Meille tulee vauva!

  • 464 771
  • 2 180

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sampio

Hieno kokemus tuo synnytys oli, voin suositella sitä kaikille isäksi aikoville. Itse toivoin poikaa, mutta pettymys vaihtui iloon uuden elämän syntymisestä oikeastaan ennen kuin ehdin koko tunnetta edes kokea. Hieno nainen sieltä tuli, ja heti oli tissiä hamuamassa eli ihan on isänsä piirteitä. Itkua en tirauttanut tyttäremme synnyttyä, se oli lähempänä supistusten aikana, kun vaimoni tärisi ja voihki tuskasta silmieni edessä.


Helvetisti vaan onnea. Alle vuoden ikäisen tyttölapsen isänä hämärästi vielä muistan tuon fiiliksen. 15 vuoden kuluttua voidaan tehdä yhteinen tukkutilaus haulikon luodeista niin tule se kollien karkottaminen halvemmaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, mainitsinkin tästä vaarasta vaimolleni, ja hän oli ehdottomasti samaa mieltä asiasta kanssani. Kiimakielet hus pois!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sampio
Joo, mainitsinkin tästä vaarasta vaimolleni, ja hän oli ehdottomasti samaa mieltä asiasta kanssani. Kiimakielet hus pois!

Erityisen ikävää siinä on juuri se, että kun on itsekin joskus ollut teini-ikäinen poika, niin hyvin tietää mitkä kaksi asiaa päähän mahtuu: pillu ja viina.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Snakster
Erityisen ikävää siinä on juuri se, että kun on itsekin joskus ollut teini-ikäinen poika, niin hyvin tietää mitkä kaksi asiaa päähän mahtuu: pillu ja viina.
Varminta on siis tähtäillä jokaista 10- ja 20- ikävuoden välille sijoittuvaa kollia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Kopteri

Nyt olet sitten virallisesti ja todistetusti mies.
Hui helvatta! Enpä taida min' jälkikasvua koskaan haluta. Miehenä oleminen on liian vastuullista ja rajoittunutta. Juuei, poikana on kiva olla.
 

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti Snakster
15 vuoden kuluttua voidaan tehdä yhteinen tukkutilaus haulikon luodeista niin tule se kollien karkottaminen halvemmaksi.

Hei, minä tulen kimppaan - jos saataisiin vaikka kunnon ryhmäalennus. Kolmen huushollin kotirauhan suojelemiseen tarvitaan ainakin rekkalastillinen hauleja. Itse kyllä palaisin asiaan jo tuossa noin 13 vuoden kuluttua - viimeistään.

No juuh... Isosti Onnea vaan täältäkin, ja hyvää vointia vaimolle ja pikku-prinsessalle. Puolentoista vuoden takaiset muistot tulvivat itselläni mieleen Sampion viestiä lukiessa. On se vaan komeaa. Eikä isyyden huikeaus suinkaan pääty siihen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Ted Raikas
Miehenä oleminen on liian vastuullista ja rajoittunutta. Juuei, poikana on kiva olla.
Äläs nyt. Mistäs sinä sen voit tietää, jos kerran et ole vielä ollut "mies"? Äh, tottakai elämä ilman lapsia on vapaampaa ja helpompaa, mutta jo tämä vaivainen vuorokausi isänä on antanut minulle niin paljon, etten olisi sitä koskaan voinut kuvitella. Arki iskee varmasti kovaa vielä, mutta iskeköön. Voidaan yhtä hyvin sanoa, että elämä ilman tyttö- tai poikaystävää/vaimoa/miestä on helpompaa kuin yksineläminen, ja näinhän se onkin. Silti yllättävän moni onnistuu hankkimaan kumppanin rinnalleen, ja heistä suurin osa vielä lapsiakin, enkä usko, että kovinkaan moni olisi valmis luopumaan kummastakaan saavutuksesta.

Toivon, ettet loukkaannu tästä kirjoituksestani. Tarkoitukseni ei ole vähätellä mielipidettäsi, vaan pikemminkin antaa siihen vähän toisenlaista perspektiiviä. Jokaisella on oma mielipiteensä niin parisuhteesta kuin lapsistakin, ja niin tuleekin olla. Sen vain haluan sanoa, ettei lapsista kannata muodostaa mielipidettä vain niiden lähikaupassa karkkiaskin perään itkevien kolmosten perusteella. Oma lapsi on kuitenkin jotain niin suunnatonta, ettei sitä lapseton valitettavasti kykene käsittämään. En edes minä siitä mitään käsittänyt, vaikka suvussa ja tuttavapiirissä pikkulapsia riittää joka sormelle ja varpaallekin.

Niin, ja lopuksi: kuka on sanonut, että miehen tulee menettää poikamaisuutensa kokonaan isäksi tulon myötä? Se lienee käytännössä täysin mahdotontakin. Sanotaanhan, että miehet ovat poikia viisikymppisiksi saakka, kunnes heistä tulee lapsia jälleen. Vai mitä muuta se viidenkympinvillitys on, kuin omien poikamaisien haaveiden toteuttamista.

T: nimim. vastuullinen, mutta vapaa

edit: typeriä toistoja
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitos teille prinsessojen paapoille. Ikävä omaani on vallan mieletön, mutta huomenna olisi ensin raahauduttava töihin, ennenkuin pääsen ihastelemaan mini-me:tä.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hahaa. Täältä vain valitsemaan itselleen mieluisinta karkoitinta. Oma valintani olisi shot guns/pump action technology/nova tactical (vaihtakaa kieli oikeasta yläkulmasta englanniksi).

Ja jotta ei menisi aivan liian väkivaltaiseksi, niin todettakoon, että valitsisin ammuksiksi sellaisia suolapaukkuja, joita Roope-setäkin käyttää. Jonkun sortin yötähtäin tai lämpökamera tuohon tussariin olisi myös saatava, etteivät mokomat pääsisi yöllä yllättämään. Tai vaihtoehtoisesti voisin tilata vallihaudan tonttimme ympärille vartiotorneineen, piikkilankoineen ja dobermanneineen kaikkineen.

Noh, ehkä minä en vielä ala murehtiä paikkakunnan kolleista, vaan keskityn siihen tällä hetkellä konkreettisempaan haasteeseen eli ensimmäiseen vaippojen vaihtoon.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti sampio

Ja jotta ei menisi aivan liian väkivaltaiseksi, niin todettakoon, että valitsisin ammuksiksi sellaisia suolapaukkuja, joita Roope-setäkin käyttää. Jonkun sortin yötähtäin tai lämpökamera tuohon tussariin olisi myös saatava, etteivät mokomat pääsisi yöllä yllättämään. Tai vaihtoehtoisesti voisin tilata vallihaudan tonttimme ympärille vartiotorneineen, piikkilankoineen ja dobermanneineen kaikkineen.

Toisaalta sellainenkin häviävän pieni mahdollisuus edelleen on olemassa, että lapsi tulee isäänsä, jolloin kaikki varotoimet ovat tarpeettomia.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti sampio

Niin, ja lopuksi: kuka on sanonut, että miehen tulee menettää poikamaisuutensa kokonaan isäksi tulon myötä? Se lienee käytännössä täysin mahdotontakin. Sanotaanhan, että miehet ovat poikia viisikymppisiksi saakka, kunnes heistä tulee lapsia jälleen. Vai mitä muuta se viidenkympinvillitys on, kuin omien poikamaisien haaveiden toteuttamista.

T: nimim. vastuullinen, mutta vapaa
Minä olisin kyllä sanonut jos olisin tiennyt että "he" eivät tajua sitä itse. En ihan kokonaan miesten poikamaisuutta isäksi tulon myötä menetyttäisi mutta soveltuvin osin. Silleen ja sillon kun naiselle sopii kannattaisi olla mies ;)
Paljon onnea "naapurileirin" prinsessalle ja tuoreille vanhemmille.

Terveisin koo
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Viestin lähetti sampio
Sanotaanhan, että miehet ovat poikia viisikymppisiksi saakka, kunnes heistä tulee lapsia jälleen. Vai mitä muuta se viidenkympinvillitys on, kuin omien poikamaisien haaveiden toteuttamista.


Eräs opettajani (mies) erotti miehen elinkaaresta kolme vaihetta:

uhmaikä -> keski-ikä -> tuhmaikä
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti sampio

Toivon, ettet loukkaannu tästä kirjoituksestani. Tarkoitukseni ei ole vähätellä mielipidettäsi, vaan pikemminkin antaa siihen vähän toisenlaista perspektiiviä.
En loukkaannu. Osin viestini oli vitsi, mutta osin toki tottakin. Koen itseni vain yhä edelleen sen verran vastuuttomaksi ja ikäänikin nähden melko poikamaiseksi, joten isyys olisi taakka joka olisi hemmetin vaikea kantaa. Kai nyt jokainen edes jonkinlaista moraalia omaava haluaa lapselleen parasta, itse en usko että nyt jos vuosiinkaan kykenisin sitä tarjoamaan. Noh, mitään lapsentekoaikeita tai edes suunnitelmia ei olekaan maisemissa joten no hätä. Tosin lapsilla on usein sellainen hassu taipumus "vaan tulla", eli halusi tai ei niin ykskaks sellainen putkahtaakin maailmaan sieltä armaasta karvalompsasta.

Totta puhuen, vaikka olenkin ollut aina hyvin lapsikielteinen, niin en täysin kiistä sitä ettenkö voisi olla isä vielä joku päivä. Paljon saa vaan tapahtua vielä minun mielessäni muutosta ennen kuin se on arkipäivää...

Niin enkä halua tietenkään kenenkään onnellisen isän iloa tässä pilata synkistelyllä ja happamilla kommenteilla. Onnittelut vaan kaikille tuoreille isäukoille ja lähiaikoina sellaisiksi tuleville!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kananmunapierun haju on hyvä

Kaksi päivää sitten se tapahtui; Moukarista ja Moukarittaresta tuli isä ja äiti 3520g/51.5cm punahiuksiselle ja sinisilmäiselle tyttölapselle. Synnytys kesti 13 tuntia ja itse olin mukana koko ajan. Synnytyksessä mukana oleminen herätti ristiriitaisia tunteita: kokemusta ei voi verrata yhtään mihinkään ja tunne kun oma lapsi päästää ensi rääkäisyn on sanoinkuvaamaton, toisaalta taas minulle tuli monta kertaa ajatus että olen täällä aivan hyödytön kun en voi konkreettisesti mihinkään vaikuttaa. Kieltämättä olin välillä tiellä kun parhaimmillaan (pahimmillaan?) kätilöitä pyöri sängyn ympärillä viisi kappaletta. Oman rakkaan tuskia oli myös vaikea katsella empaattisena ihmisenä. Sitä työtä ja tuskaa minkä synnyttäjät tekevät emme me miehet voi kuin yrittää arvata.

Liikaa ei voi kehua kätilöiden työtä. Tällä hetkellä en voi ajatellakkaan arvokkaampaa ja hienompaa ammattikuntaa. Loistavia ihmisiä! Tämä synnytys jäi myös erään kätilöopiskelijan ensimmäiseksi. Toivottavasti säilyy pitkään muistoissa.

Aika näyttää virtaakö tytön veressä HPK vai IFK-veri. Käännytystyö ainakin aloitettu potkupukua hyväksikäyttäen=)
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Hieman yli kuukausi esikoisemme laskettuun aikaan, matkaa siis meillä on vielä jokunen hetki ensimmäiseen rääkäisyyn. Jännitystä ei ole vielä havaittavissa juuri lainkaan puoleltani, mutta saas nähdä kuinka käy sitten kun sairaalaan lähdetään. Vaimokin on vielä rauhallinen vaikkakin väsynyt. Eilinen tutustumiskäynti Hyvinkään sairaalan synnytysosastolle loi vaikutelman että kyllähän ne ihmiset siellä tietävät kuinka vauvat saadaan turvallisesti maailmaan.

Lähdemme vaimoni kanssa Tampereelle viikonlopuksi totuttamaan tulevaa junioriamme jääkiekon saloihin Tampere Cupin merkeissä. Vaimo-ressukka kun ei tälle vuodelle taida enää muihin peleihin pääsekään (saattaa tehdä tulevalle isällekin tiukkaa, vaim.huom).

Täältä siis pian liittyy seuraamme yksi Kärppäfani lisää. Niin, olettaen tietty ettei kaverimme hurahda Ahmoihin vaan seuraa kuuliaisesti äitinsä ja isänsä viitoittamaa tietä...
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Viestin lähetti okkim
Jännitystä ei ole vielä havaittavissa juuri lainkaan puoleltani,

Meillä on 4v poika ja 2v tyttö. Mainitsemasi jännitys tulee sitten, kun lapsenne on n. 2v, ja saa ensimmäisen uhmakohtauksen kaupan kassalla. Eli selkä suoraksi ja äääääääääääääää.

Lohduttaudun sillä, että kaikki se, joka on meillä jo takana, on teillä vielä edessä.

Koettakaa jaksaa. Kyllä ne oikeasti on ihania, vaikka toisinaan tekisi mieli heittää ne ikkunasta ulos, ja kylvää käsikranaatteja perään.

Onnea sinne. Pitäkää huolta siitä pienestä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onneksi olkoon Sledge Hammerin perhekunnalle ja kaikkea hyvää pariskunta okkimille tulevaan koitokseen!

Oma pieni prinsessani voi hyvin, ensimmäiset hymyt on nähty aikapäiviä sitten. Ruokahalu on kohdillaan ja suoli toimii, hyvä niin. Päivisin unet ovat olleet pituudeltaan tunnista pariin tuntia, öisin viidestä yhdeksään tuntia. Ikävä meinaa iskeä, kun en ole pikkuista nähnyt kohta vuorokauteen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Maaliskuuta tässä odotellaan. Silloin pitäisi esikoisemme syntyä. Sekä sikiöllä että äidillä on kaikki asiat niin hyvin kuin olla voi. Oli hieno tunne katsella ultraäänikuvaa kun oma lapsi siellä heilutteli raajojaan. Siinä vasta tosissaan konkretisoitui se ajatus, että minustahan on tulossa isä.

Tässä alkaa hiljalleen ymmärtää, mistä tässä elämässä pohjimmiltaan on kyse. On muuten aikas mahtava olo!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Designer
Maaliskuuta tässä odotellaan. Silloin pitäisi esikoisemme syntyä. Sekä sikiöllä että äidillä on kaikki asiat niin hyvin kuin olla voi. Oli hieno tunne katsella ultraäänikuvaa kun oma lapsi siellä heilutteli raajojaan. Siinä vasta tosissaan konkretisoitui se ajatus, että minustahan on tulossa isä.

Tässä alkaa hiljalleen ymmärtää, mistä tässä elämässä pohjimmiltaan on kyse. On muuten aikas mahtava olo!

Noh, tässähän voinee sitten onnitella jo nyt. Muistahan sitten opettaa lapsoselle, että vaikka onkin syntyperäinen tamperelainen, se ainoa oikea jääkiekkojoukkue tulee Rinkelinmäeltä.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Designer
Maaliskuuta tässä odotellaan. Silloin pitäisi esikoisemme syntyä. Sekä sikiöllä että äidillä on kaikki asiat niin hyvin kuin olla voi. Oli hieno tunne katsella ultraäänikuvaa kun oma lapsi siellä heilutteli raajojaan. Siinä vasta tosissaan konkretisoitui se ajatus, että minustahan on tulossa isä.

Tässä alkaa hiljalleen ymmärtää, mistä tässä elämässä pohjimmiltaan on kyse. On muuten aikas mahtava olo!

Onneksi olkoon! Hyvässä kuussakin vielä syntyy. Mikäs päivä toi laskettu aika on?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Laskettu aika on 15. päivä eli kuun puolivälissä, mutta eivät nuo vauvat kuulemma niistä lasketuista ajoista juuri perusta - syntyvät juuri silloin kun itse haluavat. Aika todennäköisesti kuitenkin maaliskuun aikana. Ja koska kyseessä on minun lapseni, niin ei häntä tarvitse kasvattaa kannattamaan oikeaa jääkiekkojoukkuetta. Oppii sen kyllä ihan itse :)
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ehcszteiN
Meillä on 4v poika ja 2v tyttö. Mainitsemasi jännitys tulee sitten, kun lapsenne on n. 2v, ja saa ensimmäisen uhmakohtauksen kaupan kassalla. Eli selkä suoraksi ja äääääääääääääää.

Laitetaanpa tähän heti 'alan termistöä'. Meillä em. ilmiöitä kutsutaan termillä rautakanki.
Esim. "Meidän xxx veti rautakanget kassalla ja sitä oli mahdoton saada vaunuihin takas."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös