Metallica-keskustelu

  • 705 392
  • 3 722

Habs11

Jäsen
Maanantaina ois tarkoitus mennä katsastamaan Metallican nykykunto. Onkos palstalaisilla tietoa millainen setti mahdollisesti ois tulossa esim. Death Magnetic Tourin aiempien keikkojen settilistojen perusteella?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Jos joku haluaa tiedustella asiasta tarkemmin niin ottakoon yhteyttä privalla!

Itse olen menossa Sonisphereen katsastamaan Metallican nykykuntoa.
edit. päivämäärä korjattu

Onnea ja menestystä vaan! Itse toivon, että lipputrokarit saavat tällä kertaa mahdollisimman paljon sormilleen. Seuraavalla kerralla sitten voi miettiä, että kannattaako hamstrata kymmenen lippua ja pyrkiä myymään niitä kusi sukassa eteenpäin.

Sonisphereen saa muuten lippuja edelleen lippupalvelusta. Sieltä kävin ostamassa omanikin kun uusi erä lippuja tuli myyntiin.
 

jäinenjänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton & Espoo
Maanantaina ois tarkoitus mennä katsastamaan Metallican nykykunto. Onkos palstalaisilla tietoa millainen setti mahdollisesti ois tulossa esim. Death Magnetic Tourin aiempien keikkojen settilistojen perusteella?

Sama täällä. Ei kuitenkaan Metallican kohdalla kannata liikaa niitä vanhoja settejä tuijotella, sillä semmoista juttua kuulin ja luin bändin viime Suomen reissun yhteydessä, että eivät olisi ikinä soittaneet kahta setiltään samanlaista keikkaa. Toki näistä Death Magnetic kiertueen seteistä saa osviittaa, että mitä mahdollisesti voisi olla tulossa, kuten Habs11 pohtii. Toisaalta Metallicalla on niin paljon loistavia kappaleita, että niistä saa helposti ainakin 20 mahtavaa settiä.

Onkos kellään tietoa millon mikäkin yhtye aloittaa oman settinsä? Ovet aukee sillon klo 18 ja keikan järjestäjä Livenation sanoo shown alkavan klo 19 mutta ei tarkemmin millon mikäkin bändi alottaa. Itse luulisin esiintymisjärjestyksen olevan Mastodon, Lamb of God ja Metallica, kellään varmaa tietoa lämppärien järjestyksestä?
 
Viimeksi muokattu:

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Jeah, maanantaita odotellessa ja sen jälkeen keskiviikkona vielä AC/DC ! Mahtava viikko tulossa.
 

Miguel

Jäsen
Sen ymmärrän, että palstan säännöt kieltävät lippumyynnin, mutta nää automaattiset "vitun trokarit" -viestit eivät aina mahdu kaaliin. Ihan kuin jokaikinen lipun kauppaaja tekisi sitä hyötymistarkoituksessa - häh, eikös se ole keskustelupalstalla vähemmän rahastushenkistä kuin nettihuutokaupassa? Itse ostin maanantain konserttiin lipun ilman ylihintaa pari viikkoa sitten kaveriltani, jolla sellainen oli jäänyt ylimääräiseksi. Taidamme molemmat olla bisneksen pahimpia perkeleitä.

Settilistoja en kyllä etukäteen katso, mukavampi jättää kaikki yllätykset avoimiksi. Death Magnetic on aivan kelpo levy, joten mikäs tässä on ensimmäistä Metallica-livekokemusta odotellessa, vaikka äijät ovatkin jo vanhoiksi päässeet ja monien mielestä suorastaan rupsahtamaan. Whiplash!
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnea ja menestystä vaan! Itse toivon, että lipputrokarit saavat tällä kertaa mahdollisimman paljon sormilleen. Seuraavalla kerralla sitten voi miettiä, että kannattaako hamstrata kymmenen lippua ja pyrkiä myymään niitä kusi sukassa eteenpäin.
Kiitos kiitos. Itse en ole trokaamista harrastanut vaan joudun olemaan ikävä kyllä töissä keikkapäivänä ja pakko myydä oma lippu (yksi kpl) pois. Puoleen hintaan olen kavereille koittanut kaupata.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maanantaina ois tarkoitus mennä katsastamaan Metallican nykykunto. Onkos palstalaisilla tietoa millainen setti mahdollisesti ois tulossa esim. Death Magnetic Tourin aiempien keikkojen settilistojen perusteella?
99,9% varmat biisit Helsingin keikoilla:

SPOILER


That Was Just Your Life
The End of the Line
x
x
One
Broken, Beat & Scarred
x
Sad But True
x
The Judas Kiss/All Nightmare Long
The Day That Never Comes
Master of Puppets
Blackened/Fight Fire With Fire/Battery/Damage Inc
- - - - - -
Nothing Else Matters
Enter Sandman
- - - - - -
x
x
Seek and Destroy

x = vaihtuva biisi
 
Viimeksi muokattu:

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Laita valkoisella nuo biisit, niin eivät erotu niin selvästi.. Nyt kun yrittää skrollata mahdollisimman nopeasti tekstin ohi sivun alalaitaan, jää biisit näkyville ainakin mulla. Eipä silti, eipä tuo mua haitannu.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näyttää jokseenkin erikoiselta, kun vertaa kiertueen aiempiin keikkoihin.
Näyttää jokseenkin samalta, kuin vuosien 2004-2008 suoritettujen stadion/festarikeikkojen settilistalta (poislukien Master Of Puppets -synttärit kesällä 2006)... Mexico nyt oli muutenkin poikkeus sisäareenoille suunnatun DM -kiertueen soittopaikoista, IMHO.

Plus myös tuo DVD -jutska: "...As everyone knows, these 3 shows will be filmed for an upcoming DVD. Wayne Isham and his crew are here getting all their stuff ready for the big shoot..." - MetOnTour.com
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Sunnuntainahan tuo olisi. Jännä homma vain, että ei vielä oikein edes tunnu missään, mutta eiköhän se fiilis ala nousemaan mitä lähemmäksi pyhää mennään.
 
Sunnuntainahan tuo olisi. Jännä homma vain, että ei vielä oikein edes tunnu missään, mutta eiköhän se fiilis ala nousemaan mitä lähemmäksi pyhää mennään.

Joo itse kans sunnuntaina menossa ja tässä pitää vähän jo lämmitellä tehokuuntelemalla levyjä. Onkos muuten tietoa mihin aikaan lämppärit vetävät ja esiintyvätkö sekä Mastodon että Lamb Of God?
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Yle-teema esittää kuuluisan dokumentin bändistä maanantaina 19.10 alkaen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Jaahas.

Kun sunnuntain ja maanantain keikkojen liput tulivat(ja menivät)myyntiin tuli oltua Gili Air nimisellä saarella toisella puolella maailmaa eikä siis saumaa lipun ostoon ollut. Ehtihän tuo jo hetken vituttamaan mutta nyt nasahti kutsu aitioon maanantain keikalle joten eipä vituta enää. Pitänee kuitenkin muistaa ottaa kaukoputki ja kuulokoje matkaan että jotain näkee ja kuulekin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jaahans, johan tässä alkaa pientä keikkakuumetta pukkaamaan. Black Album pauhaa ja sillee. Nuo varmat palat settilistassa ovat varsin ok, itse toivoisin Dyers Eve-kappaleen kuulevani. Olkoot ihmiset sen esittämisestä nykykunnossa mitä mieltä tahansa. Biisi on saatanan kova, samoin kuin koko AJFA-levykin. (heh, hauskoja nämä levyn nimien lyhennykset). Paikka tosiaan on lohkossa 11 ja aika alhaalla, joten eiköhän sitä huomenna rokata kunnolla.

Nuorelle pojalle Metallica oli aikoinaan aivan mielettömän tärkeä yhtye. Se suurin fanitus sitten laantui, mutta kyllä tällä bändillä on edelleen erityinen paikka sydämessä.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Huomenna pukkaa keikkaa. Sanokaas nyt tietäjät vielä kerran, että mihin aikaan tuo illan pääesiintyjä aloittelee? Onko jotain arviota? Itsellä valitettavasti pieni aikataulu ja sitä varten pitäisi tietää tarkemmin.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Huomenna pukkaa keikkaa. Sanokaas nyt tietäjät vielä kerran, että mihin aikaan tuo illan pääesiintyjä aloittelee? Onko jotain arviota? Itsellä valitettavasti pieni aikataulu ja sitä varten pitäisi tietää tarkemmin.

Livenationin sivuilla lukee, että "Ensimmäinen lämmittelijä n. klo 19.00. Metallica n. klo 21.00. Huom! Soittoajat ovat arvioita ja saattavat muuttua."
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
No siellähän se lukikin. Kiitoksia!

Aina tässä kohtaa on pieniä virittäytymisongelmia, kovempi into tuntuu olevan päällä silloin kun lipuista tappelee. Tuskin huomenna illalla kuitenkaan harmittaa olla paikan päällä.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Oiskohan jollakin villiä veikkausta tai jopa tietoa, saisiko auton Areenan parkkihalliin? Lähden keikan jälkeen kotia kohti, niin helpompi lähteä suoraan Areenalta kohti pohjoista, kun hakea auto ensin jostain kauempaa.
Tietysti, jos johonkin lähistölle saa vaivattomasti, ja ilman pelkoa sakoista, niin otan kiitollisuudella vinkkejä vastaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Nostetaas kiimaa..

Youtubessa on varsin hyvälaatuisia audiotallenteita Metallican "Mehikon" keikalta. Eikö tämä ollut se edellinen esiintyminen ja sieltä tulivat suoraan tänne? Kyllä tämä aika hyvältä kuullostaa. For Whom The Bell Tolls rokkaa ainakin kovin.

http://www.youtube.com/watch?v=zkLXGTnGzNk
(tuossa siis se for whom...)

Voi jessus, tota säröä Trujillon bassossa. Aikasta munakas.

edit:
aika kova meno on myös Ridessä:
http://www.youtube.com/watch?v=AmHzn9zvZXc&feature=related&pos=3
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös