Mainos

Matkakohteenne

  • 2 584 510
  • 14 952

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sembo sanoi puolestaan, että UIA ei palauta rahoja, mutta antaa voucherin tulevia lentoja varten. Pääsepähän sitten joskus käymään Ukrainassa. Alun perin piti näitä aikoja koneen laskeutua Kiovaan.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Qatar peruutti Balin lennot jo heinäkuulle, joten tuleva reissu arvatenkin peruuntuu. Rahat tilille parin viikon sisään.

Saa nähdä, pystyykö loppu vuonna lähtemään...
 

hege

Jäsen
Meillä tuli duunista ohjeistus, että parin lentoyhtiön lentovaraukset tulee perua varmuuden vuoksi kun epäilevät että ko. yhtiöt eivät selviä jatkoon. Samoin sanoivat, että ko. yhtiöiltä ei pidä perutuista lennoista ottaa vouchereita vaan rahojen palautus.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä tuli duunista ohjeistus, että parin lentoyhtiön lentovaraukset tulee perua varmuuden vuoksi kun epäilevät että ko. yhtiöt eivät selviä jatkoon. Samoin sanoivat, että ko. yhtiöiltä ei pidä perutuista lennoista ottaa vouchereita vaan rahojen palautus.
Norskin ainakin?
Parille tutulle palauttivat voucherina alkuun, mutta korttiyhtiön kautta sai sitten he rahat takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Itsellä olisi ollut reissu Berliinii viime viikonlopuksi. Baltic airilla piti mennä ja sieltä vastattiin että palauttavat rahat kokonaisuudessaan, mutta siinä voi kestää pidempään. Niitä rahoja nyt siis odotellessa. Hotellilta tuli vastaus, että eivät palauta rahoja koska on maksettu se halvin "no refunds" hinta. Kysyin uudestaan bookingin kautta mistä hotelli varattiin ja vastaus oli sama. Sitten hotellilta kuitenkin tuli vastaus aiempaan sähköpostiini, että tottakai hyvittävät rahat takaisin. Ota yhteyttä booking.comiin. No loppujen lopuksi rahat ilmestyi takaisin luottokortille vaikka siitä ei koskaan mitään ilmoitettukaan.
 

Hikisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Noniin, nyt ois tämän kuun lopun Alicanten lennot siirretty elokuun loppuun kuluitta, saas nähdä pääseekö silloinkaan. Hyvinkin joustavasti onnistui Finnairin aspan kautta, koko projektiin jonottamisineen semmonen 7,5min. Airbnb:stä rahat takas koska erittäin hyvä peruutusehto. Nyt jo uus Airbnb varattu joustavalla peruutusehdolla elokuun loppuun, vielä 2vk ennen reissua saa kaikki rahat takas.

Sitten olisi vielä Budapest & Split siinä syys-lokakuun taitteessa, saas nähdä miten senkin käy. Sinnekkin joustavat peruutusehdot kyllä.

Ennen siirtoa otin menolennolle Alicanteen business upgraden hintaan 66€, sitä ei voinut siirtää uusille lennoille elokuun loppuun joten sieltä tulee refund. Aspa sanoi että refundissa menee noin 2kk, kauheat jonot siellä. Eipä siinä, makseleevat kun kerkeevät.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Noniin, nyt ois tämän kuun lopun Alicanten lennot siirretty elokuun loppuun kuluitta, saas nähdä pääseekö silloinkaan. Hyvinkin joustavasti onnistui Finnairin aspan kautta, koko projektiin jonottamisineen semmonen 7,5min.
Parin kaverinkin kokemuksien mukaan Finnair on hoitanut tämän kriisin hienosti.
Turkish Airlines sen sijaan ei saa minulta ihan parasta arvosanaa. Lupasivat käsitellä nettilomakkeen kautta tehdyt peruutukset/rahanpalautukset 3-7 päivässä. Olen nyt odotellut lähes 3 viikkoa. Puhelinpalveluun ei pääse läpi ollenkaan ja sähköposteihin ei vastata.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Puhelinpalveluun ei pääse läpi ollenkaan ja sähköposteihin ei vastata.

Ebookersille on (ja olen kuullut muiltakin) lähes mahdotonta saada mitään kontaktia puhelimella, lomakkeella tai facebookista. Hyvä matkanvälittäjäfirma silloin kuin homma toimii mutta jos tulee ongelmia niin yhteyksiä ei saa millään. Mutta sama koskee tottakai myös muitakin välittäjäfirmoja, jatkossa pitää varmaan alkaa varailemaan lentoja enemmän suoraan lentoyhtiöiltä ja hotellitkin suoraan niiltä itseltään, tuo on vaan ollut niin helppoa, kun palveluntarjoaja niputtaa ne yhteen pakettiin ja 98% varmuudella kaikki on aina toiminut hyvin
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parin kaverinkin kokemuksien mukaan Finnair on hoitanut tämän kriisin hienosti.
Yhdeltä reissulta palautukset tulivat ok, toiden matkan palautuksia vielä odottelen. En minä oikeastaan ymmärrä miksi tämä ei ole automaattinen prosessi, lento peruttu Finnairin toimesta => rahat palautetaan asiakkaalle. Jos vaikka Ticketmaster tähän kykenee, niin lulisi että ei olisi mahdotonta Finnairillekaan... Varman siellä ollaan toiveikkaita että kaikki eivät osaa/muista/ehdi hakea palautuksia jollloin firma saa voittoa niiden verran.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kävin tänään Alepassa. Oli erittäin jees paikka, voin kyllä suositella muillekin! Paikalliset puhui ihan sujuvaa suomea, hintataso oli ihan kohdallaan, ei nyt mitään sikahalpaa mutta kohtuuhinnalla sai ruoat. Ruuhkia ei juurikaan ollut, ihan helposti pääsi siellä omassa rauhassa kävelemään ja ihailemaan paikkoja.

Lyhyt reissuhan toi itselle oli, mutta jos nyt jotain suosituksia pitäisi laittaa niin kannattaa ottaa mukaan 50 sentin kolikko; heti siinä ovien jälkeen on tarjolla ostoskärryjä, mutta niissä on semmonen panttisysteemi että pitää laittaa kolikko semmoseen systeemiin niin sitten se kärry irtoaa. Itelläni ei ollut kolikkoa heti kädessä, niin oli vähän noloa pyöriä siinä niiden kärryjen edessä ku mikäkin turistiurpo. Toki ei niitä kärryjä oo pakko ottaa, mutta on siinä ihan oma erityinen kokemuksensa kun pääsee kärryjä työntämään, sanoisin että ilman kärryjä jää kokemus vähän vajaaksi.

Suositeltavia kohteita, no vois sanoa ainakin että paistopiste, siellä oli vaikka jos minkälaista pullaa ja pasteijaa, ne oli pakattuina valmiiksi semmosiin paperipusseihin mutta oikein hyvä tuoksu sieltä läpi pisti. Sitten ehdottomasti kannattaa käydä katsomassa kala- ja lihatiski, kuulemma riippuu vähän päivästä että mitä kaikkea siellä on tarjolla, itse pääsin näkemään kirjolohta, sinisimpukoita, pari todella isoa naudan sisäfilepötköä ja sitten oli vieressä vielä semmonen grillikaappi, siellä oli grillattuja broilereita ja grillikylkeä, oli todella huikea ja yllättävä kokemus päästä niitäkin katselemaan.

Täytyy joskus mennä uudestaan, ja ottaa vaimo ja lapsikin mukaan.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Parin kaverinkin kokemuksien mukaan Finnair on hoitanut tämän kriisin hienosti.
Turkish Airlines sen sijaan ei saa minulta ihan parasta arvosanaa. Lupasivat käsitellä nettilomakkeen kautta tehdyt peruutukset/rahanpalautukset 3-7 päivässä. Olen nyt odotellut lähes 3 viikkoa. Puhelinpalveluun ei pääse läpi ollenkaan ja sähköposteihin ei vastata.
Vähän reilu 3 viikkoa meni, että Turkishilta tuli sähköposti, jonka mukaan peruutuspyyntö on käsitelty. Tosin postissa ei mainittu, että mikä oli lopputulos. Oletan, että rahat hyvitetään luottokortille.
Air Asian kanssa asiointi sen sijaan oli sujuvaa. Pari minuuttia chatbotin kanssa juteltuani lento on peruutettu ja rahat siirretty kanta-asiakastilille, jossa ne säilyvät 365vrk ja ovat käytettävissä uuden lipun ostoon. Jos olisi halunnut rahat kokonaan takaisin, niin olisi pitänyt ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Koska kyseinen lippu oli ns. throw away-piletti ja maksoi 35€ (Clark-Kaohsiung), niin en jaksanut nähdä vaivaa. Olen luottavainen, että vuoden sisään pääsen Aasiaan tuhlaamaan nuo lippurahat.
 

Veijari

Jäsen
Mulla oli varattu Air Balticilta kesäkuuksi lennot Budaan ja takaisin. Nyt kun lennot on peruttu niin AB:lta on tullut kolme eri sähköpostia siitä että perutut lennot voi vaihtaa vouchereihin joihin saa 20€:n arvoisen lisän per lento. En kuitenkaan luota että toi pulju on pystyssä koronakriisin jälkeen. Puhelinpalvelusta ei saanut palvelua noin 20min odottelun aikana, ja siinä hissimusiikkia kuunnellessa näpyttelin rahojen palautus hakemuksen netissä.

Aiemmin kirjoitin tähän ketjuun Finskin Kittilän lentojen peruuntumisesta ja rahojen palautuksesta matkatoimiston kautta (Sembo). Sembolta joku Hessu ruotsista(?) on suostunut vihdoin vastaamaan sähköpostiin ja valitteli ettei rahoja valitettavasti voida palauttaa. :)
Siinäpähän yrittävät, vitun nilkit.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Osaako joku suositella hyvää Alepaa itä-Helsingissä?

Vuosaaren Sataman Alepa on aika urbaani ilmestys. Pihalla voi olla teinejä ajelemassa autolla ympyrää, vähintäänkin tankkaamassa ja nojailemassa konepeltiin.
Muu väestö on sitten ulkomaalaisia rekkamiehiä, joten siltä kannalta paikka on aika kansainvälinen. Voi kuulua useampaakin eri kieltä yhden käynnin aikana.
Aulan kahvila-alue on aika viihtyisä. Kassa vähän hankala isompien ostoksien kanssa, kun on pieni pöytä minne kamat nostellaan.
Ehkäpä silti Alepa matkakohteena noin 8/10.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vuosaaren Sataman Alepa on aika urbaani ilmestys.
Ehkä tuota voisi kokeilla. Nyt tulee käytyä aina samassa K-marketissa ja tehtyä aina samat ruokavalinnat. Varmaan käynyt jo liiankin paljon siellä, kun henkilökuntakin jo moikkaa heti ovella.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mulla oli varattu Air Balticilta kesäkuuksi lennot Budaan ja takaisin. Nyt kun lennot on peruttu niin AB:lta on tullut kolme eri sähköpostia siitä että perutut lennot voi vaihtaa vouchereihin joihin saa 20€:n arvoisen lisän per lento. En kuitenkaan luota että toi pulju on pystyssä koronakriisin jälkeen. Puhelinpalvelusta ei saanut palvelua noin 20min odottelun aikana, ja siinä hissimusiikkia kuunnellessa näpyttelin rahojen palautus hakemuksen netissä.
Sama vika rahikaisella. Naputtelin kanssa palautushakemuksen AirBalticille. Piti perjantainan 12.6. liihotella Riikan kautta Köpikseen hulinoimaan EM-kisojen avauspäivää ja odottelemaan lauantain Parkenin DEN-FIN matsia, johon oli/on liputkin. Laitoin rahojen palautushakemuksen menemään netin kautta.

Sitten pitää odotella vielä AirBalticin viestiä München - Riika - Helsinki lennosta jolla piti palata kotiin 17.6. Münchenistä FRA-GER pelistä. No, tulee varmaan tällä viikolla sekin peruutusviesti.

Onneksi oli majoitukset koko reissulla Köpis - Amsterdam (NED-UKR) - München varattu peruutusmahdollisuudella niin ei tarvinnut niiden kanssa vääntää. Matsiliputhan on edelleen voimassa kesää 2021 varten. Sikäli jos kisat silloin pelataan. Ja jos ei pelata niin voi olla muitakin murheita siinä tapauksessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko jollain kokemusta kuinka nopeasti Booking.com on vastaillut viesteihin? itse tuossa 16.3 olin puhelimella yhteydessä suomalaiseen asiakaspalveluun ja pistin vaadittavat tiedot sähköpostilla ja sen jälkeen ei ole kuulut mitään, ei viestiin vastausta tai rahoja takaisin kohteesta. Wizz airille taas pistin lomakkeen kautta rahojen palautusta 20.4 ja ei vielä ole mitään kuulunut sieltäkään.
 
K

Kiekkokatsoja

Onko jollain kokemusta kuinka nopeasti Booking.com on vastaillut viesteihin? itse tuossa 16.3 olin puhelimella yhteydessä suomalaiseen asiakaspalveluun ja pistin vaadittavat tiedot sähköpostilla ja sen jälkeen ei ole kuulut mitään, ei viestiin vastausta tai rahoja takaisin kohteesta. Wizz airille taas pistin lomakkeen kautta rahojen palautusta 20.4 ja ei vielä ole mitään kuulunut sieltäkään.
Ei ole, muuta E bookerssilla meni niin, että ottivat käsittelyyn yhteydenoton, kun matkaan oli 72h tai alle. Olsko puhelinnumeroa? Sinne soitto, jossa tiedote..? E bookers toimi näin.
Ja lopulta halusi puhelulla keskustella asiat. Siinä puhelun aikana tekivät myös lentoyhtiön asiakäsittelyn. Lentoyhtiö on palauttanut rahat, ebookers ei vielä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei ole, muuta E bookerssilla meni niin, että ottivat käsittelyyn yhteydenoton, kun matkaan oli 72h tai alle. Olsko puhelinnumeroa? Sinne soitto, jossa tiedote..? E bookers toimi näin.

Ebookersille tuli viikon verran yritettyä soitella, ei päässyt läpi. Ei mikään helppo paikka, jos heidän kanssa tarvitsee asioita selvitellä vaikka muuten homma toimiikin ja aina on lennot/hotellit olleet ne mitkä pitikin
 
K

Kiekkokatsoja

Ebookersille tuli viikon verran yritettyä soitella, ei päässyt läpi. Ei mikään helppo paikka, jos heidän kanssa tarvitsee asioita selvitellä vaikka muuten homma toimiikin ja aina on lennot/hotellit olleet ne mitkä pitikin
Joo totta. Pitää soittaa kun matkaan alle 72h, ja silloinkin puhelinjono 2h oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös