Micke Åsten, HIFK

  • 274 625
  • 1 241

faro

Jäsen
Åsten saa aika pitkään pelleillä ennenkuin saa Ruudun kiinni tempuillaan.
Toki toki, mutta niin kuin eilen jo mainitsin, niin agitoinnista ja tuosta filmaamisesta tuli ihan Rudi mieleen. Korostan: Otantani on pieni!
Joku sulla on ongelmana ku jatkuvasti kirjotat tänne, meneppä sinne ryssälandian puolelle nyt.
Miten niin "jatkuvasti"? Nyt olen kirjoittanut muutaman viestin, mutta milloin sitä ennen?

Ps. Älkää enää huolehtiko, Jokerit voitti suuren ja mahtavan TsSKA:n. Mulla on siis kaikki hyvin!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä joka joukkueeseen yksi tällainen Åstenin tapainen pelaaja tarvitaan. Tuo väriä ja tietynlaista asennetta. Rooliin kuuluu tietysti myös ärsyttää, eikä siinä ole mitään pahaa. Vastustajia ja heidän fanejaan nämä tietysti ketuttaa, mutta se kuuluu asiaan.

Juuri näin, hyvä kommentti kei-eich-el -joukkueen fanilta. Onneksi kaikki ristiinkommentointi ei ole älämölöä.

Mähän en pitänyt MMÅ:ta juuri minään ennen maaliskuuta. Sitä ennen hän oli kova yrittämään, mutta juuri mitään ei tapahtunut. Nyt tapahtuu ja isolla sydämellä kaveri selkeästi pelaa. Jos etsitään häntä muistuttavaa pelaajatyyppiä, niin Liivik on paljon lähempänä kuin Ruutu. Joka oli -krhm- aivan ainutlaatuinen nyt kuitenkin. Ehkä hienointa Åstenissa on nimi! Kuvitelkaa miten jossain Kuopiossa ärsyttää kaveri, jonka nimi on Micke-Max Åsten! Liki mahdoton lausua savolaisella aksentilla.

Sanoin tämän jo peliesitykset-ketjussa. Ensi kauden toiveneloseni: Tyrväinen-Åsten-Lamberg. Tyrväisestä diggaan aivan kybällä, vaikka hän pelaakin vastustajajoukkueessa. Huomaan siis, että aina agitoija ei ole sellainen, jota automaattisesti vihaan, kun hän on vastustajan rivissä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sanoin tämän jo peliesitykset-ketjussa. Ensi kauden toiveneloseni: Tyrväinen-Åsten-Lamberg. Tyrväisestä diggaan aivan kybällä, vaikka hän pelaakin vastustajajoukkueessa. Huomaan siis, että aina agitoija ei ole sellainen, jota automaattisesti vihaan, kun hän on vastustajan rivissä.

Tyrväinen on tehnyt lehtihuhujen mukaan jatkon Ilvekseen. Minusta kannattaisi haalia the one and only ihmiskyrpä Bluesista.

Lamberg-Åsten-Sailio

Pituus ka. noin 180, mutta kun se on suureksi osaksi kyrpää, niin ei haittaa.
 
Sanoin tämän jo peliesitykset-ketjussa. Ensi kauden toiveneloseni: Tyrväinen-Åsten-Lamberg. Tyrväisestä diggaan aivan kybällä, vaikka hän pelaakin vastustajajoukkueessa. Huomaan siis, että aina agitoija ei ole sellainen, jota automaattisesti vihaan, kun hän on vastustajan rivissä.

Kyllä mä olen digannut monesta agitaattorista, vaikka pelaisi vastustajan leivissä. Sailio HPK:ssa oli mun mielestä viihdyttävä pelaaja, samaten juuri Tyrväinen. Tai Daniel Widing, joka osasi kyllä rottailla ja lämmittää TPS-aikoinaan. Kari Sihvonen, Liivik Bluesissa, Ei mitään näitä jannuja vastaan, vaikka pelissä ajoittain kiroaakin miehet alimpaan helvettiin. Sitten vastaavasti Ruudun viimeistä sulkustinttiä HIFK:ssa en arvostanut enää juurikaan. Kun joukkueen etu unohtui ja oma show meni edelle. Narriaikoina sitten lopullinen lajille pyllistäminen ja itsensä nolaaminen. Jokainen pelaaja, joka nostaa tunnetasoa kunnioittamatta lajia, on tervetullut lisä tähän muniinpuhalteluliigaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta kannattaisi haalia the one and only ihmiskyrpä Bluesista.

Säiliöhän kävi jo pari vuotta sitten IFK:ssa, Sopan kaudella vissiin, mutta muistaakseni ei saanut mitään ihmeellistä aikaan, ja viimesyksyisen käsilaukkuepisodin jälkeen en näe erityistä syytä raahata tyyppiä takaisin Nordikselle. Heiluttakoon lentopallomailoja Espoossa. Ennemmin juuri Liivikin tai Tyrväisen tapaisia pelaajia, jotka osaavat käyttää suun lisäksi käsiäkin. Joku Vopatin kaltainen puolihullu olisi ihanne, mutta osaako Tomppa scoutata sellaisen, ja sopiiko se Törmäsen sapluunaan?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Säiliöhän kävi jo pari vuotta sitten IFK:ssa, Sopan kaudella vissiin, mutta muistaakseni ei saanut mitään ihmeellistä aikaan, ja viimesyksyisen käsilaukkuepisodin jälkeen en näe erityistä syytä raahata tyyppiä takaisin Nordikselle. Heiluttakoon lentopallomailoja Espoossa. Ennemmin juuri Liivikin tai Tyrväisen tapaisia pelaajia, jotka osaavat käyttää suun lisäksi käsiäkin. Joku Vopatin kaltainen puolihullu olisi ihanne, mutta osaako Tomppa scoutata sellaisen, ja sopiiko se Törmäsen sapluunaan?
Ite sytyn Tyrvikseen! Osaa pelata, on melko inhottava ja kova pelaaja vastapuolella, mieluummin näkisin omassa jengissä!
Mutta ah, Roman -I-Rip-Your-Fuckin-Head-Off- Vopat, siinä oli ÄIJÄ heteromiehen makuun...;) Ei sellaisia enää ole missään. Kunpa oliskin...Kyseinen pelaatyyppi kyllä sopii kaikkien goutsien sapluunaan, kun laitetaan sopimaan.
Esim. tänä keväänä tulevassa ottelusarjassa Tapparaa vastaan, olisi aika paljon kiiruumpi pakilla (Aalto) laittaa päätykiekko vaan jonnekin pois lavasta, kun niskaan puhaltaisi 2000-luvun alun Roman Vopat, sen sijaan että sieltä tulee Tammisen Henri, ei siis mitään pois Henriltä, mutta pelaajan maine on aika jännä juttu. Se vaikuttaa vastustajan alitajuntaan yllättävän paljon...
Tomppa ei vaan sen kaliiberin ukkoa löydä, vaikka ovessa kävelis vastaan, luulen ma.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, Åsten filmasi rumasti tuossa yhdessä tilanteessa, mutta ainakaan vielä homma ei ole ollut säännöllistä, vaan tuo oli yksittäistapaus. Tuossakaan tuomari ei edes mennyt siihen filmiin, vaan jäähy olisi tullut jo siitä lyönnistä, niin kuin kuuluikin. Åsten kuumensi vastustajan hieman myöhäisellä taklauksella, ja tämä otti tyhmän jäähyn. Ei tuo filmausta poista tietenkään.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Älkää enää huolehtiko, Jokerit voitti suuren ja mahtavan TsSKA:n. Mulla on siis kaikki hyvin!

Sä siis uskot, että joku on oikeasti kiinnostunut täällä ryssien sarjasta tai sen tapahtumista. Mulle jäi epäselväksi, mitä tekemistä tällä on Micken kanssa?

Micken energiaa on ollut todella mukava katsoa, aika kaukana ollaan vielä Ruudusta kaikilla tasoilla.

Pelaajan energiataso tarttuu kyllä niin joukkueeseen. Pudotuspeleissä tätä olisi tärkeätä pystyä näyttämään tätä myös sarjan pidentyessä. Jännä nähdä on Micke jo valmis siihen, kun paikat on rikki ja alkaa todella väsyttämään. Niin käy kaikille viimeistään ensi viikon aikana. Se on totuuden hetki, kun väsyttää, mutta pitää jaksaa.
 

Ville Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäistä kertaa osallistun. Opettelen keskustelua. Brewerille lupaan että vaihdan nimerkkinini. Laitan varmaan VB eli olen alasarjoissa pelannut ja C junnuihin asti valmentanut. HIFK merkitsee minulle Carl Breria, positiivista itsetuntoa, pelottomuutta, hulluutta, Tony Arimaa, rohkeutta, Ville Peltosta, perinnettä ja peräänantomuuta, uudenlaista rohkeutta eli HIFK. Micke Max ja minä opettelemme asioita, mutta virnuilemme kuin Brewer ja Ville ja Tony, tämä on hauskaa.
 

JoharinCrosby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HIFK Fotboll
Åsten on tässä viidessä matsissa päässy koko tampereen, että narrien ihon alle. Ei huono suoritus Paavo pesusientä seuraavalle L-vikaiselle HIFK-kasvatille. Nelonen muutenkin on pelannut, muodossa Partanen-Åsten-Tamminen, aivan loistavasti.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Åsten on tässä viidessä matsissa päässy koko tampereen, että narrien ihon alle. Ei huono suoritus Paavo pesusientä seuraavalle L-vikaiselle HIFK-kasvatille. Nelonen muutenkin on pelannut, muodossa Partanen-Åsten-Tamminen, aivan loistavasti.

Joo näköjään Greenilläkin oli jäänyt jotain hampaan rakoon.
On kyllä typerää ettei hanskoja saa pudottaa, nytkin tuossa tilanteessa väännettiin ja lyötiinkin mutta hanskat pysyi kädessä. Jos saisi pudottaa niin olisi nähty rehti voimien mittelö. Pahoi pelkään että Åsten olisi ollut aika pahasti ottavana osapuolena ja tämä hankojen pudotussääntö antaa ihan liikaa "anteeksi" Åstenin kaltaisille rotille. Tietty hyvä että on meidän puolella....
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo näköjään Greenilläkin oli jäänyt jotain hampaan rakoon.
On kyllä typerää ettei hanskoja saa pudottaa, nytkin tuossa tilanteessa väännettiin ja lyötiinkin mutta hanskat pysyi kädessä. Jos saisi pudottaa niin olisi nähty rehti voimien mittelö. Pahoi pelkään että Åsten olisi ollut aika pahasti ottavana osapuolena ja tämä hankojen pudotussääntö antaa ihan liikaa "anteeksi" Åstenin kaltaisille rotille. Tietty hyvä että on meidän puolella....

En usko, että eilisessä tilanteessa olisi nähty mitään voimien mittelöä. Åsten ei tehnyt eilen mitään sellaista, miksi sen olisi pitänyt lähteä mittelemään voimiaan tai vastaamaan teoistaan. Jos eilisen ja lauantain pelin tyylillä saa vastustajan hermostumaan, niin ihan turha sitä on lähteä tappelemaan joukkueelle isoa jäähyä. Sitten mun mielestä asia on eri, jos rottailee/törkeilee normia enemmän, niin sitten voisi vastata teoistaan myllyllä. Mutta eilinen Greenin päällekarkaus oli ihan Greenin omaa tyhmyyttä. Tappio ja Åsten vitutti Greeniä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
En usko, että eilisessä tilanteessa olisi nähty mitään voimien mittelöä. Åsten ei tehnyt eilen mitään sellaista, miksi sen olisi pitänyt lähteä mittelemään voimiaan tai vastaamaan teoistaan. Jos eilisen ja lauantain pelin tyylillä saa vastustajan hermostumaan, niin ihan turha sitä on lähteä tappelemaan joukkueelle isoa jäähyä. Sitten mun mielestä asia on eri, jos rottailee/törkeilee normia enemmän, niin sitten voisi vastata teoistaan myllyllä. Mutta eilinen Greenin päällekarkaus oli ihan Greenin omaa tyhmyyttä. Tappio ja Åsten vitutti Greeniä.

nojoo, totta. Itse nyt olen aina sitä mieltä että hanskat pitäisi pudota :)
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Åsten on tässä viidessä matsissa päässy koko tampereen, että narrien ihon alle. Ei huono suoritus Paavo pesusientä seuraavalle L-vikaiselle HIFK-kasvatille. Nelonen muutenkin on pelannut, muodossa Partanen-Åsten-Tamminen, aivan loistavasti.
...ja Oulun... ja Rauman... Keep up the good work, MMÅ!!! Ja kyllä, nelonen oli eilen erittäin hyvä. Ei hetken rauhaa kiekotteluun omissa Tappsralle, tai jos tilanne vaati, myös träppiin jäätiin odottamaan fiksusti. Onkohan tää mun IFK enää ollenkaan, missä ne turhat ylilyönnit ja muu hölmöily viipyy;-)
 

444

Jäsen
missä ne turhat ylilyönnit ja muu hölmöily viipyy;-)
Tiistaina kyllä jo vähän yritettiin. Peli 1-2 kolmannen erän jälkipuoliskolla ja siihen kivasti kolme pikkukakkosta peräkkäin. Enkä mä suostu olemaan eri mieltä tuomareiden kanssa muista kuin siitä Åstenin kampitusjäähystä.
Mistä muuten tulikin mieleeni se Leinon kiekon tupelointi katsomoon. Juuri olin ehtinyt fiilistellä, kuinka hienosti pelasi tilanteen aiemmin, kun meinasi lanata Metsolan pujahtaessaan siitä veskan ja maalin välistä; huomasi itse tilanteen ja hipaistuaan Metsolaa ohi mennessään sukelsi oikein näyttävästi. Ei siis yrittänyt kalastella jäähyä vaan ainoastaan minimoida osuman tuottaman horjahduksen maalivahdille kaatumalla itse välttämällä samalla jäähyn. Ja sitten kun ehti omaan päätyyn niin viskoi kiekon katsomoon.
Mutta joo, ollaan taas askeleen kauempana ketjun aiheesta. Pahoitteluni siitä kaikille palstanatseille.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Välittömästi jatkolappua! Mies oli tärkeässä osassa IFK voitti nuorten mestaruudessa, mutta silti epäilin jo silloin miehen kykyjä liigassa. En epäile enää, kaiken hämmennyksen keskellä mies tekee loistavia kiekollisia ja kiekottomia ratkaisuja ja puolustaa fiksusti jalalla. Laadukas luistelija ja hyvä taloudellinen pelityyli.

Kahden vuoden jatko, kiitos.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välittömästi jatkolappua! Mies oli tärkeässä osassa IFK voitti nuorten mestaruudessa, mutta silti epäilin jo silloin miehen kykyjä liigassa. En epäile enää, kaiken hämmennyksen keskellä mies tekee loistavia kiekollisia ja kiekottomia ratkaisuja ja puolustaa fiksusti jalalla. Laadukas luistelija ja hyvä taloudellinen pelityyli.

Kahden vuoden jatko, kiitos.

Åsten on parantanut peliään huomattavasti ja kuten kirjoitit, jaksaa kovakuntoisena pelaajana luistella kentän päästä päähän kovalla vauhdilla. Selvästi huomaa, että Tapparan pelaajista osa oikein hakee tönimis-ja tuuppimiskontaktia Åstenin kanssa vihellysten jälkeen. On oltava tarkkana ettei Åstenin nimi piirry liikaa tuomareiden muistiin, koska jossain kohtaa hänelle haetaan vastustajan toimesta jäähyjä. Eli ei saa innostua liikaa - taklauksia ja vääntöä ja sopivassa määrin kuittailua vastustajan suuntaan.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välittömästi jatkolappua! Mies oli tärkeässä osassa IFK voitti nuorten mestaruudessa, mutta silti epäilin jo silloin miehen kykyjä liigassa. En epäile enää, kaiken hämmennyksen keskellä mies tekee loistavia kiekollisia ja kiekottomia ratkaisuja ja puolustaa fiksusti jalalla. Laadukas luistelija ja hyvä taloudellinen pelityyli.

Kahden vuoden jatko, kiitos.

Juuri näin. Kevät etenee ja pidän peli peliltä aina vaan enemmän Muulin tekemisistä. Helvetin hyvää joukkuepelaamista, heittäytyy, luistelee, karvaa. Ja saa vastustajan hermostumaan ja keskittymään epäolennaisuuksiin. Noin vähäisellä kokemuksella Liigasta jo noinkin valmista oman roolinsa pelaamista, ehdottomasti jatkolappua käteen ja muuli tulevinakin vuosina meidän ilona!
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Bluusereiden nelonen ens kaudel Åsten - Liivik - Sailio..? Nyt Muulille äkkiä jatkoa kouraan!!!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Välittömästi jatkolappua! Mies oli tärkeässä osassa IFK voitti nuorten mestaruudessa, mutta silti epäilin jo silloin miehen kykyjä liigassa. En epäile enää, kaiken hämmennyksen keskellä mies tekee loistavia kiekollisia ja kiekottomia ratkaisuja ja puolustaa fiksusti jalalla. Laadukas luistelija ja hyvä taloudellinen pelityyli.

Kahden vuoden jatko, kiitos.

Sama. Luulin jo, että on hukkaan heitetty tapaus. Se on näissä nuorissa kavereissa elintärkeää, että koutsi tai he itse löytävät selkeän roolin. Nyt se on löytynyt ja on varmasti joukkueen pidetyimpiä pelaajia kopissa.

Ja eikös kaveri ollut nuorten maajoukkueessakin? Ainakin jotain pelejä muistan pelanneen. Eli kyllähän nuo oikeat ratkaisut kiekon kanssa ja ilman kiekkoa tulevat osaamisesta. Toisilla vain kestää pari vuotta saada se liigarytmi omaan pelaamiseen.

2+1 jatkolappu samantien kiitos.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Åstenille ehdottomasti jatkosopimusta käteen, kaveri on aivan uskomaton omassa roolissaan! Veikkaan, että pitkässä runkosarjassa voi aina olla hieman hiljaisempaa ja joutua istumaa joitakin pelejä, mutta playoffeissa tälläinen kaveri on ihan kultaa.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Sama. Luulin jo, että on hukkaan heitetty tapaus. Se on näissä nuorissa kavereissa elintärkeää, että koutsi tai he itse löytävät selkeän roolin. Nyt se on löytynyt ja on varmasti joukkueen pidetyimpiä pelaajia kopissa.

Ja eikös kaveri ollut nuorten maajoukkueessakin? Ainakin jotain pelejä muistan pelanneen. Eli kyllähän nuo oikeat ratkaisut kiekon kanssa ja ilman kiekkoa tulevat osaamisesta. Toisilla vain kestää pari vuotta saada se liigarytmi omaan pelaamiseen.

2+1 jatkolappu samantien kiitos.

Onhan Åsten kolunnut kaikki junnumaajoukkueet läpi, joten ei yksittäiseen kertaan jäänyt.
Jatkolappua kehiin, mutta tuossa pari kk sitten oli jossain jatkoajan ketjussa juttua, että saattaisi olla lähdössä Kouvolaan ensi kaudeksi, toivottavasti jää tänne.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä Muuli on ihan henkeen ja vereen stadilainen, että jos sopparia täältä tarjotaan niin varmasti jää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Bluusereiden nelonen ens kaudel Åsten - Liivik - Sailio..? Nyt Muulille äkkiä jatkoa kouraan!!!

Liivikille on minusta muodostunut Jarkko Ruutu- syndrooma. Sen sijaan, että tekisi oikeasti kovaa duunia joukkueen eteen ja kuumentaisi vastustajaa taitavasti, Liivikille tuntuu olevan tärkeämpää, että nimenomaan hänen ympärillään porisee. Ihan turhia kymppejä keräili nyt Jyp- sarjassakin. Mahtuuhan Simo mun Hifkiin edelleen, mutta edellä mainitusta johtuen en itke kauheasti perään.

Åstenille ehdottomasti sopparia, mutta ei mitään lupauksia isommasta roolista. Lähtökohtaisesti on 4. ketjun rotaatiopelaaja, ja rooli on nyt nähty. Toki saa sitten pelaamalla ottaa suurempaakin roolia, jos niikseen tulee.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.92
  • 3.80
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös