Matkakohteenne

  • 2 447 647
  • 14 523

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tiiviin päivän aikana ehti käydä Punkaharjullakin. Etukäteen oli aikomuksena laiskasti vain pysäyttää auto parhaisiin valokuvauspaikkoihin, mutta kun kävelypolut osoittautuivat sen verran hyviksi, että urbaanilla varustuksella ja parilla vesipullolla pärjäsi hyvin, vierähti siellä kävellessä reilu pari tuntia ja varsin ison osan harjualuetta ehti koluta hyvin.

Kyllähän tuo harjualue on ainakin omaan makuun ihan kauneinta Suomea mitä löytyy. Jotkut Lapin tai saaristomeren maisemat pääsevät vain samaan kategoriaan. Ehdottomasti kannattaa ainakin koukata sen harjualueen tien kautta aina 6- tietä Punkaharju ohitettaessa. Pidentää matka- aikaa vain hitusen, ja maisemat ovat tieltäkin aivan huikeita. Olavin linnassa ei tulipalojen takia ole ollenkaan kalustusta, joten sikäli se on hieman tylsä linna. Lapsiperheille toki mitä suositeltavin käyntikohde, sillä onhan se kuitenkin hyvin säilynyt vanhan ajan "ritarilinna", joissa lapset aina viihtyvät. Tornien käymälät ovat ikuinen hitti lasten keskuudessa. Tulee aina mieleen itsellekin, että sattuiko niistä koskaan pikkulapsia humpsahtamaan alas kallioon, vai olivatko vain tarpeeksi isojen käytössä.
 
Kokemuksia Kaliforniasta?

Lennot on varattu Losiin ja aikaa on pari viikkoa. Tarkoitus olisi viihtyä ensin hetki Los Angelesissa, Venicen tai Santa Monican tuntumassa (kummassa?). Sitten kiinnostaisi tehdä retket San Fransiscoon ja Vegasiin. Kannattaako tuonne suosiolla lentää vai ajaa autolla? Autolla ajo vähän kuumottaa, koska en juuri aja Suomessakaan autolla. Vuokraaminen on näköjään ihan ilmaista.

Onko pari viikkoa liian tiukka nähdääkseen kaikki kolme kaupunkia pintapuolisesti? Meitä on matkassa kaksi alle kolmekymppistä miestä. Edulliset, mutta bed bug -vapaat majoitusvinkit otetaan vastaan. Samoin ihan mitä tahansa vinkkejä tuonne suunnalle.

Ducksilla on viisi peliä tuolloin, johonkin niistä ollaan myös aikomassa. Sunset Stripillä olisi nasta nähdä joku keikka.
 
Kokemuksia Kaliforniasta?

Lennot on varattu Losiin ja aikaa on pari viikkoa. Tarkoitus olisi viihtyä ensin hetki Los Angelesissa, Venicen tai Santa Monican tuntumassa (kummassa?). Sitten kiinnostaisi tehdä retket San Fransiscoon ja Vegasiin. Kannattaako tuonne suosiolla lentää vai ajaa autolla? Autolla ajo vähän kuumottaa, koska en juuri aja Suomessakaan autolla. Vuokraaminen on näköjään ihan ilmaista.

Onko pari viikkoa liian tiukka nähdääkseen kaikki kolme kaupunkia pintapuolisesti? Meitä on matkassa kaksi alle kolmekymppistä miestä. Edulliset, mutta bed bug -vapaat majoitusvinkit otetaan vastaan. Samoin ihan mitä tahansa vinkkejä tuonne suunnalle.

Ducksilla on viisi peliä tuolloin, johonkin niistä ollaan myös aikomassa. Sunset Stripillä olisi nasta nähdä joku keikka.
Inhoan Losia, joten muut saa antaa sieltä tärppejä.

San Jose on mukava kaupunki. Varmaan 90% paikallisista latinoja, mutta joka toisella insinöörin koulutus ja duuni piilaaksossa. Sharksin peleihin liput on NHL mittapuun mukaan edullisia. Hyvää meksiruokaa. Kaliforniassa baarit sulkeutuvat viimeistään klo 2AM. Tupakointiin suhtaudutaan kuin talebaneihin. Aamukahden jälkeen avautuvat San Josen salakapakat ja ihan kaikkea mahdollista on tarjolla. Paikallisilta voi kysyä tärppejä.

Eteläpuolella sijaitseva Santa Cruz on surffaajien paratiisi. Tie Santa Cruziin on upea mutkitteleva vuoristotie. Jonkinlainen köyhänmiehen Särkänniemi sieltä myös löytyy.

San Josesta Friscoon päin matkan varrella on piilaakso ja mm. Stanfordin yliopisto. Stanfordissa lukukausimaksut ovat noin 100.000USD, joten köyhiä ei nurkissa pyöri. Campukselle pääsee hengailemaan vaikkei olisikaan opiskelemassa kyseisessä yliopistossa. Yliopistolla on oma kirkko ja pirun hyvä mall.
Myös kohdalla menevän valtatie 101:n suurimmat tuloerot ovat silmiinpistäviä. Jos kassit kestää voi käydä ihmettelemässä parakkiasuntoja itäpuolella ja aidattuja palatseja meren puolella yksityisine vartijaliikkeineen. Jos vuokra-auto on säädyllinen ja naama valkoinen eivät vartijat häiritse.

Friscossa kannattaa unohtaa Fishermans wharf ja Alcatraz. Paskoja turistirysiä. Ajokokemuksena Russian hillin Lompard street on ihan hauska. Toiseen suuntaan nopeusrajoitus 13MPH. Yöelämä Friscossa on Kalifornialaiseksi OK.
 

Fordél

Jäsen
Inhoan Losia, joten muut saa antaa sieltä tärppejä.

Itse en ole käynyt Losissa, kuten en koko Amerikassa, mutta moni Losissa käynyt tuntuu olevan kanssasi samoilla linjoilla. Ei kuulemma oikein säväytä. Sen sijaan moni on kehunut San Franciscoa ja yllättäen myös Las Vegasia. Jälkimmäinen on kuulemma sen verran erilainen paikka, että se kannattaa kokea.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Kokemuksia Kaliforniasta?
Kokemustahan on, 13 vuotta jo täällä Losin kupeessa olen asunut. Laita vaikka YV:tä niin voin vastailla tarkemmin kysymyksiin. Noihin viestissäsi oleviin kysymyksiin vastaan nyt:

- autolla ajaessa näkee enemmän maisemia, joten suosittelisin sitä matkustusmuotoa Vegasiin ja Bay Area:an matkustettaessa. Tai jolleivat maisemat kiinnosta ja rahaa löytyy, niin sitten lentämällä. Eikä autonvuokraus täällä ilmaista ole. Onnistuin juuri viikko sitten vuokraamaan pienimmän kokoluokan auton Havaijilla $130:llä kymmeneksi tunniksi. Enkä edes ottanut vakuutuksia (mitä suosittelen kyllä kaikille ulkopuolelta tuleville vakuutuksen ottoa, oman autoni vakuutus kun kuulemma korvaa vuokra-auton onnettomuudetkin, niin ei tarvinnut ottaa).

- parissa viikossa minä ainakin onnistuisin näkemään nuo kaupungit ihan riittävän hyvin pintapuolisesti

- Pasadenasta löytyy esim. Vagabond Inn noin $100 per yö hintaan. Senkun jakaa kahdella, niin ei se kovin paha hinta ole.

- Sunsetin Stripeistä saa joku toinen kertoa, ei ole kokemusta. Yritän pysytellä Hollywoodista kaukana.

- noin yleisesti sanottuna olen eri mieltä kuin muutamat muut yllä Losi vastaan Frisco väittelyssä, mutta makuasioita kai nämä. Tottahan on, että laajat alueet Losista eivät ole kovin viehättäviä, mutta kyllähän niitä viehättäviä alueita ympäristöstä löytyy. San Franciscossa on taas jumalattoman kylmä, varsinkin kesällä, joten ei mitään pointtia lähteä Suomesta palelemaan toiselle puolelle maapalloa. Ja sää on pilvessä, joten vetää mielen synkäksi. Losissa aina aurinko paistaa...no ainakin melkein. Ja tuo hippimeno Friscossa ei oikein kiinnosta, tosin löytyy sitä samanmoista hämäräsakkia Losistakin ainakin Venice Beachin seuduilta.

- Ducksien matsit kiinnostavat aina, voisi olla, että pääsisin samaan matsiin katsomaan. Edellisvuosina sain järjesteltyä pukukoppikierroksia pelin jälkeen, enää se ei kuulemma onnistu, mutta voisin kysäistä, jos jotain ekstraa voisi tehdä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Myös losangelesista kotoisin oleva ystäväni ei pidä kaupunkia mitenkään erityisen vierailun arvoisena. Juuri esim. San Francisco on hänen mukaansa kivempi reissun kohde. Itse en asiaan osaa ottaa kantaa, kun en ole vieraillut kummassakaan.

Edit. Tosin hänellä on varsin suorat ja epäamerikkalaisen inhorealistiset mielipiteet eri asioista. Positiivista löytyy kyllä, kun hetken rapsuttaa pintaa pois.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Friscossa kannattaa unohtaa Fishermans wharf ja Alcatraz. Paskoja turistirysiä. Ajokokemuksena Russian hillin Lompard street on ihan hauska. Toiseen suuntaan nopeusrajoitus 13MPH. Yöelämä Friscossa on Kalifornialaiseksi OK.
Alcatrazista samaa mieltä, mutta kyllähän Fishermans Wharfilla voi mun mielestä käydä kääntymässä, jos ei ole kiire minnekään. Ei se mikään Disney Village kuitenkaan ole. Ja kun keskusta on melko kompakti ja noilla nurkilla pyörii, niin Chinatownissa voi käydä kurkkaamassa pikkukauppoja ihan uteliaisuuttaan. Kai siellä pöperöäkin saa tarvittaessa, iteltä jäänyt tosin toistaiseksi testaamatta. Ehkä lokakuussa tuokin tilanne tulee korjattua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pariisissa oltiin about viikko sitten muutama päivä. Ensimmäistä kertaa sillä tavoin Louvressa, että vietimme pidemmän aikaa, eri osastoja kierrellen. Kokonainen päivähän tuohon meni.

Täysin absurdi tuo tilanne, että kakkoskerroksen huone numero kuusi on täynnänsä ihmisiä pällistelemässä huoneen ainoaa taulua, arvaattekin varmaan, että mitä. Sitten viereisessä huoneessa kansallismielisen Delacroix'n upeimmat teokset (mm. Vapaus johtaa Kansaa) ja siellä tilaa on yllin kyllin.

Conciergerie on museona toimiva, sopivan kompakti, sopivan autenttinen, sopivasti infoa myös englanniksi.

Kyllä oli Pariisi muuttunut kolmen vuoden takaisesta, ilmeisesti Charlie Hebdo-iskujen jälkimainingeissa (?) Sotilaiden ja poliisien vahva presenssi oli merkillepantavaa kaupungilla liikuttaessa, erilaisia varoituskylttejä ja vartijoita Seinen mutkat tulvillaan.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ollaan tyttöystävän kanssa ostettu lennot jouluksi Malesiaan, Kuala Lumpuriin. Matkustusaika on 3 viikkoa. Kellään kokemuksia (tuoreita tai vähemmän tuoreita) kyseisestä maasta? Thaimaassa kävin kaverin kanssa viime talvena kuukauden pätkän ja sitä ennen muutama vuosi sitten vietin joulun Phuketissa, joten siltä käsin Aasia on jollakin lailla tuttua. Vaikuttaako joulu miten Malesiassa, yleinen hintataso, majoitusten hinta/saatavuus? Lähinnä että kannattaako noita majoituksia varailla hyvissä ajoin etukäteen vai painuuko vain pelipaikoille ja luottaa, että majoitus järjestyy? Thaimaan reissu heitettiin sillälailla, että muutaman päivän majoitus oli valmiina ja loput katsottiin paikan päältä ja hyvin toimi. Joulun aikaan Phuket oli melko kallis ja edulliset majoituksetkin melko kiven alla. Tällä hetkellä suunnitelmissa on olla muutama päivä Kuala Lumpurissa ja siitä jollekkin saarelle ottamaan rennosti, Langkawi, Perhentian tai Tioman tällä hetkellä vaihtoehtoina, tosin aikaa on sen verran, että alustava suunnitelma tulee muuttumaan luultavasti moneen kertaan. Reissun tarkoitus olisi hyvällä rannalla makoilu, snorklaus yms rantaelämä.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Osaiskos joku valaista, kuinka helppoa/vaikeaa on päästä Pariisin Charles De Gaullen lentoasemalta TGV terminaaliin. Pari tuntia olen tuohon varannut ja lennon pitäisi, ainakin jonkin kartan mukaan, tulla TGV:n viereiseen terminaaliin, mutta vitustako näitä tietää, koska Ranska. Kysynkin siis, että riittääkö tuo kaksi tuntia vai joutuuko juoksemaan?
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Osaiskos joku valaista, kuinka helppoa/vaikeaa on päästä Pariisin Charles De Gaullen lentoasemalta TGV terminaaliin. Pari tuntia olen tuohon varannut ja lennon pitäisi, ainakin jonkin kartan mukaan, tulla TGV:n viereiseen terminaaliin, mutta vitustako näitä tietää, koska Ranska. Kysynkin siis, että riittääkö tuo kaksi tuntia vai joutuuko juoksemaan?

Jos olet Finnairilla? menossa, niin pitäisi riittää hyvinkin. TGV:n asema on ihan 2 D:n vieressä ja kävelemällä matkaan menee max. 5-10 minuuttia. Toisaalta... jos sulla on ruumaan meneviä matkatavaroita, niin CDG:llä niiden saamiseen voi mennä aikaa. - Tai sitten ei saa ollenkaan.

Lisäksi kannattaa ostaa junaliput jo etukäteen, siinä säästää aikaa kummasti.

Lopuksi totean näin kauniisti sanottuna, että vihaan sitä kenttää. Karmea paikka.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Osaiskos joku valaista, kuinka helppoa/vaikeaa on päästä Pariisin Charles De Gaullen lentoasemalta TGV terminaaliin. Pari tuntia olen tuohon varannut ja lennon pitäisi, ainakin jonkin kartan mukaan, tulla TGV:n viereiseen terminaaliin, mutta vitustako näitä tietää, koska Ranska. Kysynkin siis, että riittääkö tuo kaksi tuntia vai joutuuko juoksemaan?

Eiköhän tuo onnistu. Suomesta jos lentää Finskillä, niin lentokentällä tulevat CDG:n kakkosterminaaliin. Tuosta saa laukut todella nopeasti, jossain 15-20 minuutissa. Käytännössä kun koneesta kävelee ulos, niin laukkuhihnalle on matkaa noin sata metriä.

@usko yllä maalaili uhkakuvia laukkujen saamisesta nopeasti, mutta mielestäni CDG on huono lähinnä siinä tapauksessa, että on jatkolento, silloin laukut katoavat mustaan aukkoon.
 

Alejandro

Jäsen
Heh. Olen tällä hetkellä ensimmäistä kertaa CDG:llä ja pakko todeta, että onpahan epämiellyttävin ja sekavin lentokenttä jossa olen käynyt. Jatkolentokin tunnin myöhässä.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Kiitoksia @usko ja @MustatKortit vastauksista. Näiden ja @Alejandro n kertomusten perusteella voin siis odottaa, että tavarat saa kohtuullisessa ajassa, jos niitä ikinä saa ja kun tarkoituksena on päästä Lilleen menevään junaan niin voi aivan yhtä suurella todennäköisyydellä päätyä Syyriaan menevään lentokoneeseen. Eli seuraavan kerran kun uutisoidaan suomalaisesta ISIS-taistelijasta, niin se oon vaan mää, kun satuin eksymään CDG:llä.
 

Puster

Jäsen
Varmaan olen tämän jo täällä jossain ketjussa kertonut mutta ei tuo CDG mikään helvetin esikartano kuitenkaan ole. Tylsä kyllä kuin mikä ja se kenttäkuulutuksia edeltävä pimputus raastaa päässä vielä viikkojen ajan.
Mutta siis joku aika sitten minulla oli yhden kuukauden aikana neljä vaihtoa CDG:llä. Joka kerta oli laukkuja ruumassa ja muutaman kerran vaihdoin terminaalia ja ainakin kertaalleen vähän tiukemmalla aikataululla. Laukut löytyivät joka kerta määränpäässä hihnalta mitä samaa ei voi sanoa Kittilä-Tampere suoran lennon jälkeen. Tuolloin jolloin laukku löytyi muutaman päivän kuluttua Amsterdamista. Kukaan ei vieläkään tiedä miten siinä noin kävi.
 
K

kiwipilot

Jos joku on suunnitellut Dubain matkaa, niin nyt olisi Norwegianin lennot tarjouksessa halvimmillaan 150€. Erittäin kohtuullinen hinta suorasta menopaluusta, olkoonkin että kyseessä on norski. Pakkohan tuosta oli hiihtolomareissu hankkia kun viiden hengen (kaksi aikuista, kolme muksua) lennot sai reilulla seitsemällä sadalla. Löytyy ainakin Momondon kautta ja lentoja oli marraskuun alusta maaliskuulle. Turha varmaan sanoa että näiden kanssa kannattaa pitää kiirettä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin kohtuullinen hinta suorasta menopaluusta, olkoonkin että kyseessä on norski.
Onko mielestäsi Norwegianissa sitten jotain vikaa vai mitä tuolla sivulauseella haluat sanoa?
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko mielestäsi Norwegianissa sitten jotain vikaa vai mitä tuolla sivulauseella haluat sanoa?

Kysymys on ihan aiheellinen. Itse jos vertaan esim. kahta edellistä reissua; Finnairilla Bangkokiin ja Norwegianilla Floridaan niin kyllähän sitä tuollaisella pitkähköllä lennolla Norwegianin koneessa viihtyi paremmin pelkästään jo huomattavasti paremman nykyaikaisen viihdekeskuksen vuoksi. Laitteessa myös usb-paikka, jolla ladata omia vehkeitä.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alcatrazista samaa mieltä, mutta kyllähän Fishermans Wharfilla voi mun mielestä käydä kääntymässä, jos ei ole kiire minnekään. Ei se mikään Disney Village kuitenkaan ole. Ja kun keskusta on melko kompakti ja noilla nurkilla pyörii, niin Chinatownissa voi käydä kurkkaamassa pikkukauppoja ihan uteliaisuuttaan. Kai siellä pöperöäkin saa tarvittaessa, iteltä jäänyt tosin toistaiseksi testaamatta. Ehkä lokakuussa tuokin tilanne tulee korjattua.

Wharfista samaa mieltä. Kannattaa käydä. Raikas meri-ilma ja kivat näkymät merelle. Paikallisia kalamiehiä ja merileijoniakin katselee hetken mielellään ja kun aikaisin menee paikalle niin ei siellä isompaa ruuhkaakaan ole. Se asia tosin muuttuu sitten parissa tunnissa kummasti. Kahvi kouraan ja aamu käynnistyy mukavasti viileessä tuulessa:)
 
K

kiwipilot

Onko mielestäsi Norwegianissa sitten jotain vikaa vai mitä tuolla sivulauseella haluat sanoa?

Lähinnä viittasin siihen, että tuohon hintaan ei sisälly kuin käsimatkatavarat. Homma on sinänsä itselleni ok kun asian tiedostan. Itse kannatan tätä halpisten harrastamaa palveluiden erikseen hinnoittelua.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lähinnä viittasin siihen, että tuohon hintaan ei sisälly kuin käsimatkatavarat. Homma on sinänsä itselleni ok kun asian tiedostan. Itse kannatan tätä halpisten harrastamaa palveluiden erikseen hinnoittelua.

Omalla kohdalla tuo käsimatkatavarat on tähän asti ollu hyvinkin riittävä vaihtoehto. Cabin size -kokoinen matkalaukku on kuitenkin melko tilava ja siihen päälle vielä reppu. Jos paluumatkalla laukun painoraja paukkuu niin siirtää vaan tavaraa reppuun, jota ei punnita.

Yleensä mennään niin, että vaatteet laukussa ja passit, rahat ja elektroniikka repussa. Mutta eri tavalla jokanen matkustaa ja matkan luonnekin määrittelee paljon. Itse laiska shoppailija, joten harvemmin sitä paluumatkallakaan laukku pullistelee.
 

Baldrick

Jäsen
Venice Beach oli ainakin jo nähty kahdeksassa tunnissa. Sinänsä ihan kiva nähdä, mutta vastaa melko täydellisesti elokuvista saatua käsitystä. Hörhöjä siellä täällä, ganja haisee joka paikassa, turistikrääsää myydään joka nurkassa, rullaluistelijoita ja juoksijoita viipeltää ympäriinsä jne. Hyviä ruokapaikkoja tuolta on vaikea löytää. Jonkun rannalta poikkeavan pääkadun varrella oli muutama pieni ravintola, mutta ne olivat järjestään täynnä eli joutui hetken odottelemaan tilan vapautumista. Itse en öitäni haluaisi kuitenkaan tuolla seudulla viettää ja Venice on muutenkin nähty jo muutamassa tunnissa.

En tiedä mikä oli tuon työpäivän mittaisen kokemukseni paras hetki.

- Yksi ukko pyöräili kävelytien vierustaa, ölisi ja heilutteli kävelijöille keskisormeaan.
- Joidenkin mustien motoristien Goldwingit, joihin oli laitettu kunnon poppimasiinat, joista gangstarappi pauhasi ja basso jytisi jättäen moottorin äänet melkein taustahälyksi.
- Moiveissa olevat nuoret tytöt, jotka olivat kaverieni nähden vain kaatuneet joltain korokkeelta naamalleen. Sitten kun he viipelsivät juoksutietä ohitseni, huomasin toisella alkavan pään viedä juoksijaa ja hupsis, sitä otettiin asfaltti sitten naamalla vastaan. Verta lorisi ja menin kyselemään, että tarvitaanko jeesiä, niin käskivät vain pois. Sitten se toinen mimmi yritti tuota toista hilata nurtsille pois pyörä/juoksutieltä ja se oli melkoista räpeltämistä. Sitten siihen tuli muutama muukin ihminen ihmettelemään tytöiltä, että mitä tapahtui, niin näin, ettei minua enää tarvita.

Ainiin, älkää menkö siihen Venicen Freak Show'hun. Vaikka olikin vain 5 dollaria, niin meni silti ihan hukkaan. Paska näytös ja jopa jenkkiyleisöäkin oli alkuun vaikea saada lämpimäksi. Kyllä ne sitten tuttuun tapaansa mylvivät joka tapauksessa, vaikka harva näytti olevan vaikuttunut itse esityksestä kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Heh. Olen tällä hetkellä ensimmäistä kertaa CDG:llä ja pakko todeta, että onpahan epämiellyttävin ja sekavin lentokenttä jossa olen käynyt. Jatkolentokin tunnin myöhässä.
Kaksi kertaa olen kentän kautta lentänyt, molemmilla kerroilla laukut kateissa kaksi päivää. Sekava kenttä, mitä en käytä ikinä, ellei ole todellinen pakko. Onneksi ei ole, ellei Pariisiin ole menoa, ja silloinkin voi lentää Orlyn kentälle.
 

Jeffrey

Jäsen
Kysymys on ihan aiheellinen. Itse jos vertaan esim. kahta edellistä reissua; Finnairilla Bangkokiin ja Norwegianilla Floridaan niin kyllähän sitä tuollaisella pitkähköllä lennolla Norwegianin koneessa viihtyi paremmin pelkästään jo huomattavasti paremman nykyaikaisen viihdekeskuksen vuoksi. Laitteessa myös usb-paikka, jolla ladata omia vehkeitä.

Finnairilla taas on noissa pitkänmatkan koneissa pistorasia siellä penkin alla. Latailee vielä vähän mukavammin niitä masiinoita. Itse en ole oikein koskaan halpiksella lentänyt, enkä lennä jos ei ole aivan pakko. Yleensä kaikki onnettomuudet ja muut murheet osuvat juuri näille yhtiöille. Norwegianilla ollut myös omat taistonsa tänä vuonna.


Tällä hetkellä suunnitelmissa on olla muutama päivä Kuala Lumpurissa ja siitä jollekkin saarelle ottamaan rennosti, Langkawi, Perhentian tai Tioman tällä hetkellä vaihtoehtoina, tosin aikaa on sen verran, että alustava suunnitelma tulee muuttumaan luultavasti moneen kertaan. Reissun tarkoitus olisi hyvällä rannalla makoilu, snorklaus yms rantaelämä.

Puksuun en menisi enää pakostakaan, mutta kannattaa ottaa huomioon muut Thaikkulan paikat myös. Kuala Lumpurista livahdat esimerkiksi Krabille käytännössä samassa ajassa, kuin Malesian omille saarille. Malesian kohteista minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, mutta Krabilta löydät kyllä yhdet aasian parhaista rannoista. Krabi Townissa voi käydä katsomassa sikäläistä elämää jos niikseen tulee. Aikansa voi viettää päärannalla, nauttia palveluista ja pitkähännillä vetää vaikka joka päiväksi eri rannalle. Tai sitten ottaa hotelli jo valmiiksi joltain mahtavalta pikkurannalta, jonne ei edes ole autolla kulkuyhteyttä, tämä toki karsii palveluita ja aavistuksen nostaa myös hintatasoa. Krabilta löytyy myös muutama ihan ok alan paikka, jos pitää päästä hetkeksi tyttöystävää pakoon.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole oikein koskaan halpiksella lentänyt, enkä lennä jos ei ole aivan pakko.
Itse sanon aina että Finnair on halpalentoyhtiö paitsi hinnan osalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös