Matkakohteissa tykkään näistä välimeren maista paljon. Meri ja merimaisemat korkeammalta katsottuna näyttää kauniilta. Matkakohteena haaveissa on Ranska, Espanja, Kreikka, mutta oon pohtinut myös joitakin vähemmän turistikohteita.
Matkaseura on aika merkittävässä osassa siihen, että minkälainen matkasta tulee. Itsellä on ollut matkalla sekä hyvä seuralainen, että vaikea seuralainen. Kerron jotain tästä vaikeammasta osuudesta.
No matkakohteessa liikkuessa vastapuoli kyttäsi mua, että mihin katson. Etten vaan laittaisi silmiäni suuntaan, jossa on nainen. No yritäppä turistikohteessa käännellä päätä kokoajan poispäin.. ei muuten onnistu. No uimarannalle ei voinut mennä, kun siellä oli bikinimuijia. Rannalle menohaluja oli, mutta aika harvassa on paikat, jossa ei ole lähettyvillä muita. Vastapuoli halusi katsella matkamuistoja pikkukaupoista. Itse halusin olla sen aikaa ulkona, vaikka penkillä tai terassilla.. no ei se käynyt hänelle (ehkä olisin nähnyt kauniita muijia?), ja riitaahan siitä tuli.
Eipä tollaista kyttäämistä kukaan jaksa (selvinpäin), ja muutenkin on lomalla mukava tissutella hieman viiniä tai olutta. Pienellä juomamäärällä tilanne helpottui, mutta kun vastapuoli otti liikaa, alkoi räyhääminen. Oon turistikohteissa saanut kuunnella vihahuutoa, on revitty paitaa päältäni, ja oon juossut räyhääjästä pois. Taisi olla aika ihme show, niille jotka sen huomasi..
No sitten baarit ja ravintolat.. Jos menin vessaan, ja viivyin siellä pidempään, kun oli jonoa, niin pöytään palatessani räyhäsi vastapuoli, että minkä *uoran kanssa sinne jäin. Jos hän jutteli baarintyöntekijän kanssa, ja tulin siihen samaan jutteluun hetkeksi, huusi hän baarin ulkopuolella, että halusinko panna sitä baarityöntekijää.
Hotellissa sanoin respalle suoraan, että jos kuuluu yöllä huutoa, soita poliisi. Ulkomaan kohteessa poliisia ei tarvittu, mutta kotimaan hotelliin soitti naapurit poliisin, ja nainen vietiin pois.
No mitä tästä opimme..? Mieti tarkkaan kenen kanssa matkustat. Muutoin voi matkat olla kaikkea muuta, kuin leppoisaa lomailua.
Onko muilla kokemuksia vaikeista seuralaisista, taikka kokemuksia joistakin huonoista matkoista?