Matki haluamaasi Jatkoajan kirjoittajaa

  • 223 367
  • 1 192
Ei tuossa ole Dissonanssia, Disson anglismit ovat sentään jollain tapaa järkeviä.

Ja näin. Dissonanssi suosii ennemmin harvojen osaamia sivistyssanoja kuin täysin epäloogista englanninkielisten sanojen sotkemista suomenkieliseen tekstiin. Niiden vaikeiden sivistyssanojenkin käyttöä hän on vähentänyt huomattavasti.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kyllä esim. minä ymmärrän mitä @SeQuins tarkoittaa. Kai voin tässä kertoa sen, vaikka hän ei itse sitä ole kertonut. Eli @SeQuins on tässä oikeassa. Oli ihan oikeassa siis. @SeQuinsin kanssa samaa mieltä tästä, mitä keskustelinkin jo aikaisemmin. Eli tätä @SeQuins siis tarkoittaa. Kai minä sen voin kertoa.

Tää on vaikea. @Jaws ?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens

Tää on vaikea. @Jaws ?

No niin oli Jaws, mutta menee jo toistoksi! Sehän nyt on selvää, että jos kirjoittaa SeQuins tai Slovakia tai Godla, niin kuka tahansa sen arvaa. Nimimerkin @mikko6000 viestissä ei ollut mitään muuta yhtymäkohtaa viesteihini kuin SeQuins, kaipaisin luovuutta ja yritystä näihin.

Ei ollut mielensäpahoitus, vaikka siltä saattoi kuulostaa. Tuon vain voisi tehdä niin paljon paremminkin, taas mentiin helpolla ja halvalla.

Jottei menisi tylsäksi puhinaksi:

"Toivotin ennen peliä onnea Nick Boninolle ja hänen kauttaan koko USA:n joukkueelle. Onkohan Gardiner pelikunnossa? Kysyin tästäkin Boninolta, joka on yhteyshenkilöni. Olen ollut Boninon kanssa yhteydessä, hänellä oli kuumetta viime viikolla. Nyt en kuitenkaan tiedä, että onko hän tartuttanut flunssan Gardineriin. Go USA!"

***

Edit: Kirjoittelijalta erinomainen suoritus Taccutucca-imitoinnissa. Tunnistin heti, mutta ei se hauskuutta tässä tapauksessa vähennä.
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
@Jaws, totta totta, liian helpolla meni hassuttelu. Yritinkin lähestyä tuota kautta, kun ns. puhut paljon SeQuinsin "suulla". Mietin jätänkö nimen mainitsematta, mjutta nyt meni näin.
 

Nick Neim

Jäsen
Toi Kirjoittelijan imitaatio oli muuten oikeasti hyvä. Tai ainakin siinä mielessä, että sen tunnisti heti kun tuota hetken aikaa luki.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@Jaws, totta totta, liian helpolla meni hassuttelu. Yritinkin lähestyä tuota kautta, kun ns. puhut paljon SeQuinsin "suulla". Mietin jätänkö nimen mainitsematta, mjutta nyt meni näin.

Hah, no sen kyllä myönnän, että olen joskus yöketjussa ja eilen tuossa toisessa ketjussa kokenut suunnatonta tarvetta ilmoittaa kysyjälle, että turha valvoa, kun ei vastausta tule ihan heti saamaan. Pakko päästä toimimaan viestinvälittäjänä.

Arvaako kukaan tuota aiempaa imitaatiotani, vai onko hankala? Siis tämä:

"Toivotin ennen peliä onnea Nick Boninolle ja hänen kauttaan koko USA:n joukkueelle. Onkohan Gardiner pelikunnossa? Kysyin tästäkin Boninolta, joka on yhteyshenkilöni. Olen ollut Boninon kanssa yhteydessä, hänellä oli kuumetta viime viikolla. Nyt en kuitenkaan tiedä, että onko hän tartuttanut flunssan Gardineriin. Go USA!"
 
Edit: Kirjoittelijalta erinomainen suoritus Taccutucca-imitoinnissa.

Kuten jo totesin, en minä tuossa pyrkinyt imitoimaan yksinomaan Taccutuccaa (vaikka toki hänen ansiostaan valitsin joukkueeksi juuri Panthersin), vaan NHL:stä keskustelevia suomalaisia laajemminkin. Minä en ymmärrä, miksi englantia (tai muitakaan vieraita kieliä) pitää tunkea joka paikkaan. Miksi kirjoittaa, että "Panthersin kohdalla avainkysymys on consistancy", kun voisi sen sijaan vaatia Panthersiltä "tasaisuutta". Miksi kirjoittaa "dumb and chase", kun voisi kirjoittaa "pitkä päätyyn ja perään"? Miksi kirjoittaa "nonseleerata", kun voisi kirjoittaa "ylenkatsoa"? Mikä perkele siinä on, ettei Suomessa voida kirjoittaa selvää suomen kieltä?
 
Parit helpot, nopeat ja huonot.

1) Kuinka vitun pihalla oikein olet? Kaikille jotain edes vähääkään alusta ymmärtäville on jo aikaa sitten ollut selvää, että pieni negatiivinen pääoma vain buustaa koko puulaakia. Kolmannen miilun jälkeen katetuotto on reippaasti plussalla ja te punavihreät voitte tukehtua tofuunne.

2) Vain persuidiootti voi kyetä noin avuttomaan päättelyyn. Tai itse asiassa vain persuidiootti ja häntä puolustava persuperse. Heiltä olisi aivan turha tentata edes mekaanista laskentoa, saati sitä todellista substanssia jonka eksaktia käsitettä en edes mainitse, ettei tästä todistuksesta tule persuperseille liian helppo.

3) Oletko nyt täysin varma ettei tämä sama koske myös muslimeja? Kumma kun vielä keväällä puhuttiin suvivirrestä, mutta nyt on sitten tarve kääntää asia täysin päin vastoin. Osaat varmaan kertoa myös tälle lähteen? Miten niin ei ole? Retoriikasta päätellen on, ainakin vasemmistolla on aina ollut. Vai oletko eri mieltä? Selitä nyt, vaikken tietysti mitenkään ylläty, vaikka jäisi selittämättäkin.

4) Cicciolinan ja Tony Halmeen duetto "God forgives, tits don't" on vaahtokarkkia korvakäytäville, mut jos se on Kouvolassa, niin en vitussa tule!

5) Siis kyllähän ne sano, ettei ratkasua puoluekoukoksessa syntyny. Vaikka ihan julkinen tieto on, että ratkaisu oli olemassa jo hyvän aikaa ennen sitä. Jos jengi ei tajua mihin se nöyryyts johtaa, niin voi varmasti syyttää itteensä, historia kun taas vaihteex toistaa itseään. Kun se vaahto konservatiivien suupielistä sitte haihtuu, niin wikipediasta voi käydä lukemassa, kuinka oikeessa vihreet taas oli. Jos osaa lukee.

6) Ymmärrän näkemystäsi ja erityisesti arvostan tapaa jolla toit sen esille. Viime viikolla tuli juuri katsottua aiheesta eräs ansiokas dokumentti, vaikka tietysti kaikki muutkin dokumentit ovat hyviä. Hänessä on valtiomiesmäistä viileyttä, ja harvemminpa viittauksensa historiaankaan osuvat kovin harhaan. Roomassa tuli nähtyä pyöreitä katukiviä, ja tavallaan arvostan niitäkin, vaikka sinällään pidänkin enemmän kantikkaista katukivistä. Tämä voi olla hieman vaikeampi, mutta kuten olen jo aiemmin kertonut, niin jämäkällä otteella ja riittävällä rohkeudella pitäisi tämäkin löytyä.
 
6) Ymmärrän näkemystäsi ja erityisesti arvostan tapaa jolla toit sen esille. Viime viikolla tuli juuri katsottua aiheesta eräs ansiokas dokumentti, vaikka tietysti kaikki muutkin dokumentit ovat hyviä. Hänessä on valtiomiesmäistä viileyttä, ja harvemminpa viittauksensa historiaankaan osuvat kovin harhaan. Roomassa tuli nähtyä pyöreitä katukiviä, ja tavallaan arvostan niitäkin, vaikka sinällään pidänkin enemmän kantikkaista katukivistä.

MustatKortit.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
2) Vain persuidiootti voi kyetä noin avuttomaan päättelyyn. Tai itse asiassa vain persuidiootti ja häntä puolustava persuperse. Heiltä olisi aivan turha tentata edes mekaanista laskentoa, saati sitä todellista substanssia jonka eksaktia käsitettä en edes mainitse, ettei tästä todistuksesta tule persuperseille liian helppo.
Tämähän tuskin on TomiP...
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
2) Vain persuidiootti voi kyetä noin avuttomaan päättelyyn. Tai itse asiassa vain persuidiootti ja häntä puolustava persuperse. Heiltä olisi aivan turha tentata edes mekaanista laskentoa, saati sitä todellista substanssia jonka eksaktia käsitettä en edes mainitse, ettei tästä todistuksesta tule persuperseille liian helppo.

Ei vastaa minua lainkaan. Kaikki antamani määritelmät ovat eksakteja. Matematiikkapähkinät-ketjussa oletetaan, että ihmiset osaavat käyttää googlea. Matematiikkapähkinät-ketjuun en odottanut edes persuperseiltä vastauksia, sillä persut ovat tunnetusti vain hädintuskin lukutaitoisia, joten ei heiltä voi olettaa matematiikan osaamista.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei vastaa minua lainkaan. Kaikki antamani määritelmät ovat eksakteja. Matematiikkapähkinät-ketjussa oletetaan, että ihmiset osaavat käyttää googlea. Matematiikkapähkinät-ketjuun en odottanut edes persuperseiltä vastauksia, sillä persut ovat tunnetusti vain hädintuskin lukutaitoisia, joten ei heiltä voi olettaa matematiikan osaamista.

Alun perusteella veikkaan Dissonanssia? Loppu on kyllä aika hämäävä, mutta eipä tule tähän hätään ketään toistakaan mieleen.
 
Ei vastaa minua lainkaan. Kaikki antamani määritelmät ovat eksakteja. Matematiikkapähkinät-ketjussa oletetaan, että ihmiset osaavat käyttää googlea. Matematiikkapähkinät-ketjuun en odottanut edes persuperseiltä vastauksia, sillä persut ovat tunnetusti vain hädintuskin lukutaitoisia, joten ei heiltä voi olettaa matematiikan osaamista.


Kiva että annoit silti mulle yhden säälipisteen, vaikka olenkin persuperse.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
"Toivotin ennen peliä onnea Nick Boninolle ja hänen kauttaan koko USA:n joukkueelle. Onkohan Gardiner pelikunnossa? Kysyin tästäkin Boninolta, joka on yhteyshenkilöni. Olen ollut Boninon kanssa yhteydessä, hänellä oli kuumetta viime viikolla. Nyt en kuitenkaan tiedä, että onko hän tartuttanut flunssan Gardineriin. Go USA!"

Bunder.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
"Ei voi kuin arvostaa!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös