Bangkok
Bangkokissa olin tammikuussa mm.
Hotelli Park Plazassa. Silloin hinta oli joku 40€ yöltä muistaakseni, ja hotelli aivan uuden karhea. Skytrain asemalle matkaa joku 200-300 metriä eli sijainti kanssa ihan huippua vaikka itse hotellin vieressä ei mitään ihmeellistä olekaan. On näköjään hotelki kiivennyt jo kakkoseksi Tripadvisorissa, eikä syyttä. Huoneet isoja, allas katolla, siistiä, palvelu todella hyvää. Ainoa miinus että lasit voisivat olla hieman paksummat, hieman kuului liikenteen melu mutta tuota ei taida päästä helpolla karkuun Bangkokissa.
Conradissa oltiin kanssa yötä, siellä ylimmissä kerroksissa eikä liikenne haitannut. Hieno hotelli ehdottomasti ja palvelu myös aivan huippua. Huone oli vielä executive floorissa eli check in oli ylhäällä ja sohvalla istuen talon tarjotessa juomaa samalla. Kulmahuoneessa oltiin, kylppärissä oli iso amme ikkunalla, siitä olisi voinut hyvin katsella kylpiessä kaupunkia. Hintaan kuului tarjoilut executive-loun(d)gessa, sushia ja muuta pientä + juomat parin tunnin ajan. Hintaa oli tammikuussa joku 80€/yö tällä paketilla. Tammikuussa oli muutenkin halpaa kun lentokenttärähinät oli vähentänyt matkailijoiden määrää. Ainut miinus hotellissa että se oli hieman syrjäisillä kujilla ja skytrainille matkaa ehkä 500-1000m eli ei tuokaan nyt paha ollut mutta Park Plazassa ehdottomasti parempi sijainti siinä mielessä.
Lisätäänpä vielä että jos tuonne suuntaan lähtee niin kyllä minä koukkaisin Bangkokissa. Iso, hulinaa 24/7, sotkuakin mutta vastaavasti taas mielettömästi nähtävää. Korkeita rakennuksia, paljon hyviä ja halpoja ravintoloita, kauppoja aivan älyttömästi, suurkaupingin tuntua ja muuten vaan ihmeellistä menoa. Vaati sen muutaman päivän kun oppi liikkumaan ja hahmottamaan kaupunkia vaikka tuossa ajassa ehti vasta hieman raapaista pintaa.