Jääkoneenkuljettaja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Susanna Pöykiö
Editoitu kuva, cobolin silmä ei valehtele. repeilee.
Viestin lähetti Jantse
Simmu löytyy täältä ...
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Viestin lähetti cobol
Pitää olla erittäin kova isku silloin. Edes 150 kilometriä tunnissa lentävä kiekko ei saa esimerkiksi maalivahtia kypärään osuessaan häntä tippumaan ja jäämään makaamaan jäähän. On vaikea uskoa, että yhden käden hanska tai maila ohi luistellessa ja kypärään osuessaan saisi kovemman iskun aikaan kuin täysillä ammuttu kiekko.
Pandakarhultahan kaveri näytti, mutta ei ollut lähelläkään kiinnimuurautunutta. Vai olisiko se sittenkin ollut pelkkä meikki?Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Ei tietenkään, vain huonosti onnistunut meikki? Ei hyvää päivää mitä tuubaa sinä suollat...
Tuosta kun klikkaat niin ollaan jo pitkällä. Tosin se on viimeisen puolensataa viestiä junnannut levy paikallaan.Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Milläs ansiomerkeillä se "puupää-palkinto" jaetaan?
Eikö? Oliko Panda sitten laittanut naamaansa jotain peitepuikkoa? Vai olikohan Pandan naamassa kenties levinneet kajaalit tai ripsivärit?Viestin lähetti cobol
Ei ollut Pesosen naamassa mitään tällaista eilen.
Viestin lähetti Viima
Kyllä sillä oli se hieno mustelma silmässään. Tai sitten minä näen aina kaiken väärin...
Viestin lähetti cobol
Ei siis puhettakaan mistään umpeen muurautuneesta silmästä. Tämä siis livenä ja Areenan valoissa nähtynä. Telkkarikuvasta en tiedä.
Niin, siis eihän tuo kuva ollut virallisesta otteluvideosta ja näin ollen sitä ei voi seuraamuksista päätettäessä huomioida. Muukkonen on epäilemättä kysynyt ensin Jokeriorganisaatiosta miltä Pesosen silmä oikeasti näyttää ja vasta sitten tehnyt päätöksensä.Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Viestin lähetti Polliisi
Metro ei taklannut tai ei osunut nyrkillä? Mitäs sitten tapahtui?
Viestin lähetti Polliisi
Jalkanen on kova jätkä, kun vastustajan taklatessa hän kääntää selän ja menee kyykkyyn.
Viestin lähetti oukka
Voi herrajumala vielä kerran.
Se silmä oli umpeen muurautunut lauantai-iltana ja turvoksissa vielä sunnuntainakin.
Sinä cobol olet tehnyt havaintosi maanantai-iltana.
Mutta mutta... Silloinhan Pesonen on astetta ellei kahta kovempi kaveri, koska pelasi jo eilen?Viestin lähetti Gags
Jalkanen on kova jätkä. Ei siksi että otti vähän huonosti taklauksen vastaan, vaan siksi että luisteli tilanteesta vaihtoaitioon, vaikka oli poskiluu murskana. Ei jäänyt itkemään tai jäähän kieriskelemään ja OR:sta vastustajalle kalastamaan.
(lähde: SM-Liiga )Päätös Jokerien Hannu Jortikan tapauksessa keskiviikkona
SM-liigan kurinpitäjä Jarmo Muukkonen antaa keskiviikkona 17.3. päätöksensä Jokerien Hannu Jortikan tapauksessa. Jortikan on raportoitu heittäneen mehupullon kentälle ottelussa Jokerit - Kärpät 15.3.
Hupaisa ketju.Viestin lähetti cobol
Mutta kun Pesonen treenaa ja pelailee heti seuraavana päivänä, ei tässä nyt todellisuus ja tapahtumat aivan kohtaa. Onneksi Muukkonen oli samaa mieltä ja antoi vain ottelun pelikieltoa. Tulkitsen sen osittain protestiksi Kärppien suuntaan tapahtuman suurentelusta.
Itse tapahtumasta olisi - niillä tiedoilla joita mulla on käytössäni - kuulunut Metrolle vähintään kolmen ottelun panna siksi, että eihän tuollaista saa ja pidä tehdä. Sellainen ei kuulu jääkiekkoon eikä kovaan pelaamiseen. Ehkä Muukkonen oikeusoppineena katsoi asiaa niinkin, että Metroa ja Jokereita on jo syyllistetty kohtuuttomasti pitkin mediaa ja pisti sen vuoksi vain yhden ottelun.
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Mutta mutta... Silloinhan Pesonen on astetta ellei kahta kovempi kaveri, koska pelasi jo eilen?
Näin ne kääntyy.
Viestin lähetti Sartjärvi
Huilaako siis Metro pelin vai kaksi? Eikös kaveri saanut OR:n? Mistä toinen peli? Olen ainakin käsittänyt, että Metro olisi pelikelpoinen keskiviikon ottelussa...?
Siitä tuli panda.Viestin lähetti Gags
Ai silläkin oli sitten loppujen lopuksi joku vammakin ?
Asia selvä. Ymmärtämisvaikeuksia, vaan jo selkis.Viestin lähetti cobol
Muukkonen antoi 0 ottelua, josta tuli OR:n kautta 1 ottelun panna. OR on automaatti, ei Muukkosen. Mutta sen Muukkonen tavallaan vahvisti eikä siis antanut lisää [koska kenties katsoi rangaistuksen riittävän]. Näin voinee sanoa, että Muukkonen antoi rangaistuksen, jonka tuloksena Metro on vain 1 ottelun kiellossa. Voisi toki sanoa niinkin, että Muukkonen antoi vapauttavan päätöksen. Tai ei antanut mitään.
Viestin lähetti Gags
Eikös se tullut ihan selkeästi esille kurinpitäjän päätöksessä? Metro tönäisi tai löi Pesosta, kuten jääkiekossa usein vaihtoaition edessä tapahtuu. Metro ei lyönyt mailalla vastapalloon, kuten eräät tahot halusivat antaa ymmärtää tapahtuneen.
Viestin lähetti Polliisi
Siltikin tämä oli törkein tapaus, mitä Raksilassa on tällä kaudella nähty. Metropolitille olisi kuulunut tästä tapauksesta 2-3 ottelua pelikieltoa. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, koska tätä tekoa ei saatu videolle, tämä luultavasti johtuu siitä, että tämä tilanne tapahtui ns. pelin ulkopuolella.
Viestin lähetti Polliisi
Jalkasen tilanteessa peliä ei vihelletty poikki. Tässä on varmasti yksi syy, miksi Jalkanen luisteli vaihtoaitioon.
Henriksson oli tässä tilanteessa hyvin sijoittuneena, eikä antanut tilanteesta edes jäähyä, koska näki, että miten Jalkanen otti Pyörälän taklauksen vastaan.
Ottelun erotuomarin kertoman mukaan hän näki tilanteen. Erotuomari kuitenkin kat_soi, että Jalkanen omalla toiminnallaan myötävaikutti tilanteen eli selkään taklauksen syntymiseen eikä antanut taklauksesta rangaistusta. Erotuomari ei huomannut Jalkasen loukkaantumista, koska Jalkanen luisteli itse vaihtoaitioon. Muussa tapauksessa ran_gaistuksena olisi ollut erotuomarin kertoman mukaan ottelurangaistus.
Viestin lähetti Polliisi
Taklauksen jälkeen Jalkanen siis katsoi tuomariin, ei jäähyä. Pelin painopiste oli menossa Jokereiden puolustuspäähän. Totta kai tässä kohtaa mennään vaihtoaitioon, kun peliä ei kerta vihelletä poikki, eikä jäähyä anneta.
Propsit Jalkaselle siitä, kun ei jäänyt filmaamaan loukkaantumisensa jälkeen, jonka vakavuuten hän myös itse vaikutti selän kääntämisellä ja kyykkyyn menemällä.
Elikkäs tästähän voisi tavallaan 'syyttää' Jalkasta ettei Pyörälälle tullut heti ottelurangaistusta?Viestin lähetti Gags
Tässä rohkenen olla eri mieltä. Minä, tunnetusti lukurajoitteisena toki, olin kyllä täysin päivänselvästi lukevinani tuosta kurinpitopäätöksestä että Henriksson oli itse sanonut että olisi antanut OR mikäli olisi tajunnut Jalkasen loukkaantuneen = jäänyt jäälle makaamaan. Voinet halutessasi tarkistaa asian.
Viestin lähetti Viima
Elikkäs tästähän voisi tavallaan 'syyttää' Jalkasta ettei Pyörälälle tullut heti ottelurangaistusta?