Mielenkiintoisia ajatuksia on täällä esitetty. Jos oman näkemykseni tähän vielä kirjoitan, niin ehkä se pikkaisen auttaa selkeyttämään tilannetta ainakin joillekin.
Olen kirjoittanut eri muodoissa voimasuhdearvioita Jatkoaikaan varmaan kymmenisen vuotta. Paljon on ollut vuorovaikutusta, asiapohjaista ja tunnepohjaista. Olen antautunut keskusteluun rehellisenä ja avoimena. Olen nauttinut noista keskusteluista. Kuitenkin tänä kesänä ajatus voimasuhteiden kirjoittamisesta Jatkoaikaan ei tuntunut enää samalta kuin ennen. Vaikka pikkaisen olen vaihdellut arviointitapoja, alkoi saman kaavan toistaminen maistua jo puulta. Myös keskustelu kirjoitusteni ympärillä on vellonut vuodesta toiseen hyvin samankaltaisena. Sen vuoksi tein päätöksen, etten voimasuhdearviota tee tänä vuonna tähän foorumiin.
Missään vaiheessa minulla ei ole ollut kirjoittamisen suhteen taloudellisia motiiveja. En myöskään ole sellainen ihminen, joka tavoittelee julkisuutta tai tykkäyksiä viesteilleen. Jos olisin, olisi McTorso esillä toimestani sosiaalisessa mediassa, mutta eipä vaan ole. McTorso nimimerkkinä ei ole sosiaalisessa mediassa, enkä minä miehenä nimimerkin takana ole käyttänyt mitään muuta kirjoitusalustaa kuin Jatkoaika ja WhatsUp.
Se, että nimimerkkini on päätynyt Petopodin haastatteluun, kirjoittamaan luvun Steniuksen toimittamaan kirjaan tai kohta uudelle urheilusivustolle, on puhtaasti, sekä vain ja ainoastaan ulkoapäin tulleiden pyyntöjen seurausta. Itse en ole hakeutunut yhtään mihinkään Jatkoajan ulkopuolelle.
Minun motiivini ovat kahden rakkaan harrastuksen yhdistämisessä, eli Kärppien ja kirjoittamisen. Olen iloinen, että saan olla osana Jatkoajan jääkiekkokeskustelua. Olen ylpeä siitä, että kohta saan olla osana uutta sivustoa, joka myös tuottaa asiantuntevaa ja tunnepitoista urheilukeskustelua. Mitä enemmän tässä maassa keskustellaan Liigasta, sitä parempi se on Liigalle ja meille Liigan seuraajille.