Meille tulee vauva!

  • 455 560
  • 2 171

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Tänään syntyi esikoispojan syntymäpäivän kunniaksi perheeseen tyttövauva, 53 senttinen ämmänroikale, painoakin 4 125 gr. Ei olis musta ulos saatu, hurjia nuo naiset.





Nyt on onnellinen olo






Lämpimästi onnea perheenlisäyksestä!
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tänään syntyi esikoispojan syntymäpäivän kunniaksi perheeseen tyttövauva, 53 senttinen ämmänroikale, painoakin 4 125 gr. Ei olis musta ulos saatu, hurjia nuo naiset.

Nyt on onnellinen olo

Sydämelliset onnittelut!

Hauska huomata kuinka yllättävän monessa perheessä (omassanikin jo toisessa polvessa) lisääntymistouhut ajoittuvat aika tarkasti samaan ajankohtaan (mulla ja systerillä ikäero 5v ja 2pv, laskettu aika sama + omat kaksi ensimmäistä lasta samalla lasketulla ajalla 3v tosin väliä). Pelkkää tilastosattumaa vai ei..?
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelkkää tilastosattumaa vai ei..?

Marraskuun puoliväli lasten syntymäaikana kuulostaa hiihtoloma-aktiviteettien seuraukselta. Alan klassikko on käsittääkseni maaliskuun loppupuoli, koska juhannus.

Joulu ja uusi vuosi aiheuttavat pienoisen piikin alkusyksyyn. Yritin löytää kättä pidempää artikkelien muodossa, mutta eipä löytynyt linkkauskelvollista.

Niin ja onnea kaikille lisääntyneille!
 

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Tässä alkaa kovaa vauhtia tammi- ja helmikuun vaihde lähestymään ja tännekin on silloin odotettavissa perheenlisäystä. Ensimmäinen on kyseessä ja tyttökin vielä.

Tässä on ystäväpiirissä ollut hiukka puhetta varpajaisista ja kiinnostaisi tietää miten niitä on muilla juhlittu. Onko isä lähtenyt suoraan sairaalasta ja ystävät kerätty siitä suoraan kasaan oli arki tai viikonloppu vai onko juhlat sovittu synnytyksen jälkeen tietylle päivälle? Entäpä tarjoilut?

Suunnitelmissa on, että jos synnytyksen osalta kaikki menee täysin nappiin ja kenelläkään ei ole minkäänlaista hätää, niin varpajaiset järjestetään heti perään. Tyttöystäväkin (lapsen äiti) tuon kehottaa tekemään, kun hän joutuu kuitenkin jäämään sinne sairaalaan yöksi.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Suunnitelmissa on, että jos synnytyksen osalta kaikki menee täysin nappiin ja kenelläkään ei ole minkäänlaista hätää, niin varpajaiset järjestetään heti perään. Tyttöystäväkin (lapsen äiti) tuon kehottaa tekemään, kun hän joutuu kuitenkin jäämään sinne sairaalaan yöksi.

Kannattaa ainakin se ottaa huomioon, ettei sitä syntymisaikaa voi kovin hyvin ennakoida. Meillä esim on molemmat vekarat tulleet siten että illalla/yöllä on lähdetty sairaalaan ja aamulla ovat tupsahtaneet maailmaan.

Sen jälkeen menee muutama tunti kun äiti toipuu ja ihmettelet että tässä se nyt on. Kun sitten on kotiuduttu osastolle ja pääset lähtemään varpajaisiin niin alla voi olla 36h samoilla silmillä. Ja tosiaan synnytyksen jälkeen sieltä ei voi ihan heti karata kun lapselle tehdään lääkärintarkastukset yms., opetellaan vaihtamaan vaippoja ja pesemään tenavaa ja sitä rataa. Muistaakseni ensimmäisen kohdalla kerkesin käydä syömässä ja kotona hakemassa kamppeita vasta n. 8h itse operaatiosta.

Toki voi se sopivastikin osua siten että ehdit mukavasti nukkua yön, käydä päivällä synnyttämässä ja sitten illalla lähteä baanalle, mutta ei kannata liian tarkkaan suunnitella koska synnytys voi kestää mitä vain välillä 2-12h ja se voi alkaa mihin vuorokauden aikaan tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, ei kyllä ollut päällimmäisenä mielessä kummankaan synnytyksen jälkeen se, että pitäisi kavereita heti nähdä. Mulle se olisi ollut oikeastaan aika korni ja teennäinenkin juttu, mutta toki suhteet ja kaveririnki voi olla hyvin erilainen eri immeisillä, joten en toki tuomitse käytäntöä. Hirveästi vain ei kannata ladata odotuksia ja tehdä suunnitelmia, koska harvemmin tuo itse päätapahtuma kovin ennustettava on. Siis synnytys.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Veljeni avopuoliso synnytti viime viikolla. Ainakin tuollaisissa tapauksissa synnytyspäivä oli tiedossa jo viikkoja ennen syntymää, siis kun se ensimmäinen synnytys oli niin vaikea, niin tuo toinen sitten hoideltiin kirurgisen täsmällisesti sovittuna ajankohtana. Veljeni taitaa viettää tämän lapsen varpajaisia joskus 2030-luvulla. Sikäli kun sittenkään saa luvan.
 
Viimeksi muokattu:

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Ja tosiaan synnytyksen jälkeen sieltä ei voi ihan heti karata kun lapselle tehdään lääkärintarkastukset yms., opetellaan vaihtamaan vaippoja ja pesemään tenavaa ja sitä rataa. Muistaakseni ensimmäisen kohdalla kerkesin käydä syömässä ja kotona hakemassa kamppeita vasta n. 8h itse operaatiosta.

Joo, tämä kaikki on kyllä tiedossa ;) En minä mitään saunatilaa tässä ole etukäteen varaamassakaan vaan juurikin kiinnostaa tietää ihan tarinoidenkin takia, mitä tuona suurena päivänä ovat tuoreet isät kavereilleen niin sanotusti satulasta keksineet.

Kuten sanoin, jos kaikki natsaa ajankohtien ja lapsen ja äidin hyvinvoinnin suhteen ja itseäni silloin vielä varpajaiset kiinnostaa järjestää niin saattaapa olla että soitan kavereille että "järjestän varpajaiset, pääsetkö tulemaan?".
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Joulu ja uusi vuosi aiheuttavat pienoisen piikin alkusyksyyn. Yritin löytää kättä pidempää artikkelien muodossa, mutta eipä löytynyt linkkauskelvollista.

Itse olen syntynyt varsin tarkalleen 9 kuukautta äitini työpaikan pikkujoulujen jälkeen. Myös monet tuttavani ovat syntyneet samaan aikaan vuodesta. Sattumaako?

P.S. Onnea kaikille perheenlisäystä saaneille!
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään syntyi esikoispojan syntymäpäivän kunniaksi perheeseen tyttövauva, 53 senttinen ämmänroikale, painoakin 4 125 gr. Ei olis musta ulos saatu, hurjia nuo naiset.

Nyt on onnellinen olo

Valtavat onnittelut täältäkin tulemaan...

Aika vakuuttavaa jälkeä on äijä nakuttanut kun samalle päivälle vedit uudelleen :D
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oman pojan syntymän kohdalla viettelin varpajaisia 1,5 viikkoa syntymästä, sopivasti isyysvapaan viimeisenä viikonloppuna. Osa tärkeistä kavereista on sen verran pitkän matkan takaa ettei niitä aivan muutaman tunnin varoitusajalla olisi mukaan saanut. Halusin myös odottaa että ollaan koko porukka kotona ja kaikki kunnossa, ettei homma peruunnu kun pitää lähteä yllättäen sairaalaan takaisin.

Me mentiin ihan yleiseen saunaan saunomaan ja siitä ravintolaan syömään ja siitä radalle. Tappiin asti en jaksanut olla kun tuli ns. ylitäyttö, uskoisin että tämä kuvotus johtui myös isää piinaavista hormonivaihteluista ja yösyötöistä.

Kannattaa pitää ne varpajaiset mahd. äkkiä syntymän jälkeen. Perinne on hieno ja vaalimisen arvoinen, ja jos ne lykkääntyvät ajankohtaan "sitten joskus", niin helposti jää pitämättä.
 

Masentaja

Jäsen
Nyt on tääkin tapahtuma lähellä. Äidin kunnon takia lääkärit päätti käynnistää synnytyksen. Ei tän päivän puolella enään, mutta ehkä huomenna. Jännittää, pelottaa, mutta samalla oon ihmeissäni... Kuitenlin ensimmäinen lapsi ja melkoinen vuosi on ollut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tääkin tapahtuma lähellä. Äidin kunnon takia lääkärit päätti käynnistää synnytyksen. Ei tän päivän puolella enään, mutta ehkä huomenna. Jännittää, pelottaa, mutta samalla oon ihmeissäni... Kuitenlin ensimmäinen lapsi ja melkoinen vuosi on ollut.

Tsemppiä geimeihin, kyllä se siitä. Meillä synytystä käynnisteltiin sellainen 48 h ja vasta viimeiset tunnit oli sitä varsinaista synnytystä.

Tänään tyttäreni täytti 5 kk, juuri laitoin neidin unille kun äitinsä on jouluostoksilla. Aikamoista maailmaa ravistavaa matalalentoa tää on ollut, mahtavaa ja aika menee siivillä. Ihan kuin joku olisi kääntänyt kellof fast forwardille.

Parasta.
 

Masentaja

Jäsen
Nyt odotellaan, että alkaako supistukset. Jos ei ala, niin 3h päästä ollaan salissa.
 

Cassu

Jäsen
En olisi uskonu hetkeen tänne kirjottavani, mutta niin vaan kaikkea sattuu.. Vielä olisi matkaa h-hetkeen, mutta kaiken mennessä hyvin meille tulee kesävauva! Pelottavaa ihan hirveästi mutta kai siitä selviää
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En olisi uskonu hetkeen tänne kirjottavani, mutta niin vaan kaikkea sattuu.. Vielä olisi matkaa h-hetkeen, mutta kaiken mennessä hyvin meille tulee kesävauva! Pelottavaa ihan hirveästi mutta kai siitä selviää

Allekirjoitan edellisen sillä erolla että H-hetki on hollilla, jännittää ja pelottaa kyllä ihan ...
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun jännitystä lisää se, että kyseessä ensimmäinen ja minä sitä kanniskelen 9kk mahassani ja pullautan pihalle.

Ensimmäinen on täälläkin eikä jännitystä/pelkoa vähennä Se vaikken itse olekaan kantavana puolena.

Vaikka ymmärränkin tuskasi.
 

Masentaja

Jäsen
Nyt reilun viikon on tuo pötkylä ollut himassa, ja vaikeinta on ehdottomasti epätietoisuus ja voimattomuus kun pikkuinen huutaa pää punaisena ja mikään ei auta... Ja muutenkin kaikki se, mikä aiheuttaa epävarmuutta on että teenkö nyt oikein, onko tää asento nyt hyvä ruokkia, kuinka kauan pitää röyhtäyttää jos se ei vaan röyhtäise jne. Ja se, että hengittääkö se... Tutustumista tää on, puolin ja toisin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Masentajalle myöhästyneet onnittelut. Täällä on nyt vasta asiasta puhuttu ja sovittu, että molemmille on ok, jos tällainen onni tänne suodaan. Aika näyttää...
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime viikon lopulla perheeseemme syntyi esikoinen ....tytsi joka makoilee vieressä tuhisemassa. Rauhallinen kaveri, syö hyvin ja antoi eilen iskän katsoa matsia netistä maatessaan itse kainalossa.

On kyllä aika uskomaton fiilis, pienellä kääröllä on kyllä iso ulkoinen ego/olemus... täyttää isommankin huoneen olemassa olollaan ;)
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Onnittelut Davey, se on vielä mukavaa aikaa kun lapsi makailee paikallaan mutta odotas kun tytsis oppii kävelee ja tarrautumaan kaikkeen elektroniikkaan. ;) Mun tytär on nyt 1v 7kk ja on kävellyt jo 11kk ikäisestä, kiirusta pitää kotona. Nythän toi vaimo odottaa meille toista muksua, laskettu aika on heinäkuun alussa. Jännätään tietty että kaikki menisi hyvin.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Onnittelut Davey, se on vielä mukavaa aikaa kun lapsi makailee paikallaan mutta odotas kun tytsis oppii kävelee ja tarrautumaan kaikkeen elektroniikkaan. ;) Mun tytär on nyt 1v 7kk ja on kävellyt jo 11kk ikäisestä, kiirusta pitää kotona.

Onnittelut täältäkin. Tuo on muuten hupaisaa seurattavaa täälläkin, vaikka välillä meinaa mennäkin hermot, kun tv:n on saanut sammutettua, niin seuraavaksi onkin jo pleikkari laitettu päälle, sitten mennään painamaan virtanappulaa dvd-doittimesta. Sekään kun ei riitä, niin seuraavaksi radio päälle :) Mukavasti aika on vierähtänyt ja täällä tyttönen jo 1v 4kk.
Kai se tästä on taas pulkkamäkeen lähdettävä kun kengät kävi jo hakemassa hyllyltä ja istuu jo pulkassa eteisessä :)
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Valtavat onnittelut täältäkin tulemaan...

Aika vakuuttavaa jälkeä on äijä nakuttanut kun samalle päivälle vedit uudelleen :D

Tää on tarkkaa puuhaa ;) Unohtunut kiittää onnitteluista, joten kiitos kaikille. Kyllähän tuo tyttö on tuonut iloa elämään. Esikoinenkin ottanut hyvin siskon vastaan.

Elämä kokenut melkoisen muutoksen, koko elämäni tehnyt töitä, nyt toukokuussa lomautus ja lopulta irtisanominen. Tiedossa oli jo että jään lapsen kanssa kotiin, avokilla yritys jota on pakko pyörittää paikan päällä. Mutta onhan jotenkin outoa olla kotona näin pitkä aika, ei minusta työttömäksi olisi. Onhan tässä ihan täys työ hoitaa lapsia ja kotia, mutta kyllä se kivasti antaakin.

Ja onnea kaikki tuoreet isät ja äidit
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös