Loppuvuodesta ilmestyvän NeverDead-pelin trailerissa soi samanniminen Megadethin biisi, jonka on kait tarkoitus olla mukana tulevalla levyllä.
Metallicaa nyt vaan ei niin helpolla horjutella.
Mä en edes osaa verrata näitä big 4 bändejä edes keskenään. Jotenkin vaikeaa.
Tuoreimmasta studiolevystä Super Colliderista voi olla montaa mieltä sen rockahtavasta sopivuudesta Megadethin kaltaiselle bändille, mutta mielestäni se on perusvarma sekä melko raikas tekele Cryptic Writings-hengessä, joka ei kuitenkaan tarjoa mitään sen mielenkiintoisempia koukkuja, jota tämä bändi pystyy parhaimmillaan tarjoamaan.
Tuohan kuulostaa jopa lupaavalta. Lisää Rust In Peacen kaltaista matskua ja vähemmän radiohittejä. Jotenkin Megadethin pari edellistä levyä ovat kuulostaneet siltä että Megadeth coveroi Megadethiä, eikä edes erityisen hyvin. Toki edellinen levy on tainnut jäädä miltei kokonaan kuuntelematta. Hyvällä tahdilla kyllä pukkaavat levyjä ulos, kun Slayerillä, Anthraxilla, Metallicalla ja Testamentilla tuntuu kestävän aina useita vuosia koko studioon raahautuminen. Ja ylipäätään monilla vanhemmilla bändeillä.Studioon meno viivästynyt, mutta nyt maaliskuussa olisi tarkoitus alkaa takoa uutta matskua, jonka tosiaan pitäisi olla perinteisempää heviä verrattuna siihen, mitä edelliset pitkäsoitot ovat musiikillista linjaa edustaneet. Mustonen jyrähtelee myös, että radiosoittoon kelpaavien hittien tekeminen on nyt ohi. Näin on jämpti, kuulostaa jo ihan Davelta. Linkki: Megadeth studioon maaliskuussa
Itselleni nuo pari uudempaa levyä eivät ole (ainakaan vielä) iskeneet yrityksestä huolimatta. The System Has Failedia tuli aikanaan kuunneltua paljonkin, mutta eipä siitä mitään suurempaa ole irti saanut, vaikka onhan esim. Blackmail The Universe ihan jees biisi. United Abominations taasen on jäänyt täysin mitäänsanomattomaksi.
The World Needs A Hero sen sijaan on mielestäni varsin hyvä levy! Esim. joku Dread And The Fugitive Mind peittoaa mieleni ankarassa rankkingissa ylivoimaisesti kaikki TSHF ja UA -biisit.