Matkakohteenne

  • 2 465 676
  • 14 558

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyösti kirjoitti:
Tarkoitus olisi kihlata tyttöystävä kesällä.

Olisko jollakulla vinkkejä minne mennä, kun haluaisin tähän yhteyteen jonkun pienen reissun.

Tilauksessa olisi siis opiskeliabudjetille sopiva matkakohde, joka olisi meille se spesiaali paikka loppuelämämme.

Mee vaikka Tallinnaan, koska kosinnan jälkeen yksin takaisin tuleminen on suht helppoa ja halpaa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kiitoksia paljon vinkeistä.

Tuo Praha vaikuttaa mielenkiintoiselta. Siellä olisi mukava tallustella ja pällistellä, kun köyhä on niin mitään kamalan kallista ei voi tehdä. Pitääpä tutustua tarkemmin.

Lisää vinkkejä otetaan vastaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyösti kirjoitti:
Tarkoitus olisi kihlata tyttöystävä kesällä.

Olisko jollakulla vinkkejä minne mennä, kun haluaisin tähän yhteyteen jonkun pienen reissun.

Tilauksessa olisi siis opiskeliabudjetille sopiva matkakohde, joka olisi meille se spesiaali paikka loppuelämämme.

Täytyykö matkakohteen välttämättä olla ulkomailla?

Esimerkiksi Nurmeksesta saa lomamökin viikoksi 400 eurolla. Siinä sitten järven rannalla illalla ja auringonlaskun aikaan...

Ja, mikä parasta, siellä saisitte olla kaksistaan, ihan rauhassa luonnon helmassa, seuraavalle mökille pari sataa metriä...
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Humpauttaja kirjoitti:
Onkos ketään känyt otsikon mukaisessa tapahtumassa Saksan maalla? Kaverin kanssa ollaan suunniteltu lähtevämme syyskuussa tuonne ja nyt olisikin kiva saada jotain vinkkiä jo siellä käyneiltä. Mitkä tahansa vinkit kelpaapat. Jos joku haluaa kertoa, luen mielelläni myös kokemuksia Münchenistä ja esim. siitä, miten on helpointa saada joku halpa hostellimajoitus kuitenkin siedettävällä asumismukavuudella varustettuna.

Kahdesti. Ensinnäkin, kaupungin hotellit ovat tässä vaiheessa kyseiselle ajanjaksolle jokseenkin täynnä, mutta kyllä sieltä pitäisi jotakin löytyä. Hinta voi sitten olla mitä on.

Toisekseen, viikonloppuna en lähtisi. Olutteltat avautuvat kai joskus puolen päivän jälkeen, ja pe-la-su lienee alusta asti aivan täyttä. V. 2003 14.30 ei päässyt enää yhteenkään sisään, vaan piti odottaa 17-18 asti kunnes hätäisimmät lähtivät ja tilaa vapautui. Toissa syksynä oltiin muistaakseni maanantaina, jolloin vielä 16-17 pääsi jonottamatta kaljan kimppuun. Siten ehdottomasti ma-to on suositeltavaa, tosin tiistai on kait joku perhepäivä jolloin paikalla on lapsiperheitä enemmän.

Ihan hupaisa tapahtuma muutenkin, ja Münchenissä riittää kyllä nähtävää vaikka muille jakaa, varsinkin kun futiskausi on jo käynnissä Oktoberfestin aikaan. Lisää vinkkejä saa kysellä YV:llä, ja JA:ssa taitaa olla kaupunkiin ihan erikoistuneitakin henkilöitä...

Ja kihlajaisethan kannattaa ehdottomasti järkätä tuolla. Mikä onkaan romanttisempaa kuin pujottaa sormus nimettömään, samalla laulaen penkillä seisten baijerilaisten nahkahousumiesten keskellä. Tämä vielä 2,5 promillen humalassa ja avot.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Sistis kirjoitti:
Itse olen käsittääkseni mennyt junalla tuon Bledin ohi, mutta ihan varma en ole. Ainakin kartan mukaan toinen Itävaltaan vievistä pääradoista menisi kaupungin ohi. Ja tuollaisen samantapaisen kirkon järven keskellä olen nähnyt. Maisemat tuolla ovat kyllä varmasti yhden maailman upeimmista, kuten tästä linkistä voi todeta:

http://www.eurosim2007.org/Slike/Bled.jpg

Ljubljanassa viimeksi tuli katsastettua linna, sillat ja kaupunginmuseo. Siinä ne nähtävyydet melkeinpä olivatkin. Ljubljanica-joen rannan katukahvilat olivat todella mukavia. Jos nyt sattuisi oikeasti hyvät säät, niin siinä voisi kitata kivasti muutaman tuopin Unionia.

Onko täällä Mariborin kävijöitä? Pallontallaajien foorumilla kaupunkia on kehuttu, mutta Jatkoajassa lienee ehkä hitusen enemmän samanhenkistä porukkaa (eli urheilun ja kaljan ystäviä).

Olen itse käynyt pari kertaa Sloveniassa ja ehdottomia näkemisen arvoisia paikkoja Ljubljanan lisäksi on Bledin kaupunki, joka on rakennettu vuorien ympäröimän järven rannalle. Bledissä vierailessa menee helposti koko päivä nähtävyyksien katsomiseen. Noin 1000 vuotta vanha linna vuoren rinteellä on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Linnasta on myös aivan upeat maisemat järven yli. Järven keskellä on myös pieni saari jolla sijaitsee upea kirkko. Saarelle pääsee rannalta lähteviltä pletnoilla. Kirkossa käydessä voi soittaa kirkon kelloa, jonka soittaminen tuo tarun mukaan hyvää onnea.

Aivan Bledin läheisyydessä (n.20km) sijaitsee myös Slovenian toinen järvi (Sloveniassa ei ole kuin nämä kaksi) Bohinj. Bohinj-järvi on myös upean näköinen paikka ja aivan järven läheisyydessä on myös yksi Euroopan suurimmista vesiputouksista. Bohinj järven vieressä sijaitsee myös Vogel niminen vuori, jonka päälle 1700 metrin korkeudelle pääsee gondola-hissillä.

Postojnan tippukiviluolat oli myös mielettömän upea kokemus. Luolat on Euroopan suurimmat ja luolastoa onkin yhteensä yli 20km verran. Lippujen hinnatkin oli vielä aika kohtuullisia sillä reilun tunnin opastettu kierto luolastossa maksoi opiskelijoilta muistaakseni 8-10 euroa.

Maribor on Slovenian toiseksi suurin kaupunki ja ainakin itse ihastuin kaupunkiin täysin. Vanha kaupunki on todella viihtyisä pienine kujineen ja kahviloineen. Maribor on myös tunnettua viini-aluetta jonka viinejä saa alueen ravintoloista todella edullisesti. Mariborin kupeessa sijaitsee myös Pohorje-vuori jonka huipulle pääsee myös hissillä. Pohorjella on mahdollisuus myös harrastaa joitain xtreme-lajeja kuten kiipeilyä, maastopyörällä ajoa rinnettä alas ym.

Kannattaa ehdottomasti käydä myös Slovenian turisti info sivuilla osoitteessa http://www.slovenia.info/?home=0, jossa on runsaasti tietoa matkailusta Sloveniassa. Lisäksi samojen sivujen osoitteesta http://www.slovenia.info/?_ctg_publication_ordering=0 voi tilata 3 esitettä kotiin ilmaiseksi. Esimerkiksi vihkonen jossa on lueteltu kaikki huoneistot ym ja niiden hinnastot.

Voin myös vastailla yksityisviestillä jos haluat tietää jostain enemmän, kun en nyt tähän ehdi enempää kirjoittamaan.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Fedsy91 kirjoitti:
Riikassa olin katsomassa lätkän mm-kisoja, mutta en kyllä tainnut istua iltaa missään sportti-kuppilassa. Muuten Riikan baareista kannattaa tutustua täällä jo aiemmin mainittuun Sky Bar:iin. Se sijaitsee Hotel Latvijan kerroksessa numero 26, upeat näköalat.

Ja alakerran Voodoossa pirusti hyvännäköisiä kissoja. Paikalliset latvialaiset naiset eivät pidä siitä paikasta, mutta ainakin meidän porukka löysi sieltä (venäläistä) seuraa. Tarkkana pitää vaan olla ettei vie rahoja ;)
 

Fedsy91

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings, Leijonat, Fedorov #91
Sininen Lanka kirjoitti:
Ja alakerran Voodoossa pirusti hyvännäköisiä kissoja. Paikalliset latvialaiset naiset eivät pidä siitä paikasta, mutta ainakin meidän porukka löysi sieltä (venäläistä) seuraa. Tarkkana pitää vaan olla ettei vie rahoja ;)

Olet ihan oikeassa. Olin itse Riikassa perjantaista sunnuntaihin, ja sekä pe että la-iltana eksyin Voodoo-klubille. Siellä on todella tarkkaa se meininki. Itse nostin jalan vastapäiselle penkille, niin portsari tuli huomauttamaan, että istuhan kunnolla... Mutta siis miehelle sieltä löytyy kyllä huomattavan paljon silmäniloa esitanssijoista. Eikä siellä juomatkaan ihan mahdottoman kalliita ollut.
 

MasaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paska Kaupunni
Stevie kirjoitti:
Pitäis ens kuussa lähteä Rodokselle. Onko porukalla heittää kokemuksia??


+ Lindos (kalloilla nakuja muijia)
+ Baarikatu
+ Elli-beach
+ Hyvät ruokamestat
+ Vanha kaupunki
+ Falirakin rannat

Suosittelen että käytät päivän vanhaan kaupunkiin tutustumiseen ja sama homma Lindokseen (kylä jossa linnoitus olikohan 40 kilsaa Rodoksen kaupungista). Lindokseen pääsee helposti joko bussilla tai vuokraa motskari tai auto.

Pidähän lystiä.
 

M-7

Jäsen
Thaimaan kohteista tutustumisen arvoinen on ehdottomasti pieni Koh Taon saari.
Kohteeseen ei valmismatkoja tehdä, ja paikka on sukeltajien suosiossa. Perskeleen hieno paikka, kerta kaikkiaan.

PS. kätevimmin pääsee kun ottaa lennot Bangkokiin, siitä jatkaa Koh Samuille josta lopuksi botskilla perille.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
M-7 kirjoitti:
Thaimaan kohteista tutustumisen arvoinen on ehdottomasti pieni Koh Taon saari.
Kohteeseen ei valmismatkoja tehdä, ja paikka on sukeltajien suosiossa. Perskeleen hieno paikka, kerta kaikkiaan.

PS. kätevimmin pääsee kun ottaa lennot Bangkokiin, siitä jatkaa Koh Samuille josta lopuksi botskilla perille.

Agreed! Kahtena vuotena peräkkäin tuolla ollut ja ensi vuonna taas.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Just tuli varattua kolmen päivän miniloma Riikassa 4.-7. heinäkuuta. JOhonkin pitää lomalla päästä ja Ryanairilla lennot kahdelle edestakaisin sisältäen yhden matkalaukun sai kokonaisedullisesti hintaan 102 euroa. Sitten siihen hotelli n. 70 e x 3.

Laiton kyselyn Radi un Draugi hotelliin, mutta silti kelpaa teidän apunne. Eli hyvä hotelli hintaluokassa alle 60 Latia olisi hakusessa. Täällä on mainittu jo Laine ja Saulite. Hotelli saisi sijaita kävelymatkan (n. 15 min) päässä vanhasta kaupungista.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
lennot kahdelle edestakaisin sisältäen yhden matkalaukun sai kokonaisedullisesti hintaan 102 euroa. Sitten siihen hotelli n. 70 e x 3.
No eipä maksa paljoa. Kuinkahan monta kertaa sitä on tullut tollanen summa tungettua johonkin käsittämättömään turhuuteen, vaikka vähän ajattelemalla olisi voinut samalla rahalla lähteä vaikka mihin.

Me mennään nyt Jenkkilään pariksi viikoksi. Ylihuomenna lähtee lento New Yorkiin. Ihmetellään ensin Manhattanin menoa vajaa viikko. Sitten vuokra-autolla kohti Bostonia, jonka ympäristössä tuttujen kanssa muutama päivä ja lopuksi ajellaan Montrealiin pällistelemään F1-viikonloppua. Kotiin ehditään sopivasti MM-futiksen puolivälierien kynnyksellä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
AnaMasa kirjoitti:
Me mennään nyt Jenkkilään pariksi viikoksi. Ylihuomenna lähtee lento New Yorkiin. Ihmetellään ensin Manhattanin menoa vajaa viikko. Sitten vuokra-autolla kohti Bostonia, jonka ympäristössä tuttujen kanssa muutama päivä ja lopuksi ajellaan Montrealiin pällistelemään F1-viikonloppua. Kotiin ehditään sopivasti MM-futiksen puolivälierien kynnyksellä.

Olen kateudesta vihreänä. Paras reissu, jonka olen koskaan tehnyt oli viime vuoden toukokuussa nimenomaan tuonne Isoon Omenaan. Tekemistä riittää...

Itse varasin Finskin lennot Pariisiin syyskuun alussa ja sieltä olisi tarkoitus aika nopeasti suunnata Lontooseen. Paluulento Ryanairilla Tampereelle oli sarjaa ilmainen. Nyt vain odotellaan Valioliigan peliohjelmaa ja sitten alkaa hirveä lippujen metsästys.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jii kirjoitti:
Just tuli varattua kolmen päivän miniloma Riikassa 4.-7. heinäkuuta. JOhonkin pitää lomalla päästä ja Ryanairilla lennot kahdelle edestakaisin sisältäen yhden matkalaukun sai kokonaisedullisesti hintaan 102 euroa. Sitten siihen hotelli n. 70 e x 3.

Meikäläinen tulee kaupunkiin juuri, kun teikäläinen lähtee. Eli 7.7. Meidän kolmen hengen seurueemme majoittuu tällaisessa:

http://www.hotelprofitcamp.lv/index.php

Muita ihan kohtuullisia, ja kehuttuja halpoja kämppiä ovat seuraavat:

http://www.argonauthostel.com
http://www.baronsbb.com/location.php

Ryanilla mennään, kun lennot olivat sarjaa: "Vain verot". Hintaa 110€ / naama koko matkalle. Ei paha.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
mendieta kirjoitti:
Nyt vain odotellaan Valioliigan peliohjelmaa ja sitten alkaa hirveä lippujen metsästys.
Jos käy kylmät, eli budjetti tai aikatalu repeää, niin kannattaa katsastaa myös divarin tarjonta. Itse "jouduin" joku vuosi sitten tyytymään aikataulun vuoksi Crystal Palace - Portsmouth matsiin ja voin kertoa, että tunnelma oli Veikkausliigaan tottuneelle "riittävä".
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
AnaMasa kirjoitti:
Jos käy kylmät, eli budjetti tai aikatalu repeää, niin kannattaa katsastaa myös divarin tarjonta. Itse "jouduin" joku vuosi sitten tyytymään aikataulun vuoksi Crystal Palace - Portsmouth matsiin ja voin kertoa, että tunnelma oli Veikkausliigaan tottuneelle "riittävä".

Juu - näin pitää tehdä. Divarissa se meininki voisi olla jopa 'aidompaa'.
 

snumi

Jäsen
ei missään ja kaikkialla

Kun olin 14v, lähdin ekan kerran ulkomaille, Ruotsiin. Omat vanhemmat eivät siihen mennessä olleet käyneet ulkomailla.

Nyt olen käynyt jotain 32 eri valtiossa. Syy on se, että vähän kun kiertää Eurooppaa niin siinähän niitä pikkumaita riittää.

Oikeasti en ole käynyt missään eksoottisessa maassa. Eikä oikeastaan edes kiinnosta. Kaverit kävi jossain Pohjois-Koreassa, mutta mitä sviddua minä siellä tekisin? Ei siellä ole sellaista elämää, jota voisin arvostaa. Mieluummin menisin Espanjaan, vaikka useasti, ennemmin kuin tollaseen paskadiktatuuriin. Siellä pitää kuulema kumartaa Kimin patsaalle eikä saa nauraa. En mä kyllä nauraisi, ennemmin tulisi itku, mitä vitun hymyilemistä on maassa jossa oma kansa näkee nälkää, kiitos sosialismi.
 

snumi

Jäsen
Jenkkilään pariksi viikoksi

Monelle jenkkilä ehkä tarkoittaa New York tai Miami.

Mikäli mitenkään mahdollista, niin hienoin jenkkilä on kuitenkin California.

Hinnat on varmaan nousussa, mutta pari vuotta sitten Helsinki - Los Angeles maksoi Amsterdamin välilaskullla vain 450e. Hotellit oli vain noin 40e / perhehuone. Taksimatka alle 10e. Ravintolassa syö hyvin 10e.

Noilla hinnoilla ihmettelee lähinnä sitä, miksi joku menee samaan hintaa lappiin kun pääsi Beverly Hillsiin...
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Täällä ollaan!

Siis Berliinissä. Pahin alkoholin vajaus saatiin paikattua eilen. Vittu mikä kankkunen. Tulossa todella lämmin päivä ja kaupunki on kauneimmillaan. Kaverit makaa vielä kuolemaa muistuttavassa rajatilassa. Eteenpäin, sano mummo lumessa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
snumi kirjoitti:
Noilla hinnoilla ihmettelee lähinnä sitä, miksi joku menee samaan hintaa lappiin kun pääsi Beverly Hillsiin...

Sitä voi tuntea itsensä melko tyhmäksi Beverly Hillsissä laskettelusukset jalassa.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jiihaa! Aiotaan varata miehen kanssa Berliinin matka. Tai siis räätälöidään vielä paketti itse (lennot+hotelli), mutta tänään taidettiin päättää kohteeksi Berliini. Elokuun puolen välin kieppeillä olisi tarkoitus matkustaa. Meitä kiinnostaisi toisaalta myös varata Berliinistä auto päiväksi pariksi ja lähteä huristelemaan. Osaako kukaan suositella mitään sopivaa, kivaa Berliinin ulkopuolista vierailukohdetta? Toki muutkin Berliini-aiheiset vinkit (mm. hotellien suhteen) kiinnostavat, tosin johan niitä onkin kaikissa Jatkoajan matkaketjuissa melkoisesti - pitäisi vain kahlata läpi.
 
Poison kirjoitti:
Osaako kukaan suositella mitään sopivaa, kivaa Berliinin ulkopuolista vierailukohdetta?

Jos Luterilaisuuden alkukoti kiinnostaa tai Martti Lutherin elämä niin kannattaa poiketa hiukan Berliinin eteläpuolella Lutherstad Wittenbergissä. Sieltä löytyy kirkko jonne niitä teesejä aikoinaan naulattiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös