Re: Re: ervatsalo, vauvat on ihquiiii
Viestin lähetti ervatsalo
Ei siis missään tapauksessa ole mitään syytä puhua onnesta ja lapsista samassa lauseessa. Pelkkää harmia ja kulunkia niistä on!
Perkele!
Täältä tähän
Suomalaisten lasten harrastusmuodoista yleisin on urheilu ja kuntoliikunta sekä lukeminen.
Tottahan se on, että harrastukset nielevät aikaa ja rahaa: vanhemman on oltava soittotunnilla ainakin aluksi kuuntelemassa, ja nuori kiekkoilija tai palloilija on kuljetettava omituisessa osoitteessa sijaitsevalle kentälle varusteineen päivineen aikaisin sunnuntaiaamuna.
Tottahan tuo kulujen tuleminen on varsinkin siinä vaiheessa jos on paljon lääkityksiä, yksityislääkärikäyntejä, paljon aikaa ja rahaa vieviä harrastuksia.
Kuitenkaan minä en henk koht näe niitä mitenkään ongelmallisina. Lähinnä enemmänkin haastavina.
Sitäpaitsi aion tukea omaa lastani/lapsiani kaikissa harrastuksissa ja muissa asioissa niin paljon kuin vain suinkin pystyn.
Tiettyyn ikään astihan tietysti pienen osan kuluista peittoaa lapsilisä jonka kaikki vanhemmat saavat tuloihin ja varallisuuteen katsomatta.
Mutta tiedän että lasten kanssa valvotaan öitä sittenkin kun ovat aikuisiän kynnyksellä. Niin ainakin minun kanssani on jouduttu tekemään ja olen siitä kyllä pahoillani ja niin kuulemma tehdään edelleenkin vaikka en mikään hulivilimurrosikäinen ole koskaan ollutkaan, muuten vaan tullut myöhään kotiin ja nukkunut poikaystävän kanssa samassa huoneessa ja sitä rataa.
Nyt sitten mietitään miten jakselen lapsen kanssa ja miten voimme, jne. Siinä valvomista edelleen.
Kuitenkin tähän kaikkeen kannattaa varautua jo siinä vaiheessa kun miettii jälkikasvua tänne. :) Ainakin minä olen niin koittanut tehdä lapsettomuushoitoja läpikäydessäni.