Mertarannan ”ammattitaito”?

  • 304 760
  • 1 924

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Itsehän en Liigaa seura, mutta tämä on todella hauska ketju! Kysyn sen verran, että kuinka monta kertaa tällä kaudella Antti Pihlströmin ollessa jäällä Mertsi on maininnut ilmiömäiset vuoden 2008 MM-kisat kun Pihlström pronssiottelussa suorastaan yksin tappoi Ruotsin?
 

Petr Vousky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Mertsi menee vielä huumorilla ja on myös loistavaa juomapeli materiaalia.

Huikanottoa aina kun Mertaranta ilmoittaa "pelaaja X painaa perään", perään painamisesta lie joku fiksaatio... Samoin Saukkosella "lehtoparvi" ja "tilanteessa", Ärjellä "yläpesä heiluu" ja "lämää lätkää häkkiin", onhan näitä. Nopeasti nousee humalatila pelkästään noita sanontoja seuraamalla.

Alkio, Sorjonen ja Ärje saavat nykyään aina mykistämään tv-äänen, sillä mikäli huvittaa kuunnella rääkymistä niin katson mieluummin Wheeler Dealersia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samoin Saukkosella "lehtoparvi" ja "tilanteessa"
"Höpinää tötteröön" taitaa niinikään olla Saukkosen suosima ilmaus ja sitä kyllä äkkiä saa itse kullekin tuollaisella juomapelillä.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Saukkosella myös "kiekko lipuu"
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Ihan varmasti laitat. On se raskasta olla suomalainen urheilufani kun joutuu katsomaan matsit ilman ääniä. Oli sitten kyse liigasta, MM kisoista änäristä tai Formuloista niin ilman ääniähän kaikki uhoavat katsovansa, koska eivät koe saavansa arvoistansa selostusta.

Ei minunkaan mielestä Mertsi hyvä selostaja ole ja melkoinen juntti muutenkin, mutta olen oppinut ottamaan sen huumorin kautta.
Ok, en sitten laita. Lisänä tulee vielä Juutupesta -95 MM-selostus samanaikaisesti vaikka katsoisin Simpsoneita.
Minä onneksi ymmärrän lätkästä ja futiksesta sen verran, etten tarvitse niihin selostusta, mikäli selostaja on ihan kujalla. Alkaa vaan ärsyttää, kun höpistään ihan niitä näitä. En minä livematsissakaan istu luurit korvilla ja kuuntele miten joku toinen näkee matsin. Formulat eivät kiinnosta.
Selostajan pitäisi mun mielestä tuoda lisäarvoa lähetykselle. Mertaranta ei tuo.
Minä en osaa valitettavasti ottaa huumorin kautta, koska arvostan itsensä kehittämistä ja tapahtumaa sen verran, että harmittaa, jos selostaja on ollu samalla sivulla viimeiset 25 vuotta. Mutta kuka tykkää kuka ei, mitä se minulle kuuluu.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mertaranta näkee usein kovia tilanteita sekä usein myös Antzan mielestä harhasyöttö onkin loistava katko vastustajalta.

"jaahas ja tilanne paitsio, kun tuomarilla käsi pystyssä. Jaa, jaa eikös joukkue X osaa laske, kun vaan 4 miestä kentällä? Ahaa siellä on yksi mies jäähyllä, missähän vaiheessa tämä... " Huoh.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Lukeeko Mertaranta tätä palstaa vai mikä on kun tuntuu nyt olevan yllättävän neutraali selostaja tänään Kouvolassa. Jäikö turkoosit lasit matkalla Nastolaan tai Kausalaan...
 
Suosikkijoukkue
TPS, Turku
Pelicansin pelaajat tiedetään kaikki nimeltä, mutta KooKoosta mainitaan vain pari kolme. Yleensä vain KooKoo hyökkää tai nimellä mainittu Pelicans pelaaja puolustaa.

Äsken KooKoolla oli käynnissä pitkä pyöritys hyökkäysalueella ja ainoat pelaajat, jotka mainittiin nimeltä oli Tyrväinen, Cuckste ja Bjööninen. Eli ne, jotka ei edes koskeneet kiekkoon.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Onhan tämä hankala juttu Mertarannallekin yrittää olla puolueeton. KooKoon 2-3-maalissakin totetaa:"Näin se menee, kun Pelicans tarjoaa tarpeeksi paikkoja." Periaatteessa aika neutraali lausahdus, mutta kun se tulee sillä satoja kertoja Leijonien peleissä kuullulla äänenpainolla, niin kenellekään ei jää epäselväksi, että selostaja ei olisi halunnut tuon maalin syntyvän.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tätä selostajaa ei pitäisi päästä enää selostamaan liiga pelejä. On niin Pelicans lasit päässä.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Antero jo ennustaa jatko-ottelua ja miettii sen voimasuhteita vaikka 5min kolmatta erää jäljellä... Tuntuu melkein vittuilulta Telian puolelta laittaa Mertaranta tähän peliin selostamaan.

"Te laitoitte meille valitusta, me laitettiin teille Antsa"
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laseista viis.
Välillä kyllä tuntuu Mertsiä kuunnellessa, että onko siellä mitään laseja päässä vaikka sellaisille olisi tarvetta kunnon vahvuuksilla...
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Onhan jokainen oikeassa, kun moittii Mertarannan puolueellisuutta. Jos itse olisin selostaja, niin toivoisin kyllä ammattimaisuuden nimissä, ettei minua laitettaisi oman kaupungin/selvän suosikkijoukkueen pelejä selostamaan. Kuitenkin Mertaranta ei näin ole halunnut tehdä syystä X, mitä ihmettelen itse.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Kyllähän ne turkoosit lasit löytyi sitten kolmannessa erässä...ei edes Lahden paikallisella Radio Voimalla voi olla näin puolueellista selostajaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös