Noniin, toinen piikki otettuna ja reissu varattu Budapestiin, kuun lopussa lähtö. Onko suosituksia nähtävyyksistä, ruokapaikoista ym.? Mahdollisesti jos kävisi päiväreissulla joko Győrissa tai Szegedissä junalla. Tonavalle joku risteily varmaan vois olla kans kohdillaan.
Itse ostaisin useamman päivän lipun julkisiin, ei maksa juuri mitään, toimii loistavasti. Lipun voi ostaa jo kentältä ja kelpaa matkaan sieltä keskustaan. Hinta luokkaa 15€/ viisi vrk. Raitiovaunut ja metro toimivat hienosti oikeastaan kaikkialle, varsinkin ratikalla näkee kaupunkia samalla.
Itse olen majoittunut aina 7. kaupunginosaan, vanhoihin juutalaiskortteleihin. Lyhyt matka turistisempaan keskustaan mutta hinnat putoavat reilusti. Riippuu tietysti mitä hakee mutta alueella on tolkuton määrä baareja ja ravintoloita.
edit: laitetaan muutama ruokapaikka vielä
Keittoja ja patonkeja vaikka lounaaksi:
Reserve a table at Bors GasztroBar, Budapest on Tripadvisor: See 3,334 unbiased reviews of Bors GasztroBar, rated 5 of 5 on Tripadvisor and ranked #41 of 4,033 restaurants in Budapest.
www.tripadvisor.com
Perinteistä Unkarilaista, huom vaatii käytännössä aina varauksen:
Hungarikum Bisztro, Budapest: See 10,929 unbiased reviews of Hungarikum Bisztro, rated 4.5 of 5 on Tripadvisor and ranked #36 of 4,062 restaurants in Budapest.
www.tripadvisor.com
Aivan törkeän kovat hodarit, tyypit tekevät makkarat itse:
Best Dining in Budapest, Central Hungary: See 601,435 Tripadvisor traveler reviews of 4,144 Budapest restaurants and search by cuisine, price, location, and more.
www.tripadvisor.com
Olut/ ruokapuutarha tai miten sitä kuvailisi mutta ruokakojuja joissa on jokaiselle jotain, hyvää tunnelmaa jos sää sallii olla ulkona:
Street Food Karavan, Budapest: See 1,425 unbiased reviews of Street Food Karavan, rated 4 of 5 on Tripadvisor and ranked #382 of 4,062 restaurants in Budapest.
www.tripadvisor.com
Kaupungista löytyy myös muutama Michelin- ravintola, varsinkin lounasaikaan hinta/laatusuhde on mahtava, jos hienompi ruokailu kiinnostaa.