Meille tulee vauva!

  • 464 784
  • 2 180

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
HOOPEEKOO

Pienenä vinkkinä sinulle: Jo vanha kansa tiesi että tytöt kylvetään pintaan ja pojat syvään, kannattaa uskoa.

Varmuudeksi vielä pojan teossa: Kirves sängyn alle.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti HOOPEEKOO

Itelläni on 2 veljeä, joista toisella nyt siis 2 poikalasta. Kai se täytyy mun tehä sitten ne tyttölapset, kun ei tunnu muilta suvussa onnistuvan. Onx hyviä vinkkejä, kuinka niitä tyttöjä tehdään?

Nyt tuli ekaa kertaa luettua ajatuksen kanssa nämä viestit läpi. Siitä ei oo mitään maailmaa mullistavaa tietoa mitenkä tyttöjä tehdään.
Yks kaveri onnittelu suurin piirtein tähän tyyliin: "Onneks olkoon tytöstä. Tiesitkös, että vain taitavat rakastajat tekee tyttöjä? Pojat sitten tehdäänkin huutamalla."
Ei tuota kannata tosissaan ottaa, mutta kannattaa pistää muistiin ja onnitella joskus jotain toista tyttövauvan saanutta samalla tavalla.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Viime perjantaina syntyi tähän perheeseen pieni prinsessa, joka pitää nyt tuoretta isää hereillä. Mun puolestani saa tosin pitää vaikka kuinka kauan -- oman pienen lapsen katseleminen on todella mahtavaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hieno homma, JLand, ja isot onnittelut! Tässä ei enää mene kauaa kun meikäläinenkin pääsee samoihin fiiliksiin. On tämä hämmentävää aikaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Onnea vaan JLandin koko perheelle. Ja älä nyt kaikkia öitäsi valvo vauvan takia, vaan opetakkaa se teidän vuorokausi rytmiin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Paljon onnea myös täältä etelästä, pysykää terveenä!

PS. Lapset on hyvä juttu !
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onnea vaan kaikille tuleville ja vastavalmistuneille isille!

Asiaan. Suosittelen kaikille isille seuraavaa. Ottakaa vaimon äitiysloman (oikea termi taitaapi olla vanhenpainloma) viimeinen kuukausi kontollenne, niin saatte kaksi extraviikkoa isyyslomaa. Näin saatte viettää 1,5 kk lapsenne kanssa ihan kahdestaan, vaimon raataessa töissä. Tulot tippuvat, mutta eivät merkittävästi. Kokemuksena tälläinen aika kahden lapsen kanssa on kuitenkin todella mitä mainion.

Itse olen nyt juuri viettämässä ko. "loman" kahta viimeistä viikkoa. Rankkaahan tämä on välillä ollut, mutta myös perkeleen antoisaa.

Suosittelen!
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tuli hieman myöhässä, mutta tuli kuitenkin..

Viestin lähetti Predator
.. siis minusta tuli isoisä, vaari, paappa tms.

Vanhimman poikani vaimo synnytti tähän maailmaan terveen TYTÖN eilen sunnuntaina, Tapaninpäivänä klo 23.40. Jos paikallaolleet kätilöt lukevat Jatkoaikaa ja tunnistavat tällä tavoin tämän palstan Predatorin, niin so not? Ihan vapaasti.

Ei siis ihan tullut "Midnight Baby" - toivottavasti nyt sitten nämä lapsen vanhemmat juhlan kunniaksi eivät päätä antaa tytsylle nimeksi Tapani, Teppo, Tahvo - niinkuin kalenterissa syntymäpäivän kohdalle sattuneessa nimmarilistassa lukee? Varsinkin tyttö nimeltä Tahvo jotenkin riepoo minun ajatusmaailmaani risaiseksi.
Mieluummin nimeksi vaikka Heinähattu taikka Vilttitossu...

... ensimmäinen lapsen lapsi. Fiilis on aika mahtava.

Jos kerran Preda, niin kyllä minäkin:

Vanhimman poikani vaimoke synnytti tähän maailmaan terveen TYTÖN eilen Matinpäivänä klo 10.50.

Ensimmäinen lapsen lapsi. Fiilis on aika mahtava. Vaikka onkin vähän krapula juuri nyt.

t. hanu
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Sydämelliset onnittelut hanulle!!!

Oma lapsi on vasta haaveena, mutta jotain äärettömän hienoa tunsin sisälläni viime kesänä ollessamme serkkuni häissä. Siskoni 3 1/2 -vuotias poika tuli siinä kesken jonkun ohjelmanumeron kuiskaamaan minulle: "Tuutko mun kans pihalle juoskeen?" En osaa sitä kuvailla, jotenkin vain lämmitti lapsen vilpittömyys ja lämpö. En nyt toki just siinä kohdassa ja sillä vaatetuksella pystynyt juoksemaan, mutta kuitenkin.

EDIT ulkoasua vähän korjailin
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pikkumunaisille tyttöjä

Viestin lähetti Tosiveteraani
Pienenä vinkkinä sinulle: Jo vanha kansa tiesi että tytöt kylvetään pintaan ja pojat syvään, kannattaa uskoa.

Niin, eli fysiologisten rajoitteiden perusteella meidän perheessä taitaakin koittaa akkavalta. No, tuleehan tiskit tiskattua ja roskat vietyä, kun painetta luodaan joka nurkalta.

Täältä tähän
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Pienenä vinkkinä sinulle: Jo vanha kansa tiesi että tytöt kylvetään pintaan ja pojat syvään, kannattaa uskoa.

Meikäläisellä on kahden tytön jälkeen kalu sittemmin vielä kasvanut, kolmas oli poika.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vauvakuume?

Kysytään tätä nyt vaikka sitten täällä:

Kuinka yleistä vauvakuume on miesten keskuudessa?
Missä iässä ja millaisissa olosuhteissa vauvakuumetta esiintyy miehillä?

Sehän nyt on vanha juttu että naiset huokailevat lastenvaunujen perään ja hypistelevät pieniä vaatteita kaupoissa, mutta miten miehet oireilevat? Onko naisen vauvakuume hoivaviettiä ja miehen vauvakuume tarvetta jatkaa sukua?
Onko syytä huolestua jos miespuolinen henkilö alkaa puhua omasta pikku patrikstefanista ja miettii pelaisiko tämä jr pakkina vai maalivahtina?
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Re: Vauvakuume?

Viestin lähetti kissankarva
Kysytään tätä nyt vaikka sitten täällä:

Kuinka yleistä vauvakuume on miesten keskuudessa?
Missä iässä ja millaisissa olosuhteissa vauvakuumetta esiintyy miehillä?

Sehän nyt on vanha juttu että naiset huokailevat lastenvaunujen perään ja hypistelevät pieniä vaatteita kaupoissa, mutta miten miehet oireilevat? Onko naisen vauvakuume hoivaviettiä ja miehen vauvakuume tarvetta jatkaa sukua?
Onko syytä huolestua jos miespuolinen henkilö alkaa puhua omasta pikku patrikstefanista ja miettii pelaisiko tämä jr pakkina vai maalivahtina?

Ei kannata huolestua tai sitten kesäkuun alussa syntyvä lapsi saa kovat paineet menestyäkseen Ässien tulevana ykkössentterinä sitten Vellu Ketolan/tennismaailman ensimmäisenä suomalaisena naisena Top 20-listalla.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Re: Vauvakuume?

Viestin lähetti kissankarva
Kysytään tätä nyt vaikka sitten täällä:

Kuinka yleistä vauvakuume on miesten keskuudessa?
Missä iässä ja millaisissa olosuhteissa vauvakuumetta esiintyy miehillä?

Sehän nyt on vanha juttu että naiset huokailevat lastenvaunujen perään ja hypistelevät pieniä vaatteita kaupoissa, mutta miten miehet oireilevat? Onko naisen vauvakuume hoivaviettiä ja miehen vauvakuume tarvetta jatkaa sukua?
Onko syytä huolestua jos miespuolinen henkilö alkaa puhua omasta pikku patrikstefanista ja miettii pelaisiko tämä jr pakkina vai maalivahtina?

