Minä en näe tuossa mitään puhdasta, ainoastaan tarkoituksellisen haun, josta lopputuleman tiesi, ennen kuin kolattu edes jäähän ehti. Se, että saivarrellaan jostain puhtaista taklauksista on lapsellista höpinää. Pelaaja haki tietoisesti hittiä, jonka tulema oli väistämätön, olkoon tekninen osuma sitten kuinka puhdas tahansa, tarkoitus ei sitä ollut ja tulema oli se mikä oli tarkoituskin. En tiedä, onko täällä monikaan kokenut moisessa kohteena olemisen, mutta siitä seuraava helvetti on kuukausien mittainen. Itsellä isku oli tosi voimakas, vääntyi kuorikot, nenäluu murtui, niska paskana taju pois muutaman päivän, vaikka hetkittäin olin kuulemma jotain elonmerkkejä esittänytkin. Virottuani pää oli täysin blanco, en muistanut edes omaa nimeäni. Pysäyttävä oli myös keskustelu lääkärin kanssa, kun jatkohoitoa suunniteltiin. Neljä senttiä eri kulmassa jos olisi isku tullut olisin halvaantunut lääkärin mukaan, eikä hänellä varmaan ollut enää syytä tai tarvetta pelotella, vaan sanoi niin kuin asia on. Minun pelit loppui siihen, onneksi kävelen omin jaloin ja pystyn itsenäisesti syömään.
Ikävä tapahtuma, mutta tarkoitatko oikeasti että kaukalossa pitäisi olla jotkut tyyliin nopeusrajoitukset taklaukselle? On nimittäin pelaajia, jotka painavat päälle 110 kiloa ja pystyvät silti kiihdyttämään poskettomaan vauhtiin ja taklaamaan täysin puhtaasti sääntökirjan mukaan. Esim. Stevensin peli perustui täysin tällaiseen mörköilyyn... silti tällaista ei voi estää niin kauan kuin taklaukset on sallittu, eikä niitä tästä lajista oikeasti kannata poistaa koska se tappaa koko tunnelman.