Elettiin toukokuuta 2010 ja yläaste lähestyi loppuaan, kun muutaman yrityksen jälkeen olin viimein saanut tunnuksen Jatkoajan keskustelupalstalle. Enkä edes tätä ensin tajunnut vaan vasta kesäkuun puolella huomasin pystyväni kirjoittamaan palstalle ja heti ensimmäisessä viestissäni kehuinkin Pasi Arvosen jatkosopimusta HPK:hon. Ja siitä alkoi taipaleeni Jatkoajassa.
Alussa olin täysin turha paskanpuhuja ja spämmääjä, josta ei tainnut kukaan edes pitää. Mutta yritin kääntää kelkkani joulukuussa 2012, kun vaihdoin nimimerkkini mielikuvituksettomasta viritelmästä nykyiseen. Enää en suolla samanlaista turhaa oneliner-kuraa sinne sun tänne, vaikka kirjoitustahti on edelleen kova. Laatukirjoittajaa ei minusta saa vieläkään ja silloin tällöin lähtee yhä lapasesta syystä tai toisesta, mutta alkuajoista olen kuitenkin parempaan suuntaan kääntynyt.
Ja nyt rapian yhdeksän vuoden jälkeen tulee tämän tekstin myötä täyteen 40 000. viestiä Jatkoajan keskustelupalstalla. Ja siis ensimmäisenä palstan historiassa. Viestimäärissä kärkipaikkaa olen pitänyt hallussani muutaman kuukauden ja ans kattoo miten pitkään tulen pitämään.
Usein esitetyt kysymykset:
Oletko trolli?
- En ole.
Oletko vieläkin peruskoulussa?
- Tähän saa vastauksen tämän viestin alusta.
Onko Sergio Perezillä iso muna?
- En tiedä, kannattaa kysyä häneltä itseltään, jos asia oikeasti kiinnostaa.
Miksi vihaat Tapparaa?
- En vihaa, sympaattinen pikkuseura kyseessä.
Oletko (ryssä) venäläinen?
- En, vaikka vahvat venäläiset juuret löytyykin.
Miksi vihaat suomalaisia jääkiekkoilijoita NHL:ssä?
- En vihaa, en vain pidä kenenkään pelaajan räikeästä yliarvostamisesta. Oli kyseessä sitten suomalainen, ruotsalainen tai vaikka latvialainen pelaaja.
Ymmärrätkö mitään jääkiekosta?
- Ymmärrän tarpeeksi hyvin, jotta voin nauttia sen seuraamisesta.
Käytkö töissä tai teetkö mitään muuta elämässäsi kuin kirjoitat Jatkoajan keskustelupalstalle?
- Kyllä. Viestit per päivä -tahtini on kova, mutta ei todellakaan suurin. En todellakaan vietä aikaani 24/7 palstalla, kuten jotkut luulee. Ja käyn siis töissä.
Oletko fanipoika?
- Olen. Minulla on kolme selkeää suosikkijoukkuetta ja useampi urheilija, joita voin sanoa fanittavani.
Tuleeko nimimerkkisi Simpsonien hahmosta?
- Tulee.
Aiotko lopettaa kirjoittamisen 40 000. viestiin?
- En. En aio edes pitää taukoa kirjoittamisesta.