Matkakohteenne

  • 2 445 512
  • 14 516

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mihin menisit Itävallassa laskettelemaan?

Wienistä max. 4 tunnin päähän, St Anton, Bad Gastein, Kaprun/Zell am See, Ischgl vai mihin..

Kaikista varmaan löytyy mukavat rinteet sekä after skitä, ei ole aikaisemmin alpeilla tullut käytyä. Toki parikin eri kohdetta voisi katsastaa jos pari viikkoa reissulla on.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Miksi eivät?

En ole Madeira-asiantuntija, mutta lyhyesti:
+ leppeä ilmasto, ei liian kuuma tai kylmä, mahdollisuus käydä korkealla, missä viileämpää tarvittaessa​
+ rauhallinen ympäristö​
+ hyvä edullinen ruoka ja juoma​
+ edullinen ja ystävällinen taksi, periaatteessa kaikki on kuitenkin kävelyetäisyydellä (Funchal)​
Nämä minun arvostamiani asioita.

Negatiivisia seikkoja riippuen ihmisestä:
- korkeuserot ovat suuret eli ei aivan huonokuntoisimmille ellei tyydy rantakaistaleeseen​
- ei varsinaisesti bilepaikka​
- ei myöskään mikään rantapaikka (kivikkorantoja enimmäkseen)​
Jos siirrytään toiselle Portugalin saarelle (tai saarille) eli Azoreille, ja lähinnä Sao Miguel:n saarelle. Eli 4 päivän vierailu tulee tehtyä toukokuun alussa. Huomasin että Portugalin liigan Santa Claralla olisi peli tulopäivänä mutta mites muuta (majoitus yms on jo järjestyksessä)?

JOL
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mihin menisit Itävallassa laskettelemaan?

Wienistä max. 4 tunnin päähän, St Anton, Bad Gastein, Kaprun/Zell am See, Ischgl vai mihin..

Kaikista varmaan löytyy mukavat rinteet sekä after skitä, ei ole aikaisemmin alpeilla tullut käytyä. Toki parikin eri kohdetta voisi katsastaa jos pari viikkoa reissulla on.
Riippuu vähän vuodenajasta ja omista hiihtotaidoista. Jos olet tähän aikaan keväästä menossa, niin suosittelen kylää jossa on riittävä kyläkorkeus tai jonka lähellä on jäätikkö. St Anton on hiihdollisesti noista mun mielestäni paras ja hyvä hiihtäjä saa hiihtoalueesta paljon irti. Tirolin hiihtokohteet (St Anton, Lech, Ischgl, Sölden, Hintertux) tuppaavat vaan olemaan kaukana Wienistä. Jo Innsbruckiin on yli neljän tunnin ajomatka ja sitten vielä ne pikkuisen alppitiet päälle.

Ehkä menisin johonkin kohteeseen suht lähellä Salzburgia (Zell am See, Kitzbühel, Saalbach, Bad Gastein). Salzburgin läpi ajaessa voi neljässä tunnissa ehtiä. Zell on tosi kiva paikka ja Kaprunin jäätikkö ihan vieressä. Kylät tosin ovat alhaalla, mutta jos jäätikölle pääsee niin niissähän voi hiihtää kesälläkin. Salzburgista etelään on Obertauern, jossa voi hiihtää alueen ympäri päivässä. Lumitilanteen ja hissien aukiolon näkee kylien nettisivuilta.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Riippuu vähän vuodenajasta ja omista hiihtotaidoista. Jos olet tähän aikaan keväästä menossa, niin suosittelen kylää jossa on riittävä kyläkorkeus tai jonka lähellä on jäätikkö. St Anton on hiihdollisesti noista mun mielestäni paras ja hyvä hiihtäjä saa hiihtoalueesta paljon irti. Tirolin hiihtokohteet (St Anton, Lech, Ischgl, Sölden, Hintertux) tuppaavat vaan olemaan kaukana Wienistä. Jo Innsbruckiin on yli neljän tunnin ajomatka ja sitten vielä ne pikkuisen alppitiet päälle.

Ehkä menisin johonkin kohteeseen suht lähellä Salzburgia (Zell am See, Kitzbühel, Saalbach, Bad Gastein). Salzburgin läpi ajaessa voi neljässä tunnissa ehtiä. Zell on tosi kiva paikka ja Kaprunin jäätikkö ihan vieressä. Kylät tosin ovat alhaalla, mutta jos jäätikölle pääsee niin niissähän voi hiihtää kesälläkin. Salzburgista etelään on Obertauern, jossa voi hiihtää alueen ympäri päivässä. Lumitilanteen ja hissien aukiolon näkee kylien nettisivuilta.
Thänks! Ensi syksynä olis tarkotus, lokakuussa ei taida kyllä vielä keskukset olla auki Salzburgin lähistöllä? Varmaan sitten marras-joulukuussa reissulle. Laskukokemusta löytyy aika paljon, +10v tullut skimbailtua.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Thänks! Ensi syksynä olis tarkotus, lokakuussa ei taida kyllä vielä keskukset olla auki Salzburgin lähistöllä? Varmaan sitten marras-joulukuussa reissulle. Laskukokemusta löytyy aika paljon, +10v tullut skimbailtua.
Söldenin, Hintertuxin ja Kaprunin jäätiköt ovat lokakuussa auki. Kaprun on kuitenkin kai ainoa lähellä Salzburgia. Kannattaa checkata toi kun reissaat. +10 vuoden taidoilla pärjäät kyllä missä vaan.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Täältä ääni Söldenille, kolme kertaa tullut jo käytyä. Huikeita maisemia, jotkut kritisoineet rinteitä mutta ainakin minulle on aina ollut paljon hyvää laskettavaa. Tärppinä tuolta IceQ-ravintola huipulta, lounas siellä ja terassilla sitten hyvä drinkki jälkkäriksi. Vaatii pöytävarauksen ainakin sesonkina. Ja sitten kun pääsee alas niin Schirmbarissa aka. ”Mutterissa” Afterit, aina tunnelma katossa.
 

Liitteet

  • CB2BE5CF-86F5-468C-AEB6-FD061726346D.jpeg
    CB2BE5CF-86F5-468C-AEB6-FD061726346D.jpeg
    865,3 KB · kertaa luettu: 139

MikeSilence

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Onkos porukalla kokemusta Itävallasta kesäaikaan? tarkoitus olisi lähteä kesäkuussa vuoristomaisemia ihastelemaan. Vähän olen katsellut Salzburgin alueelta sekä sen eteläpuolelta paikkoja mutta vielä ei ole sopiva paikka löytynyt loman viettoon. Jos kokemuksia tai kuvia löytyy niin saa laitella viestiä
 

Outsider

Jäsen
Onkos porukalla kokemusta Itävallasta kesäaikaan? tarkoitus olisi lähteä kesäkuussa vuoristomaisemia ihastelemaan. Vähän olen katsellut Salzburgin alueelta sekä sen eteläpuolelta paikkoja mutta vielä ei ole sopiva paikka löytynyt loman viettoon. Jos kokemuksia tai kuvia löytyy niin saa laitella viestiä

Alpeille on tullut tehtyä useampi reissu nimenomaan kesäaikaan. Kuvia löydät Googlesta niin paljon kuin jaksat katsoa, niin en ala niitä nyt linkittämään, mutta niiden katselu tuskin tulee vähentämään reissuhalukkuutta. Sölden, Zell am See, Mayrhofen, Kitzbühel ja joitain pienempiä paikkoja tullut käytyä, osa useampaan kertaan. Aina mennyt Münchenin kautta ja siitä sitten autolla eteenpäin. Nytkin itseasiassa suunnitteilla joku muutaman päivän reissu loppukesälle johonkin vuorille Keski-Eurooppaan. Kaikkea mahdollista liikunta-aktiviteettia löytyy varsinkin noista tunnetuimmista talvikeskuksista ja maisemat tietysti on parasta missä vaan. Google vaan käyttöön ja jos joku kohde valikoituu, niin katsotaan sitten, jos sinne löytyisi jotain tarkempaa vinkkiä. Google maps on hyvä työkalu katsoa mitä huippuja löytyy minkäkin kylän vierestä, niin sitten vaan katselemaan kuvista missä on parhaat maisemat ja minkälaista reittiä sinne pääsee.

Edit. Jos aikoo pysytellä Salzburgissa, niin Hallstatt/Obertraun tuli vielä mieleen reilun tunnin ajomatkan päässä.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Marraskuullakin joutuu tosiaan valitsemaan vielä noista mainituista muutamasta jäätikkökohteesta, muualla tuskin on vielä lunta (ja sen myötä rinteet toki lyhyempiä vaikkapa Söldenissä kuin sitten varsinaisella sesongilla). Mainitut paikat kaikki hienoja, mutta Wienistä niihin on matkaa. Isoimmista kohteista lähimpiä Wienistä lie Schladming, joka on hieno muttei siellä vielä marraskuulla taideta juuri laskea.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olemme paremman puoliskon kanssa suunnitelleet jo jonkin aikaa kesälomalla lapin reissua matkailuautolla. Matkailuauto saadaan lainaan joten sen suhteen ei ole ongelmia. Nyt kysymys kuuluukin että kannattaako liittyä SF-Caravan Ryn jäseneksi vai ei? Mitä katsellut niin 48€:n jäsenmaksulla saisi jotain etuja ja pääsisi käyttämään Leirintäopas-palvelua. Laittakaa toki myös kohde suosituksia, tarkoituksena olisi ajaa itä-lapin kautta ylös pohjoiseen ja länsipuolta alas.

linkki leirintäoppaaseen: https://leirintaopas.fi
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos porukalla kokemusta Itävallasta kesäaikaan? tarkoitus olisi lähteä kesäkuussa vuoristomaisemia ihastelemaan. Vähän olen katsellut Salzburgin alueelta sekä sen eteläpuolelta paikkoja mutta vielä ei ole sopiva paikka löytynyt loman viettoon. Jos kokemuksia tai kuvia löytyy niin saa laitella viestiä

@Outsider jo vastasikin.

Itse olen ollut Itävallassa kevät/kesäaikaan useampaan kertaan. Ja vielä vähän erityyppisillä reissuilla. Ensimmäisen kerran vanhempien kanssa joskus vuosituhannen vaihteen jälkeen. MM-kisoissa 2005 sekä kahdella muulla Road tripillä.
Lennot joko Saksaan (Frankfurt/München) tai Italiaan (Milano). Etäisyydet ovat kohtuullisia ja tiet ovat hyvässä kunnossa joten ei ole oikeastaan väliä, että minne sitä lentää.

Jos nyt Salzburgia miettii pääkohteena niin aika helppo tuosta on käydä vähän joka suunnassa.
Jonkun Salzburg, Innsbruck, Garmisch, Garda, Maggiore, St- Moritz, Lugano ym rundin ehtii hyvin esim reilussa viikossa kiertää. Isot kaupungit Itävallan ulkopuolella (Milano, München yms) jättäisin ihan omille reissuilleen, mutta pääsee toki sinnekin helposti jos haluaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Täältä ääni Söldenille, kolme kertaa tullut jo käytyä. Huikeita maisemia, jotkut kritisoineet rinteitä mutta ainakin minulle on aina ollut paljon hyvää laskettavaa. Tärppinä tuolta IceQ-ravintola huipulta, lounas siellä ja terassilla sitten hyvä drinkki jälkkäriksi. Vaatii pöytävarauksen ainakin sesonkina. Ja sitten kun pääsee alas niin Schirmbarissa aka. ”Mutterissa” Afterit, aina tunnelma katossa.
Sölden on hyvä ja takuuluminen paikka hiihtää, vaikka itse kylä ei ole kummoinen. Itse asiassa Tirolin suunnassa ovat parhaat rinteet mutta jos limiittinä on 4 h ajomatka Salzburgista (@Artyukhin ), niin sitten kaikki kohteet ovat liian kaukana. Asia tietysti muuttuu, jos voi viettää vaikka yhden yön esim. Innsbruckissa tai vaikka itse hiihtokeskuksessa.

@MikeSilence kyseli Itävallasta kesäkohteena. Hieno on ja jos Salzburgia pitää majapaikkana, niin sieltä kannattaa ehdottomasti ajaa Hohe Tauern -vuoristoon ja Grossglocknerin Hochalpenstrassea pitkin katsomaan itse vuorta (Itävallan korkein) ja Pasterze -jäätikköä, joka taas on Itävallan pisin jäätikkö. Esim. Zell am Seestä oli tosi lyhyt matka kyseisen vuoristotien tulliasemalle.
 

MikeSilence

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Kiitoksia vinkeistä @Outsider @ernestipotsi ja @Alamummo . Tarkoitus olisi Muncheniin lentää ja reilu viikko reissussa olla. Paljon olen juuri Saalbachin ja Zell am seen suunnalta majoitusta katsellut. Autoa ei ollut tarkoitusta vuokrata mutta näyttäisi siltä että sen voisi muutamaksi päiväksi vuokrata, että pääsee helpommin käymään eri paikoissa. Yhtenä kohteena bucket listillä olisi myös Kehlsteinhaus eli kotkanpesä Berchtesgadenissa Saksan puolella.
 

Outsider

Jäsen
@MikeSilence kyseli Itävallasta kesäkohteena. Hieno on ja jos Salzburgia pitää majapaikkana, niin sieltä kannattaa ehdottomasti ajaa Hohe Tauern -vuoristoon ja Grossglocknerin Hochalpenstrassea pitkin katsomaan itse vuorta (Itävallan korkein) ja Pasterze -jäätikköä, joka taas on Itävallan pisin jäätikkö. Esim. Zell am Seestä oli tosi lyhyt matka kyseisen vuoristotien tulliasemalle.
Hochalpenstrassen kanssa kannattaa aina muistaa katsoa säätiedotus etukäteen. Tai en tiedä miten kesäkuussa, mutta ainakaan elokuussa lumisade ei ole mitenkään harvinaista ja silloin puomit pysyy kiinni.

Itse olen aina ollut Itävallassa liikkeellä vuokra-autolla, mutta laita @MikeSilence sitten kokemuksia miten reissu sujui ilman autoa, jos pitäydytte suunnitelmassa. Olen miettinyt nyt tulevan kesän osalta, jos yrittäisi pärjätä lyhyen reissun ilman autoa, mutta tuntuu, että lopputulos on sama kuin aina ennenkin, eli siirtymisiin menisi liikaa aikaa. Oikeastaan Garmisch-Partenkirchen tulee ainoana tuttuna kohteena mieleen missä tuo olisi järkevää toteuttaa, mutta katsotaan nyt, kun mieli tekisi toisaalta mennä myös Itävallan ja Italian puolelle. Zugspitzellä on tullut käytyä aiemmin vaan hissillä, niin sinne kiipeämiseen ja mahdollisesti jonnekin sivuun poikkeamiseen saisi kyllä varmaan hyvin kulumaan jonkun kolme päivää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mä olen pärjännyt Itävallassa aika mukavasti junalla ja posti/hiihtobusseilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia vinkeistä @Outsider @ernestipotsi ja @Alamummo . Tarkoitus olisi Muncheniin lentää ja reilu viikko reissussa olla. Paljon olen juuri Saalbachin ja Zell am seen suunnalta majoitusta katsellut. Autoa ei ollut tarkoitusta vuokrata mutta näyttäisi siltä että sen voisi muutamaksi päiväksi vuokrata, että pääsee helpommin käymään eri paikoissa. Yhtenä kohteena bucket listillä olisi myös Kehlsteinhaus eli kotkanpesä Berchtesgadenissa Saksan puolella.
Olen yksin ja perheen kanssa painellut reissuni toistaiseksi ilman autoa Keski-Euroopassa, ja omiin tarpeisiini on riittänyt julkiset. Mulle se on osa seikkailua ja haastetta, kuinka matkan saa kasaan. Hyvin on saanut tähän saakka. Varsinkin rautatieasemien tunnelma on jostain syystä mulle hyvin vetoava. Kai se lapsuus rautateiden solmupaikkakunnalla ja suht varhaiset junamatkat yksin lapsena jätti jäljen.

Mutta asiaan. Wienistä junailin itse Salzburgiin, josta otin paikallisbussin Berchtesgadeniin. Kävellen Kotkanpesään ja bussilla alas. Tuo oli eka kertani Alpeilla ja siellä Kotkanpesän ympäristössä kekkuloidessani missasin lopulta viimeisen varsinaisen bussivuoron alas. Onneksi laupias työntekijöiden kuljettaja päästi mukaan, kun selitin rikkonaisella saksallani tilanteeni. Näin jälkikäteen mietittynä olisin voinut ottaa ehkä vähän reilummin vaatteitakin mukaan.

Berchtesgadenista sitten bussilla takaisin Salzburgiin, josta juna Muncheniin ja sieltä Berliinin kautta Suomeen. Reissusta muodostui hiukan vahingossakin Hitlerin jalanjäljissä kuljettu. Alunperin homma lähti satunnaisesta lennonbuukkauksesta Berliinin kautta Wieniin. Siitä sitten innostuin heittämään lenkin Alppien kautta ja kävin Wienin taideakatemian luona, Kotkanpesässä, Munchenin Burgerbraukellerissa ja Berliinissä komentobunkkerilla. Tai kahden viimeisen osalta niiden sijaintipaikalla.

Mutta tuohan se auto vapautta, ja voi olla, että Euroopan supercharger-verkosto saa meidätkin vielä autoilemaan Alpeille. Kokeneemmilta kannattaa siis kuunnella varsinaiset ohjeet vuokra-autojen tarpeellisuudesta. Itsekseni tykkään kuitenkin nauttia juna-asemien luomasta reissutunnelmasta.
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Joo kyllä minäkin junailusta olen Saksassa tykännyt esim. futisreissuilla, kun liikkuu kaupunkien välillä, mutta vuoristoon olen todennut julkiset liian hitaaksi. Jos nyt miettii vaikka edellistä kertaa kun olin Itävallassa, niin reitti meni karkeasti München-Mattrei in Osttirol-Selva di Val Gardena-Sölden-München. Aika paljon olisi joutunut tinkimään luonnossa käytetystä ajasta ilman autoa ja osa käydyistä paikoista olisi jäänyt kokonaan välistä, mutta tämähän on tosiaan ihan siitä kiinni mitä matkaltaan haluaa. Esim. tuolla reissulla olin yhden yön välillä vuorilla, kun auto/muut kamat seisoi sen aikaa metsässä minne ei julkisilla olisi edes päässyt.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ai että mikä matkakuume nousi kun lueskeli noita Itävalta kokemuksia. Siellä pitäisi päästä itsekin käymään joskus, jospa vaikka syksymmällä tulisi mahdollisuus.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Joo kyllä minäkin junailusta olen Saksassa tykännyt esim. futisreissuilla, kun liikkuu kaupunkien välillä, mutta vuoristoon olen todennut julkiset liian hitaaksi. Jos nyt miettii vaikka edellistä kertaa kun olin Itävallassa, niin reitti meni karkeasti München-Mattrei in Osttirol-Selva di Val Gardena-Sölden-München. Aika paljon olisi joutunut tinkimään luonnossa käytetystä ajasta ilman autoa ja osa käydyistä paikoista olisi jäänyt kokonaan välistä, mutta tämähän on tosiaan ihan siitä kiinni mitä matkaltaan haluaa. Esim. tuolla reissulla olin yhden yön välillä vuorilla, kun auto/muut kamat seisoi sen aikaa metsässä minne ei julkisilla olisi edes päässyt.

Münchenistä auton vuokra on myös niin vaivaton juttu ja pääsee suoraan baanalle, että sitä tulee tosiaan käytettyä. Saksasta auton vuokraaminen on myös edullista (Itävallassa ja Italiassa pääosin kalliimpaa). Vakiojuttu on lentää itselläkin Müncheniin ja ottaa siitä auto alle.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Itse olen muutamia kertoja alpeilla käynyt ilman autoa. Lennot on ollut Müncheniin ja sieltä on sitten jatkanut Garmisch-Partenkircheniin. Sieltä muutaman kerran käynyt junalla Zugspitzenillä. Tonne oli oikeastaan helpompi mennä julkisilla kuin autolla. Oikein mukava paikka. Tuon jälkeen olen junalla siirrynyt Insbruckiin ja sieltä käynyt keskustasta lähtevällä hissillä vuorilla. Tämäkin oli helpompi ilman autoa. Tämän jälkeen siirtynyt Italian puolelle ja paikaksi valinnut Bolzanon ja siitä siirtynyt eri paikkoihin.

On siis toiminut myös ilman autoa. Nuo matkat menin junalla ja bussilla. Etukäteen jos varailee niin pääsin tuon Bolzanon ja Münchenin välin 15 eurolla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vuosittain käyn juuri Etelä-Tirolin tienoilla. Toki esimerkiksi Bolzanoon (joka on kyllä ruma kuin fan) pääsee hyvinkin junalla, sinne varsinaisille hiihtoresorteille sitten vähän heikommin. Innsbruckiin on pari kertaa tullut lennettyä myös suoraan, se vain on kovin paljon hintavampaa kuin Kranebittenille sitä tarjontaa on paljon vähemmän.

Mahdollisuuksia siis ilman autoakin on, mutta jos meinaa vaihtaa paikkaa, hiihtää tai laskee paljon, edelleen MUC ja siitä auto (kun ne tosiaan ovat siellä aivan naurettavan hintaisia) on ylivoimaisesti helpoin ratkaisu. En kyllä keksi, millä logiikalla Garmisch tai Zugspitze on julkisin helpommin saavutettavissa, kun autolla väli on reilu tunti, junalla joutuu sen yhden vaihdonkin tekemään. Tehtävissä toki ihan hyvin junallakin.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Münchenistä auton vuokra on myös niin vaivaton juttu ja pääsee suoraan baanalle, että sitä tulee tosiaan käytettyä. Saksasta auton vuokraaminen on myös edullista (Itävallassa ja Italiassa pääosin kalliimpaa). Vakiojuttu on lentää itselläkin Müncheniin ja ottaa siitä auto alle.
Löytyykö noille autoille hyviä tarjouksia mitään kautta? Jos normaalisti menee Aviksen tai kenen vaan sivujen kautta niin aika suolaisia tuntuu hinnat olevan, mutta esim. kun tänne noita ulkomaalaisia lentää niin todella edukkaasti ovat autoja saaneet käyttöön joidenkin broker sivustojen kautta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Löytyykö noille autoille hyviä tarjouksia mitään kautta? Jos normaalisti menee Aviksen tai kenen vaan sivujen kautta niin aika suolaisia tuntuu hinnat olevan, mutta esim. kun tänne noita ulkomaalaisia lentää niin todella edukkaasti ovat autoja saaneet käyttöön joidenkin broker sivustojen kautta.

Isojen bookereiden kautta onnistuu hyvin, tietysti varsinkin jos on ajoissa liikkeellä. Perinteinen "halpavuokraamo" (jolla on ihan ok autot Münchenissä) on Buchbinder, joka oli nyt koronan myötä kyllä ainakin tänä talvena kiinni ja Europcar hoiti heidän vuokrauksensa. Autoeurope/Rentalcars ja mitä näitä on toimivat Saksassa hyvin. Toki Itävallan motareille joutuu sen vinjetin ostamaan, jos niitä ajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös