vai? Micke-Max Åsten on loistava nimi jätkälle ja sopii kyllä niin hyvin kuin voi vaan sopia. MMÅ-show'ta tykkään katsoa.

Oli tänään kyllä huikeeta seurata matsin jälkeen, tuleeko se Åsten vielä erikseen kiittämään yleisöä. Kovasti Zabo painosti ja lopulta Micke kääntyi ja tuli Kingien eteen. Ja se "nostaa hattua" -ele oli täydellinen.

En ole varma mitä siinä Mahbomin (??) tilanteessa kävi, mutta seurasin kuinka blegin jätkä hakkasi aloituksesta lähtin Mickeä mailallaan. Mun mielestä Micke ei siihen erikoisemmin edes reagoinut, kunnes kiekko meni Kähköselle ja tuli pelikatko. Mahbom meni Micken perään ja Micke kääntyi viimein ottamaan vastaan. Sitten hetkessä olikin jo ulosajo tulossa. Katsoin ensin, että saiko Micke jäähyn siitä yhdestä ainoasta huitaisustaan. Itse keihästäminen meni siis silmieni ohi.

Vielä linkki Ruutu.fi -klippiin, jossa Karri Kivi kehuu Micken peliä ja jatkuvia oikeita ratkaisuja.
http://www.ruutu.fi/video/2237319
 
Viimeksi muokattu:

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@Doforos :lta hyvää tekstiä. Rudin viimeisiä vuosia ei kannata paljon miettiä. Meni koko touhu lopulta ihan lekkeriksi.

Sinänsä vain näissä kahdessa on paljon samaa. Kummallakaan itse kiekollinen peli ei kuitenkaan ollut mitenkään onnetonta, Ruutukin oli itseasiassa rankkareissa aika hyväkin. Åsten kehittyy muutenkin tuossa itse lätkän pelaamisessa kokoajan. Kummallakin löytyy se valtti millä voi p-amerikassa pärjätä vaikka ei pelillisesti olekaan mitenkään poikkeuksellinen. Siellä ymmärretään näiden kaverien päälle, jotka turhauttavat vastustajan pelaajia ja antavat kuulua vähän mitä sylki suuhun tuo. Liigassahan monet valmentajat pitävät tätä jonain epäurheilijamaisena käyttäytymisenä ja hyi hyi.

Varmasti meidän vastustajien ilona Micke on vielä vuosia, jollei isommille areenoille suuntaa. Mutta uskokaa pois, että agitaattoreita pidetään aika suuressa arvossa edelleen NHL:ssä ja tässä on Suomen tämän hetken parhaimmistoa.

Jään innolla odottamaan Ässät-IFK matsia. Jos Grattonillekin alkaa mussuttaa, niin pointsit nousee vielä uusiin sfääreihin. Tähän asti Yonkman on ainoa, joka on kyseisen herran kanssa edes juttutuokioon lähtenyt.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oks tällä äijällä jo sopimus ensi kaudeksi IFK:hon? Jos ei ole niin Nybondas tee se ja vauhdilla tai Kivi vie vielä Micken Tampereelle! Huikee pelaaja ja Kivikin 4 Pro:n studiossa on huomannut tämän myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös