Matkakohteenne

  • 2 434 704
  • 14 465

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Parin päivän Lontoon reissu on nyt takana. Ennen reissuani konsensus oli siihen suuntaan, että tuo kaksi kokonaista päivää on turhan lyhyt aika Lontoossa käynnille. No, mitä olen itse mieltä näin jälkikäteen? Sanoisin, että kaksi oli ihan riittävästi hyvään reissuun. Toki kolme olisi ollut parempi, ja miksei neljäkin. Ja varmasti tuolla keksisi tekemistä vaikka kuukaudeksi.

Mutta kaksi päivää on tosiaan riittävästi, kunhan suunnittelee ohjelmansa etukäteen, eikä yritä edes mahduttaa liikaa kohteita ohjelmaan. Hyvällä suunnittelulla saimme matkasta todella hyvin irti, eikä meiltä oikeastaan jäänyt mitään meille ehdottoman tärkeää kokematta.

Niin, mitä teimme? Lauantai-iltana tapahtui sellainen ihme, että WizzAir oli Lutonissa peräti 50 minuuttia etuajassa. Niinpä nousimme Victorian asemalla bussista illalla hieman ennen yhtätoista. Koska olin katsonut etukäteen, että aseman vierestä löytyi pubi, joka oli paikallisittain myöhään, eli puolille öin, auki, ehdimme ottaa iltaoluet ennen hotellille siirtymistä. Hotelli sijaitsi rauhallisella Pimlicon alueella, mikä osoittautui erinomaiseksi valinnaksi.

Sunnuntaina aamupalan jälkeen kävely Imperial War Museumille, missä kuluikin melkein kolme tuntia. Tämän jälkeen lounas, ja sitten hienossa säässä kävelylle kohti hotellia, kulkemalla ensin Parlamenttitalon, Westminster Abbeyn, Horse Guardsin, Trafalgar Squaren ja Buckinghamin palatsin kautta. Hieno sää, joten kävely oli kivaa. Illaksi ehti vielä istuskelemaan pubiin, jossa illallinen, ja sen jälkeen hotellin vieressä olleeseen erinomaiseen olutravintolaan.

Maanantaina ensin vesibussiajelu Pink Floydin Animals-levyn kannestakin tutulta Battersean voimalalta Towerille. Towerilla meni reilu pari tuntia. Väkeä oli yllättävän vähän liikkeellä, ja jonottaminen oli hyvin sujuvaa jopa kruununjalokivien kohdalla. Towerilla sitten kävely British Museumille, joskin puolimatkassa nautittiin pubilounas. Museolla meni kolme tuntia, kun tehtiin hieman karsintaa ennakkosuunnitelmien mukaisesti. Oli kyllä maineensa veroinen paikka. Siitä sitten viiden teen, pienpanimotuotteita myyneen pubin ja Piccadilly Circuksen kautta taas hotellille. Siellä pieni tauko, ja iltaa istumaan.

Kaikkinensa hyvä reissu. Edellisen Lontoon visiittini tein 26 vuotta sitten. Olin silloin 13-vuotias, ja reissu oli vain puolen päivän mittainen. Kyllä tuolla viihtyi. Ja kyllä kaupungista saa irti näin lyhyessäkin ajassa, ja jäi siinä mukavasti aikaa myös pubeissa istuskeluun ja iltapäiväteehen.

Eniten yllätti se, että Lontoo ei vaikuttanut yhtään niin isolta kaupungilta, kuin mitä se todellisuudessa on. Enemmänkin siitä tuli mieleen usean keskikokoisen kaupungin yhteenliittymä. Sunnuntai-iltana kun istuimme hotellin lähellä sijainneen olutravintolan terassilla, kadulla oli jopa hiljaista. Vain yksittäisiä autoja ja ohikulkijoita näkyi silloin tällöin. Toki ihmismassat kasvoivat sitten oletettuihin lukemiin, kun siirryttiin hiemankin keskeisimmille paikoille. Mutta tuossa kohtaa ei olisi uskonut, että Buckinghamin palatsi tai Parlamenttitalo olivat vain reilun kilometrin päässä....

Brexit näkyi käytännössä vain siinä, että se oli televisiossa jatkuvasti esillä. Kun kuljimme Parlamenttitalon ohitse, emme nähneet yhtäkään mielenosoittajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Bratislava on huomattavasti upeampi paikka oikeastaan kaikilla mittareilla, lisäksi selvästi edullisempi. Sinne päästäkseen pitää toki ottaa lento esim. Wieniin ja siitä junalla naapuriin. Matka ei kestä varmaan tuntiakaan.
Ja toiseen suuntaan suosittelen laivamatkaa pitkin Tonavaa. Taisi kestää pari tuntia ja hienot oli maisemat eikä hintakaan päätä huimannut.

Bratislava on ilman muuta tutustumisen arvoinen paikka ja ihmiset mukavia. Englantia osataan.

Satuin muissa asioissa paikalle yhteen pikku mestaan kun World Cupissa oli juuri alkanut Ruotsi-Eurooppa (ml. Slovakia) - matsi. Kyseessä oli joku omalaatuinen monistamo / kirjakauppa / baari - kombinaatio. Olin kävelemässä iltahämärissä ohi kun hogasin että kivijalan ikkunasta paistoi telkkari jossa kypäräpäiset ukot luisteli. Hetken aikaa tarkkailin ikkunasta tilannetta ja päätin mennä kokeilemaan olisiko ovi auki. Auki oli. Paikalla oli 6-7 ihmistä, kulturellin näköisiä ihmisiä oikein. (Suomessa ei taida urheilu olla intelligentsian piirissä kovin suosittua.)

Kun kopistelin sisään niin muutama pää kääntyi oven suuntaan muiden seuratessa ottelutapahtumia. Kun hogasin minuun kohdistuneet yllättyneet katseet, päätin ottaa ohjat käsiini. "Näin että katsotte jääkiekkoa, sopiiko tulla hetkeksi seuraan?"

Tässä vaiheessa häkeltymisestään selvinneet isännät (ja emännät) kävivät vastahyökkäykseen: "Kumpaa kannatat?" Vastaukseni oli valmiina: "Olen suomalainen! Ette kai te kuvittele että Ruotsia kannattaisin! Ainakaan jääkiekossa. "

Seuraavaksi kuului "Welcome!" Naurun säestämänä ja valkoviinilasin ilmestyessä käteeni. Siinä sitten särvittiin viiniä, kommentoitiin ottelun kulkua ja kun muukalainen tunsi "kotijoukkueenkin" pelaajia niin tarjoilu jatkui ottelun päätökseen saakka.

Kyseessä oli siis World Cup 2016 välierämatsi jossa Eurooppa voitti Ruotsin 3-2 jatkoajalla ja slovakit eivät olleet pienessä osassa.

Yksi erikoisimpia penkkiurheilukokemuksiani koskaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perusteluja Vilnaan liittyen vähän noihin kriteereihin

Edullinen, syöt ja juot halvalla, saat hyvän hotellihuoneen keskustan tuntumasta 60 eurolla, olut yllättävän hyvää, toisin kuin esim. Latviassa tai Puolassa. Lentokentästä tosin ei tietoa, kun itse ollut autoreissulla tuolla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bratislava on huomattavasti upeampi paikka oikeastaan kaikilla mittareilla, lisäksi selvästi edullisempi. Sinne päästäkseen pitää toki ottaa lento esim. Wieniin ja siitä junalla naapuriin. Matka ei kestä varmaan tuntiakaan.

Bratislava ja Wien ovat muistaakseni maailman toisiaan lähimmät pääkaupungit.
 

444

Jäsen
Bratislava ja Wien ovat muistaakseni maailman toisiaan lähimmät pääkaupungit.
Ei aivan. Rooma ja Vatikaani ovat lähimmät, kakkospaikan ottaa Kinshasa ja Brazzaville. Kolmospaikalle voisi laittaa parin Jerusalem - Ramallah, mutta ihan kaikkien mielestä Palestiina eo ole oikea valtio. Näiden jälkeen tulee sitten Wien - Bratislava.
 
K

Kiekkokatsoja

Expedia on ihan jees. Nyt Finskin lennot Helsingistä ja neljän tähden hotelli kävelymatkan päässä keskustasta kahdelle 300 mainitsemallesi ajankohdalle. Turusta saattaa päästä halvemmallakin.
Pikaisesti päätin, että tuo reissu jää väliin. Yksin olisin matkustanut. Krakova muutama päivä, ja kokonaiskustannus olisi ollut n. 600e, niin mielummin myöhemmin viikon reissu kauemmas, tuplakustannuksella.
Mutta jonain vuonna tuollakin käyn.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Eniten yllätti se, että Lontoo ei vaikuttanut yhtään niin isolta kaupungilta, kuin mitä se todellisuudessa on. Enemmänkin siitä tuli mieleen usean keskikokoisen kaupungin yhteenliittymä. Sunnuntai-iltana kun istuimme hotellin lähellä sijainneen olutravintolan terassilla, kadulla oli jopa hiljaista. Vain yksittäisiä autoja ja ohikulkijoita näkyi silloin tällöin. Toki ihmismassat kasvoivat sitten oletettuihin lukemiin, kun siirryttiin hiemankin keskeisimmille paikoille. Mutta tuossa kohtaa ei olisi uskonut, että Buckinghamin palatsi tai Parlamenttitalo olivat vain reilun kilometrin päässä....

Tätä mietin vuosi sitten. Kävelyyn etäisyydet ei ole yhtään mahdottomia. Ja josko kohde vaatisi maanalaisissa vaihtoa, onhan kävely suoremmin hoidettavissa. Taisin itse kävellä Paddingtonista Camdeniin ja toisena päivänä Tower Bridgeltä jokirantamaisemia ihaillen Westminster Bridgelle. Stadioneille piti reissata junilla. Suurkaupunki näkyy ylöspäin, rakennukset hieman korkeampia kuin täällä kotikonnuilla.

Lontoo-fanina Innostuin tuosta Turun lennosta, mutta hieman mietin tuota kellonaikaa hankalana. Perillä varsin illalla ja lisänä reissaaminen Lutonista ytimeen. No, tämähän tulee poistumaan piakkoin, ainakin hetkellisesti. Toki hienoa, josko tosiaan noinkin ajoissa oli perillä, pienempien kenttien etuja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lontoo-fanina Innostuin tuosta Turun lennosta, mutta hieman mietin tuota kellonaikaa hankalana. Perillä varsin illalla ja lisänä reissaaminen Lutonista ytimeen. No, tämähän tulee poistumaan piakkoin, ainakin hetkellisesti. Toki hienoa, josko tosiaan noinkin ajoissa oli perillä, pienempien kenttien etuja.

Tuo aikataulu olikin se, mikä ennakkoon mietitytti, mutta kun satuimme löytämään meno-paluun vain 70€:n hintaan, saattoi hieman antaa anteeksi. Busseja menee Victorian asemalle läpi yön, joten kyllä sinne pääsee, mutta odottelua voi olla, koska puolen yön jälkeen vuoroväli on tunnin verran.

Sinänsä WizzAir olikin velvollinen olemaan kerrankin ajoissa, jos pieni huumori sallitaan. Kaksi aiempaa kokemustani ovat olleet hieman toisenlaisia. Aikoinaan ensimmäisellä Gdanskin reissullani paluulento oli kymmenisen tuntia myöhässä. Jälkimmäisellä Gdanskin lennollani menomatka viivästyi taas myrskyn takia melkein 20 tuntia.

Tuo etuajassa oleminen on aika yleistä halpalentoyhtiöillä. Ne laittavat jonkun väitteen mukaan usein aikatauluihin marginaalia, että voivat sitten sanoa olevansa tilastojen mukaan parhaiten aikataulussa pysyviä lentoyhtiöitä. En tiedä väitteen todenperäisyyttä, mutta aika usein noilla lentäessä on hieman etuajassa perillä. Tämä melkein tunnin etuajassa olo oli kyllä silti poikkeavaa, ihan kaikilla mittareilla.
 
K

Kiekkokatsoja

Missä matkakohteessa olette löytäneet hyviä vaellus/kävelykohteita? Lähinnä mua kiinnostaisi kauniit maisemat korkeuseroineen, ja meren, tai vesistön lähialueet. Vieläpä sellaiset, jossa itse kävelyn voisi rajoittaa maks. 10 kilometriin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Missä matkakohteessa olette löytäneet hyviä vaellus/kävelykohteita? Lähinnä mua kiinnostaisi kauniit maisemat korkeuseroineen, ja meren, tai vesistön lähialueet. Vieläpä sellaiset, jossa itse kävelyn voisi rajoittaa maks. 10 kilometriin.
Montenegro ja Durmitorin luonnonpuisto. Meri nyt ei ole lähellä, mutta jylhää vuoristoista maisemaa löytyy, sekä maailman 2. syvin kanjoni.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Missä matkakohteessa olette löytäneet hyviä vaellus/kävelykohteita? Lähinnä mua kiinnostaisi kauniit maisemat korkeuseroineen, ja meren, tai vesistön lähialueet. Vieläpä sellaiset, jossa itse kävelyn voisi rajoittaa maks. 10 kilometriin.

Norja, erityisesti Lofootit. Mallorcan pohjoisrannikon vuoristo Serra de Tramuntana on myös hyvä, erityisesti keväällä ja syksyllä kun ei ole tuskaisen kuuma.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Missä matkakohteessa olette löytäneet hyviä vaellus/kävelykohteita? Lähinnä mua kiinnostaisi kauniit maisemat korkeuseroineen, ja meren, tai vesistön lähialueet. Vieläpä sellaiset, jossa itse kävelyn voisi rajoittaa maks. 10 kilometriin.
La spezia ja 5terre alue Italiassa. Ei Hc:immille haikkaajille, mutta kaunista luontoa ja vaellettavaa riittää. Alue koostuu 5 pikkukylästä jotka voi vaellella luonnon seassa lävitse välillä pysähtyen elpymässä jossakin toinen toistaan kauniimmassa kylässä. Reittejä löytyy monenlaisia eri vaikeusasteilla. Vahva suositus tälle alueelle. ITselle pärähti sillä viisiin, että kolmatta kertaa menossa käymään kyseisessä paikassa.

Keskikesällä miinusta turistien määrästä pikkukylissä jotka eivät tosin onneksi lähellekkään kaikki jaksa vaivautua luonnon helmaan vaan kulkevat julkisilla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Missä matkakohteessa olette löytäneet hyviä vaellus/kävelykohteita? Lähinnä mua kiinnostaisi kauniit maisemat korkeuseroineen, ja meren, tai vesistön lähialueet. Vieläpä sellaiset, jossa itse kävelyn voisi rajoittaa maks. 10 kilometriin.

Dublinin lähellä on Howthin kalastajakylä, jonka lähistöllä on jonkinlaisia patikkareittejä. Tein itse tuonne vain pikaisen visiitin, ja siitäkin on jo yli kymmenen vuotta aikaa. Silloin oli myös aika synkkä keli. Kuljimme yhtä patikkapolkua ehkä pari kilometriä, minkä jälkeen käännyimme takaisin, etenkin kun meillä ei ollut mitään patikkavarusteita mukana. Maisemat olivat kyllä ihan komeat ja merelliset.

Itävallassa taitaa patikkareittejä olla aika monenkin alppikylän ja -kaupungin ympäristössä. Samaten muiden Alppimaiden. Slovenia on niin pieni maa, että siellä voi yhden päivän aikana kulkea kaupungista Alppikyliin, ja seuraavana päivänä merelle. Itse en noissa paikoissa ole patikoinut, mutta joskus olen tuotakin vaihtoehtoa harkinnut.

Ainoa ulkomaan reissu, jolla olen vaellusvarusteita pitänyt mukana, on ollut Chilen matka. Tuolloin olin mukana muutaman kilometrin retkellä Atacaman autiomaassa. Vaelluskengät tulivat tarpeeseen, vaikka kyllä ihmiset siellä ihan lenkkareillakin kulkivat. Eipä tuokaan varsinainen patikkaretki ollut, vaan kuljimme ainoastaan oppaan johdolla parkkipaikalta hyvälle näköalapaikalle odottamaan kuun nousua aavikon ylle. Ei siellä edes mitään virallista reittiä mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Missä matkakohteessa olette löytäneet hyviä vaellus/kävelykohteita? Lähinnä mua kiinnostaisi kauniit maisemat korkeuseroineen, ja meren, tai vesistön lähialueet. Vieläpä sellaiset, jossa itse kävelyn voisi rajoittaa maks. 10 kilometriin.
Chamonix Ranskassa ja Garda-järvi Italiassa tulevat maisemien puolesta ensin mieleen. Jos kaipaat tosiaan veden läheisyyttä, sitä ei Chamonix'ssa ole mutta Mont Blanc tekee maisemista hulppeat. Zell am See Itävallassa on järven rannalla ja kaunis paikka sekin. Kaikissa näissä paikoissa on pidempiä ja lyhyempiä patikkapolkuja ja polkujen alkuun pääsee joko kävellen tai jollain julkisella esim. laivalla, bussilla, kabiinilla.

Skotlannin ylämaalla Ullapoolin pikkukaupungin lähellä on hienoja, merellisiä vuorivaelluksia paikallisille grahameille, mutta näiden polkujen alkuun päästäksen pitää olla auto käytössä. Osa näistä on myös paljon pidempiä kuin 10 km.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pikaisesti päätin, että tuo reissu jää väliin. Yksin olisin matkustanut. Krakova muutama päivä, ja kokonaiskustannus olisi ollut n. 600e, niin mielummin myöhemmin viikon reissu kauemmas, tuplakustannuksella.
Mutta jonain vuonna tuollakin käyn.
Onhan tuo to-su ajalle itsekseen menijälle aika suolainen. No, ens kerralla sit vähän aiemmin liikkeellä.
Krakova on tuolla takaraivossa muukin kutkutellut, pitäis sinne joku päivä päästä. Tai siis vaan mennä. Aina on muka joku ”parempi” mesta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kannattaa pojat mennä. Se on mukava paikka käydä! Ihan hyvää kebabiakin vääntävät ja zapiekanki on myös hyvää. Mukava arkkitehtuuri, historiallinen näyttämö ja lisää on naapurissa.
Älä sä siellä pojittele, eillei se ollut kehu.

No, mä olen viimeisen kymmenisen vuotta keskittynyt lähinnä kaukokohteisiin, kun nää Euroopan silloin kiinnostavat kohteet muka loppuivat. No, eivät loppuneet. Tältäkin palstalta olen saanut monta hyvää mestaa mihin mennä, mitä ei aiemmin vain tullut ajatelleeksi.
 

444

Jäsen
Chamonix Ranskassa ja Garda-järvi Italiassa tulevat maisemien puolesta ensin mieleen. Jos kaipaat tosiaan veden läheisyyttä, sitä ei Chamonix'ssa ole mutta Mont Blanc tekee maisemista hulppeat. Zell am See Itävallassa on järven rannalla ja kaunis paikka sekin. Kaikissa näissä paikoissa on pidempiä ja lyhyempiä patikkapolkuja ja polkujen alkuun pääsee joko kävellen tai jollain julkisella esim. laivalla, bussilla, kabiinilla.

Skotlannin ylämaalla Ullapoolin pikkukaupungin lähellä on hienoja, merellisiä vuorivaelluksia paikallisille grahameille, mutta näiden polkujen alkuun päästäksen pitää olla auto käytössä. Osa näistä on myös paljon pidempiä kuin 10 km.
Suatana, jäbä pölli mun Chamonix’n.
Mutta sille siis täältäkin peukku. Upeat maisemat eikä tarvitse kylältä lähteä kuin ööö.. ei edes pois, niin pääsee jo patikoimaan korkeuksiin. Itse tein niin, että menin toisena päivänä vain hiihtohissillä korkealle ylös ja tassuttelin sieltä kivikkoista polkua pitkin alas. On muuten kohtalaisen rankkaa tulla pitkälti toista kilometriä alaspäin 7 km matkalla.

Toinen suosittelun arvoinen paikka on Andorra. Keskellä Pyreneitä sijaitseva upea paratiisi. Ei aivan yhtä kompakti kuin Chamonix, mutta valinnanvaraa ja vuorta ja laaksoa löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Lennot Barcelonaan ja sieltä vuokra-autolla 3 h ajolla perille.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Skotlannin ylämaat kyllä loistava vaelluskohde, mutta ei siellä kyllä ilman autoa taida olla mitään 10km reittejä. Glasgowssa tapasin hollantilaisia, jotka olivat vaeltaneet Invernessistä Glasgowhun (joku 300km tms).

Mallorca on käsittääkseni suosittu vaelluskohde pahimman turistikauden ulkopuolella (koska kesällä olisikin liian kuuma vaeltaa). Hienoja reittejä siellä ainakin on sen verran mitä jotain oppaita katselin siellä käydessä.

Kaveri kehui myös Andorraa (kuten Ishmael tuossa yllä), en ole itse käynyt joten ei ole parempaa tietoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dublinin lähellä on Howthin kalastajakylä, jonka lähistöllä on jonkinlaisia patikkareittejä.
Irlannista löytyy luultavasti 456 parempaa paikkaa patikoida kuin Howth. Vaikka Cliffs of Moher tai Burren. Tai oikeastaan mikä tahansa reitti länsirannikolla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Irlannista löytyy luultavasti 456 parempaa paikkaa patikoida kuin Howth. Vaikka Cliffs of Moher tai Burren. Tai oikeastaan mikä tahansa reitti länsirannikolla.

Totta tuokin. Itse en Galwayn ympäristössä käydessäni patikoinut, vaan kävin Moherin kallioilla vain bussiretkellä. Heitin tuon Howthin vain siksi, että se on Dublinista todella helposti ja nopeasti saavutettavissa oleva kohde. Jotenkin tulkitsin tuon alkuperäisen kysymyksen koskeneen nimenomaan tällaisia patikkakohteita, ja varsinaiset vaellusreitit kansallispuistoissa tai hieman kauempana oli jätetty pois.

Mutta yhtä kaikki, Irlannin länsirannikko on upeaa ja Galway on Dublinia miellyttävämpi kaupunki. Jos Irlannissa on vähänkin pidempään, kannattaa suunnata sinne.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Toinen suosittelun arvoinen paikka on Andorra. Keskellä Pyreneitä sijaitseva upea paratiisi. Ei aivan yhtä kompakti kuin Chamonix, mutta valinnanvaraa ja vuorta ja laaksoa löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Lennot Barcelonaan ja sieltä vuokra-autolla 3 h ajolla perille.
Soldeun kylä, joka on talvella hiihtokeskus, on hyvä paikka patikkakeskukseksi ja autolla pääsee pitkin Andorraa. Soldeuhun taitaa päästä Barcelonan lentokentältä bussillakin, jos haluaa välttää auton vuokraamista. Patikkamaisemat ovat hienoja, mutta itse kylä on aika perus, eikä samalla tavalla hieno kuin perinteiset alppikylät tai italian vuoriston pikkukaupungit. Ja merikin on kaukana.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Helvetti, tätä ketjua ei pitäisi lukea muulloin kuin loman lähestyessä. Iskee aina hirveä matkakuume kun toisten reissuja (menneitä tai tulevia) lueskelee. No ensi kuussa pitäisi mennä Tallinnaan, siinä tämän vuoden viimeinen "lomamatka" :(
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Helvetti, tätä ketjua ei pitäisi lukea muulloin kuin loman lähestyessä. Iskee aina hirveä matkakuume kun toisten reissuja (menneitä tai tulevia) lueskelee. No ensi kuussa pitäisi mennä Tallinnaan, siinä tämän vuoden viimeinen "lomamatka" :(
Olen huomannut ihan saman. Samaten kun telkkarista puskee TUIn mainos, jossa on jotenkin ärsyttävä musiikki, mutta kuitenkin sellainen, josta tulee aina mieleen, että nyt pitää päästä heti lomalle jonnekin. Onhan tässä jo kaksi reissua tiedossa (abianoksen kanssa Ukrainaan huhtikuun alussa ja tyttären leirikoulun valvojaksi Englantiin vuoden päästä), mutta hitto kun olisi enemmän rahaa niin kävisi kyllä jokaisessa täällä hehkutettavassa kohteessa heti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös