Tosin Saksassa ei ole yhtään mykistävää tuhoamisleirin muistopaikkaa.
Ehkä tämä johtuu siitä, että nykyisen Saksan alueella ei ollut yhtään tuhoamisleiriä. Saksassa oli ainoastaan työ- ja vankileirejä.
Tosin Saksassa ei ole yhtään mykistävää tuhoamisleirin muistopaikkaa.
Ehkä tämä johtuu siitä, että nykyisen Saksan alueella ei ollut yhtään tuhoamisleiriä. Saksassa oli ainoastaan työ- ja vankileirejä.
Ja työleirit / vankileirit, joissa ihmiset ovat olleet vain syntytaustansa takia eivät siis ole mitenkään mykistäviä vaan lähinnä haukotuttavia. Minun mielestäni ihmisen mielivaltainen pahuus on aina mykistävää, mutta kukin tyylillään.Niin, kyllä minä sen tiedän... jos luit koko kommenttini, se viittasi niiden keskitysleirien mykistävyyteen.
Ja työleirit / vankileirit, joissa ihmiset ovat olleet vain syntytaustansa takia eivät siis ole mitenkään mykistäviä vaan lähinnä haukotuttavia. Minun mielestäni ihmisen mielivaltainen pahuus on aina mykistävää, mutta kukin tyylillään.
Olen avovaimokkeen kanssa lähdössä Berliiniin vapun ajaksi
No? Miltäs siellä näytti? Tuliko döneriä/aamupalaa maistettua ja palavien autonrenkaiden/kokonaisten kaarojen välissä pujoteltua? Myydäänkö KaDeWellä elävää karppia muulloinkin kuin joulunaikaan?
San Franciscossa tuli käytyä ja tässä hieman vinkkejä kaupunkiin, aikalailla perusturistivinkkejä mutta toivottavasti jollekin jotain hyötyä. Lisää saa kysellä vaikka yksityisviestillä jos kiinnostaa.
Kiitoksia vinkeistä, olivat varsin ajankohtaisia, sillä lähden ensi kuun eka päivä San Franciscoon. Onko muuten jotain hyvää ruokapaikkaa suositella?
Matkamuistot kannattaa ostaa Chinatownista, sieltä esimerkiksi painettuja t-paitoja $2.10 veroineen.
Riippuu minkätyylistä lomaa olet ajatellut. Itse majoittuisin Palman kaupunkiin ja vuokraisin auton pariksi päiväksi saaren kiertelemistä varten. Näin löytää ne kivoimmat rannatkin. Palma on nätti kaupunki, jossa on paljon nähtävää ja kunnon ravintoloita. Ostosmahdollisuudetkaan eivät ole hassummat. Lisäksi lautalla pääsee halutessaan Barcelonaan. Brittien täyttämät rantahelvetit nakkikojuineen kannattaa kiertää kaukaa.Onko kokemuksia Mallorcasta? Tässä on ollut suunnitelmissa suunnata elo- tai syyskuussa tuonne ja olisikin mukava tietää, missä suunnalla saarta kannattaisi majoittua.
Lauantaina lähtisi lento Budapestiin. Onko kenelläkään jatkislaisella kokemuksia Unkarista. West end city centerin tiedän, mutta siinä se sitten alkaa olemaan. Jos tietoa löytyy niin kertokaa ihmeessä, missä siellä keskustassa kannattaa käydä ja onko jotain hyviä ja halpoja kauppapaikkoja?
Harkitse nyt kuitenkin vielä autoa, vaikka lyhyemmäksikin ajaksi. Auto on noilla seuduin aivan lyömätön kulkupeli, varsinkin jos aikaa on käytössä rajallisesti ja tekisi mieli nähdä useita kaukana toisistaan sijaitsevia kohteita ympäri Bay Areaa. Cruisailu autolla San Franciscossa on muutenkin leppoisaa puuhaa. Samalla voi tehdä vaikkapa mukavan maisemaretken Silicon Valley ja Tyynenmeren välisen vuoren yli (jonka voi tehdä toki polkupyörälläkin jos aikaa on paljon ja kuntoa riittävästi). Autolla ehtii saman päivän aikana tehdä tuon ajelun lisäksi vielä paljon muuta, vaikkapa tutustua Stanfordin yliopiston komeaan kampukseen. Hieman aikaa lisää ja voit tehdä mukavan ja kiireettömän ekskursion mm. joko Yosemiteen tai Montereyn/Carmelin seudulle. Automatka Big Surin maisematiellä kauniin sään suosiessa on ehdottomasti suositeltava vaihtoehto joka ei jätä ketään kylmäksi.Kiitoksia vinkeistä, olivat varsin ajankohtaisia, sillä lähden ensi kuun eka päivä San Franciscoon. Onko muuten jotain hyvää ruokapaikkaa suositella? Tuo pyöräilyhän kuulostaa hyvälle. Itse kun en välttämättä uskalla autoa vuokrata vähäisen ajokokemuksen vuoksi.
Riippuu minkätyylistä lomaa olet ajatellut.
EDIT: Pannaan nyt vielä vinkki, että jos on aikaa budjetoida päivä asialle, kannattaa käydä kesäaikaan Pietarhovissa. Ainakaan jos ei ole käynyt Versaillesissa, ja vaikka olisikin...
Lauantaina lähtisi lento Budapestiin. Onko kenelläkään jatkislaisella kokemuksia Unkarista. West end city centerin tiedän, mutta siinä se sitten alkaa olemaan. Jos tietoa löytyy niin kertokaa ihmeessä, missä siellä keskustassa kannattaa käydä ja onko jotain hyviä ja halpoja kauppapaikkoja?
Kioskeista ei saa olutta eikä viiniä vaan jotain perkeleen lät-ööliä...
Pub-kulttuurikin tuntui puuttuvan ihan täysin.