Minulla on kyllä ollut kuumetta, mutta lähinnä toista tietä, kun on jo perheessä pari laitahyökkääjää ja uimari ja judoka, niin alkaa taatusti kuume ja hiki nousemaan otsalle , mahdollisen pesäpalloilijan myötä. Varsinkin jos kotona on vielä mahdollisuus saada pesäpallo-mailasta päähänsä.

Niin että sellaisessa olosuhteessa on minulla ollut kuume kovimmillaan, muuten vauvat on kyllä mukavia !
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Sain eilen tietää että toinen lapsi syntyy 6.7.2005 sektiolla. Nyt vaan jännitän että kumpi sieltä tulee. Taas nähdään kuinka aikuinen mies liikuttuu kyyneliin, kun saa nyytin käsiin.
Esikoisen mielestä sieltä tulee pikkuveli, jonka kanssa voi pelata ja leikkiä pikkuautoilla. Muutenkin jännittää kuinka esikoinen suhtautuu uuteen kaveriin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Tepe#44
Sain eilen tietää että toinen lapsi syntyy 6.7.2005 sektiolla.
Ei muuta kuin onnea matkaan! Tsemppiä myös äidille, isoveikalle ja tulevalle käärölle. Nyytin käsissä pitäminen saa kyllä sellaisen tunnekuohun aikaan, että mies jos ei itke, niin ainakin menee hyvin hiljaiseksi. On tuoreessa muistissa vielä. Olen tuon kokenut vain kerran, mutta viisaammat eli kokeneemmat ovat kertoneet, että ihan samanlaista se on joka kerralla.
 

Center#30

Jäsen
Suosikkijoukkue
CAR, FLA, Suomen maajoukkue(et)
Viestin lähetti Designer
Olen tuon kokenut vain kerran, mutta viisaammat eli kokeneemmat ovat kertoneet, että ihan samanlaista se on joka kerralla.

Kyllä juurikin näin. Kai sitä jonkin verran on kokemusta näistä jutuista. Kolme kertaa tämän tunteen olen jo kokenut ja neljäs olisi edessä lähiaikoina. Ja joka kerta se miehen hiljaiseksi laittaa ja uskomaton tunne on. Ja joka kerta on yhtä paljon jännittänyt, siihen ei totu koskaan. Mutta kyllä se on niin mieletön tunne, kun saa vastasyntynyttä lasta pidellä sylissä. Se on jotain, mitä ei näin sanoin voi kuvailla, se täytyy jokaisen itse kokea.

Se olisi kohta kentällinen kasassa..: )
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko avautua tähän ketjuun, tästä linnusta tulee nimittäin isä ensi kesänä, kesäkuun lopussa. Tämä siis jos kaikki menee hienosti. Perheuutinen on ollut jo kauemmin tiedossa, mutta tänään asia konkretisoitui vasten kasvoja ensimmäisessä ultrassa. Whoa, ei tiedä mitä ajattelisi!

Meillä tärppäsi todella nopeasti ja tässä sitä ollaan matkalla vanhemmuuteen. Tunteet ovat sikäli sekavat, että välillä jännittää julmetusti ja välillä taas vain hymyilen spontaanisti onnellisuutta. Silloin tällöin tuntuu epävarmalta, mutta luottavaisin mielin eteenpäin. Tässä on aikaa kasvaa isäksi eikä takaisin ole menemistä. Eipä silti, en haluaisikaan. Huhhuijaa!
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
"Taas" olisi tulossa perheenlisäystä. Johan sitä tovi jos toinenkin pumpattiin ja lopulta yksi nuijapää löysi perille. Yhtä hyviä suunnistamaan kuin valmistajansakin.
Kolmen ensimmäisen kuukauden jokapäiväistä pahoinvointia lukuunottamatta kaikki on mennyt kuitenkin aivan hyvin.
Toukokuussa pitäisi viimeistään laitokselle lähteä. On tämä mukavaa. Ihan oikeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös