Matkakohteenne

  • 2 486 290
  • 14 655

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Barcan peleihin lippuja...

Muistaakseni tuosta aiheesta rupateltiin syksyllä la liga - osiossa aika paljon. Käy siis tsekkaamassa se. Sen verran aiheesta tähänkin että jos vastustaja on jokin perusjoukkue kuten Levante, Mallorca ym ym niin liput kannattaa ostaa vaikka paria päivää ennen peliä paikanpäältä, näin säästää melkoisen tukun euroja sillä nuo nettitoimistot vetävät yleensä 2 kertaisen välitystaksan itse lipun hintaan verrattuna eli jos niissä lippu maksaa vaikkapa Mallorca peliin 90 eur niin paikanpäältä se lohkeaa 30 eur/lippu.

Itse kävin katsomassa Sevilla pelin ja sain liput (2kpl) paikanpäältä eli Camp Noulta muistaakseen 30-35 eur kappale. En jaksa muistaa enää tarkkaa hintaa.
Tosin Sevilla ei taida enää tämän kauden jälkeen kuulua lähellekkään "ynnämuut joukkueet" osastoon.
 

scholl

Jäsen
Itse ostin viime su Levante-peliin lipun la/su-välisenä yönä La Caixan pankkiautomaatista kohdasta "ServiCaixa". Olisin ostanut jo päivällä, mutta oli toimintakatkos. Ostin lipun lateral ykköseen, tarkemmin sektori 133, rivi 17, paikka 6. Oli kyllä todella hyvä paikka keskiviivan kohdalla. Hinta oli 67€ (pitää muistaa, että valitsee ns. publico general lippuhinnan, eikä mitään jäsenten socio-hintoja tms) ja 2€ tuli ns. lippupalvelukulua ServiCaixasta. Tottakai tuohon otteluun, kun katsojia oli 80k+ olisi saanut lipun oveltakin, mutta mukavampi näin.

Hinnat riippuvat vähän vastustajasta.

On myös mahdollista varata liput FC Barcelonan nettisivujen kautta linkistä Servicaixan nettisivuilta ja noutaa ne sitten stadikalta. Itse en ole sitä tehnyt, mutta jos haluaa varmistaa lipunsaannin niin por favor.

Vinkkinä se, että ottelussa ei tosiaan myydä keittoa kuin sinalcohol. Tottakai sitä mielellään katsookin pelin niin ettei ole tukossa, jotta pystyy nauttimaan paremmin, mutta silti kadun toisella puolella olevissa baareissa on ihan mukava ottaa pari cañaa ennen peliä. Itse menin jo parin jälkeen lähes tunti ennen peliä nauttimaan ottelun ilmapiiristä stadikalle. Ja pelin jälkeen menin sillä samalla kadulla olevan NH hotellin aulaan taas muutamalle cañalle. Hyvä fiilis ja porukka tuli siellä taputtamaan olkapäille ihan tuntemattomatkin. Sen jälkeen sitten ei ollut sellaista ruuhkaa metroonkaan. Ja siellä aulassa on myös C+ jos FCB:n pelin jälkeen alkaa heti joku toinen peli.

Niin tosiaan Les Corts metroasema, millä pitää jäädä pois, kun menee Camp Noulle. Mukavuuden takia sinne matkustaa jo 1.30-2 tuntia ennen peliä.

edit. sarjaohjelmasta sen verran, että julkaistaan toki kesällä se, että minä viikonloppuna mitkäkin ottelut, mutta vasta vajaa vko ennen peliä selvii se, että onko peli la vai su ja kellonaika.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
dingus kirjoitti:
Viittisitkö heittää jotain esimerkkejä, paljon esim. ruokailu maksoi siellä?

Vähän myöhään tulee nyt vastaus mutta normaali pihviruoka esim. ehkä jopa puolet suomen hinnoista, sellaista kymmenen euron luokkaa. Halvemmissa paikoissa sai sellasen pienehkön annoksen alle viidellä eurolla. Mun mielestä todella kallista varsinkin jos vertaa vaikka intiaan.

edit. melkein tällaisissa tapauksissa kantsii ennemmin laittaa privaa kun sen huomaa aina mutta näitä threadeja ei tule aina luettua.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Brunberg kirjoitti:
Vähän myöhään tulee nyt vastaus mutta normaali pihviruoka esim. ehkä jopa puolet suomen hinnoista, sellaista kymmenen euron luokkaa. Halvemmissa paikoissa sai sellasen pienehkön annoksen alle viidellä eurolla. Mun mielestä todella kallista varsinkin jos vertaa vaikka intiaan.

edit. melkein tällaisissa tapauksissa kantsii ennemmin laittaa privaa kun sen huomaa aina mutta näitä threadeja ei tule aina luettua.

Juu kiitosta vaan vastauksesta, ei ole hektinen tilanne matkan kanssa vielä ja kohde on edelleen harkinnassa. Voi olla ettei tuonne köyhän kannata sitten rahojaan hassata. Toki edelleen yksi vaihtoehto muiden joukossa.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Onkos kokemuksia porukalla Sisiliasta Naxosesta ja muutenkin?
Suunitteilla ehkä matka sinne lokakuun alussa.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Footless kirjoitti:
Lähdetään juhannusta pakoon tyttöystävän kanssa Berliiniin neljäksi päiväksi. Mitähän tuolla on sellaisia must see, must do juttuja?
Asiallinen valinta. Ite tuli juuri pyörittyä tuolla päin Saksaa liki kolme viikkoa, ja vaikka koko ajan oli melkein menossa, niin silti jäi todella paljon kaikesta mielenkiintoisesta näkemättä. Berliini on jo pinta-alaltaan niin valtava kaupunki, ettei sitä ota millään edes muutaman viikon reissulla kunnolla haltuun. Mahdollista tekemistä, näkemistä ja kokemista on tarjolla niin paljon, pitää itse yrittää vain valita, että mikä kiinnostaa eniten.

Lainkaan hassumpi idea ei välttämättä olisi edes se (niin juntilta kuin ehkä kuulostaakin), että hommaisi etukäteen vaikka kirjastosta jotain tuoretta matkaopaskirjaa. Joka tapauksessa Berliini on niin massiivinen alue kaupunkina, ja nähtävää on tarjolla sen verran, että lyhytlomalla pitää vaan valita karkeasti kaikkein kiinnostavimmat kohteet päältä. Jokseenkin turhaa on mielestäni alkaa ilmoittaa mitään must-kohteita Berliinistä, ihan jokaisen omasta mielenkiinnosta lopulta kiinni, mikä ketäkin nappaa.
 

Tobias

Jäsen
Berliinissä riittää kyllä nähtävää ja koettavaa kun vaan lähtee liikumaan kaupungissa. Olen aikanaan asunut Berliinissä, onneksi pääsin muuttamaan sieltä Frankfurtin kautta Baijeriin jo neljän kuukauden jälkeen. Berliini on hieno paikka käydä mutta asua en siellä kyllä halua, sen verran sekavaa jengiä ja hiihtäjää että parempi häipyä etelämmäksi nopeasti.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jeda kirjoitti:
kaupunkiin saapuessa kannattaa kankkia 7 päivän lippu julkisiin. Maksaa n. 25€ ja kannattaa hankkia jo neljän päivän oleskeluun. Sillä pääsee kaikkialle muualle paitsi Potsdamiin jonne joutuu maksamaan hieman lisää.
Raja menee vasta viidessä päivässä, neljän päivän reissuun ei vielä 7-Tageskartea kannata ostaa. Varsinkin jos meinaa pääosin pyöriä vain Berliinissä, niin kannattaa ennemmin ostaa AB-Tageskarteja vain.

"Potsdamiin vain" tarkoittanee samaa kuin Berliinin lipuissa C-vyöhyke? Potsdam on kyllä suurin C-vyöhykkeen kaupunki, mutta rajoilla voi olla muutakin. Oranienburgin pikkukaupunki vaikka löytyy sieltä C-vyöhykkeeltä kun etsiii, onhan näitä. Joku Erkner ehkä on aika "Kerava", mutta myös mukavia pikkukaupunkeja noista löytyy.

Jeda kirjoitti:
Potsdamissa kannattaa ottaa opastettu bussikierros jos haluaa saada alueesta hyvän käsityksen. Maksaa tosin pari kymppiä ja vie puoli päivää. Fillarin vuokraaminen on yksi vaihtoehto.
20e Potsdamin kierrokseen tai fillariin..? Muutamalla eurolla saa asemalta kartan, jonka avulla kiertää Potsdamin tärkeimmät nähtävyydet läpi. Keskusta on nähty parissa tunnissa, siitä Park Sancoussilte Neues Palaisille jne. Kiva reissu ja hieno kaupunki, mutten sentään 20e maksais.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
NYC

Huomenna lähtö Nykkiin ja nyt kiinnostaisi tietää, kuinka helppoa/vaikeaa on saada tikettejä esim. ensi lauantai-illaksi johonkin stand-up -paikkaan? Eli kun kaupungissa näyttäisi olevan jos jonkin sorttista comedy clubia, joihin saa netistä lippuja, mutta miten lienee lippujen saannin laita paikan päältä, osaako joku sanoa? Menevätkö yleensä kuin kuumille kiville vai löytyykö paikkoja helpostikin?
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Kesälomasuunnitelmat löin lukkoon eilen. Kaikki majoitukset ja lautat ovat varattuna kesäksi. Lähden siis autoilemaan Keski-Eurooppaan. Suomi-Saksa lauttoja en käytä lainkaan. Ovat hintalaatusuhteeltaan suoraan sanoen aika syvältä. Minulle ei Ruotsin läpi ajaminen tuota ongelmia.

Nyt haluaisinkin kysyä kokemuksia ja vinkkejä autoilijoilta tai muuten vaan Keski-Euroopassa viihtyneiltä. Päivämatkat vaihtelevat n.600km:sta 80:een kilometriin. Sveitsissä ja Itävallassa ajomatkat olen tarkoituksella laskenut aika vähiin.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
mice kirjoitti:
Tällä kertaa haaviin tarttui lennot Lissaboniin heinäkuulle.
Nyt on sen verran jo sumplittu, että Lissabonissa voisi viipyä vaikka neljä yötä ja loput neljä sitten ympäri Portugalia. Jos vuokraisi auton vaikka neljäksi päiväksi ja kiertelisi maata ristiin rastiin. Kenelläkään kokemusta Portugalin osalta tästä? Hyviä paikkoja?

Lissaboniin puolet ajasta ja muualle puolet. Voisi olla ihan hyvä setti. Lissabonin hotellin voisi varata etukäteen, ja sitten autolla ajellessa mennä sinne mikä kivalta näyttää.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Neljä yötä Lissaboniin on muuten aika paljon, mutta riippuu tietenkin mihin ajattelit mällätä ne toiset neljä päivää. Pohjoisessa on Porto ja etelässä turistihelvetti Algarve.

Kaupunkina ei Lissabon ole mitenkään ihmeellinen. Sintran kylä disney-linnoineen pohjoisessa kantsii käydä katsomassa mutta sen tekee päivän matkana Lissabonista.

Itse en Portugalista pitänyt. Köyhän miehen Espanja.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
SergeiK kirjoitti:
Neljä yötä Lissaboniin on muuten aika paljon, mutta riippuu tietenkin mihin ajattelit mällätä ne toiset neljä päivää. Pohjoisessa on Porto ja etelässä turistihelvetti Algarve.

Kaupunkina ei Lissabon ole mitenkään ihmeellinen. Sintran kylä disney-linnoineen pohjoisessa kantsii käydä katsomassa mutta sen tekee päivän matkana Lissabonista.

Itse en Portugalista pitänyt. Köyhän miehen Espanja.
No hieman vielä avoimena aikataulut, mutta kun perillä ollaan lauantaina myöhään illalla ja toisaalta lähtö on seuraavan viikon sunnuntaina aikaisin aamulla, niin ensimmäinen ja viimeinen yö täytyy melkein viettää Lissabonissa. Ja pari yötä siihen päälle, että sielläkin ehtii jotain nähdä.

Algarveen ei toki tule autolla suunnattua, ennemminkin kiinnostavat vuoriston pikkukylät linnoituksineen yms.
Ja Sintra tosiaan onnistuisi ilman autoakin ilmeisen helposti Lissabonista käsin.

Onneksi tässä on vielä aikaa suunnitella reissua.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vielä Berliinistä

Seitsemän päivän lippu maksaa 25€, neljälle päivälle päivälippu 24€. Itse ostan mielummin kerralla lipun ja katson olevani niin kovapalkkainen kaveri, etten jaksa 25c kertakorvauksella tapella joka päivä automaatin kanssa. Neljännestä päivästä eteenpäin 7-päivän lippu on pelkkää säästöä.

Potsdamissa kiertoajeluihin kuuluu yleensä opastus ja sisäänpääsy kohteisiin. Muuten joutuu maksamaan 8-12€/kohde, joten ei ihan järjetöntä maksaa 20€ koko hoidosta.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Jeda kirjoitti:
Seitsemän päivän lippu maksaa 25€, neljälle päivälle päivälippu 24€. Itse ostan mielummin kerralla lipun ja katson olevani niin kovapalkkainen kaveri, etten jaksa 25c kertakorvauksella tapella joka päivä automaatin kanssa.
Tuo on toki ihan totta. Mutta sitten jos vaikka yhtenä päivänä käykin C-vyöhykkeellä, niin ei kelpaakaan enää se siebentageskarte. Eli ainakin näissä tapauksissa suosisin kuitenkin päivälippuja ja kävisin joka päivä automaatilla ostamassa kullekin päivälle sopivan.

Ja mitä Potsdamin kiertoajeluihin tulee, niin jos hinta sisältää sisäänpääsyt, niin sitten toki ihan eri asia. Mutta tosiaan ihan noin viiden kilsan kävelylläkin käy kaupungin sekä linnoja aika hyvin läpi ja sitten bussilla/junalla takas keskustaan.
 

tutzba

Jäsen
Sveitsiin lähden loppukesästä kahdeksi viikoksi pyörimään. Siitä sitten luultavasti tulee Ranska ja Italia lähistöltä käytyä läpi. Mitäs kaikkea hienoa Sveitsistä löytyy, mitä kannattaisia käydä katsomassa? Jos siis löytyy omakohtaista kokemusta niin olisi hyvä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitokset kaikille Berliinin vinkeistä. Pitää vielä lähempänä reissua katsoa mitä tulee tehtyä. Saatiin lennot niin hyvin, että ollaan käytännössä viisi päivää siellä, kun tullaan aamulla ja lähdetään illalla. Pari päivää varmaan käytetään nähtävyyksiin ja sitten loput ihan pyörimiseen ja shoppailuun sun muuhun. Pariisissa huomattiin parhaaksi se että lähti vaan kävelemään johonkin, suurkaupungeissa on aina jotain nähtävää.

Mitäs kaikkea Potsdamissa noin kaikkiaan on? Onko käynnin arvoinen mesta?
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Footless kirjoitti:
Mitäs kaikkea Potsdamissa noin kaikkiaan on? Onko käynnin arvoinen mesta?
Ite tuli omalla reissulla itse asiassa majailtua Potsdamissa, mutta kyllä se muutenkin ehdottomasti käymisen arvoinen paikka olisi ollut. Magdeburgiin tai Brandenburgiin menevillä RE-junilla (niitä kaksikerroksisia punaisia) pääsee kätevästi Berliinistä, Zoon asemalta matka kestää vain 20 min ja toisessa ääripäässä sitten Ostbahnhofilta 40 min. Viehättävä noin 150 000 asukkaan historiallinen kaupunki eikä siis mikään lähiö. Ja lähinnä vanhoista linnoistaan (palatsi olisi kyllä varmaan näille parempi nimitys suomeksi) ja Sanssoucin valtavasta puistosta paikka on kuuluisa. Itse tykkäsin kyllä myös ihan vain pyöriä keskustassakin, sielläkin on kuitenkin paljon kaikkea. Mutta kaikkiaan voisin suositella Potsdamia mukavana päiväretkikohteena Berliinistä, piristävää vaihtelua suurkaupungin hälinässä seikkailemiseen ja kuitenkin jo ihan jonkin kokoinen mesta, ettei aika varmasti ihan heti pitkäksi tule.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Bird kirjoitti:
Mutta kaikkiaan voisin suositella Potsdamia mukavana päiväretkikohteena Berliinistä, piristävää vaihtelua suurkaupungin hälinässä seikkailemiseen ja kuitenkin jo ihan jonkin kokoinen mesta, ettei aika varmasti ihan heti pitkäksi tule.
Vaikuttaa kyllä käymisen arvoiselta, Wikipediasta selailin jonkin verran. Mua kun kiinnostaa historia jonkun verran, niin sinänsä aika must paikka.

Pirullinen matkakuume päällä, vielä kuukausi pitäisi jaksaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Sanssouci on kyllä tosi hieno alue, varsinkaan jos ei ole aiemmin käynyt keisarillisissa puistoissa esim. Versaillesissa tai Pietarhovissa. Ja onhan Potsdamissa ne Babelsbergin leffastudiotkin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tämän päivän aamulehden mukaan Ryanair aloittaa suorat lennot Tampereelta Milanoon Italiaan tammikuun alussa. Kenttä on 45km päässä itse Milanosta, joten ei ole älytön matka sekään. Pitänee ensi keväänä kokeilla.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
mice kirjoitti:
Ja Sintra tosiaan onnistuisi ilman autoakin ilmeisen helposti Lissabonista käsin.

Itse en Sintraa edes miettisi, hirveä turistirysä, vaikka todella kaunis. Lähellä Sintraa on Cascais, johon pääsee kivasti junalla, jos Lissabonista haluaa rantalomailla.

Olen eri mieltä SergeiK:n kanssa Lissabonissa neljän päivän riittämisestä, jos haluaa rauhassa katsella. Homma kyllä löytyy, mutta toki jos vain ns. keskustaa haluaa nähdä, niin nopeastihan se on koluttu.

EDIT: Köyhän miehen Espanja on sinänsä totta, että halvempaa Portugalissa on ja vähemmän turisteja(=lue punanaamaiset britit) paitsi tietenkin Algarvessa.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
tutzba kirjoitti:
Sveitsiin lähden loppukesästä kahdeksi viikoksi pyörimään. Siitä sitten luultavasti tulee Ranska ja Italia lähistöltä käytyä läpi. Mitäs kaikkea hienoa Sveitsistä löytyy, mitä kannattaisia käydä katsomassa? Jos siis löytyy omakohtaista kokemusta niin olisi hyvä.

Vekurisen sydän jäi etelään, Ticinoon. Se on kuin jo sinänsä upea Pohjois-Italia ilman likaisuutta, köyhiä ja kurjuutta. Yksittäisinä paikkoina voisi heittää vaikkapa Luganon ja tuota kenties myös Locarnon. Ja siittä Italian puolelle, Lago di Como, Cannobio, onhan näitä. Itse en ole käynyt, mutta mullen on suositeltu semmottii risteilyä, joita näistä järvikaupungeista lähtee.
 

Puster

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
Tämän päivän aamulehden mukaan Ryanair aloittaa suorat lennot Tampereelta Milanoon Italiaan tammikuun alussa. Kenttä on 45km päässä itse Milanosta, joten ei ole älytön matka sekään. Pitänee ensi keväänä kokeilla.
Aivan loistava uutinen! Bergamo ei ole mitenkään hankalan matkan päässä keskustasta ja bussiyhteydet Centralelle ovat hyvät.

Uutinen myös Ryanairin sivuilla.
 

Cube

Jäsen
Vekurinen kirjoitti:
Ja siittä Italian puolelle, Lago di Como, Cannobio, onhan näitä. Itse en ole käynyt, mutta mullen on suositeltu semmottii risteilyä, joita näistä järvikaupungeista lähtee.
Como oli ihan mahtava paikka. Turisteja tosin oli enemmän kuin olisi tykännyt, mutta kyllä sieltäkin rinteistä onnistui rauhallisempia paikkoja löytämään, kun piti silmät auki.

Olisin itsekin mielellään lähtenyt tuollaiselle pidemmälle risteilylle (esim. Bellagioon), jos aikaa ja rahaa olisi ollut enemmän. Nyt piti tyytyä vain vähän pienempään pyrähdykseen. Maisemat olivat kyllä aikamoisen kauniita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös