Matkakohteenne

  • 2 447 560
  • 14 523
Juhannuksen matkakohteekseni valikoitui pakon sanelemana ah niin ihana Tallinna. Mitenkäs tuolla lahden toisella puolen vietellään jussia? Onko kaikki liikkeet auki perjantaina? Laittakaas ravintolasuosituksia sellaisiin mestoihin, missä pärjää 30 eurolla pääruoka+bisse.
F-hoone luovan linnakkeen ravitsemusliike | tallinnlanna

Tuolla menee helposti alkuilta, kolmellakympillä vedät pari viskiä, pari bisseä, kolme ruokalajia ja todennäköisesti vielä vähän päälle. Ruoka on etenkin noihin hintoihin nähden, mutta muutenkin, todella hyvää, ja henkilökunta ystävällistä, nuorekasta ja palvelualtista. Menusta löytyy vähän kaikkea laidasta laitaan, ja pienestä nälästä suurempaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Juhannuksen matkakohteekseni valikoitui pakon sanelemana ah niin ihana Tallinna. Mitenkäs tuolla lahden toisella puolen vietellään jussia? Onko kaikki liikkeet auki perjantaina? Laittakaas ravintolasuosituksia sellaisiin mestoihin, missä pärjää 30 eurolla pääruoka+bisse. Seurue on sellainen, että voi olla aika ronskiakin sapuskaa.

Kolmea kymppiä tuskin tuolla setupilla saat menemään kuin Olde Hansassa. Tuota raflaa kannattaa välttää kuin ruottoa. Ruoka on hintaansa nähden täyttä kuraa.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Laittakaas ravintolasuosituksia sellaisiin mestoihin, missä pärjää 30 eurolla pääruoka+bisse. Seurue on sellainen, että voi olla aika ronskiakin sapuskaa.

Jos haluat tuolla 30 eurolla kunnon pihvit niin suuntaa Argentiina Restoraniin. Parhaat pihvit löytyy tuolta mitä olen Tallinnassa syönyt, hieman kalliimpia 15-30e mutta todella isoja ja maukkaita.
 

Est.1885

Jäsen
Nyt arvonkin, että lähteäkö Santiagosta pohjoiseen vai etelään. Pohjoiseen jos lähtisin, kohteeni olisivat todennäköisesti La Serenan rannikkokaupunki sekä sitten Atacaman autiomaan kupeessa sijaitseva San Pedro de Atacaman pikkukaupunki. Tuossa vaihtoehdossa hirvittävät lähinnä etäisyydet. Reissu kun heitetään kuitenkin vähän säästellen, eli lennot kaupungista A kaupunkiin Ö eivät ole mahdollisia.

Joskus muinoin olin tuolla suunnalla, ja bussilla liikkeessa. Matkat ovat todellakin pitkia. Valparaisosta vedin yhdella istumalla Calamaan. Matka-aika oli taulukoiden mukaankin kohtuullisen pitka, mutta todellisuudessa taisi kestaa 6h pidempaan kuin piti, vaikkei mitaan havaittavia ongemia nakynyt. San Pedro de Atacamassa odottelin pari paivaa ennen kuin jatkoin matkaa vuorille. Ihan kiva paikka ja hienot maisemat, mutta "nahtavyyksien" koluamiseen menee ehka 15min, toinen 15min kuvien ottamiseen, ja sitten ei paljon tekemista olekaan.

Noilla antamillasi parametreilla en kylla varmaan pohjoiseen lahtisi. Toisaalta en kylla lahtisi Chileen muutenkaan, jos vaihtoehtona Argentiina.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Kolmea kymppiä tuskin tuolla setupilla saat menemään kuin Olde Hansassa. Tuota raflaa kannattaa välttää kuin ruottoa. Ruoka on hintaansa nähden täyttä kuraa.

Viime perjantaina vaimon työporukka taisi käydä kyseisessä lafkassa syömässä ja osa ei kuulemma pystynyt syömään annoksiaan. Tosin akateemiset akat saattaa olla hiukan hankalia joskus muutenkin.

Kolmen viikon kitkuttelut vielä ja sitten taas välimeri kutsuu. 2 viikkoa all incl. -setti viiden pisteen hotellissa Kreikassa, jossa on ainakin meikeläisen makuun maailman parhaat safkat. Rehellistä liharuokaa oikeella ja vasemmalla. Rehut ja äyriäiset taustalla.

Matkahinnat tuonne lamavaltioon on tippunu ihan kivasti viime vuosina. Taitaa päästä tänä kesänä jo samaan hintaan kuin Turkkiin, jossa en tosin ikinä ole käynyt, kuten muissakaan allah-maissa. Ens kesänä pääseekin lähtemään sitten jo -50% tästä kesästä drakmat taskuissa.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Paljon porukka on täällä maksanut reittilennoista Bangkokkiin? Saatan olla vähän myöhään liikkeellä sillä marras-joulukuussa olisi tarkoitus lähteä jos sattuu sopivalle hinnalla löytymään lennot. Halvin mitä löysin niin olisi 543, mutta siinä on 2 välilaskua ja matkustusaika on 22 tuntia. Finnairin suora taas irtoaisi 800 eurolla tällä hetkellä. Mahtaakohan esim hulluilta päiviltä löytyä Finnairin tarjousta Bangkokkiin?

Itse ostin vaimon kanssa viime vuonna marraskuussa Finskiltä HEL-BKK-HEL lennot hintaan 599. Tosin silloin oli tiedossa että tulee noita Finskin 90v synttäri lippuja tarjolle. Olen aika varma että taas marraskuussa tulee BKK tarjoukseen Finskillä. Mut jos hermo ei kestä niin kannattaa lyödä lukkoon toi 800e tiketti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
San Pedro de Atacamassa odottelin pari paivaa ennen kuin jatkoin matkaa vuorille. Ihan kiva paikka ja hienot maisemat, mutta "nahtavyyksien" koluamiseen menee ehka 15min, toinen 15min kuvien ottamiseen, ja sitten ei paljon tekemista olekaan.

San Pedrohan on pitkälti vain tukikohta Atacaman alueen tutkimiselle. Tuolta järjestetään esimerkiksi ratkiä "Kuulaaksoon" (Valle de la Luna) ja suolatasangoille, ja nuo ovat juurikin niitä, jotka tuolla suunnalla kiinnostavat. Myös esim. fillareiden vuokraus olisi yksi vaihtoehto tekemiselle. Se pitää varmasti paikkaansa, että tuossa kaupungissa (5000 asukasta) ei juurikaan mitään nähtävää itsessään ole.

Noilla antamillasi parametreilla en kylla varmaan pohjoiseen lahtisi. Toisaalta en kylla lahtisi Chileen muutenkaan, jos vaihtoehtona Argentiina.

Heh. Valinta osui kuitenkin tällä kertaa Chileen. Argentiina on ehkä sitten seuraava kohde tuolla suunnalla.

Kiitoksia joka tapauksessa vinkeistä. Jatkan vaihtoehtojen selvittelyä.
 

Fordél

Jäsen
Nyt sellainen yleisluontoinen (ja kenties täysin mahdoton vastattavaksi) kysymys Aasiassa matkanneille, että mitä kohdetta suosittelet ensi kertaa Aasiaan matkaavalle? Oon tässä pyöritellyt, että jos ensi kesänä lähtisi jonnekin mihin Finskillä pääsee. Manner-Kiina ei kiinnosta, joten se tippuu pois, mutta seuraavia kohteita mitenkään verrata:

-Hong Kong
-Soul
-Kioto
-Singapore

Matkan tarkoitus olisi oikeastaan vain nautiskella erilaisesta aasialaisesta sapuskasta ja fiilistellä yleistä pössistä. Myös jonkinlainen kosketus luontoon olisi mukava olla lähellä ettei mene vain kaupunkilomaksi. Mielellään pitäisi pärjätä edes jollain tasolla englannilla. Saisi olla suht siistiä ja hyvä jos ns. hommat toimii.

Katsoin juuri Bourdainin Singapore-jakson ja se alkoi jotenkin kiinnostamaan. Siisti ja turvallinen mesta, jossa on tarjolla paljon erilaista ruokakulttuuria. Englannilla pärjää ilmeisesti oikein hyvin. Singapore lienee tällä hetkellä listan kärjessä. Kioto on kakkosena historiansa ja lähellä olevan luontonsa takia, mutta mieluusti kuulisin mietteitä myös muista kohteista.
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt sellainen yleisluontoinen (ja kenties täysin mahdoton vastattavaksi) kysymys Aasiassa matkanneille, että mitä kohdetta suosittelet ensi kertaa Aasiaan matkaavalle?

Noista listasi kohteista olen ollut vain Osakassa, ja sielläkin vain yhden päivän verran. Osaka itsessään vaikutti aika lailla betonihelvetiltä, eikä se minusta ole kovinkaan suositeltava matkakohde, mikäli haluaa kokea jotain muutakin kuin vain yhden suurkaupungin.

Mutta: Voin silti antaa varauksetta suosituksen lähteä tuonne suunnalle. Valitse vain Osakan sijaan kohteeksesi Kioto. Se kun on käytännössä aivan vieressä.

Kiotosta löytyy melkein jopa ylitarjontaa nähtävästä, joten sieltä voi valita mitä katsastaa. Temppeleitä on moneen lähtöön, joista "kultainen paviljonki" (Kinkaku-ji – Wikipedia) ja Fushimi Inari (http://www.japan-guide.com/e/e3915.html) jäivät parhaiten mieleen. Kaupungista löytyy myös vähän eksoottisempaakin kaupunginosaa, vaikka sellaista aitoa "satujen Japania" ei tullut sielläkään vastaan.

Lisäksi kannattaa ehdottomasti katsastaa Naran kaupunki (Nara – Wikipedia), joka on myös samalla suunnalla. Sieltä löytyy paljon Unescon maailmanperintökohteita ihan toistensa vierestä. Esim. maailman isoimmaksi puurakennukseksi kutsuttu Tōdai-jin temppeli on yksi tällainen...

Minä tein Kiotosta myös päiväretken Hiroshimaan. Luotijunalla tuo matka taittui melko nopeastikin. Sekin oli mielenkiintoinen kokemus.
 

Fordél

Jäsen
Noista listasi kohteista olen ollut vain Osakassa, ja sielläkin vain yhden päivän verran. Osaka itsessään vaikutti aika lailla betonihelvetiltä, eikä se minusta ole kovinkaan suositeltava matkakohde, mikäli haluaa kokea jotain muutakin kuin vain yhden suurkaupungin.

Mutta: Voin silti antaa varauksetta suosituksen lähteä tuonne suunnalle. Valitse vain Osakan sijaan kohteeksesi Kioto. Se kun on käytännössä aivan vieressä.

Jep, tarkoitin juuri Kiotoa kun olen lukenut samansuuntaisia arvioita näistä kahdesta. Meni vaan kokemattomalla nyt kaksi kaupunkia sekaisin. Kiitos myös noista Kioton vinkeistä!
 
K

kiwipilot

-Hong Kong
-Soul
-Osaka
-Singapore

Kaikissa olen käynyt ja ensimmäinen kosketus Aasiaan oli juuri Singapore. Siinä sai tavallaan pehmeän laskun tuohon hienoon maanosaan vaikkakin aika epätodellisen vrt. muut maanosan metropolit. Eka keikalla olin aivan myyty: siisteys ja turvallisuus antoivat helpot puitteet kaupunkiin tutustumiseen, loistava ja edullinen ruokakulttuuri vei täysin mennessään ja kun shoppailtavaakin löytyi niin Singapore nousi samantien yhdeksi suosikkikohteeksi. Toisella ja kolmannella kerralla touhu alkoikin sitten tympimään: kieltoja, sääntöjä ja kliinisyyttä. Nykyään pidän kaupungista lähinnä halpojen sekä hyvien lentoyhteyksien vuoksi; Changin kenttä on loistava vaihtokenttä ja palvelut pelaavat (mm. ilmainen internet). Kevääksi on taas lennot tuonne varattu mutta matka jatkuu samantien Malesian puolelle.

Listasi kaupungeista kaikki ovat omalla tavallaan mukavia paikkoja mutta jos joku pitäisi valita niin lähtisin Hong Kongiin: toimiva ja turvallinen mutta ei liian kliininen: löytyy aitoa kiinalaista kulttuuria höystettynä brittiläisellä siirtomaahienostelulla. Lisäksi sapuskapuoli on hyvää ja edullista, taksit halpoja (ei kusetusta jonkun Kuala Lumpurin tyyliin).

Japanista valitsisin ehdottomasti Tokion ennen Osakaa; Tokio on mahtava suurkaupunki, Osaka taas vaikutti Sistiksen mainitsemalta betonihelvetiltä.

Soul oli itselleni positiivinen yllätys; loistavaa ruokaa, hyvää shoppailua ja ihmiset olivat yllättävän ystävällisiä. Lisäksi vierailu DMZ:lle oli mielenkiintoinen kokemus.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Grüß Gott!

No niin, nyt sen uskaltaa jo sanoa ääneen, eli München on oleva matkakohteeni tulevana syksynä. Kun on työttömänä ainakin pari kuukautta, niin joutaa käydä vähän matkoillakin. Aiemmin olin lähdössä vielä Krakowaan ihmettelemään Auschwitzia, mutta jääköön se toiseen kertaan. Itä-Eurooppa oli muutenkin enemmän ex-avokin juttu, kuin minun. Euroopan maista Saksassa matkailusta on joka kerta jäänyt niin kokonaisvaltaisen hyvät fiilikset, että valinta oli lopulta helppo. Ainoastaan jo tutut Amsterdam ja Köpis olivat vaihtoehtoina loppuun saakka.

Tarkoitus olisi tosiaan mennä paikalle joko ennen tai jälkeen Oktoberbileiden, koska tuolloin kaupunki kuuleman mukaan on ainakin hotellien puolesta totaalisen tukossa. Itse tykkään muutenkin maistella kaljani hieman rauhallisemmissa merkeissä, eli sopii hyvin. Majoitus hoitunee paikallisessa A und O:ssa, koska saman ketjun palveluihin olen oppinut luottamaan muissakin kaupungeissa.

Kohteista ennakkoon olisi tarkoitus lähteä pällistelemään ainakin Dachaun camping-aluetta, BMW-keskusta, Allianz-Arenaa (Bayernin museo taitaa olla siellä?) ja historiallista Olympiapuistoa. Kaupungin ulkopuolella kiinnostaa kaksi paikkaa, eli ensinnäkin Garmischin alue Alpeilla ja Saksan korkein huippu Zugspitze, johon pääsee köysiradalla. Vähän etäämpänä Bodenseen(?) rannalla taas on Friedrichshafenin nätti kaupunki, josta löytyisi Zeppelin-museo. Noista varmaan valitsen ainoastaan toisen, jos aikaa jää sillekään, koska neljästä viiteen päivään olen ajatellut siellä perillä olla. Mitään tarkkaa ja aikataulutettua ohjelmaa en ala laatimaan, vaan menen enemmänkin fiiliksen mukaan haistellen ilmapiiriä. Historiasta kiinnostuneelle näyttäisi olevan tarjolla nähtävää vähintään riittävästi.

Jos kenellekään tulee hyviä vinkkejä mieleen Münchenia lähiseutuineen ajatellen, niin kuulisin mielelläni. Poislukien ehkä ravintolavinkit, koska yleensä syön vain hotellihuoneessa Rewesta tms ostettuja eväitä. :)
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Jos kenellekään tulee hyviä vinkkejä mieleen Münchenia lähiseutuineen ajatellen, niin kuulisin mielelläni. Poislukien ehkä ravintolavinkit, koska yleensä syön vain hotellihuoneessa Rewesta tms ostettuja eväitä. :)

Hyviä ajatuksiahan tossa jo olikin liittynen niin Müncheniin kuin sen lähialueisiin. Ehkä itse valitisisin noistsa sen Garmischin, koska on lähempänä. Bodenseen alueelle voi tehdä jo ihan oman reissunsa joskus. Yhtenä vaihtoehtona voisin heittää vielä Salzburgin, jonne pääsee helposti junalla Münchenistä. Ihan mukava ja kaunis mesta, mutta ei ehkä mitään muuta erikoista kuin Sacher-kakku, joka olikun kyllä aivan helkkarin hyvää.

Mitä tulee tohon sapuskaan niin kun tonne asti vaivautuu niin kannattaa kyllä sen verran panostaa, että käy nauttimassa mainiota paikallista ravintolasapuskaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen joskus miettinyt, että olisi hieno tehdä reissu Saksaan hakkapeliittojen jäljissä. Etelä-Saksassa on jossain eteläisin paikka, jonne suomalaissotilaat etenivät, kunnes käkikellopojat heitin pysäytti. No, suomalaisia oli toki vain osa armeijasta, mutta ei väliä. Suomalaisten jäljissä kuitenkin. Olisihan se huikea miettiä jonkun vanhan kirkon rappusilla, että samoilla sijoilla on vajaa 400 vuotta sitten maamiehet äimistelleet.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Hyviä ajatuksiahan tossa jo olikin liittynen niin Müncheniin kuin sen lähialueisiin. Ehkä itse valitisisin noistsa sen Garmischin, koska on lähempänä. Bodenseen alueelle voi tehdä jo ihan oman reissunsa joskus. Yhtenä vaihtoehtona voisin heittää vielä Salzburgin, jonne pääsee helposti junalla Münchenistä. Ihan mukava ja kaunis mesta, mutta ei ehkä mitään muuta erikoista kuin Sacher-kakku, joka olikun kyllä aivan helkkarin hyvää.

Joka sekin (Sacher-torttu siis) on wieniläinen eikä salzburgilainen juttu. Salzburg on ehkä vähän tylsä, mutta tietysti yhden maailman kuuluisimmista säveltäjistä kotipaikka ja sitä historiaa riittää. Muuten aika nopeasti koluttu paikka.
 

Fordél

Jäsen
Joka sekin (Sacher-torttu siis) on wieniläinen eikä salzburgilainen juttu. Salzburg on ehkä vähän tylsä, mutta tietysti yhden maailman kuuluisimmista säveltäjistä kotipaikka ja sitä historiaa riittää. Muuten aika nopeasti koluttu paikka.

Kyllä kyllä, Sacheria ei kuitenkaan saa monesta paikkaa ja kun sitä pääsee Salzburgissa maistelemaan niin on se yksi sen mestan isoimmista jutuista. Kuten totesit, aika nopeasti koluttu pieni paikka.
 

J.Petke

Jäsen
Joka sekin (Sacher-torttu siis) on wieniläinen eikä salzburgilainen juttu. Salzburg on ehkä vähän tylsä, mutta tietysti yhden maailman kuuluisimmista säveltäjistä kotipaikka ja sitä historiaa riittää. Muuten aika nopeasti koluttu paikka.

Salzburgiin riittää hyvin yksi päivä. Yksi mielenkiintoinen paikka missä olisin halunnut vierailla on kotkan pesä. Hitlerin mökki vuoristossa, joka on nykyään ravintola.

Kehlsteinhaus - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Est.1885

Jäsen
San Pedrohan on pitkälti vain tukikohta Atacaman alueen tutkimiselle. Tuolta järjestetään esimerkiksi ratkiä "Kuulaaksoon" (Valle de la Luna) ja suolatasangoille, ja nuo ovat juurikin niitä, jotka tuolla suunnalla kiinnostavat. Myös esim. fillareiden vuokraus olisi yksi vaihtoehto tekemiselle. Se pitää varmasti paikkaansa, että tuossa kaupungissa (5000 asukasta) ei juurikaan mitään nähtävää itsessään ole.

Ok. Tuo muuttaa arviota. Vajaa parin viikon reissu, muitakin paikkoja listalla, ja bussi -> tulkitsin, etta SPdA:ssa ei paljoakaan olisi aikaa retkeilla. Mutta jos on useampi paiva, niin sitten kylla tosiaan loytyy maisemia. Jatkoin tuosta omalla reissullani Boliviaan, ja nimenomaan tuo Andien ylitys oli yksi parhaista keikoista koskaan.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Hyviä ajatuksiahan tossa jo olikin liittynen niin Müncheniin kuin sen lähialueisiin. Ehkä itse valitisisin noistsa sen Garmischin, koska on lähempänä. Bodenseen alueelle voi tehdä jo ihan oman reissunsa joskus. Yhtenä vaihtoehtona voisin heittää vielä Salzburgin, jonne pääsee helposti junalla Münchenistä. Ihan mukava ja kaunis mesta, mutta ei ehkä mitään muuta erikoista kuin Sacher-kakku, joka olikun kyllä aivan helkkarin hyvää.

Mitä tulee tohon sapuskaan niin kun tonne asti vaivautuu niin kannattaa kyllä sen verran panostaa, että käy nauttimassa mainiota paikallista ravintolasapuskaa.

Ookoo. Sen option ehkä pidän, että käyn kokeilemassa eisbeinin(?) ravintolassa, eli onko se nyt sianpotka vai mikä. Sen verran irstaan ja anti-vegen näköinen annos etten voine vastustaa.

Itävaltaan tuskin tulee tällä reissulla mentyä, koska kaverin vaihto-opiskelun vuoksi kyseinen maa lienee tutustumislistalla vuoden kuluttua keväällä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sanokaas, että mihin suuntaan kannattaisi lähteä patikoimaan, jos lentää Milanoon? Olen katsellut Luganon aluetta, mutta siellä on turhan kallista majoittuminen. Como-järvellä vissiin olisi paikkoja, mutta niitä on sen verran paljon, ettei noista oikein ota selvää missä muutaman päivän viihtyisi.

Onko kenelläkään tuolta alueelta kokemuksia?
 
Ookoo. Sen option ehkä pidän, että käyn kokeilemassa eisbeinin(?) ravintolassa, eli onko se nyt sianpotka vai mikä. Sen verran irstaan ja anti-vegen näköinen annos etten voine vastustaa.

Itävaltaan tuskin tulee tällä reissulla mentyä, koska kaverin vaihto-opiskelun vuoksi kyseinen maa lienee tutustumislistalla vuoden kuluttua keväällä.


Olen joskus vetänyt Eisbeinin nimenomaan Mynchenissä. Paikka oli Hofbräukeller. Ota ehdottomasti nahka rapeaksi paistettuna. Annoksessani oli tosin rehujakin (1 persiljan pala). Itse olen menossa Myncheniin kuukauden päästä. Reissun aikana tulee koluttua ainakin Bad Tölz, Garmisch-Partenkirchen ja mahdollisesti Lichtenstein.
Oletko nähnyt jokisurffausta Isar joella? Kannattaa katsastaa, jos Mynchenissä käy.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ok. Tuo muuttaa arviota. Vajaa parin viikon reissu, muitakin paikkoja listalla, ja bussi -> tulkitsin, etta SPdA:ssa ei paljoakaan olisi aikaa retkeilla. Mutta jos on useampi paiva, niin sitten kylla tosiaan loytyy maisemia. Jatkoin tuosta omalla reissullani Boliviaan, ja nimenomaan tuo Andien ylitys oli yksi parhaista keikoista koskaan.

Tuo Boliviaan meneminen olisi varmasti todella mahtava kokemus, ja olen kyllä aidosti kateellinen sinulle siitä, että olet päässyt kokemaan sen. Omassa reissusuunnitelmassani olen hahmotellut sellaista, että Santiagosta painattaisin ensin La Serenaan, josta sitten ottaisin "yöbussin" (18 h muistaakseni) San Pedroon. Tosin yksi vaihtoehto olisi pysähtyä yhdeksi yöksi puolimatkassa Copiapoon, jossa ei kai oikein nähtävää ole. Kaupunkihan on tunnettu lähinnä siitä, että tuo Chilen parin vuoden takainen kaivosonnettomuus, josta tuo kaivostyöläisten joukko pelastettiin maan läpi kaivetun reiän kautta, sattui aivan lähistöllä.

San Pedroon olen tuossa vaihtoehdossa budjetoinut kolme päivää. Alueellahan ei käsittääkseni käytännössä koskaan sada, joten sään puolesta ei pitäisi olla väliä, minä päivänä retkiä tekee. Tuossa vaihtoehdossa hirvittävät vain nuo matkat.
 

Fordél

Jäsen
Sanokaas, että mihin suuntaan kannattaisi lähteä patikoimaan, jos lentää Milanoon? Olen katsellut Luganon aluetta, mutta siellä on turhan kallista majoittuminen. Como-järvellä vissiin olisi paikkoja, mutta niitä on sen verran paljon, ettei noista oikein ota selvää missä muutaman päivän viihtyisi.

Onko kenelläkään tuolta alueelta kokemuksia?

Oisko Garda-järven pohjoispuoli mitään?

Itse olen siellä pari kertaa käynyt ja Riva del Garda on aivan loistava mesta. Patikointia en siellä tosin harrastanut kuin kerran, joten sen puolen asiantuntija en ole. Myös hintataso saattaa olla samaa kuin Como-järvellä. Mutta varmasti netistä löytyy tietoa ja täälläkin taitaa olla joitain nimimerkkejä, jotka ovat siellä patikoineen. Alamummo?

Ja kiitos vielä niille, joilta sain vinkkejä koskien Aasian reissua. Singapore, Korea ja Kioto ovat tällä hetkellä ne, johon täytyy alkaa tutustua paremmin.
 

lebak

Jäsen
Nyt sellainen yleisluontoinen (ja kenties täysin mahdoton vastattavaksi) kysymys Aasiassa matkanneille, että mitä kohdetta suosittelet ensi kertaa Aasiaan matkaavalle?

Listatuista kohteista en tiedä mitään muutakuin puitteet lentokentillä, mutta omat seikkailukokemukset kohdistuvat Malesiaan ja Vietnamiin. Malesia on Thaimaata hieman ehkä siistimpi ja kalliimpi paikka samankaltaisella ilmastolla/maaperällä. Siellä kulttuuria myös riittää, koska väestö koostu maleista, kiinalaisista ja intialaisista ja islam näkyy kaduilla.
Sodan runtelema ja nopeaan kasvava Vietnam taas oli ehkä hieman eksoottisempi kokemus, jota kuitenkin voin suositella. Hieman likaista, mutta nähtävää ainakin riittää ja hintataso on hulppea. Vietimme viikon etelässä Saigonissa ja Mekong delta -alueella sekä viikon Nha trangissa lomakohteessa (jossa on muuten yllättävän paljon venäläisiä).
Itselläkin on jossain vaiheessa taas suunnitelmissa pakata lomakapsäkki ja suunnata kohti Aasia. Ehkä ensi kerralla Japani/Philippiinit/Bali..
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kyselin jokunen aika sitten kaupunkilomakohteista Euroopasta ja sain varsin päteviä opastuksia eri maiden ja kaupunkien kulttuureista. Se reissu kuitenkin erinäisistä syistä johtuen lykkääntyi ~vuodella, ja uusi ajankohta olisi tämän vuoden lopussa. Matkakohteen ei välttämättä tarvitse olla juuri kaupunkiloma, vaan katselin myös esimerkiksi Dubrovnikia mielenkiinnosta. Joka taitaa enemmän olla rantakohde(?). Mitään päivälleen tarkkaa aikataulua ei vielä ole kertoa, mutta loka- & marraskuu kuulostaisi ihan ok:lta ja sopisi budjetinkin kasaamiseen. Ajankohta ei varmasti ole paras mahdollinen matkailulle, ja moni enemmän reissannut varmasti tyrmääkin siihen aikaan lähtemisen, mutta uskokaa tai älkää, minulle kelpaa mikä tahansa ajankohta kunhan se on mahdollisimman pian. Selviää viestin lopusta.

Gdansk ja Budapest olivat viimeksi vahvimpina suosikkeina noin viikon mittaiselle reissulle. Edelleen tein hintalaskemia Budapestin matkahintojen mukaan, mutta kyselisin vielä lisämahdollisuuksien vuoksi muiden mielipiteitä. Jos budjetti kahdelle olisi karvan alle 2000e (todellisuudessa jotain 1800e luokkaa) niin mitä suosittelisitte? Katselin lento+hotelli -paketteja tuolle ajankohdalle Budapestiin joita irtosikin ~680e - 800e - itselle sopuhintaisia - 4:n tähden hotelleihin. Ostoksiin tai muutenkaan hirveän ylelliseen elämään ei ole vaatimuksia eikä tarpeita vaan kunhan saisi elämyksiä ja kokemuksia ulkomailta. Tykkään muunmuassa kuluttaa aikaa kuvaamalla paikkoja, joka noin matkoja lukuunottamatta on kuitenkin ilmaista ajanvietettä.

Onko teillä jotain hyvää nyrkkisääntöä käyttörahoista? Olen ajatellut asiaa niin, että kun Eurooppaan matkaa niin pitää olla vähintään saman verran käytettävissä olevaa rahaa kuin hotelleihin ja matkoihin menee. Aasiassa ilmeisesti oleminen, asustelu ja ostelu on halvempaa, mutta lennot tähän kiireiseen budjettiin liian isohintaisia.

Saksa, Puola (myös Gdansk) ja Tshekki eivät oikein tule kysymykseen kun emäntä on niissä maissa jo reissaillut. Tahtoo vaihtelua.

Terveisin koko ikänsä kotimaassa nyhjöttänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös