Ja näin käsien pesu alkoi. Saarnataan, miten suomalainen elää yli maapallon varojen, mutta jos mää ny hiukan vaan meen etelään niin ei se sillai haittaa. Mulle sama, vaikka matkaatte ympäri pallon ja sata kertaa, mutta sitten ei kannata tulla selittelemään, miten suomalaiset ollaan niin öykkäreita ja tuhlataan palloa.
Pidetään etelän vetelät leivissä ja tuetaan niitä raukkoja. Eihän ne muuten elä.
Mun erhe. Yritin katsoa lentoja Norwegianin appin kautta, mutta helmikuuta appi ei antanut näkyviin. Otin sitten Ryan Airin verrokiksi, mutta Helsingistä ei näyttänyt etelämmäksi pääsevän (suorilla lennoilla).
Olen joskus ollut hiihtoloman Aurinkorannikolla, silloin säät suosivat ja lämpöä oli 20-22 astetta, mutta joo, myönnetään: Aurinkorannikollakin voi olla viileää tuolloin.
Innsbruckin hoodeilla olevia vaelluksia voi checkata vaikka tästä linkistä: Best Hikes l Greatest Hiking Trails l 10AdventuresInnsbruckin läheisyydessä olevat vaellusreitit kiinnostelee. Ajankohta tulee todennäköisesti osumaan toukokuulle. Päivässä kuljettavia, ja ei mitään niin rankkoja, että yli kuusikymppinen matkaseuralainen jaksaa semmoisen kävellä.
Tuota sivua olen jo vähän silmäillytkin. Monista reiteistä sanotaan, että kesäkuusta eteenpäin ovat tehtävissä. Onkohan tuo miten paikkansa pitävä? Olisikohan siellä kuitenkin esimerkiksi toukokuun jälkimmäisellä puoliskolla lumet jo kerenneet sulamaan?Innsbruckin hoodeilla olevia vaelluksia voi checkata vaikka tästä linkistä: Best Hikes l Greatest Hiking Trails l 10Adventures
Mitä kautta ostit? Nakkaa vaikka YV.Tuli varattua Rodoksen reissu syys/lokakuun vaihteeseen All Inclusivella. Lasten kanssa matkalla niin siksi tuo vaihtoehto. Karvan päälle 500e tuli kustantamaan / nuppi.
Vuodet eivät ole veljiä keskenään, mutta Innsbruck on sen verran alhaalla, että voisi kuvitella suurimman osan lumista jo sulaneen ainakin niillä reiteillä, jotka pysyvät puurajan alapuolella.Tuota sivua olen jo vähän silmäillytkin. Monista reiteistä sanotaan, että kesäkuusta eteenpäin ovat tehtävissä. Onkohan tuo miten paikkansa pitävä? Olisikohan siellä kuitenkin esimerkiksi toukokuun jälkimmäisellä puoliskolla lumet jo kerenneet sulamaan?
Lähinnä kai tuolla suojataan matkustajia persaukisklta matkanjärjestäjiltä. Kyllä tuhkapilvien aikaan omatoimimatkailijat pääsivät koneen kyytiin ihan hetimiten kun taivas taas aukeni.
Tuhkapilven aikaan valmismatkalla olijat nauttivat olostaan hyvässä hotellissa matkanjärjestäjän piikkiin, joka järkkäsi koko ajan paluulentoa koko porukalle. Omatoimimatkailijat joutuivat hankkimaan itse majoituksen sieltä mistä saivat, iso osa päivysti lentokentällä päiväkausia kytäten jotain reittiä mitä pääsisi kotiin.
En ole itsekään mikään pakettimatkailija, mutta toisinaan siinä on ihan oikeata hyötyä.
Hoi
Onko täällä porukalla kokemuksia Karibian risteilystä? Kovasti alkoi tässä puolison kanssa kuumottaa idea Karibian risteilystä. Onko kokemuksia näistä risteilystä?
Risteilyjä ympäri maailman - We Love Cruises
Palkitusta risteilytoimisto We Love Cruisesista saat risteilyt kaikkialle maailmassa. Tasokkaat ja turvalliset varustamot, kattava valikoima ja edullisimmat hinnat. Olemme Royal Caribbean Group -varustamoiden päämyyntiedustaja Suomessa.www.welovecruises.fi
Tuommoinen sivusto tuli vastaan ja sitä tullut nyt kahlatttua läpi
Hoi
Onko täällä porukalla kokemuksia Karibian risteilystä? Kovasti alkoi tässä puolison kanssa kuumottaa idea Karibian risteilystä. Onko kokemuksia näistä risteilystä?
Risteilyjä ympäri maailman - We Love Cruises
Palkitusta risteilytoimisto We Love Cruisesista saat risteilyt kaikkialle maailmassa. Tasokkaat ja turvalliset varustamot, kattava valikoima ja edullisimmat hinnat. Olemme Royal Caribbean Group -varustamoiden päämyyntiedustaja Suomessa.www.welovecruises.fi
Tuommoinen sivusto tuli vastaan ja sitä tullut nyt kahlatttua läpi
Meillä on vielä pari vaihtoehtoa auki. Pitää nyt viimeistään syyskuussa tehdä päätös että onko se laivalle vai thaikkuihin 2viikoksiSatuitteko varaamaan?
Satuitteko varaamaan risteilyä?
Meillä tarkoituksena nyt saada varattua tammi-helmikuun vaihteeseen ja niin paljon vaihtoehtoja, että jopa ahdistaa :D
Itse varannut muutaman kerran suoraan Royal Caribbeanilta. Ensin olen liittynyt jäseneksi ja sitten varannut. Olen varannut vain risteilyn ja sitten kytännyt tarjouksia esim juoma- ja nettipaketeista. Black fridaynä yleensä saanut nuo jopa puoleen hintaan.Meillä tarkoituksena nyt saada varattua tammi-helmikuun vaihteeseen ja niin paljon vaihtoehtoja, että jopa ahdistaa :D
Tarkoitus olisi taas pitkästä aikaa tehdä kunnon Euroopan turnee ensi kesänä, osin tuttuihin ja osin uusiin paikkoihin.
20.-25.6. München
25.-27.6. Colmar
27.-29.6. (Todennäköisesti) Ecrinesin kansallispuisto
29.6-5.7. Marseille
5.-8.7. Lyon
8.-10.7. Troyes
10.-15.7. Pariisi
15.-??? --> Helsinki
Loppureissu vielä suunnittelematta. Saksasta ostan siis auton ja sieltä 30 päivän kilvillä liikenteeseen. Vinkkejä otetaan vastaan! Kuuluisin alppireitti järkevällä sijainnilla noilla main on Route des Grandes Alpes, mutta en ole vielä katsonut mahdollistavatko muut suunnitelmat sen ajamisen.
Onko Krakovan osalta jotain suosituksia näkemisten/tekemisten/ravintoloiden osalta?
Tuo äsken vinkattu ravintola on kyllä hyvä. Laitan silti vielä lisäksi yhden eli Beef burger Bar aikalailla keskellä Kazimierziä. Pieni reikä seinässä mut sieltä olen saanut yhden parhaista juustohampurilaisista koskaan. Google löytää.Kiitos @olkikuukkeli . Noilla vinkeillä pääsee jo pitkälle. Vanha kaupunki ja Kazimierz + oluet ja hyvä ruoka kuulostaa riittävältä ohjelmalta!
Myös kävelymatkan päässä oleva Kraków-Płaszów -keskitysleiri on näkemisen arvoinen paikka. Tein joitain vuosia sitten tuollaisen yhden vuorokauden pistomatkan Krakovaan, kun oli tarpeeksi lentopisteitä ja hotels.comin ilmaisyö käytettävissä. Tuonne keskitysleirille osuin lähinnä vahingossa, kun tallustin kohti Krakus Moundia ja toisella puolella näkyi mielenkiintoisia rakennelmia. Paikka ei ainakaan silloin ollut mitenkään entisöity ja siellä näkyi lähinnä romahtamaisillaan olevia vartiotorneja yms., mutta tuollainen paikka kaupungin keskustan liepeillä veti kyllä mielen hiljaiseksi. Samoin ne muutama paikka, jossa gheton muureja vielä oli pystyssä. Ehkä mieleen painuvimpana se, jossa heti muurin vieressä oli lasten leikkipaikka. Krakovassa historia on kyllä todella käsin kosketeltavissa.Kiitos @olkikuukkeli . Noilla vinkeillä pääsee jo pitkälle. Vanha kaupunki ja Kazimierz + oluet ja hyvä ruoka kuulostaa riittävältä ohjelmalta!
Ihan mukava paikka. Kelit takuuhyvät ja taitaa olla Euroopan halvin paikka turisteille.Onko kenelläkään kokemusta Pohjois-Makedoniasta? Onko se millainen matkakohde, erityisesti Skopjen alue kiinnostaisi.
Kerran olen käynyt, aika tarkalleen kolme vuotta sitten. Skopje on lopulta aika tylsä paikka. Näyttää vanhalta, mutta suunnilleen koko keskusta on tällä vuosituhannella rakennettu. Aleksanteri Suuren patsaita on varmaan enemmän kuin asukkaita. Jos kuitenkin menet sinne, niin ehdottomasti ”ilmaiselle” kävelykierrokselle oppaan kanssa. Kertovat hyviä juttuja hauskalla twistillä. Kierros ei tosiaan maksa mitään, mutta tippiä on tapana antaa omantunnon mukaan, joten siksi lainausmerkit. Hyviä paikallisia pienpanimoita löytyy, jos sellaisista tykkää. Ja ruoka on oikein hyvää.Onko kenelläkään kokemusta Pohjois-Makedoniasta? Onko se millainen matkakohde, erityisesti Skopjen alue kiinnostaisi.