Matkakohteenne

  • 2 449 074
  • 14 528

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suunnittelen USA:n matkaa tammikuulle. Tiedätkö, mitä tuo kontaktien jäljitys tarkoittaa käytännössä? Pitääkö siihen ilmoittautua ja mille taholle? Löytyyköhän jostakin lomake, joka täytetään?
Ei vielä tietoa, vissiin että missä aikoo liikkua / käydä. Tälläinen oli ainakin briteissä vähän aikaa sitten. Joku kirjoitti tännekin.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Ei vielä tietoa, vissiin että missä aikoo liikkua / käydä. Tälläinen oli ainakin briteissä vähän aikaa sitten. Joku kirjoitti tännekin.
Isäntäväkikään ei tiedä. Kysyessäni rajoituksista urheilutapahtumissa (suunnitelmissa NHL-peli, vaikkapa Islanders-Capitals 15.1.) lähettivät kuvan noin viikko sitten pelatusta amerikkalaisen jalkapallon ottelusta, jossa valtava stadion täynnä ihmisiä kylki kyljessä ilman maskeja.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isäntäväkikään ei tiedä. Kysyessäni rajoituksista urheilutapahtumissa (suunnitelmissa NHL-peli, vaikkapa Islanders-Capitals 15.1.) lähettivät kuvan noin viikko sitten pelatusta amerikkalaisen jalkapallon ottelusta, jossa valtava stadion täynnä ihmisiä kylki kyljessä ilman maskeja.
Joo, itselläkin olisi reissu suunnitteilla Usa/Kanada, Jenkkeihin taitaa suuntautua kyllä kun helposti pitäisi päästä kohta.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Suunnittelen USA:n matkaa tammikuulle. Tiedätkö, mitä tuo kontaktien jäljitys tarkoittaa käytännössä? Pitääkö siihen ilmoittautua ja mille taholle? Löytyyköhän jostakin lomake, joka täytetään?
Tulin juuri takaisin Los Angelesin alueelle. Los Angeles vaati täytettäväksi kaavakkeen osoitteessa travel.lacity.org. Kai ne sitten sieltä jotenkin ottavat yhteyttä jos testaa koronapositiiviseksi ja alkavat jäljityksen?
 

12961

Jäsen
Puolassa on sisätiloissa edelleen sakkouhkainen maskipakko, jota paikalliset vaikuttavat protestoivan kulkemalla maski leuan alla. Kuuliaisemmilla maskin yläreuna on nenän alla. Harva käyttää maskia oikein.

N. 100 euron sakkouhka lienee paikallisilla palkoilla sen verran raju, että kokonaan ilman maskia olevia näkyy harvakseltaan.

Maahan tullessa rajavartija skannasi koronatodistuksesta qr-koodin, mutta muuten kaikki sujui varsin normaalisti.

Joka paikassa on rauhallista, kun matkailu ei ole vielä herännyt. Hotellit ovat tavanomaiseen hintatasoon nähden halpoja ja mihinkään ei tarvitse jonottaa. Ravintoloissa saa ruoan tavallista nopeammin. Nythän on oikeastaan erinomainen aika harrastaa kaupunkilomailua!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Isäntäväkikään ei tiedä. Kysyessäni rajoituksista urheilutapahtumissa (suunnitelmissa NHL-peli, vaikkapa Islanders-Capitals 15.1.) lähettivät kuvan noin viikko sitten pelatusta amerikkalaisen jalkapallon ottelusta, jossa valtava stadion täynnä ihmisiä kylki kyljessä ilman maskeja.
Matsissa päätellen menet NYn alueelle. Kunkuitenkin kuljet julkisilla, niin maski naamalle. Muuten saattaa sakko napsahtaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Vähän kyllä kuumottelee tuo 4h lentomatka maski naamalla, kun en muutenkaan tykkää lentokoneessa istua. Päänsärkyä yms. pientä heikotusta tulee yleensä ilmankin maskia koneessa.

Omalla kohdalla iski melko erikoinen otsapäänsärky koneessa. Tiedä sitten oliko maski tuossa osasyyllinen vai ei, mutta pahoinvointi ja särky loppui kun tarjoilujen aikaan sai ihan luvan kanssa olla ilman maskia.

Eli siis vinkkinä, kannattaa tarjoilut nauttia ihan maksimaalisen hitaasti. Ja jos liikaa jännittää niin tilata ruoka lennolle ja samaten syödä tämä annos ihan etanana. Jalkapallomiehenä olin valmis myös ottamaan sen yhden varoituksen ajanpeluusta per osaottelu.

Toki jos tähän haasteeseen haluaisi vaikuttaa vastuullisesti eikä puliveivaamalla, saattaisin harkita myös allergiavapaiden tms. maskien hankkimista.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Matkakohteemme ulkomailla, kun siellä nämä koronarajoitukset poistuvat/vähenevät, ovat Berliini, Rooma ja Kanariansaaret. Roomassa emme ole koskaan käyneet. Onko Roomasta tullut 2000 vuoteen muuta "uutta" ja mielenkiintoista kuin Vatikaani (joskus vuonna miekka ja kypärä)? Mä en saa oikein otetta koko Roomasta, mutta on varmasti hieno kaupunki. Berliini on Berliini, ja Kanaria on Kanaria, ja niissä nyt tehdään mitä Berliinissä ja Kanarialla nyt ylipäätään tehdään, mutta mikä Rooma on muuta kuin aivan helvetin vanha kaupunki, jossa on katolilaisen kirkon keskus? Kaveri on AS Roman kannattaja ja ovat käyneet Roomassa vaikka kuinka monta kertaa - en viitsisi loukata heitä kysymällä että mikä on Rooman funktio, kun ottaa pois kaiken maailman Colosseumin, Vatikaanin ja AS Roman? Mitä jää jäljelle, mitä mielenkiintoista, mistä ottaa kiinni Roomasta? Suurkaupungeissa metrolla liikkuminen on mulle melkein se The juttu, ja se kyllä onnistuu Roomassakin, mutta mitä muuta?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Matkakohteemme ulkomailla, kun siellä nämä koronarajoitukset poistuvat/vähenevät, ovat Berliini, Rooma ja Kanariansaaret. Roomassa emme ole koskaan käyneet. Onko Roomasta tullut 2000 vuoteen muuta "uutta" ja mielenkiintoista kuin Vatikaani (joskus vuonna miekka ja kypärä)? Mä en saa oikein otetta koko Roomasta, mutta on varmasti hieno kaupunki. Berliini on Berliini, ja Kanaria on Kanaria, ja niissä nyt tehdään mitä Berliinissä ja Kanarialla nyt ylipäätään tehdään, mutta mikä Rooma on muuta kuin aivan helvetin vanha kaupunki, jossa on katolilaisen kirkon keskus? Kaveri on AS Roman kannattaja ja ovat käyneet Roomassa vaikka kuinka monta kertaa - en viitsisi loukata heitä kysymällä että mikä on Rooman funktio, kun ottaa pois kaiken maailman Colosseumin, Vatikaanin ja AS Roman? Mitä jää jäljelle, mitä mielenkiintoista, mistä ottaa kiinni Roomasta? Suurkaupungeissa metrolla liikkuminen on mulle melkein se The juttu, ja se kyllä onnistuu Roomassakin, mutta mitä muuta?
Rooma on historiafriikin mekka. Joka suunnassa on hienoja rakennuksia ja kohteita. Kolosseumille kannattaa ostaa liput etukäteen ja ehkä sellainen yhteislippu, jolla pääsee myös vieressä olevalle forum romanumille. Säästyy puolelta jonottamiselta, mutta silti kannattaa olla aikaisin liikkeellä. Turisteja on varmaan nykytilanteessakin.

Muutenhan kaupungissa on paljon ylihinnoiteltua ja yliarvostettua ruokaa sekä paljon taskuvarkaita.
 

12961

Jäsen
Rooma on historiafriikin mekka. Joka suunnassa on hienoja rakennuksia ja kohteita. Kolosseumille kannattaa ostaa liput etukäteen ja ehkä sellainen yhteislippu, jolla pääsee myös vieressä olevalle forum romanumille. Säästyy puolelta jonottamiselta, mutta silti kannattaa olla aikaisin liikkeellä. Turisteja on varmaan nykytilanteessakin.

Muutenhan kaupungissa on paljon ylihinnoiteltua ja yliarvostettua ruokaa sekä paljon taskuvarkaita.

Juuri näin. Roomassa löytää historiaa ja raunioita kärjistäen liki joka kulmalta.

Ravintoloita turistialueiden lähellä kannattaa välttää ja yrittää löytää paikkoja, joissa paikalliset käyvät. Trastevere esimerkiksi on ihan hyvä suunta.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rooma on historiafriikin mekka. Joka suunnassa on hienoja rakennuksia ja kohteita. Kolosseumille kannattaa ostaa liput etukäteen ja ehkä sellainen yhteislippu, jolla pääsee myös vieressä olevalle forum romanumille. Säästyy puolelta jonottamiselta, mutta silti kannattaa olla aikaisin liikkeellä. Turisteja on varmaan nykytilanteessakin.
Ei valitettavasti vieläkään muuta konkretiaa Colosseumin lisäksi, että mistä ottaa Roomasta kiinni. Historiaa kyllä on, mutta mulla on ongelma ettei 2000 vuoden takaiset historiat ole minulle kiinnostavia. Nimim. @12961 mainitsi Trasteveren kaupunginosan, joka jo vähän herätti minun mielenkiintoa.

Rouvan kanssa näitä nyt hundeerataan. Hän haluaisi käydä Roomassa. Minun ongelma on, etten saa oikein Roomasta mistään kiinni. Olemme käyneet yhdessä Italiassa Sorrentossa ja Milanossa/Gardalla, ja nämä olivat aivan uskomattoman hienoja reissuja. (Mm. amfiteatterin olen nähnyt, kuullut ja kokenut Veronassa.) Tykkäämme italialaisesta ruuasta ja viineistä kuin hullu puurosta. Tykkäämme italialaisesta elämäntavasta ja -meiningistä. (Valitettavasti itse teen heidän kanssaan hiukan bisnestäkin ja se vaatii vähän kärsivällisyyttä.)

Toki yhtenä päivänä Vatikaani, toisena päivänä Colosseumit yms. Kolmantena päivänä sitten Ostia. Itse asiassa rouva on harkinnut majoituspaikaksi Fiumicinoa, joka on sitten rannikolla, ja joka taas sopii minulle. Siis kyllähän Roomalla helposti täyttää viikon ohjelman. Ongelma olen varmaan minä ja se, etten tunne Roomaa ja sen seutua hyvin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Joka paikassa on rauhallista, kun matkailu ei ole vielä herännyt. Hotellit ovat tavanomaiseen hintatasoon nähden halpoja ja mihinkään ei tarvitse jonottaa. Ravintoloissa saa ruoan tavallista nopeammin. Nythän on oikeastaan erinomainen aika harrastaa kaupunkilomailua!

Missäpäin Puolaa olit? Varmaan joku näistä kolmesta: Gdansk, Krakova tai Varsova *hymiö*
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Matkakohteemme ulkomailla, kun siellä nämä koronarajoitukset poistuvat/vähenevät, ovat Berliini, Rooma ja Kanariansaaret. Roomassa emme ole koskaan käyneet. Onko Roomasta tullut 2000 vuoteen muuta "uutta" ja mielenkiintoista kuin Vatikaani (joskus vuonna miekka ja kypärä)? Mä en saa oikein otetta koko Roomasta, mutta on varmasti hieno kaupunki. Berliini on Berliini, ja Kanaria on Kanaria, ja niissä nyt tehdään mitä Berliinissä ja Kanarialla nyt ylipäätään tehdään, mutta mikä Rooma on muuta kuin aivan helvetin vanha kaupunki, jossa on katolilaisen kirkon keskus? Kaveri on AS Roman kannattaja ja ovat käyneet Roomassa vaikka kuinka monta kertaa - en viitsisi loukata heitä kysymällä että mikä on Rooman funktio, kun ottaa pois kaiken maailman Colosseumin, Vatikaanin ja AS Roman? Mitä jää jäljelle, mitä mielenkiintoista, mistä ottaa kiinni Roomasta? Suurkaupungeissa metrolla liikkuminen on mulle melkein se The juttu, ja se kyllä onnistuu Roomassakin, mutta mitä muuta?
En tiedä mikä on Rooman funktio, mutta omaan makuun on vaan parasta nauttia elämästä juomalla vähän viiniä siellä ja pizzaa tuolla. Kaupunki itsessään on nähtävyys eli kannattaa kävellä pieniä katuja ja vaan yksinkertaisesti nauttia fiiliksestä. Itse olen toki ollut Roomassa sesongin ulkopuolella, joten en tiedä miten raskasta on jonottaa oikeastaan yhtään mihinkään. Tammikuussa Colosseumille pystyi vaan kävelemään sisään. Vatikaani ansaitsee kuitenkin maininnan, ehkä paras nähtävyys jonka olen nähnyt. Toki en tiedä onko se vaan yksi nähtävyys vai useita.
 

12961

Jäsen
Missäpäin Puolaa olit? Varmaan joku näistä kolmesta: Gdansk, Krakova tai Varsova *hymiö*

Gdanskissa tällä kertaa. On siellä tullut enemmänkin duuneissa liikuttua, mutten ehkä parisuhdereissun kohteeksi valitsisi noiden kolmen ulkopuolelta. Riippuu tietysti emännästä.

Ukraina oli nykyiselle riittävää shokkihoitoa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä mikä on Rooman funktio, mutta omaan makuun on vaan parasta nauttia elämästä juomalla vähän viiniä siellä ja pizzaa tuolla. Kaupunki itsessään on nähtävyys eli kannattaa kävellä pieniä katuja ja vaan yksinkertaisesti nauttia fiiliksestä. Itse olen toki ollut Roomassa sesongin ulkopuolella, joten en tiedä miten raskasta on jonottaa oikeastaan yhtään mihinkään. Tammikuussa Colosseumille pystyi vaan kävelemään sisään. Vatikaani ansaitsee kuitenkin maininnan, ehkä paras nähtävyys jonka olen nähnyt. Toki en tiedä onko se vaan yksi nähtävyys vai useita.
Aika täydellistä. Varmaan tuo on se asenne, jolla tuonne kantsii mennä. Lisäksi meillä on tarkoitus lähteä reissuun sesongin ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Alba

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ja itse aiheeseen: Sveitsi ja Sankt Moritz kutsuvat patikoimaan viikoksi lauantaina. Vihdoinkin Alpeille!!!

Kotiuduttiin tänään ja olihan Engadinin laakso hyvin kaunista seutua, jossa kyllä patikoi mielellään. Lumihuippuisia vuoria riitti ja laaksossa on kolme alppijärveä, jotka ylhäältä katsottuna olivat huiman turkooseja. Sää suosi yhtä sadepäivää lukuunottamatta. Muuten aurinko paistoi ja lämpötilat laaksossa olivat kesäisiä. Ylempänä oli tietty viileämpää, mutta t-paidassa tarkeni kulkea parina päivänä ja aurinkorasva tuli tarpeeseen. Hienoin päivä oli se, kun menimme vuoristojunalla ylös n. 2500 metriin ja laakso oli pumpulimaisen pilven alla ja me pilvien yläpuolella. Pilvet kyllä haihtuivat nopeasti, kun aurinko pääsi vähän lämmittämään. Vaellusreitit olivat hyvin merkittyjä ja pääosin hyvässä kunnossa. Ne tarjosivat sopivasti haastetta, esim. eilen kiipesimme pienelle Lej de Lunghin -järvelle ja noin 3,5 kilometrin matkalla nousua oli 750 m ja sama piti kävellä alas. Jalat olivat varsinkin alas tullessa kovilla.

St Moritzista olisi päässyt Tiranoon Italiaan Bernina Express -junalla, jonka Rhaetian Railway -reitti on Unescon maailmanperintökohde. Matkasimme tätä rautatietä kuitenkin vain osan reittiä, loput jääkööt ensi kertaan. Engadinin laakso sijaitsee Graubündenin kantonissa, joka on ainoa alue, jossa puhutaan myös retoromaniaa ja varsinkin pienempien paikkojen nimet olivat kieltämättä vähän erikoisia. Kaikkialla oli nättiä ja siistiä ja bussit, junat ja kabiinit toimivat just eikä melkein. Ja Sveitsissä kun oltiin niin kaikki oli kallista.

Edit: Sen verran vielä, että kaikissa ravintoloissa - myös rifugioissa vuorenrinteillä - kysyttiin koronapassia ja maskia piti käyttää sisällä. Muuten korona ei vaikuttanut olemiseen tai tekemiseen mitenkään.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei valitettavasti vieläkään muuta konkretiaa Colosseumin lisäksi, että mistä ottaa Roomasta kiinni. Historiaa kyllä on, mutta mulla on ongelma ettei 2000 vuoden takaiset historiat ole minulle kiinnostavia. Nimim. @12961 mainitsi Trasteveren kaupunginosan, joka jo vähän herätti minun mielenkiintoa.
Olen käynyt Roomassa kahdesti, ja jos saan vanhaksi elää, tulen varmasti käymään uudellen. Kaupungin pahin puoli lienee turistit, mutta omat reissuni olivat maaliskuussa ja syyskuussa, jolloin matkailijoita oli vain paljon, ei miljoonia...

Vaikka turistialueiden ravintoloita moititaan, ikinä en ole pettynyt ruokaan Roomassa! Osa aterioista on hoidettu matkaoppaiden suosituksien mukaan, ja osa satunnaisesti ulkoisen olemuksen houkuttamina. Eräs elämys oli mennä sattumanvaraisen osteriaan Colosseumin "nurkilla", ja tilasimme alkuruuaksi "Basket of salami". Pöytään tuli tosiaan kori, jos oli 5-6 salamipötköä sekä veitsi ja leipää. Niitä sai mutustella niin pitkään, kunnes pääruoka saapui. Erittäin miellyttävä tapa siemailla supertoscanalaista viiniä ja katsella katunäkymiä lämpimässä, pimenevässä syysillassa.

Rooma on mielestäni erittäin tyylikäs kaupunki lähes joka puolelta keskustaa. Vanhat talot, säännölliset puistot ja eläväinen katukulttuuri tekevät siitä oman makuun ehkä miellyttävimmän kaupungin vain kävellä ympäriinsä, ja pysähtyä syömään silloin, kun mieli tekee (toki jotkut New York tai Tokio ovat mahtavia omalla tavallaan, mutta kuuluvat tavallaan eri kategoriaan jo kokonsa takia.)

Myönnän myös auliisti kuuluvani historiafriikkien joukkoon, joka nauttii aina, kun paikalla on murhattu Caesar tai tehty muuta muistettavaa...
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tulipa hankittua lennot Thaimaahan joulukuulle. Onko täällä henkilöä, joka olisi tällä hetkellä maahanpääsyyn vaadittavan COE:n täyttänyt?
Askarruttava asia siinä on, että kelpuuttavatko omakannasta saatavan koronarokotetodistuksen todisteena rokotuksista.
Jollei, niin millainen lappu ja mistä tulisi hankkia?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tulipa hankittua lennot Thaimaahan joulukuulle. Onko täällä henkilöä, joka olisi tällä hetkellä maahanpääsyyn vaadittavan COE:n täyttänyt?
Askarruttava asia siinä on, että kelpuuttavatko omakannasta saatavan koronarokotetodistuksen todisteena rokotuksista.
Jollei, niin millainen lappu ja mistä tulisi hankkia?
Kannattaa olla tarkkana Thaimaan koronarajoituksista. Vaativat kuulemma koronatestejä ennen matkaa ja vielä paikan päällä useammankin. Ja tämä siis vaikka olisi täysi rokotesarja. Näin oli eräille tutuille Thaimaan matkan osalta tiedotettu Aurinkomatkojen toimesta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Varsovaan tuli otettua syyslomalla matka. Ei ole itselle yhtään tuttu, joskin vähän olen tietysti jo tietoa kaivellut. Onko Varsovan kävijöillä heittää jotain ihan must see juttuja?
 
Varsovaan tuli otettua syyslomalla matka. Ei ole itselle yhtään tuttu, joskin vähän olen tietysti jo tietoa kaivellut. Onko Varsovan kävijöillä heittää jotain ihan must see juttuja?
Vanha kaupunki on laitettu hienoon kuosiin ja tietysti Stalinin hammas on omassa rumuudessaan nähtävyys.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vanha kaupunki on laitettu hienoon kuosiin ja tietysti Stalinin hammas on omassa rumuudessaan nähtävyys.
Taitaa olla hotelli ihan hampaan lähistöllä, joten tuota saanee ihastella. Vaikka kauashan se taitaa näkyä joka tapauksessa. Meillä on oma hotellikin joku vanha neuvostokolossi. Ihan vaan siksi, kun aamiaista kehuttiin paljo ja toisaalta suuremmissa kaupungeissa ei haittaa, vaikka hotellissa olisi vähän kerroksiakin, jää melut vähemmälle.
 
Taitaa olla hotelli ihan hampaan lähistöllä, joten tuota saanee ihastella. Vaikka kauashan se taitaa näkyä joka tapauksessa. Meillä on oma hotellikin joku vanha neuvostokolossi. Ihan vaan siksi, kun aamiaista kehuttiin paljo ja toisaalta suuremmissa kaupungeissa ei haittaa, vaikka hotellissa olisi vähän kerroksiakin, jää melut vähemmälle.
Onko Puola muuten tuttu? Keitot ja piiraat ovat maukkaita. Toki paras ruoka tuolla löytyy Krakovasta mutta Varsovassakin on hyviä ravintoloita.

Puolassa suomalaisuus ei ole samanlainen etu kuin esimerkiksi Tsekissä mutta ei kannata peitellä. Ruåttalaiset, venakot ja sakemannit saavat huonompaa palvelua.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onko Puola muuten tuttu? Keitot ja piiraat ovat maukkaita. Toki paras ruoka tuolla löytyy Krakovasta mutta Varsovassakin on hyviä ravintoloita.

Puolassa suomalaisuus ei ole samanlainen etu kuin esimerkiksi Tsekissä mutta ei kannata peitellä. Ruåttalaiset, venakot ja sakemannit saavat huonompaa palvelua.
No ei kovin tuttu, mutta Krakovassa tullut parikin kertaa käytyä. Varsova ihan uusi tuttavuus, ja tosiaan ennakkotiedotkin on aika vähäiset.
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kannattaa olla tarkkana Thaimaan koronarajoituksista. Vaativat kuulemma koronatestejä ennen matkaa ja vielä paikan päällä useammankin. Ja tämä siis vaikka olisi täysi rokotesarja. Näin oli eräille tutuille Thaimaan matkan osalta tiedotettu Aurinkomatkojen toimesta.
Joo, käsitykseni mukaan koneeseen pääsemiseksi täytyy olla max.72h vanha negatiivinen testitulos. Lisäksi maahan saavuttaessa otetaan testi ja siitä seitsemän päivän kuluttua toinen testi. Mikäli nämä ovat negatiivisia niin saa matkustaa maan sisällä sandboxin ulkopuolelle. Thaikuissa otettavat testit täytyy olla myös maksettuna etukäteen.
Aikamoisesti tulee lisäkustannuksia verrattuna ”vanhoihin hyviin aikoihin”. Nopeasti laskeskelin että tämän hetken vaatimukset tuo matkaan yli 1000€ lisäkulut kahdelle hengelle….
Tämä kaikki vaaditaan vaikka olisi kahteen kertaan rokotettu. Tosin itse olen näillä näkymin lähtöön mennessä kerinnyt saamaan jo kolmannenkin rokoteannoksen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös