Avojään taklauksissa jos taklaaja alkaa himmailemaan, niin monesti sattuu enemmän. Osuu jalkoihin tms, kun pelaaja saa puolittain väistettyä yms. Lisäksi tilanne tulee niin nopeasti, että ei mitenkään voi pelaajilta (Finley) vaatia, että yhtä-äkkiä ottaisi vauhtia pois, aika mahdoton yhtälö avojään taklauksissa.
Edelleen tuo taklaus on upea, mutta valitettavasti Miklik'llä oli runsaasti huonoa tuuria. Ilman pään osumista jäähän ei Miklik'llä välttämättä olisi käynyt enempää kuin ilmat pihalle.
Lisäksi jokainen pelaaja pyrkii satuttamaan taklauksillaan, mutta satuttaminen ei ole todellakaan sama asia kuin loukkaannuttaa toinen. (Tämä olisi kaikkien syytä muistaa)
Lisäksi taklauksesta ei voi puhua oikeastaan myöskään kuolleen kulman taklauksena, sillä vaikka Finley tulee viistosti, niin tulee kuitenkin sen verran etupuolelta, että Miklik'llä olisi ollut mahdollisuus nähdä Finley. Finley ei tullut varsinaisesti sellaisesta kulmasta, esim. takaviistoosta jossa Miklik'llä ei olisi ollut mitään mahdollista reagoida.
Hieno taklaus, valitettava lopputulos. Silti tälläisiä kovia sekä puhtaita avojään pommeja näkisi mieluusti liigassa enemmänkin. Näissä kun yleensä ei käy muuta kuin ilmat pihalle hetkeksi ja sitten jatketaan.
Pitää myös muistaa, että jos Finley ei olisi tuossa taklannut, niin JYP olisi päässyt todennäköisesti ylivoimahyökkäykseen. Olin niin sanotusti pakko taklata, ei siis ole myöskään väitetty turha taklaus.
Tietenkin voidaan alkaa keskustelemaan pitääkö avojäällä taklaaminen kieltää kokonaan, mutta sitten en ainakaan itse tunnistaisi peliä enää jääkiekoksi.
Tilannehan meni lopulta kurinpitoon ja katsellaan mitä tulee, vai tuleeko mitään. En edes yllättyisi vaikka puhtaasta taklauksesta liiga pelikieltoa antaisi, sillä nämä huippupelaajien loukkaantumiset tuntui sumentavan kurinpidon järkeä. Katsotaan liikaa seurausta ei itse tekoa.
Kannattaa myös katsoa Kannisen älyötön syöttö tuohon kohtaan, lisäksi kun tulee "ns" jalkoihin, niin Miklik laittaa vaistomaisesti päätään alaspäin.