Yleisesti vastustan täysin näitä all inclusive valmispaketti löhölömiä, koska itse nautin suunnattomasti siitä, että saa joka ilta metsästää kaupungilta ruokapaikan yms. Itselleni se on melkein mukavinta lomareissuilla. Nyt olen sitten ensimmäistä kertaa lähdössä ns. perhelomalle, eli 3-vuotias poika ja vaimo lähtevät mukaan, joten halutaan päästä mahdollisimman helpolla. Päätettiin nyt tehdä tämä reissu, kun vaimolla on toinen masussa, joten sitten ei varmaan pariin vuoteen matkustella.
Aluksi lomapaikaksi valittiin Kreeta ja Tjäreborgin kautta neljän tähden Sun Wing Resort syyskuulle. En edes katsonut, että minkä lentoyhtion kautta lennot oli ja sittenhän pamahti tekstiviesti, että meidän lennot on peruttu Air Finlandin konkurssin takia. Varausmaksu oli tässä vaiheessa maksettu. Tjäreborg antoi tekstiviestissään ymmärtää, että matkan voi päittäin vaihtaa suurinpiirtein samanhintaiseen matkaan ja erotusta ei kalliimman matkan tapauksessa tarvitse maksaa. Koska Tjäreborgin asiakaspalveluun ei päässyt sisään ehdin tehdä scouttaushommat huolellisesti ja valitsin muutaman vaihtoehdon etukäteen. Kosilla oli viiden tähden family top selection/all inclusive hotelli, johon olin jo aikaisemmin iskenyt silmäni, mutta hinta oli mielestäni aika mauton viikon perhelomasta. Tätä hotellia asiakaspalveluun ehdotin vaihtoehdoksi. Lähtöpäiväkin heittäisi vain yhdellä. Asiakaspalvelija sanoi, että hän joutuu tekemään yhden välipuhelun, koska hinta alkaa olemaan rajoilla. Hetkeä myöhemmin sain vastauksen, että Kos käy. Puhelun loputtua kyllä hymyilytti suuresti. Kerrankin homma meni näin päin, että lentoyhtiön konkurssista tuli jotain hyötyä. Uusi matka on noin 700-800 euroa kalliimpi, kuin edellinen.
Eipä ole tosiaan ennen ole tullut käytyä tuon tason hotellissa. Hotellissa on useampi ala carte ravintola, joten ei pitäisi kyllästyä valikoimaan. Saa nähdä miten paljon tulee painoa lisää reissulla. Hotellissa pitäisi tosin olla kohtalainen sali, joten siellä päivittäin treenaamaalla voisi vähän pitää hommaa kurissa.