Meille tulee vauva!

  • 458 478
  • 2 176

majuho

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
ervatsalo kirjoitti:
Niin, ai onko poikien saamisessa jotain vikaa, jos kaikki muut ovat kohokohtia?

Täältä tähän

Ilmaisinko itseäni epäselvästi? No kokeillaan uudestaan.. Minulle elämäni kolme kohokohtaa on ollut kolmen poikani syntymähetket..
 

Jokipoika

Jäsen
Sparrow kirjoitti:
Nyt on aikaa raportoida tännekin:

19.6. klo 2.28 syntyi Varpusen perheeseen tuhti poika, 54 cm ja 4145 g.
Paljon onnea uusille vanhemmille! Poika näyttää olevan melkoisen tuhti, joten en yhtään ihmettele että vaimosi joutui tekemään töitä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sparrow kirjoitti:
19.6. klo 2.28 syntyi Varpusen perheeseen tuhti poika, 54 cm ja 4145 g. Pojankoltiainen teetti vaimolla melkoisesti töitä, mutta menihän se raskas vuorokausi loppujen lopuksi hyvin. Kaikki on ok ja tuoreet vanhemmat ovat lievästi ihmeissään. Meillä on poika?

Miljuunat onnittelut poikavauvan johdosta!!!
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitosta vaan kaikille onnittelijoille!

Elämä muuttuu radikaalisti, mutta kaikki on sujunut todella mallikkaasti. Missään vaiheessa ei ole tullut suurempaa ahdistusta siitä, että oma aika vähenee entisestään (koira vei tullessaan siitä jo paljon). Niitä pieniä omia hetkiä oppii sitten arvostamaan ihan toisella tavalla. Tuo oma poitsu on kuitenkin niin mahtava pakkaus, että välittömästi sitä rupesi hölöttämään pienelle sotasuunnitelmia siitä, mitä tehdään äidin silmän välttäessä. Kaiken kaikkiaan juttelu ja paapominen tulee näköjään isältäkin ihan luonnostaan.

Komea on poika, paljon komeampi kuin isänsä. TPS-pipokin saa olla todennäköisesti isoa kokoa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Sparrow kirjoitti:
Niitä pieniä omia hetkiä oppii sitten arvostamaan ihan toisella tavalla.

Tuo on totta. Kun tyttären laittaa siinä kahdeksan korvilla nukkumaan on pari-kolme tuntia omaa aikaa ennen omia unia. Aivan luksusta köllötellä sohvalla kissan (ja miksei vaimonkin) kanssa ja katsoa urheilua. Ja viimeiseksi ennen sänkyyn menoa käydä vilkaisemassa nukkuvaa lasta - siinä aivan herkistyy.

Onnittelut myös täältä!
 

Fanduli

Jäsen
Suosikkijoukkue
pohojoosen poijjaat
Mah~tavaa! :-)

Meikäläisen perheestä tuli sitten tänään kolmijäseninen. Reipas tyttö syntyi aamupäivällä ja pyöräytti iskän samantien pikkurillinsä ympärille. Ei hyvää päivää, 9 tuntia meni häntä katsellessa ja nostellessa yhtä nopeasti kuin Uusiksen tuijotus läpi harmaan kiven! OHO!

Ei tätä voi ymmärtää, saatika sanoin kuvata. On vaan niin ihq-fiilis..
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Hiljaista ollut näköjään kesällä täällä..

Pariskunta okkim:lle syntyi toinen poika maaliskuun lopussa. Täytyy todeta että on näissä kahdessa oikeasti tekemistä. Ihania he ovat pääsääntöisesti mutta onhan niitä huonoja hetkiäkin. Onneksi harvoin.

Kaikille nykyisille ja tuleville äideille ja isille mukavaa loppukesää, vielä kun sitä tuntuu jatkuvan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olen vältellyt tätä ketjua melko täydellisesti kun asia on viime vuosina ollut yhä ajankohtaisempi. En oikein ole mikään luontaisesti lapsirakas ihminen eivätkä vauvat ole herättäneet juuri muuta tunnetta kuin helpotuksen ettei itse ole sellaisesta vastuussa... Mutta kaikkea se rakkaus teettää. Vähitellen olen kouluttanut itseäni hyväksymään ajatuksen ja kun päätös tehtiin ja aika välittömästi tärppäsi ja nyt ensimmäisen ultran jälkeen kaikki näyttää ok:lta, niin mieli on yllättävänkin positiivinen. Ehkä sitä tälläkin kapasiteetilla pystyy ihmisen kasvattamaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
mjr kirjoitti:
Olen vältellyt tätä ketjua melko täydellisesti kun asia on viime vuosina ollut yhä ajankohtaisempi. En oikein ole mikään luontaisesti lapsirakas ihminen eivätkä vauvat ole herättäneet juuri muuta tunnetta kuin helpotuksen ettei itse ole sellaisesta vastuussa... Mutta kaikkea se rakkaus teettää. Vähitellen olen kouluttanut itseäni hyväksymään ajatuksen ja kun päätös tehtiin ja aika välittömästi tärppäsi ja nyt ensimmäisen ultran jälkeen kaikki näyttää ok:lta, niin mieli on yllättävänkin positiivinen. Ehkä sitä tälläkin kapasiteetilla pystyy ihmisen kasvattamaan.
Onnitteluni!

Itsekään en ole ollut koskaan erityisen lapsirakas, vaikka ison suvun ensimmäinen lapsi olenkin (tai ehkä juuri siksi). Oman lapsen syntyminen oli kuitenkin sellainen asia, joka muutti paitsi arkea, myös suhtautumistani lapsiin. Kun tietää millainen fiilis on pitää omaa lasta kainalossa ensimmäisen kerran tai nykyään toivottaa pikkuneidille hyvät yöt ja saada vastaukseksi "Hyvää yötä, ishi, oon ishin lakas.", osaa suhtautua lapsiinkin hiukan lämpimämmin. No, vastuuta toki kasaantui tuplasti, kun piti jo vaimonkin perään katsoa, mutta kai tämä tästä suttaantuu.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
sampio kirjoitti:
Onnitteluni!

Itsekään en ole ollut koskaan erityisen lapsirakas, vaikka ison suvun ensimmäinen lapsi olenkin (tai ehkä juuri siksi). Oman lapsen syntyminen oli kuitenkin sellainen asia, joka muutti paitsi arkea, myös suhtautumistani lapsiin. Kun tietää millainen fiilis on pitää omaa lasta kainalossa ensimmäisen kerran tai nykyään toivottaa pikkuneidille hyvät yöt ja saada vastaukseksi "Hyvää yötä, ishi, oon ishin lakas.", osaa suhtautua lapsiinkin hiukan lämpimämmin. No, vastuuta toki kasaantui tuplasti, kun piti jo vaimonkin perään katsoa, mutta kai tämä tästä suttaantuu.

Kiitokset! Kyllähän asenne on jo nyt muuttunut kun on nähnyt noita ultra-kuvia, kai se on aika syvällä oleva biologinen refleksi heltyä kun näkee ne pienet sormet... (kaikille lapsettomille lupa oksentaa tässä kohdassa). Jotenkin sitä tuntuu kypsyneensä parisuhteessa, vapaus on suhteellinen käsite, mutta ilman rakkautta ei mitään perhettä voi kuvitella.
 

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Tyttö tuli!

Meille syntyi eilen 7.9. klo 21.22 ihana tyttö.
Sektiolla se pihalle otettiin ja kaikki meni hyvin.
Painoa pimulla 3355g ja pituutta 49cm.
Kylläpä on hienoa tulla isäks ;)
Suosittelen muillekin...9kk vaan on pitkä aika odotella

JK
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Yksi Ässäfani lisää, Paljon onnea koko perheelle!

Onhan se hienoa tulla isäksi, itse olen kokenut saman jo viisi kertaa...
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JTK kirjoitti:
Kylläpä on hienoa tulla isäks ;)
Suosittelen muillekin...9kk vaan on pitkä aika odotella

Iso kasa onnea koko perheelle ja samat toivotukset Fandulille.

mjr:lle myös onnea ja jänniä hetkiä, niitä on luvassa.

Meillä tulee vajaan parin viikon päästä kolme kuukautta juniorille ikää ja on melkoista aikaa ollut. Sekä todella vaikeaa että todella hienoa. Ei sitä turhaan ajattele vanhemmuuden olevan elämän isoimpia, ellei jopa isoin haaste.

Synnytyksessä sitä nousi älytön kunnioitus kaikkia äitejä kohtaan, ovat kahdella sanalla "kovia jätkiä". Isänä sitä ei voi kuitenkaan aivan kaikkea tehdä, mutta hienoa tässä on olla mukana täysillä ja nähdä pojan kasvavan. Heh, todella kasvavan, huvitti nähdä taannoin kylässä käyneen runsaan kuukauden vanhemman pojan olevan pienempi.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
JTK kirjoitti:
Meille syntyi eilen 7.9. klo 21.22 ihana tyttö.
Sektiolla se pihalle otettiin ja kaikki meni hyvin.
Painoa pimulla 3355g ja pituutta 49cm.
Kylläpä on hienoa tulla isäks ;)
Suosittelen muillekin...9kk vaan on pitkä aika odotella

JK


Sydämelliset onnittelut ja voimia tuleville kuukausille.

T: Kolmen lapsen dädi...muttei kuul.. =)

edit. Kuin myös sparrowille + muille lisääntyneille onnea...näin viiveellä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onhan tämä outoa aikaa: kun on ensimmäinen lapsi kyseessä niin ei voi oikeasti vielä ymmärtää tapahtuman konkrettisuutta. Toki sen älyllisellä tasolla tietää, että kysymys on mitä luonnollisimmasta asiasta (kerrankin tuota luonnehdintaa voi käyttää järkevästi), mutta silti koko ajatus tuntuu vielä pitkälle epätodelliselta. Siinä mielessä on vähän malttamaton olo maaliskuuhun, että konkretia korvaisi abstraktiot niin hyvässä kuin pahassakin...
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
vlad kirjoitti:
Onnitteluni arvon palstaveli mjr!

Minä kiitän! Kyllähän tämä kieltämättä tuntuu positiiviselta asialta, etenkin kun keväällä oli aivan muunsuuntaista liikennettä lähisuvussa, mutta silti jotenkin irrationaalisella tavalla - kai lisääntyminen edustaa tiettyä tulevaisuudenuskoa...
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kalban perheeseen syntyi tänä-aamuna terve ja komea poika-vauva. Synnytys kesti yhteensä ( supistusten alusta ) 26 tuntia. Kunnioitus rouva Kalbaa kohtaan nousi entisestään, mahtava suoritus.

Kun vauva lopultakin päätti tulla maailmaamme ja päästi ensimmäisen itkunsa, itkin minäkin. Onnesta ja siitä että pitkä jännittäminen päättyi.

Nyt muutaman tunnin unet naamaan, kättärille takaisin rouvaa ja " Yrkkaa " moikkaamaan ja sitten pienimuotoiset varpajaiset..
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kalba kirjoitti:
Nyt muutaman tunnin unet naamaan, kättärille takaisin rouvaa ja " Yrkkaa " moikkaamaan ja sitten pienimuotoiset varpajaiset..

Onnea vain kovasti.

Toivottavasti sinulla ei muutaman tunnin unet venähdä samalla tavalla kuin minulla. Minun piti mennä jo kolmen jälkeen takaisin kättärille, mutta niin vain heräsin vasta ilta yhdekseltä, kun anoppi meinasi tulla ovesta läpi.
Melkein olin herännyt kännykän piipitykseen.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Vauva tuli Heinäkuussa ja on se vaan kumma miten paljon se suuresta vaivasta huolimatta tuo iloa elämään. Ei se kakkavaipan vaihtaminenkaan ja herätykset keskellä yötä nyt niin kauheita asioita ole. Toki asenne oman lapsen kohdalla on ihan eri.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Kello 17:17 tänään se poika sieltä vihdoin syntyi.

3785g ja 52,5cm.

Sanat hyvin hyvin vähissä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
pokki kirjoitti:
Kello 17:17 tänään se poika sieltä vihdoin syntyi.

3785g ja 52,5cm.

Sanat hyvin hyvin vähissä.

Romuluinen pakki siis! Onneksi olkoon, meillä vielä odotellaan kolme kuukautta.
 

Jokipoika

Jäsen
pokki kirjoitti:
Kello 17:17 tänään se poika sieltä vihdoin syntyi.

3785g ja 52,5cm.

Sanat hyvin hyvin vähissä.
Oooh Pokki! Pääsit kuin pääsitkin daddy-teamiin. Tutit onkin jo hankittuna. Onnittelut vielä koko perheelle.
 
Viimeksi muokattu:

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pokki kirjoitti:
Kello 17:17 tänään se poika sieltä vihdoin syntyi.
Onneksi olkoon uudelle perheenjäsenelle !! : D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös