Matkakohteenne

  • 2 448 896
  • 14 527

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Latvia-Liettua -akselilla vierailleiden mutta Wienissä käymättömien yksimielinen tuomio on siis Wien.

Perustelenpa vahvoilla kantimilla lisää:
Riika on varmasti kesäaikaan oikein kiva paikka, mutta loskavaara on Baltiassa aika suuri joulun alla, enkä ihmettelisi yhtään, jos kokemus Riiasta olisi samanlainen kuin meillä Vilnasta. Kehuttu ja launis kaupunki näyttäytyi harmaana ja likaisena. Autoja sai väistellä kapeilla kujilla ja tunnelmaa ei ollut nimeksikään, ex-kommarit kun tuntuvat tykästyneen halvankuuloiseen konemusaan myös joululaulujen kohdalla. Kyllä mä Baltiaan haluan uudelleenkin, mutta en missään tapauksessa enää loppusyksystä tai alkutalvesta.

Jos olette lapsettomia, niin Itävallassa teillä ei ole mitään pelättävää. Uskon Itävallan olevan hieno paikka. Mikä saksalainen paikka muka ei olisi?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Riika on "ihan ok" vierailukohde, tiettyä neuvostoromantiikkaa, kohtuullisen hieno vanha kaupunki, hauskat zeppeliinihallit jne. Nackdelit sitten ehkä se liikenne, pakokaasut, hiukan tyly meno jne. Tutustumisen arvoinen paikka toki.

Wien on yksi Euroopan ehdottomasti hienoimpia kaupunkeja; keisariajan loistoa, kulttuuria, mainioita ravintoloita (joskin toki kalliita) jne. Jos täysin budjettivapaa valinta, en miettisi hetkeäkään, onhan Wien eksponentiaalisesti hienompi noista kahdesta. Tämä molemmissa ns. helvetin monesti vierailleena.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Riippuu paljon myös matkan pituudesta. Jos on parin päivän reissu niin ainakin itse antaisin paljon arvoa suorille lennoille, tylsää viettää matkasta iso osa koneissa ja kentällä.

Jos teillä on pentuja joita ilman pääsette harvinaisen herkun matkalle niin olette kuitenkin kitisyttämässä hotellihuoneen sänkyä ison osan ajasta ja muun ajan on melko sama mitä ympärillä on kun pidätte toisianne kädestä kahvilassa, neidolla edessään cappucino ja miehellä vodka&olut.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kööpenhaminaan tuli varattua lyhyt viikonloppumatka.
Kong Arthur hotellissa, Nørrebrota vastapäätä ja noin 1km Strøgetin kävelykadusta ja nyhavnista.
Eli shoppailtua varmaan tulee paremman puoliskon kanssa ja yllä olevat paikat katsastettua. Onko muita vinkkejä/nähtävyyksiä kavelymatkan päässä tuosta alueesta. Tivoli taitaa tulla nähtyä vain ulkopuolelta.

Miten jonot nykyään Kastrupin lentokentällä? Ainakin muutamia vuosia sitten turvatarkastuksen jonot olivat luokkaa tunti+
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Talvella olisi ohjelmassa Kenia-Tansania.

Olisko jollain suositella Kenian päässä (lennot Nairobiin) jotain hyvää safarijärjestäjää? Ilmeisesti taso ja hinnat vaihtelee aika paljon järjestäjästä riippuen, joten ihan sokkona ei viitsisi tilata. Tarkoituksena safaroida n. 4 päivää Masai Marassa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Talvella olisi ohjelmassa Kenia-Tansania.

Olisko jollain suositella Kenian päässä (lennot Nairobiin) jotain hyvää safarijärjestäjää? Ilmeisesti taso ja hinnat vaihtelee aika paljon järjestäjästä riippuen, joten ihan sokkona ei viitsisi tilata. Tarkoituksena safaroida n. 4 päivää Masai Marassa.

Oletko menossa myös Pohjois-Tansanian puolella safarille? Aika monet hyvät järjestäjät järkkäävät safareja rajan molemmin puolin. Esim ollessamme Tansaniassa, autonkuljettajamme / paikallisoppaamme lähti meitä kierrätettyään kierrättämään jenkkituristeja Keniaan. Jos et aio safarille Tansaniassa, niin ihmettelen pikkuisen miksi olet valinnut Masai Maran kun Tansanian puolella puistot ovat paremmassa kunnossa ja vähemmän kansoitettuja (Serengeti, Ngorongoro, Tarangire, Lake Manyara - nämä ehtii kiertämään about neljässä päivässä.)
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Talvella olisi ohjelmassa Kenia-Tansania.

Olisko jollain suositella Kenian päässä (lennot Nairobiin) jotain hyvää safarijärjestäjää? Ilmeisesti taso ja hinnat vaihtelee aika paljon järjestäjästä riippuen, joten ihan sokkona ei viitsisi tilata. Tarkoituksena safaroida n. 4 päivää Masai Marassa.

Kokemuksia safareista Tansanian puolelta, mm. Lake Manyara ja Ngorongoro. Voin suositella lämpimästi molempia. Jos nämä kiinnostaa laita vaikka yv, niin kaivelen paikallisen safarijärjestäjän yhteystiedot. Meillä homma toimi loistavasti.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Miami Beach!

Olen tyttöystäväni kanssa lähdössä Miami Beachiin tammikuussa, osaisiko joku kertoa millaiset säät siellä on tuohon vuodenaikaan?

Missä paikoissa siellä kannattaa käydä? Jos esim lähtee käymää Key West:ssä kannattaako jäädä yöksi ja varata hotelli jo etukäteen täältäpäin?

Olisi myös tarkoitus mennä katsomaan NBA:ta mutta toivottavasti työsulku ei estäisi koko kautta.

Miamista lennämme Nykiin jossa mm. menemme katsomaan Rangers vs Penguins peliä.

PS. Eka viesti!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen tyttöystäväni kanssa lähdössä Miami Beachiin tammikuussa, osaisiko joku kertoa millaiset säät siellä on tuohon vuodenaikaan?

Missä paikoissa siellä kannattaa käydä? Jos esim lähtee käymää Key West:ssä kannattaako jäädä yöksi ja varata hotelli jo etukäteen täältäpäin.
Tervetuloa foorumille.

Floridan talvi vastaa karkeasti suomalaista kesää. Illat ja yöt voivat paikoitellen olla viileitä, joten kannattaa olla vähäsen lämmintäkin vaatetta mukana. Miamissa on todennäköisesti aika lämpöistä, mutta jos suuntaat selvästi pohjoisemmaksi niin koleiden kelien mahdollisuus kasvaa.

Ehdottomasti kannattaa jäädä Key Westiin yöksi ja varata hotelli jo etukäteen, vaikka ei olisikaan huippusesonki. Saa todenäköisemmin sitä mitä haluaa. Matka on pitkä, ja kulkemiseen ja sightseeingiin kannattaa varata aikaa.

Urheilua kannattaa ilman muuta käydä katsomassa. MSG New Yorkissa on must, ja hyvä että käynti on suunnitelmissanne. Jos musiikki ym. kiinnostaa, niin kannattaa katsoa Livenationin ja muiden lippukauppiaiden sivuja. Mielenkiintoista tarjontaa on siellä täällä.

Suosittelen myös vuokra-autoa, jonka oletan teidän ottavan. Jos aikataulu antaa mahdollisuuden, niin automatka Floridasta New Yorkiin voisi olla sekin kokemisen arvoinen. Itse olen ajellut sekä itä- että länsirannikolla ja muuallakin useasti, pitkiäkin välejä, vaihtelevilla aikataulupaineilla. Tämä tietysti mieluummin kevään ja syksyn välisenä aikana, jo ihan säistä johtuen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Floridan säästä kääpiön kanssa samaa mieltä, mutta Key Westin suhteen täysin eri mieltä. Toki Key West on amerikkalaisittain poikkeava paikka, mutta jos on Välimeren lomasaarilla käynyt aiemmin, Key West ei tarjoa oikeastaan yhtään mitään. Automatka juuri valmistuneella uudella tiellä siltoineen, Papa Hemingwayn kantabaari ja Southernmost Point. That's it. Minä hoitaisin Key Westin Miamista yhden päivän retkellä ja näin itse asiassa taannoin teinkin.

Se mitä suosittelen Miamissa tekemään, on tutustumista kuubalaiseen ruoka- ja kahvilakulttuuriin. Etenkin aamiaiset ja kuubalainen kahvi, joista cortadito on henkilökohtainen suosikkini, on kokeilemisen arvoisia. Perinteistä american diner-settiä on paremmin NYKissä.

Pari aivan ehdotonta safkakokemusta NYKissä ovat Grey's Papya, Shake Shack ja lukuisat delit joista saa pastramia, esim Carnegie Deli.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minä jäisin yöksi Key Westiin. Muuten menee ehkä turhan kiireelliseksi jos esim. heittää päiväreissun Miamista (itse olen tehnyt noin kahdesti). Tietysti jos vetää jonkun hc "aamuviideltä liikeelle ja takaisin Miamiin puoliltaöin"-tourin niin sitten ehkä mutta oman aikataulun ja mieltymyksen mukaan kannattaa mennä. Kävelee ympäri Key Westiä, ottaa lepoa rannalla, katselee rauhassa auringonlaskun, syö hyvin... nimenomaan tuollainen kiireetön lomailu sopii sinne. Lisäksi jos aikaa on niin käy vaikka veneilemässä Key Westistä käsin.

Jos on liikkeellä yhden yön taktiikalla niin se mahdollistaa myös rennomman siirtymisen välillä Miami-Key West (olettaen vuokra-auton). Matkalla olevilla saarilla on mukavia rantoja, kuppiloita tms. Nauttii vaikka key lime piet matkalla. Luonnollisesti maisemat on upeat.

Itse varaisin yön etukäteen, jottei mene sitten lomailuaikaa majoituksen etsimiseen paikanpäällä.

Jos tosiaan ikää on yli 25v niin vuokra-auto on "no brainer". Halpa ja niin kätevä. Nuoremmille on toki kalliimpi ja voi olla rajoituksia.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Kiitokset kaikille vinkeistä!

Tosiaan vuokra-auto on, joka on ilmeisesti "melkein" pakollinen. Mietimme myös päivä risteilyä Bahaman saarille, joka voisi olla mielenkiintoinen pikku trippi. Katsotaan mitä tässä vielä ehtii kehittyä on tossa jonkun verran kuitenkin itse matkaa aikaa.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Floridan säästä kääpiön kanssa samaa mieltä, mutta Key Westin suhteen täysin eri mieltä. Toki Key West on amerikkalaisittain poikkeava paikka, mutta jos on Välimeren lomasaarilla käynyt aiemmin, Key West ei tarjoa oikeastaan yhtään mitään. Automatka juuri valmistuneella uudella tiellä siltoineen, Papa Hemingwayn kantabaari ja Southernmost Point. That's it. Minä hoitaisin Key Westin Miamista yhden päivän retkellä ja näin itse asiassa taannoin teinkin.

Minä olen taas Key Westistä tämän mielipiteen suhteen eri linjoilla. Key West on toistaiseksi yksi siisteimmistä paikoista missä olen jenkeissä käynyt. Paikkaan pääsee parhaiten kiinni kun viettää siellä ainakin yhden ja mieluummin useammankin yön eli ei pidä mitään kiirettä. Yöelämä kannattaa tsekata ja vuokrata vaikka polkupyörät joilla kiertää aluetta päiväsaikaan. Nähtävää riittää yllättävän paljon, mutta erityisesti minua kiehtoi rennon letkeä ilmapiiri varsinkin ilta-aikaan. Jos tuolta jotain varsinaista nähtävää pitää keksiä niin auringonlasku on ainakin hieno. Kannattaa myös tsekata jos siellä on jotain tapahtumia meneillään. Me varasimme hotellin about tunnin matkan päässä ennen Key Westiä olleesta turisti-infosta. Noita oli mielestäni useampiakin matkan varrella, mutta tämä kyseinen oli ihan tien vieressä oikealla puolella ja pihassa oli joku veneenraato. Osasivat suositella paikkoja ja soittelivat meille huoneet valmiiksi. Myös hinta asettui kivasti kohdalleen.
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miami

Itse olen suunnitellut retkeä Miamiin&Floridaan helmikuussa ja kiinnostaisi tietää lisää kohteesta.

Millainen hintataso, esim ruoka/juoma? Onko turistikausi päällä vai onko tuolloin vähän väljempää? Mitä muita tutustumisen arvoisia kohteita tuolla on Key Westin lisäksi? Onko helmikuussa tarpeeksi lämmintä beachilla köllöttelyyn ja uimiseen?

Kiitos paljon kaikille vastaajille!
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Mitä itse oon katsonut niin ei mielestäni ihan järisyttävän kallista ole siihen vielä lisätään dollarin kurssi euroon niin suht hyvillä hinnoilla mennään niin ruokien kun juomienkin kanssa.

Jos Tammikuu oli suomen kesä niinkun Pisin Kääpiö sanoi niin Helmikuussa on varmasti lämpimämpää.

Sellainen kysymys vielä hotelleista, onko jollain antaa hyviä vinkkejä? Sijaintina voisi olla South Beach ja sen lähistö.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Itse olen suunnitellut retkeä Miamiin&Floridaan helmikuussa ja kiinnostaisi tietää lisää kohteesta.

Millainen hintataso, esim ruoka/juoma? Onko turistikausi päällä vai onko tuolloin vähän väljempää? Mitä muita tutustumisen arvoisia kohteita tuolla on Key Westin lisäksi? Onko helmikuussa tarpeeksi lämmintä beachilla köllöttelyyn ja uimiseen?

Kiitos paljon kaikille vastaajille!

Hintataso riippuu aika paljon siitä missä päin palloilee. Esim. South beachin pahimmilla turistialueilla hintataso on niin ruuassa kuin juomassa kova, mutta kun menee hieman sivuun niin täysin eri tilanne. Bissen osalta kerrottakoon esimerkkinä, että normihinta tuopille turistimestoissa vähintään 8 dollaria, mutta pari korttelia sivuun niin irtoaa parilla dollarilla. Key Westissä hintataso oli mielestäni yllättäen paljon maltillisempi kuin South beachilla. Sielläkin löytyy halvempia ja vähän kalliimpia paikkoja.

Varsinkin jos vuokraa auton ja menee Key Westiin niin matkalla kannattaa käydä Evergladesilla. Muutenkin siellä motarin ulkopuolella on ihan kivoja paikkoja pysähdellä kun vetelee vaan randomilla jonnekin. Jos shoppailu kiinnostaa niin suosittelen Miamissa sijaitsevaa Sawgrass Mills ostaria minne kannattaa myös mennä autolla, koska sijaitsee vähän syrjässä. Muutamasta Miamin ympäristössä olevasta isommasta ostarista mun mielestä paras.

Kyllä siellä varmasti ainakin jonain päivänä biitsikelit on. Ja vesi on lämmintä ainakin suomalaisella mittakaavalla.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Seuraavana kohteenamme, joulukuussa, on eksoottinen ja koskematon Lanzarote ja siellä Puerto del Carmen.

Mukana alle parivuotias poika. Auto kannattanee vuokrata? Mutta minne sillä huristella, onko siellä lähistöllä eläintarhan tyyppistä juttua tai muuta mukavaa johon kannattaisi tutustua?

Hotellillamme ei ole langatonta nettiä ja olisi mukava päästä katselemaan liigan tuloksia, niin onkohan jossain kylällä avointa verkkoa?

Toivon mukaan olisi edes pari päivää rantsukelejä, jotta saisi vähän väriä pintaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Everglades on kyllä hieno, mutta karu paikka. Kannattaa ehdottomasti vierailla, jos muukin kuin shoppailu ja trendikkäät asiat kiinnostavat. Suoalueen eläimistö on erittäin monimuotoinen. Alligaattoreilta ei voi välttyä ja itse pääsin yhtä yksilöä kuvaamaan tien vieressä n. 3m etäisyydeltä aivan rauhassa. Pysäytin vuokraamani auton tien poskeen ja varovasti lähestyin alligaattoria. En vaan sillä hetkellä tajunnut, miten nopeita nuo otukset ovat ja halutessaan se olisi voinut tehdä ikävääkin jälkeä. Tilanne oli vaan niin mahtava ja kaikki muu "hävisi" ympäriltä. Soilla näin myös upeita lintuja ja muitakin matelijoita. Oli pakko tehdä toinenkin reissu vielä loman päätteeksi ja sillä kertaa hyppäsin paikallisen rämeveneen kyytiin, joka ajelutti sitten n. puoli tuntia ympäri suoaluetta. Hintaan sisältyi myös vierailu alligaattorifarmilla ja esitys.

Hotellimme oli Beachilla, joskaan ei ihan ydinkohdassa. Hintataso oli halvempi ja kuitenkaan Ocean Drivelle ei ollut pitkä matka. Hotelli sijaitsi rannalla ja marraskuussa siellä oli ainakin ihan hyvät rantakelit. Parvekkeelta oli esteetön näkymä Atlantille, jossa hyvällä tuurilla saatoi nähdä erinäisiä pyöriäisiä ja delfiinejä.

Yritin loman aikana käydä myös muissakin kuin kaikkein suosituimmissa paikoissa. Tottakai keskusta tuli kierreltyä autolla ja kävelten osittain, mutta painotin kulkemista myös sivummalla. Little Havanasta jäi positiivinen kuva, vaikkei se ole ehkä kaikkein tavanomaisinta lomailuseutua Miamissa. Lisäksi kiertelimme muita erinäisiä lähiöitä eri vuorokauden aikoihin.

Koripallo ei niin kiinnosta ja Miami Heatin peliin en mennyt. Vaikka tapahtumana se olisikin ollut varmasti hieno. Panthersilla ei ollut peliä tuolloin kotona. Lätkää olisin kyllä mennyt katsomaan. Tampa Bayn matsiin oli liput, mutta emme jaksaneet lähteä ajelemaan n. 400km yhteen suuntaan. Jälkikäteen ei harmita ollenkaan. Lähdimme sen sijaan perheen kesken Sea Aquariumiin, jossa itse vierailin toista kertaa. Lapset kyllä tykkäsivät ja offseason aikana porukkaa ei todellakaan ollut liikaa ja pisteet oli aika hyvin auki.

Edellisellä kerralla kävin myös Key Westissä, mutta se paikka ei ainakaan allekirjoittaneelle antanut paljoakaan. Päiväreissu laivalta oli ihan riittävä. Pidempää aikaa en olisi varmaan viihtynyt.

Ruokapaikkoja kiertelimme siltä kun tuntuu. Ei ollut mitään erityistä suunnitelmaa. Aamuisin kävelimme kadulla ja menimme aamiaiselle sopivaksi katsomaamme paikkaan. Illalla sitten syötiin hampurilaisista pihviruokiin. Mitään erityistä ei jäänyt mieleen kuitenkaan. Parhaimmat paikat olivat pienet espanjalaisten pitämät kuppilat, joita sitten riittää.

Miami on kiva paikka ja haluan sinne vielä uudestaan joskus. Pari kertaa ei näytä riittävän.
 

chico

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavana kohteenamme, joulukuussa, on eksoottinen ja koskematon Lanzarote ja siellä Puerto del Carmen.

Mukana alle parivuotias poika. Auto kannattanee vuokrata? Mutta minne sillä huristella, onko siellä lähistöllä eläintarhan tyyppistä juttua tai muuta mukavaa johon kannattaisi tutustua?

Hotellillamme ei ole langatonta nettiä ja olisi mukava päästä katselemaan liigan tuloksia, niin onkohan jossain kylällä avointa verkkoa?

Toivon mukaan olisi edes pari päivää rantsukelejä, jotta saisi vähän väriä pintaan.
Pari vuotta sitten oltiin tuolla lasten kanssa. Puerto del carmenissa on Ranch tyyppinen eläintarha joka oli ihan ok. Pelkästään sitä varten ei autoa tosin kannata ottaa, sinne pääsee taksilla muutamalla eurolla jos asuu puerto del carmenissa.

Meillä oli auto yhden päivän ajan ja ehdittiin juuri saaren ympäri muutamalla pysähdyksellä. Suosittelisin ehkä auto 2 päivää ja muuten puerto del carmenissa.

Puerto del carmenin ranta on usein aika tuulinen eikä pienille lapsille sopiva, muistaakseni ainakin osittain aika nopeasti syvenevä. Uima-altaalla olimme enemmän kuin rannalla. Sitten autopäivänä löytyi pienempi lapsille paremmin sopiva ranta jossain lähellä pääkaupunkia.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Olen tyttöystäväni kanssa lähdössä Miami Beachiin tammikuussa, osaisiko joku kertoa millaiset säät siellä on tuohon vuodenaikaan?
Todennäköisesti on lämmintä, mutta olen tainnut aikaisemminkin mainita että oliko se nyt 1993 tai niillä paikkeilla oli kollegoilla Suomesta kokous Miamissa talvella ja aamulla herätessä lämpömittari näytti 32 F (0 C). Joten huonolla tuurilla voi käydä kylmätkin kelit talvella.

Miamin ympäristössä on paljon katseltavaa. Mainitsisin esim. Vizcaya museon jossa Reagan aikoinaan tapasi paavin. Coconut Grove on kiva etninen paikka josta löytyy kuubalaisia syömäpaikkoja aika turvallisella alueella, ainakin päivisin. Sen lähellä oleva Coral Gablesin alue on täynnä upeita taloja, jossa on mukava vaan ajella ristiin rastiin. Suosittelen myös pistäytymistä länsirannikolla esimerkiksi Naplesissa tai Fort Myersin edustan saarilla. Sieltä löytyy sitä oikeaa valkoista hiekkaa ja pienempiä aaltoja jotka mahdollistavat ehkä uimisenkin meressä. Kannattanee myös harkita pientä risteilyä esimerkiksi intracoastal waterwayllä josta on upeat näkymät saarien ja rantojen komeisiin taloihin. En ole itse koettanut mutta se on käynyt mielessä romanttisena vaihtoehtona tyttöystävän kanssa.
 
Amsterdam.

Tulipa ostettua hetken mielijohteesta hulloilta päiviltä lippu damiin.
Nyt on reissu takana.Mielenkiintoinen kaupunki kaikin puolin.
Otin hotellin ihan ytimestä joka oli ihan hyvä veto. Lyhyet välimatkat pun lyhtyjen alueelle ja kaikki tuntu muutenkin pakkaantuvan samoille kulmille missä itekkin vaeltelin.

Ei ollu etukäteen maasta tietoa kun joltain Ajaksin ajolta kun Litmanen pelas siellä.Harmi ettei ollut yhtään jalkapallo ottelua siellä kyseisenä aikana.Pitihän se stadioni käydä kyyläämässä ulkoapäin.Ruuat oli hyvän makuisia mitä tuli syötyö reissulla.

Hotelli oli tietenkin joku bisneshotelli jossa tunsin itteni hieman alipukeutuneeksi kokoajan.

Hotellin eessä oli semmonen häkki johon henkilökunta ajoi auton tarkasti parkkiin. Ja hetken päästä sillä oli vaan avaimet kädessä.Auto jäi sinne parkiin.Tuli muutaman kerran seurattua kyseistä operaatia viereisen kahvilan terassilla.Kaippa se joku alhaalla parkkeeras paremmin ja pyynnöstä auto ylös.
Ruuat oli hyviä mitä ehdin tarjoiluun tutustua.
Lauantai iltana tuntui hyvälle kun heräsin päikkäreiltä tyynin kuva naamalla ja menin paikalliseen kahvilaan aamupalle klo 20 ja se tuli tuoreen kahvin kans nokan eteen.

Viihdykkeitähän sinne mentiin hakemaan ja niitä riitti..
Se mikä kiinnitti huomion iniin oli se ihmisten ystävällisyys ja avuliaisuus mikä siellä oli vallalla.
Tulin lentoasemalta jollain junalla ytimeen lippu makso . n 5 ekua kun makso kortilla. MATKA KESTI NOIN 20 MIN. Junia tais mennä päivällä 10 min vällein kylille.
En oikeen käyny shoppaileen missään enkä kierrelly museoita. Itahin aina johonkin kahvilaan ja seurasin paikallisten ja muitten menoa ohitseni.

Tuonne kyllä tullee lähttyä toisttekkin reissuun.Oli mukavan tuntuista ja ennen kaikkea turvallisen olista oli sitten mikä vuorokauden aika tahansa.
Aurinko paisto jokapäivänä jonkin verran.Vettä sato vaan lentokantällä..
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Seuraavana kohteenamme, joulukuussa, on eksoottinen ja koskematon Lanzarote ja siellä Puerto del Carmen.

Mukana alle parivuotias poika. Auto kannattanee vuokrata? Mutta minne sillä huristella, onko siellä lähistöllä eläintarhan tyyppistä juttua tai muuta mukavaa johon kannattaisi tutustua?

Hotellillamme ei ole langatonta nettiä ja olisi mukava päästä katselemaan liigan tuloksia, niin onkohan jossain kylällä avointa verkkoa?

Toivon mukaan olisi edes pari päivää rantsukelejä, jotta saisi vähän väriä pintaan.

Auto kannattaa ottaa 1-2 kahdeksi päiväksi,riippuen siitä, kuinka tiukalla aikataululla haluaa liikkua. Ehkä parivuotiaan kanssa 2 olis hyvä. Kannnattaa ehdottomasti käydä katsomassa luonnonpuistona toimiva tulivuorialue, ja sitten saaren pohjoispäässä itärannikolla vierekkäin sijaitsevat laavakupla ja laavatunneli. Kaikki nuo ovat luonnonnähtävyyksiä parhaimmillaan. Tunnelissa lasta joutuu kyllä varmaan kantamaan, mutta olisi varmaan mieluinen elämys pojallekin, jos ei ala pelottamaan. Saarihan on aika pieni, reilussa tunnissa ajaa päästä päähän, joten matkoihin ei hirveästi kulu aikaa.

Eläintarha on hyvä, ja esitykset kannattaa käydä katsomassa. Esimerkiksi papukaija-show ei ehkä tunnu ajatuksena houkuttelevalta, mutta suosittelen todellakin osallistumaan. Samoin lintujen(kotkia,haukkoja,ym) lentoshow on vaikuttava. Kaikki esitykset kuuluvat hintaan, ja esitykset ovat sopivasti peräkkäin. Kannattaa kiertää ensin esitykset, ja sitten muu puisto omaan tahtiin rauhassa. Ja eläintarha siis ihan Carmenissa, löytyy varmasti.

EDIT: Ja uimarannoista vielä sen verran, että Carmenin pääranta ei sovellu lapsille, mutta rantaviiva kätkee monia suojaisia poukamia, jotka ovat ihanteellisia lapsiperheille. Näille pääsee pääkadulta lähteviltä portailta, kannattaa katsella sopivia iltakävelyillä esimerkiksi. Autolla ei siis tarvitse rantsuun lähteä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Reissu Prahaan

Olen kyllä käynyt Prahassa aiemmin n. 5 vuotta sitten ja en usko sen muuttuneen kovin paljoa tuossa ajassa, vai onko? Kertokaapa tuoreemmat Prahan kävijät, onko jotain tiettyä hommaa, mitä pitäisi kokea/näkeä perushommeleiden lisäksi.

Tällä kertaa mukaan ei ole lähdössä perhettä, vaan tarkoitus on matkustaa Prahaan kaverin kanssa. Ajankohtana ensiviikon perjantai.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Tenerife

Juntti-Kanarialle reissu tiedossa tuossa kuun vaihteen nurkilla. Eli kolme viikkoa Tenerifellä, hotelli Tropical Puerto de la Cruzissa. Lähinnä tarkoituksena kävellä saaren vaellusreittejä sieltä helpommasta päästä ja kokeilla miten espanja taipuu parin vuoden kansalaisopisto-opintojen jälkeen. Nuo siis hinnan lisäksi syitä valita juurikin Tenerife, tärkein syy on emännän ihottuman hoito, eli aurinko merivesi -yhdistelmä helpottavat atooppisen ihmisen talvesta selviämistä pirusti.

Teidelle menemme sinne köysiradan yläasemalle asti, jos kelit vain antavat myöten. Samaten Loro Parque tulee mitä varmimmin käytyä. Tenerifen 2B-sarjatason futismatsi on myös ohjelmassa, varsinkin kun osuu päivälle, jolloin kultani poikkeaa ohimennen Lontoossa työasioissaan.

Teneriffalla on varmasti moni käynyt. Kaikki info on tervetullutta. Erityisesti kokemukset ja suositukset noista vaellusreiteistä, meille sellaiset 4-5h polut ovat hakusessa, sanotaan alle 15km, eikä hirveän jyrkkiä nousuja eli laskuja, noi polvet nääs. Auto vuokrataan varmasti ainakin puoleksi aikaa, eli ei tarvi olla edes siellä pohjoisrannikolla.

Olen myös miettinyt, pitäisikö poiketa La Gomeralla tai jollain muulla saarella. El Hierro taitaa tosin jäädä juuri nyt laskuista. Gomeralla olisi myös nettikuvien mukaan tosi hienoja polkuja, mutta näyttävät melko vaativilta ja jos tuosta jotain saisi irti pitäisi varmaan olla siellä 1 - 2 yötä. Kokemuksia? Lauttamatkat tuntuvat melko kalliilta, eli onko sen väärtti.

Kuinka tuolla toimii julkinen liikenne, bussireittejä on ainakin pirusti. Mitään reittikarttaa en ole vielä löytänyt pysäkkikartasta puhumattakaan, joten noille poluille meno julkisilla ei ole vielä aivan selvää. Vaikka eiköhän paikallisessa turisti-infossa selviä lisää.

Ravintolavinkitkin ovat tervetulleita, enkä todellakaan kaipaa mitään 'nakit ja muusi' -suomalaispaikkoja. Lähinnä siis Puerto de la Cruzista, mieluiten kävelymatkan päästä keskustasta. Hotelli on siis keskusaukion laidalla.

Kertokaahan myös mitä negaa on odotettavissa, eka kertamme siis Kanarialla, joskin Kreikan ja Kyproksen turistihelvettejä on nähty, etten mihinkään suurempiin yllätyksiin tokikaan usko.

Mas bueno olisivat myös hyvät nettiosoittet.

t. hanu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös