Museoista eniten houkuttelisi nämä vaihtoehdot:
Imperial War Museum
Tuo Imperial War Museum on tyyppiä HUGE! Jos haluaa tutustua koko tarjontaan, tuohon kannattaa varata kaksi puolikasta päivää. Koko päivä tuolla alkaa maistua puulta. Myös MOMI, eli Museum of Moving Image on ainakin omasta mielestä mielenkiintoinen. Tuonne riittää puoli päivää helposti.
True Blue kirjoitti:
Sunny Beach on kohde ja varmistui eilen =)
Viikoksi sinne lataamaan akkuja. Ne jotka ovat käyneet, niin mitä siellä kannattaisi käydä katsomassa, tai mikä olisi käymisen arvoinen mesta siellä päässä? Ja miten tuo raha politiikka, monellako eurolla 2 ihmistä pärjää siellä. Tarkoitus ei ole edes ryypätä, paitsi alkoholittomia. Paljonkohan mahtaa olla lämpöä tuossa elokuun puolenvälin jälkeen?
Rannalta löytyy varjoliitoa, vesiskoottereita ja banaaniveneitä. Kohteesta löytyy myös vesipuisto. Parista paikasta on hyvät näköalat. Risteilylle Mustalle merelle pääsee purjealuksilla. Lähellä järjestetään vielä ainakin jeeppisafareita.
Burgasissa näkee hieman realistisempaa paikallista elämänmenoa ja hinnatkin ovat huomattavasti halvemmat kuin rannalla. Burgasiin pääsee bussilla tai taksilla. Jos menette taksilla, kuski yleensä odottelee, mutta muistakaapa tinkiä hinta kohdalleen.
Lisäksi SB on keskellä viininviljelyaluetta, joten viinitiloja löytyy Burgasin tien varrelta useita. Siellä järjestetään maistajaisia ja tiloilta voi ostaa hyväksi havaittuja tuotteita pilkkahinnalla. Parhaat(ja nyt puhutaan alkosta 30-40€:n viineistä) viinit maksavat max 10€. Lisäksi voi tutustua viinin tuotannon saloihin.
Lisäksi SB:n toisesta päästä löytyy Nessebar, joka on historiallisesti arvokas kaupunki. Pääosassa sielläkin on piraattimyynti, mutta siellä on myös kivoja näköaloja ja mukavia ruokapaikkoja.
Mitä teettekin, niin hommatkaa retket yms. paikallisilta. Ei ole mitään järkeä maksaa matkatoimistolle kalliita maksuja retkistä, jos englanti taipuu edes auttavasti. Matkatoimistot vetävät jopa 50% välistä suomalaisen oppaan varjolla. Jokaisessa hotellissa on yleensä rahanvaihtopiste, Niiden henkilökunta osasi ainakin minulle antaa parhaat vinkit mitä kannattaa tehdä.
Rahan käytöstä en juuri osaa kommentoida. Se on niin yksilöllistä. Dokaaminen tai alkoholittomien juominen ei juuri hinnaltaan eroa. Jos haluaa säästää, niin tuliaiset kannattaa ostaa vaikka tuolta Burgasista. SB:llä kaikki on kalliimpaa.
Itse kun kävin tuolla, emäntä halusi maata rannalla ja minä kävin sitten vähän enemmän katsomassa noita em. kohteita. Jokainen taaplaa tavallaan. Minua ei rannalla makaaminen kiinnostanut, varsinkin kun siinä kääntyy äkkiä kännin puolelle.
Niin ja itse olin elokuun puolivälissä ja lämpötila oli päivällä hurjalla vaihtelulla 27-29 celciusta. Rannalla kannataa varoa meduusoita. Ne ovat elokuussa melko runsaslukuisia. Kannattaa ostaa antihistamiinia mukaan, sillä paikallisista apteekeista ne voivat olla loppu.