V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Koska kiusallisimmat hetket eivät olleet enää Larsin rumpujen soitto, vaan epäonnistuneet miksaukset, jotka omaan korvaan särisivät eniten Justice- ja Death Magnetic levyillä. Toiselta unohtui laittaa bassot mukaan ja toinen on puristettu liian tiukkaan pakettiin, kuin yrittäisi soittaa musiikkia liian pienistä kaiuttimista täysillä.
Jännä, kun mulla on ollut tismalleen sama tilanne, olen nimittäin alkanut myös kuunnella Tallicaa uudelleen. Itsekin kiinnitin uudelleen kuunnellessa huomion juuri noiden kahden levyn juuri noihin puutteisiin, mutta itselleni be toimivat kiintopisteinä, jotka vetivät puoleensa. AJFA on soundeiltaan tosi puutteellinen, mutta myös totaalisen äärimmäinen ja monta kertaluokkaa kiinnostavampi (ja parempi) kuin edeltäjänsä Master of puppets. Magnetic on taas hämmästyttävän hyvä kokonaisuus. Siellä on vain muutama vähän heikompi biisi.

Sen enempää ajattelematta nappasinkin juuri nuo kaksi mukaan automatkalle mökille.
 
Kuten Bat Helvetistä, olen poissa kun aurinko taas saa

All vibes, no tactics

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Metallican miksaaja kertoo miten mukavaa oli raiskata AJFA-albumia studiossa. Mutta siis Jasonin kyykytystä se kai lähinnä oli vetää basso kuulumattomiin.

James paljasti homman olevan hänen ja Larsin välinen vääntö siitä, kumman instrumentti /soitto iski paremmin läpi miksissä. Bassotaajudet ilmeisesti söivät etenkin Larsin saundia. Sellaista "kirjoituskone" saundia opittiin miksaamaan vasta myöhemmin ja monet ottivat siitä saundista mallia.

En siis sano, etteikö Cliffin kuolema ja Jasonin kyykyttäminen olisi vaikuttanut asiaan, mutta olihan tuo uusi suuntaus rumpusaundeissa.
 
MIKA, he's the man with the midas touch

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse kun ´löysin´ Metallican vasta teini-ikäisenä juuri silloin kuin St. Anger oli julkaistu ja tuo oli ensimmäinen omistamani Metallica -albumi niin tykästyin siihen kyllä. Sen jälkeen sitten löytyi muu Metallican tuotanto ja jäihän tuo St. Anger vähän toissijaiseksi ja ymmärsi miksi pidemmän linjan faneille otti niin koville. (Itse kävin vähän saman läpi In Flamesin uuden tuotannon kanssa). Kyllähän tuota vielä ajoittain tulee kuunneltua, mutta ei silloin kun on sellainen "kuuntelenpa Metallicaa -fiilis", vaan silloin kun haluaa kuunnella jotain ihan muuta. Genreistä en kovin paljoa ymmärrä, mutta en oikein tiedä mihin genreen ja minkä bändien kanssa tuo albumi pitäisi niputtaa. Tavallaan hienoa sekin.

Omassa kuuntelussa Death Magnetic on jäänyt kaikkein vähimmälle. Siinä on jotain Metallican tuntuista, mutta yksikään biisi ei oikein lähde. Vähän kuin huumattua-tallicaa.

Hardwired yllätti itseni erittäin positiivisesti, etenkin Spit Out The Bone ja Murder One ovat usein kuuntelussa. Sanoitukset nyt eivät pääse lähellekään vanhaa tuotantoa, mutta melodisesti hienoja biisejä ja jälkimmäinen toimii hienosti myös videonsa avulla.

Myönnettäköön että en rummutuksesta ymmärrä yhtään mitään ja paljon olen lukenut tätä Lars -kritiikkiä. Toisaalta hän on sen rumpusoundin luonut myös kaikkein hienoimpiin Metallica-kappaleisiin. Olisivatko nuo biisit yhtään parempia jos niiden rumpuosiot olisi kannuttanut eri rumpali(?)
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Myönnettäköön että en rummutuksesta ymmärrä yhtään mitään ja paljon olen lukenut tätä Lars -kritiikkiä. Toisaalta hän on sen rumpusoundin luonut myös kaikkein hienoimpiin Metallica-kappaleisiin. Olisivatko nuo biisit yhtään parempia jos niiden rumpuosiot olisi kannuttanut eri rumpali(?)
Lars saa levyillä homman kuulostamaan hyvältä, vaikka crashia raiskaakin ahkerasti. Livenä homma on mennyt vähän sinnepäin ainakin 2000-luvulla. Onessa sai kerran tuplabasarit kohdilleen ja se oli hämmentävä kokemus.
 
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness. That is life."

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Hyvää keskustelua. Itelleni kanssa yksi tärkeimmistä yhtyeistä vuosien varsilta mutta en ole juurikaan kuunnellut levyjä St Angerin jälkeen. Hardwiredin biiseistä osa tuttuja radion kautta mutta Death Magnetic on niin tuntematon albumi että ihan ihmetyttää välillä. Ei vaan iske millään tavalla nää uudemmat. Itellä se perus että Black Albumiin se jäi, toki myöhemmälle tuotannolle mahtuu jokunen toimiva ralli.

Alkupään tuotanto on vain yksinkertaisesti niin kovaa laatua. AJFA on edelleen yksi suosikeistani kautta aikain vaikka Jason täysin työpaikkakiusattu olikin.
 
Maassa jota sika johtaa porsaat pyrkii ylöspäin

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Lars saa levyillä homman kuulostamaan hyvältä, vaikka crashia raiskaakin ahkerasti. Livenä homma on mennyt vähän sinnepäin ainakin 2000-luvulla. Onessa sai kerran tuplabasarit kohdilleen ja se oli hämmentävä kokemus.
Joo, en minäkään ole levyillä mitään ongelmaa ikinä huomannut. Livenä Lars on laiska ja epätarkka, mikä on mielestäni fanien aliarvioimista. Mieshän on itsekkin sanonut, ettei juuri treenaa, ja se kyllä näkyy soitossa.

Rideä miehellä ei taida edes setissä olla, joten ei ihme että Crash soi ahkerasti.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK



Justice bassolla




Death Magneticin Guitar Hero pelin versio.

Kun Metallica mokaa niin onneksi fanit pelastaa. Larsin perustelut Death Magneticin loudness war miksaukselle oli "ainakin kuulostaa hyvältä mun autossa!"
Noissa Justicen "basso" versioissa on se ongelma, että bassoa ei soita Jason, vaan joku muu. Valmiiksi miksatusta levystä et sitä raitaa sieltä kaiva noin selkeästi esille. Remasteroidusta versiosta sen huomaa - ei sitä bassoa kuulu, vaikka kuinka on nuppeja väännetty. Koko levy pitäisi miksata uudestaan, alkuperäisiä raitoja käyttäen.
 
MIKA, he's the man with the midas touch

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noissa Justicen "basso" versioissa on se ongelma, että bassoa ei soita Jason, vaan joku muu. Valmiiksi miksatusta levystä et sitä raitaa sieltä kaiva noin selkeästi esille. Remasteroidusta versiosta sen huomaa - ei sitä bassoa kuulu, vaikka kuinka on nuppeja väännetty. Koko levy pitäisi miksata uudestaan, alkuperäisiä raitoja käyttäen.
En tiedä tuosta Nosebleedin laittamasta videosta, mutta kyllä osasta biiseistä on tehty ihan Jasonin omalla bassoraidalla miksauksia. Kyseessä on ne biisit jotka on julkaistu Guitar Hero- tai Rock Band -peleissä, ja sieltä on saatu ne erilliset raidat, jotta miksaus on voitu tehdä ihan erilailla. Mutta kaikkia AJFA:n biisejä ei toki noissa peleissä ole julkaistu, enkä nyt muista mitkä kaikki on. Asia selvinnee googlaamalla.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä tuosta Nosebleedin laittamasta videosta, mutta kyllä osasta biiseistä on tehty ihan Jasonin omalla bassoraidalla miksauksia. Kyseessä on ne biisit jotka on julkaistu Guitar Hero- tai Rock Band -peleissä, ja sieltä on saatu ne erilliset raidat, jotta miksaus on voitu tehdä ihan erilailla. Mutta kaikkia AJFA:n biisejä ei toki noissa peleissä ole julkaistu, enkä nyt muista mitkä kaikki on. Asia selvinnee googlaamalla.
Blackened, And Justice For All, One, Shortest Straw, Frayed Ends of Sanity ja Dyers Eve.

Luin juuri asiasta ja ilmeisesti nuo bassoraidat Guitar Hero peleissä eivät nekään taida olla Jasonin soittamia koska niitä alkuperäisiä raitojahan ei taida olla olemassa enää. Tästähän on puhuttu paljon mahdollisen remiksauksen kohdalla.

Alla jonkinlaista juttua asiasta:
(lähde: r/Metallica - Are the ...And Justice For All bass stems actually Jason?)

"I'm a little perplexed about the origin of the Guitar Hero stems myself. I know they're the basis that everyone uses for YouTube remixes, but I've also heard from random places that they aren't actually Jason's original tracks, implying that either someone else recorded them later on, or they've been artificially made. Does anyone know where they actually came from, and whether or not they're actually Jason's original recordings?"

Itsekin ihmettelen mistä raidat olisivat tulleet, kun Metallicallakaan ei niitä ilmeisesti ole.
 
MIKA, he's the man with the midas touch

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ei Newstedin raidat ole masterinauhoilta mihinkään kadonneet. Kuka lie tuollaista huhua on levittänyt niin on kyllä ihan itse tuon keksinyt.

Näiden uusien boxien kanssa Metallica nimenomaan ilmoitti että levyt remasteroidaan, ei remixata. Tästä on bändin taholta useitakin kommentteja, että ne ovat aikansa tuotteita ja heillä ei ole mitään tarvetta kirjoittaa historiaa uusiksi. Tästä johtuen se basso ei sieltä juuri enempää kuulu kuin ennenkään, koska yksittäisiin raitoihin ja EQ:hun ei olla koskettu, vaan putsaus ja säädöt on tehty kokonaisuudelle. Lisäksi vielä kuten on kerrottu, niin Newsted pääosin tuplasi bassolla Hetfieldin kitarariffejä läpi tuon levyn, joten basso sulautuu riffeihin eikä tee juurikaan mitään omaa erillistä kuviota siellä pohjalla. Sitten kun levy päätettiin miksata diskantti edellä tiukaksi ja kuivaksi, niin se pohjahan sieltä sitten tuppasi katoamaan. Jos Newsted olisi soittanut kuten vaikka Geezer Butler, eli täysin oma show pääriffin alla, niin tuo ’basso’ olisi siellä levyllä kyllä kuulunut, vaikkakin kovin kuivana ja ohuena. Ja tämä ei millään tapaa mollauksena Newstedille. Varmasti tuossa tilanteessa oli vain turvallisinta pysyä ns. ruodussa eikä lähteä kikkailemaan. Varsinkin kun muu bändi ei ollut edes paikalla kun hän raitansa äänitti.

Noiden Guitar Heron bassoraitojen aitouteen en osaa ottaa kantaa muuten, kuin että ainakin kaikkien muiden levyjen biisien kohdalla ne bassoraidat ovat aitoja. En tiedä miksi AJFA:n kanssa olisi toimittu toisin. Jossain haastattelussa Newstedilta kysyttiin jostain nettiin ilmestyneestä ’...And Justice For Jason’ -levystä ja hän sanoi kuulleensa sen ja olleen siitä oikein iloinen. Millään tavalla ei vihjannut että olisi kuullut jonkun muun soittoa kuin omaansa.
 
Viimeksi muokattu:
1 - 5 - 17 - 20 - 7 - 23 - 22 - 35 - 9

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei Newstedin raidat ole masterinauhoilta mihinkään kadonneet. Kuka lie tuollaista huhua on levittänyt niin on kyllä ihan itse tuon keksinyt.

Näiden uusien boxien kanssa Metallica nimenomaan ilmoitti että levyt remasteroidaan, ei remixata. Tästä on bändin taholta useitakin kommentteja, että ne ovat aikansa tuotteita ja heillä ei ole mitään tarvetta kirjoittaa historiaa uusiksi. Tästä johtuen se basso ei sieltä juuri enempää kuulu kuin ennenkään, koska yksittäisiin raitoihin ja EQ:hun ei olla koskettu, vaan putsaus ja säädöt on tehty kokonaisuudelle. Lisäksi vielä kuten on kerrottu, niin Newsted pääosin tuplasi bassolla Hetfieldin kitarariffejä läpi tuon levyn, joten basso sulautuu riffeihin eikä tee juurikaan mitään omaa erillistä kuviota siellä pohjalla. Sitten kun levy päätettiin miksata diskantti edellä tiukaksi ja kuivaksi, niin se pohjahan sieltä sitten tuppasi katoamaan. Jos Newsted olisi soittanut kuten vaikka Geezer Butler, eli täysin oma show pääriffin alla, niin tuo ’basso’ olisi siellä levyllä kyllä kuulunut, vaikkakin kovin kuivana ja ohuena. Ja tämä ei millään tapaa mollauksena Newstedille. Varmasti tuossa tilanteessa oli vain turvallisinta pysyä ns. ruodussa eikä lähteä kikkailemaan. Varsinkin kun muu bändi ei ollut edes paikalla kun hän raitansa äänitti.

Noiden Guitar Heron bassoraitojen aitouteen en osaa ottaa kantaa muuten, kuin että ainakin kaikkien muiden levyjen biisien kohdalla ne bassoraidat ovat aitoja. En tiedä miksi AJFA:n kanssa olisi toimittu toisin. Jossain haastattelussa Newstedilta kysyttiin jostain nettiin ilmestyneestä ’...And Justice For Jason’ -levystä ja hän sanoi kuulleensa sen ja olleen siitä oikein iloinen. Millään tavalla ei vihjannut että olisi kuullut jonkun muun soittoa kuin omaansa.
Alkuperäiset raidat (stems, tracks) ovat tuhoutuneet. Ne raidat, jotka sitten miksattiin ja masteroitiin. Miksatusta ja masteroidusta biisistä ei enää kaiveta yksittäisi raitoja esille, jotta voitaisiin remiksata sen perusteella. Stereokuvaa laajentamalla voidaan tuoda instrumenttejä paremmin esille, mutta sekään ei oikein auta And Justicen kohdalla.

Levyn miksannut kaverikin on sanonut, että alkuperäisille raidoille tapahtui jotain ja siksi biisejä ei voida miksata uudestaan, voidaan vaan remasteroida ne, kuten nyt tehtiin. Sen enempää se basso ei sieltä esille tule.

Monissa YouTube versioissa basso on kaivettu todella pintaan, mitä ei voida tehdä ilman alkuperäisiä raitoja.
 
Viimeksi muokattu:
MIKA, he's the man with the midas touch

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Eiköhän levy-yhtiö tai perikunta yllättäen löydä nuo "kadoksissa luulleet masternauhat" jostain vintiltä tai kellarista kun ukoista on jättänyt aika. Aivan varmasti ne on jollain Larssilla jossain kassakaapissa tallessa, mutta ei halua vaan tunnustaa olevansa väärässä miksauksen suhteen.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän levy-yhtiö tai perikunta yllättäen löydä nuo "kadoksissa luulleet masternauhat" jostain vintiltä tai kellarista kun ukoista on jättänyt aika. Aivan varmasti ne on jollain Larssilla jossain kassakaapissa tallessa, mutta ei halua vaan tunnustaa olevansa väärässä miksauksen suhteen.
Se voi olla mahdollista tietty,että ne nauhat/raidat ovat sittenkin olemassa, mutta niitä ei luovuteta kenenkään käyttöön.

Ei kuitenkaan ole tavatonta, ettei alkuperäisiä raitoja ole käyttävissä. Ja ehkä hyvä niin. Pelkkä remasterointi voi pilata levyn (esim. Megadethin Rust In Peace).
 
MIKA, he's the man with the midas touch

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Alkuperäiset raidat (stems, tracks) ovat tuhoutuneet. Ne raidat, jotka sitten miksattiin ja masteroitiin. Miksatusta ja masteroidusta biisistä ei enää kaiveta yksittäisi raitoja esille, jotta voitaisiin remiksata sen perusteella. Stereokuvaa laajentamalla voidaan tuoda instrumenttejä paremmin esille, mutta sekään ei oikein auta And Justicen kohdalla.

Levyn miksannut kaverikin on sanonut, että alkuperäisille raidoille tapahtui jotain ja siksi biisejä ei voida miksata uudestaan, voidaan vaan remasteroida ne, kuten nyt tehtiin. Sen enempää se basso ei sieltä esille tule.

Monissa YouTube versioissa basso on kaivettu todella pintaan, mitä ei voida tehdä ilman alkuperäisiä raitoja.
Niin varmana tuota tuhoutumista nyt väität, että kehtaan pyytää josko tuolle saisi jonkun lähteen? Jos lähde on uskottava niin myönnän olleeni väärässä, mutta toistaiseksi en tuohon usko. Varsin kiihkeästi olen bändiä jo 30 vuotta seurannut, joten uskoisin että tuollainenkin uutinen olisi mulle tarttunut matkaan.
 
1 - 5 - 17 - 20 - 7 - 23 - 22 - 35 - 9

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eiköhän levy-yhtiö tai perikunta yllättäen löydä nuo "kadoksissa luulleet masternauhat" jostain vintiltä tai kellarista kun ukoista on jättänyt aika. Aivan varmasti ne on jollain Larssilla jossain kassakaapissa tallessa, mutta ei halua vaan tunnustaa olevansa väärässä miksauksen suhteen.
Larshan on moneen kertaan jo todennut että meni vähän överiksi tuo miksaus tämän levyn kohdalla silloin aikanaan. James on sanonut samaa. Molemmat kuitenkin ovat sitä mieltä että tuo soundi on aikansa tuote ja pala historiaa, joten eivät koe tarvetta historian muuttamiselle. Live-taltioinnit on sitten sitä varten jos haluaa kuulla nuo biisit ns. runsaampina.

Tottakai minäkin haluaisin kuulla miltä AJFA kuulostaisi esim seuraajansa miksauksella ja elätin toivetta että tuossa boksissa oltaisiin bonuksena joku vaihtoehtoinen versio päästy kuulemaan. Ymmärrän kuitenkin täysin tuon aiemmin mainitun kaksikon näkökannan asiaan ja hyväksyn sen, että AJFA on mitä se on.
 
1 - 5 - 17 - 20 - 7 - 23 - 22 - 35 - 9

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Se voi olla mahdollista tietty,että ne nauhat/raidat ovat sittenkin olemassa, mutta niitä ei luovuteta kenenkään käyttöön.

Ei kuitenkaan ole tavatonta, ettei alkuperäisiä raitoja ole käyttävissä. Ja ehkä hyvä niin. Pelkkä remasterointi voi pilata levyn (esim. Megadethin Rust In Peace).
Eikös Megadeth nimenomaan remixannut nuo levynsä silloin vuosituhannen alussa? Ja jotain raitoja käsittääkseni äänitettiin jopa uusiksi. En ole kova Megadeth -tietäjä enkä ole noita versioita juurikaan vertaillut keskenään, mutta yleinen konsensus tosiaan kai on että pieleen meni.
 
1 - 5 - 17 - 20 - 7 - 23 - 22 - 35 - 9

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin varmana tuota tuhoutumista nyt väität, että kehtaan pyytää josko tuolle saisi jonkun lähteen? Jos lähde on uskottava niin myönnän olleeni väärässä, mutta toistaiseksi en tuohon usko. Varsin kiihkeästi olen bändiä jo 30 vuotta seurannut, joten uskoisin että tuollainenkin uutinen olisi mulle tarttunut matkaan.
Ainakin miksaaja Steve Thompson tuosta on vihjaillut. Tässä videossa jotain:




Olen siitä muualtakin lukenut, mutta en nyt tähän hätään muista mistä. Itse seurannut Metallicaa vuodesta 86, joten paljon on tullut kaikenlaista esille vuosien varrella.

Tuosta Thompsonin haastattelusta on ptempikin versio, tai voi olla jopa ihan eri haastattelu, mutta samoja asioita kävi läpi.
 
MIKA, he's the man with the midas touch

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikös Megadeth nimenomaan remixannut nuo levynsä silloin vuosituhannen alussa? Ja jotain raitoja käsittääkseni äänitettiin jopa uusiksi. En ole kova Megadeth -tietäjä enkä ole noita versioita juurikaan vertaillut keskenään, mutta yleinen konsensus tosiaan kai on että pieleen meni.
Taisi olla remiksaustakin kyseessä noissa. Peace Sells kuulostaa myös oudolta, etenkin nimikkobiisi. Se alun bassoriffi ei iske samalla tavalla uudessa versiossa. Sitten on jätetty joitakin kitaranuotteja soimaan liian pitkään Wake Up Deadissä. Pieniä asioita toki. Silti häiritsee, kun alkuperäinen iski niin kovaa silloin joskus.
 
MIKA, he's the man with the midas touch

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ainakin miksaaja Steve Thompson tuosta on vihjaillut. Tässä videossa jotain:




Olen siitä muualtakin lukenut, mutta en nyt tähän hätään muista mistä. Itse seurannut Metallicaa vuodesta 86, joten paljon on tullut kaikenlaista esille vuosien varrella.

Tuosta Thompsonin haastattelusta on ptempikin versio, tai voi olla jopa ihan eri haastattelu, mutta samoja asioita kävi läpi.
Kiitos. Oon tuon haastattelun joskus katsonutkin, mutta en muista että siinä olisi ollut puhetta mistään varsinaisesta nauhojen tuhoutumisesta tai katoamisesta, vaan että hänen tekemä alkuperäinen ’mix’ olisi pyyhitty yli ja kun kuuli Hetfieldin ja Ulrichin version niin se oli miksattu jo ihan ontoksi, jota ei enää käsillä olleessa aikamääreessä ehtinyt millään korjaamaan. Tuo nyt on vaan minun muistikuva tuosta haastattelusta. Täytyy katsoa tuo uudestaan niin katotaan kuinka pieleen muistin. Eniten herraa taisi vituttaa se että hänen nimensä lukee miksaajana levyllä, vaikka lopullinen versio ei hänen käsialaansa ollutkaan.

Edit: Uteliaana ja mahdollisesti kateellisena täytyy kysyä, ehditkö näkemään Cliff Burtonin livenä?
 
1 - 5 - 17 - 20 - 7 - 23 - 22 - 35 - 9

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiitos. Oon tuon haastattelun joskus katsonutkin, mutta en muista että siinä olisi ollut puhetta mistään varsinaisesta nauhojen tuhoutumisesta tai katoamisesta, vaan että hänen tekemä alkuperäinen ’mix’ olisi pyyhitty yli ja kun kuuli Hetfieldin ja Ulrichin version niin se oli miksattu jo ihan ontoksi, jota ei enää käsillä olleessa aikamääreessä ehtinyt millään korjaamaan. Tuo nyt on vaan minun muistikuva tuosta haastattelusta. Täytyy katsoa tuo uudestaan niin katotaan kuinka pieleen muistin. Eniten herraa taisi vituttaa se että hänen nimensä lukee miksaajana levyllä, vaikka lopullinen versio ei hänen käsialaansa ollutkaan.
Ainakin tuossa manailee, ettei tehnyt itselleen sitä haluamaansa miksausta. Sanoo, että multitrack sessioita editoitiin niin paljon ja jos ne nauhat nyt avattaisiin, ne olisivat oletettavasti ihan silppuna.

Samasta asiasta on tosiaan muuallakin ollut puhetta ja tuli ilmi tuo nauhojen tila. Ehkä löydän vielä jostain nuo jutut.

Tuossa lisää:

Laitetaan vielä tuosta iHeartRadion jutusta lainaus Newstediin liittyen:

"He says fans have given him their own remixes of the album with boosted bass or re-recorded bass. While he appreciates the support, Newsted says he's fine with the way things turned out."
 
Viimeksi muokattu:
MIKA, he's the man with the midas touch
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy