Tuossa sampion teksissä on totta toinen puoli, hintaero ei loppuenlopuksi ole suuri mutta ei kannata unohtaa että lomallahan siellä ollaan, eri kulttuuri, eri ruokakulttuuri, eri eläintarhat, kylpylät jne. Kaikki toimii ja on siistiä. Suomessa jo kolmen tähden hotellit on noin 100€ yö kun me maksettiin just viidestä yöstä 180€ vanhan kaupungin muurille 100m jos se on jokin mittari.
Makuasioitahan nämä pitkälti on, itsellänikin moni kaveri sanoo ettei mene tallinnaan koska berliinissä hienommat joulutorit, mutta meidän porukalle berliinin matka lentoineen ja hotelleineen olisi kolme kertaa kalliimpi jollei jopa enemmän. Itse arvostan vielä Tallinnan ruokakulttuurin venäläisine perinteineen korkeammalle kuin saksalaisen mitä olen ihan riittämiin ihmetelly kun olen ajanut eurooppa ympäri autolla useammankin kerran.
Halpa bisse on huono syy mennä tallinnaan, sitä saa suomestakin jostain laitakaupungin räkälästä. Ruokakulttuuri on se mistä itse tykkään, siellä on jo selvästi kulttuuria syödä ulkona ja puhun nimenomaan paikallisista, se tuo ihan eri tavalla erilaisia ruokapubeja ja bistroja katukuvaan. Koska perheet syö paljon ulkona tarkoittaa myös että lapsetkin on huomioitu, monessa tyylikkäässä ja edullisessa bistrossa on jopa leikkihuoneet lapsille. Tätä arvostaa ja paljon, suomessa välillä et löydä edes lastenistuinta ja ne jotka panostaa on vain tylsimmät ketjuravintolat.
Tuolta kannattaa tsekata paikkoja, laittaa alueeksi Tallinna. Saa hiukan käsitystä mitä on tarjolla ja mihin hintaan.
Ravintolat
Linkki visitestonia
_