Matkakohteenne

  • 2 482 693
  • 14 628

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Onko kukaan käyttänyt E-autovuokraamon palveluita? www.eautovuokraamo.fi
Hassusti suomennetut sivut, hinnat halvat. Vähän mietityttää. Ilmeisesti joku palvelu, joka hakee kaikilta autovuokraajilta halvimmat hinnat.
Juu, silleenhän tuo toimii. Minulla on kanssa pelkästään hyviä kokemuksia tuosta lafkasta (vuokraukset tosin vain Euroopassa), ei ole mitään valittamista ollut. Asiakaspalvelu toimii myös hyvin eli vastaukset kysymyksiin tulee maililla nopeasti ja ihan suomen kielelläkin saa palvelua. Olen myös onnistunut saamaan tuolta rahani 100% takaisin, kun yksi varaus piti keväällä perua matkasuunnitelmien muuttumisen (tuhkapilvi) takia.

Varausta tehdessä ei tosiaan tiedä mistä vuoraamosta auton saa, mutta suoritettuaan maksun voucherista näkee auton vuokraavan puljun.
Vuokraamon ja osoitetiedot saa kyllä kysymällä selville ennen maksuakin. Mulle ovat ainakin tuolta lähettäneet tarjouksia, missä on kaikki tiedot. Sitten jos maksaa sen tarjouksen, niin linkki muuttuu voucheriksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Laitoin sitten varauksen kevään MM-kisamatkalle. Kaverin vinkkauksesta kävin katsomassa Itä-Savon tms. bussifirman sivuille ja viikko alkusarjan peleineen tulee lähes puolet halvemmaksi kuin näiden perinteisten matkanjärjestäjien.

Onhan siinä riskinsä kun lähtee tuommoiselle bussifirman reissulle, mutta siinähän on sitten taas uusi kokemus elämän varrelle. Lähtö on ennen Vappua, lento Stadista Budapestiin, Unkariin (!) jossa yöpyminen ja seuraavana päivänä bussilla Bra tis lavaan. Kuusi päivää perillä, sis. Vappu ja kolme Suomen peliä, paluu kotiin taas Budapestin kautta. Eii pahaa!
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tuossa oli se hyvä puoli, että Mauin kentällä kaikki vuokraamot ovat ihan kentän vieressä, joten ei ollut pelkoa siitä, että auto tulisi jostain pikkufirmasta kilometrien päästä. Tästä syystä en vuokrannut e-autovuokraamosta autoa Losin kentältä. Tähän täytyy siis varautua, jos joltain isolta kentältä olet autoa vuokraamassa.

Tässähän se isoin ongelma on. Auto otetaan San Franciscon kentältä, ja palautetaan Los Angelesin kentälle. Suurin osa vuokraamoista on kentältä 0-3 km päässä. Ja kyyti kulkee jatkuvasti kentän ja vuokraamon välillä. Sitä tosiaan miettinyt että jos se on jossain jumalan selän takana? Vai maalaanko piruja seinälle? Kuitenkin hakupaikkana on tosiaan LENTOKENTTÄ. Noh, pitänee varailla tänään sitä sitten.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Tässähän se isoin ongelma on. Auto otetaan San Franciscon kentältä, ja palautetaan Los Angelesin kentälle. Suurin osa vuokraamoista on kentältä 0-3 km päässä. Ja kyyti kulkee jatkuvasti kentän ja vuokraamon välillä. Sitä tosiaan miettinyt että jos se on jossain jumalan selän takana? Vai maalaanko piruja seinälle? Kuitenkin hakupaikkana on tosiaan LENTOKENTTÄ. Noh, pitänee varailla tänään sitä sitten.
Losin kentällä luultavasti auto on nimenomaan joltain pienemmältä puljulta, mutta niistä on kyllä kuljetukset terminaaliin, eivätkä ne nyt niin älyttömän matkan päässä ole. San Franciscossa varmaan sama juttu, sieltä tosin ei ole kuin junakokemusta.

Joko teit varauksen ja jos, niin mitä tuli?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
San Franciscossa varmaan sama juttu, sieltä tosin ei ole kuin junakokemusta.
Tuollahan on todella hyvä kuljetus suoraan terminaaleista (kuskittomalla) junalla eri vuokraamojen tiloihin. "Junia" ta paremminkin kuljetuslavetteja menee jatkuvasti ja aikaa ei kulu kuin pari minuuttia.

Ainoa ongelma tai riski on, että vuokraamojen tiskillä saattaa sitten olla sellainen ruuhka, että siellä menee aikaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
...Tavallaan varsin kaaottinenhan paikkahan tuo oli, mutta toisaalta nyt matkan jälkeen voi todeta "India changes you forever"-sanonnan pitäneen paikkansa. Tuonne on pakko päästä takaisin. Vuoden päästä toki sama työkeikka, mutta taitaa tuonne joutua lähtemään jo viimeistään keväällä ihan itsekseen.

Onko JA:ssa muita Intian matkailijoita? Kokemuksia?

On kyllä, ja itsellä on aika lailla vastakkaiset fiilikset Intiaa kohtaan kuin sinulla. Kaikista yli 70 maasta, missä olen elämäni aikana käynyt, (Pohjois)-Intia on aika lailla pahnan pohjimmaisena, minne uudestaan haluaisin palata, puhumattakaan sinne muuttamisesta työn perässä (sellaistakin mahdollisuutta jokunen vuosi sitten tarjottiin...)

Tiedän kyllä, että Intia jakaa aika tavalla ihmiset; toiset rakastuu ja me toiset... jotain muuta. Itse en diggaa hindulaisesta kulttuurista ja tarkoitan tällä nimenomaan sitä, miten hindulaisuus uskontona näkyy ja ohjaa kulttuuria ja yhteiskuntaa. Lisäksi en pidä siitä, että siellä tapaa aivan liian paljon arrogantteja ihmisiä, joiden kompetenssi on kuitenkin hyvin paljon perässä heidän ylimielisyydestään. Olen reissannut ja elänytkin paljon näissä köyhissä banaanivaltioissa, mutta missään köyhyys ei iske niin masentavana ja toivottomana silmille kuin Intiassa (tai no ehkä Bangladesh...). Tämän lisäksi inhoan niitä hajua, mitä Intia tarjoaa, ja nyt en puhu pelkästään paskan hajusta ja saasteista, vaan myös niistä saamarin suitsukkeista ym... Likaan ja yleiseen huijauskulttuurin en jaksa edes puuttua, kun sitä kohtaa myös monessa muussa maassa, mutta kyllähän Intia siinäkin suhteessa podiumille pääsee. Kaiken huipentumana varsinkin Delhi on über-tylsä mesta. Yöelämää ei juuri lainkaan, kun peri-intialaiseen tyyliin porukat painaa kotiin nukkumaan heti kasin jälkeen illalla. Delhin lentokenttäähän jo jokainen enemmän matkannut osaakin ilman erillistä varoitusta välttää... Kaiken huipuksi mulla sattui jokunen vuosi sitten olemaan hetken Intialainen pomo, johon tiivistyivät kaikki ne negatiiviset piirteet, mitä tuossa jo ehdinkin luetella. Samoin muuten mukava ex-kollega oli hairahtunut ottamaan vaimokseen Intialaisen harpun, joka on ehdottomasti TOP-3 joukossa kaikista luotaantyöntävimmistä ihmisistä, joita tähänastisen elämäni aikana olen tavannut, heh. Ja sokerina pohjalla, ainoa kerta elämäni aikana, kun minut on yritetty ryöstää tapahtui yllättäen Intiassa, Jaipurissa. Ai niin, olinhan minä toisen Intian reissuni jälkeen myös 5 päivää sairaalassa jonkun vatsapöpön vuoksi ja mun vatsani on vuosien saatossa kuitenkin kehittynyt muotoon; syö kettinkiä ja paskanna rautanauloja...

Valitettavasti töiden merkeissä olen tuolla joutunut muutamaan otteeseen käymään. Hindu-kulttuurista riittää muutenkin kokemuksia, koska olen sellaisessa elämästäni kaksi vuotta viettänyt, joten ihan turisti-kokemuspohjalta en puhu ja arvioi hindulaisuutta ja miten se näkyy yhteiskunnassa. Siitä riittäisi paljon enemmänkin juttua, muttei tähän ketjuun.

Intian puolustukseksi on sanottava, että etelässä (Goa, Kerala) en ole käynyt ja Bombay (Mumbai) on ainakin kuulopuheiden perusteella aika paljon Delhiä rennompi paikka. Turistirysä Goa nyt ei hirveän paljon kiinnosta, mutta sen olen kuullut monen kokeneen suulta, että kyseiset alueet poikkeavat hyvin paljon "intiasta"ja käsittääkseni ainakin Goalaiset eivät itsekään pidä itseään varsinaisesti Intialaisina.

Niin, että sellaista kokemusta itsellä... Maailma voi näyttäytyä niin erilaisin silmin... ja se ei ole multa tippaakaan pois, jos joku - kuten Cottonmouth - Intiaan ihastui! Ajattelin vain raapustaa omista -hiukan erilaisista - kokemuksista, kun kysyttiin ja aikaa sattui olemaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Joko teit varauksen ja jos, niin mitä tuli?

Tein joo varauksen. Maksoin vain varausmaksun, 40 eur, ja loput lähtee kuukautta ennen varauksen alkua. Sitten sen näkee, mikä se on.
Otin fullsize-auton, tankilla löpöä ja ylimääräisen kuljettajan. 11 päivää, 361 eur. Olisi sitä halvemmankin saanut, nyt päädyin tähän.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tein joo varauksen. Maksoin vain varausmaksun, 40 eur, ja loput lähtee kuukautta ennen varauksen alkua. Sitten sen näkee, mikä se on.
Otin fullsize-auton, tankilla löpöä ja ylimääräisen kuljettajan. 11 päivää, 361 eur. Olisi sitä halvemmankin saanut, nyt päädyin tähän.
Jos palautat auton eri paikkaan kuin mistä vuokrasit, niin eikö siitä mene lisämaksu? Tuolla tavalla onnistuin aikoinaan ensimmäisessä autovuokrauksessani saalistamaan $600 viikkomaksun (osa vielä ylimenneistä maileista). Eipä ole Enterprise paljon kiinnostanut sen jälkeen, vaikka osin oma syyni olikin.
 
On kyllä, ja itsellä on aika lailla vastakkaiset fiilikset Intiaa kohtaan kuin sinulla. Kaikista yli 70 maasta, missä olen elämäni aikana käynyt, (Pohjois)-Intia on aika lailla pahnan pohjimmaisena, minne uudestaan haluaisin palata, puhumattakaan sinne muuttamisesta työn perässä (sellaistakin mahdollisuutta jokunen vuosi sitten tarjottiin...)

No huhuh, juuri olin Pohjois-Intiaan suuntaamassa :) Nyt tuli sellainen olo että ehkä se Goa kuitenkin olisi se parempi vaihtoehto. En ole Intiassa ennen käynyt mutta nyt olemme tyttöystävän kanssa sinne luultavasti lähdössä tammi / helmikuussa. Hän ehdotteli Pohjois-Intiaa kun on Goassa ennen käynyt ja haluaisi muualle intiaan mutta tuon kommentin jälkeen en ehkä halua lähteä sinne seikkailemaan. Vaikkapa itse on hieman erilaiset kokemukset hindulaisuudesta, ja paikat jossa itse olen käynyt ovat olleet jees, erityisesti Bali.

Mietin tässä myös Australiaa kun sinne on mahdollista saada lennot näinkin halvalla: http://www.lentovelho.fi/go-down-under-for-under-1000e/ eli menopaluu noin 900euroa. Aussit on kuitenkin jossain vaiheessa nähtävä ja ne lennot on kai useimmiten reilusti yli tonnin? Aikaa on kuitenkin kuukausi joten ehkäpä se sopisi paremmin siihen että matkustelisi ympäri australiaa eikä jummittaisi bambumajassa goalla :)
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
No huhuh, juuri olin Pohjois-Intiaan suuntaamassa :) Nyt tuli sellainen olo että ehkä se Goa kuitenkin olisi se parempi vaihtoehto.... tuon kommentin jälkeen en ehkä halua lähteä sinne seikkailemaan.

Älä nyt hyvä mies mun kirjoitusten vuoksi jätä sinne menemättä. Jokaisella on omat mielipiteensä ja minä vain listasin perusteluita siitä, miksi itselleni on kehittynyt noin negatiivinen kuva kyseisestä maasta, samalla ensimmäisenä myöntäen, että osa mainitsemistani syistä on varsin 'lapsellisia' ja olisivat voineet tapahtua monessa muussakin maassa! Ja kuten kirjoitin, Intia on siinä mielessä 'mielenkiintoinen' paikka, että se todellakin jakaa ihmiset mielipiteineen kahtia. Osa rakastuu maahan suunnattomasti ja toiset eivät diggaa sitten ollenkaan. Ei sitä voi tietää kuin itse kokeilemalla. Toisen taivas on toisen helvetti tjms...

Mun kokemukset hindulaisuudesta heijastuvat enempi duunin ja hindulaisen kulttuurin keskellä asumisen kautta, joten sikäli ne eivät ole suoraan verrannollisia lomailuun ja miten sen lomaillessa kokee ja näkee.

Aussit ovat yksi suosikkipaikoistani, tosin johtuen osaksi myös siitä, että huomattava osa ystäväpiiristäni on sieltä kotoisin. Mutta sitä on hyvin vaikea verrata Intiaan, niin janan vastakkaisista päistä ne ovat. Riippuu ihan siitä, mitä sinä ja tyttöystävási olette lomaltanne hakemassa?
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Jos palautat auton eri paikkaan kuin mistä vuokrasit, niin eikö siitä mene lisämaksu? Tuolla tavalla onnistuin aikoinaan ensimmäisessä autovuokrauksessani saalistamaan $600 viikkomaksun (osa vielä ylimenneistä maileista). Eipä ole Enterprise paljon kiinnostanut sen jälkeen, vaikka osin oma syyni olikin.

Käsitykseni mukaan, jos auton palautuspiste sijaitsee samassa osavaltiossa, tuota ylimääräistä maksua ei mene. Myös sekin, että nouto- ja palautuspisteesi sijaitsevat lentokenttien yhteydessä, eivät aiheuta lisämaksua. Kokemusta on kaksi kertaa... Losista Friscoon ja sama toisinpäin... kumpaisellakaan kerralla ei mennyt lisämaksua ja molemmissa tapauksissa auto oli nimenomaan vuokrattu lentokentän yhteydessä olevasta vuokraamosta. Kannattaa tarkastaa tai oikeammin vertailla sitä, että muodostuuko kaupunki-kenttä -yhdistelmästä kalliimpi. Joissakin paikoin siinä voi olla lisämaksu.

Kokemukseni on vain Aviksesta ja Hertzistä jenkkilässä, joten oma kirjoitukseni perustuu vain näihin.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Käsitykseni mukaan, jos auton palautuspiste sijaitsee samassa osavaltiossa, tuota ylimääräistä maksua ei mene. Myös sekin, että nouto- ja palautuspisteesi sijaitsevat lentokenttien yhteydessä, eivät aiheuta lisämaksua. Kokemusta on kaksi kertaa... Losista Friscoon ja sama toisinpäin... kumpaisellakaan kerralla ei mennyt lisämaksua ja molemmissa tapauksissa auto oli nimenomaan vuokrattu lentokentän yhteydessä olevasta vuokraamosta. Kannattaa tarkastaa tai oikeammin vertailla sitä, että muodostuuko kaupunki-kenttä -yhdistelmästä kalliimpi. Joissakin paikoin siinä voi olla lisämaksu.

Kokemukseni on vain Aviksesta ja Hertzistä jenkkilässä, joten oma kirjoitukseni perustuu vain näihin.

Ei mennyt lisämaksua, vaikka Avisin auto vuokrattiin Portlandista Mainesta ja palautettiin Massachusettesiin Bostonin lentokentälle.

Jos olisi palauttanut Kanadasta vuokratun auton Bostoniin, lisämaksu olisi euroissa ollut n. tonni.

Kanadan sisällä ei myöskään ollut lisämaksua, vaikka auto palautettiin eri osavaltioon tai mitä provinsseja ne nyt Kanadassa onkaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Auto otetaan San Franciscon kentältä, ja palautetaan Los Angelesin kentälle. Suurin osa vuokraamoista on kentältä 0-3 km päässä. Ja kyyti kulkee jatkuvasti kentän ja vuokraamon välillä. Sitä tosiaan miettinyt että jos se on jossain jumalan selän takana?
Ei ole noissa paikoissa ongelma. Vuokra-autobisnes on SFO:n ja LAX:in kentillä isoa ja yhteydetkin ovat siksi loistavat. Terminaalista vaan baggage claimin kautta vuokra-autokeskukseen, paperit kuntoon ja auto alle. Simple as that. Jos autovuokraamon sijainniksi on ilmoitettu SFO, niin palvelupiste löytyy tuolta Rental Car Centeristä.

San Franciscon kentällä terminaalien ja vuokra-autokeskuksen välillä on kätevä junayhteys. Todella vaivatonta touhua. Autohallista pääsee sitten suoraan Bayshore Freewayn rampille ja siitä joko San Franciscon tai San Josen suuntaan. Sitten ei muuta kuin hyvää matkaa!
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Palasin tiistaina hieman yli viikon lomalta Tokiosta. Pari ranskalaista:

- Ihmiset super-ystävällisiä. Palvelukulttuuri toiselta planeetalta. Esim. ravintolassa saat palvelu tilanteessa kuin tilanteessa heti, etkä vartin odottelun jälkeen.

- Opasteet ym. englanniksi tosi hyvin. Esim. isoilla metroasemilla loistavat kartat englanniksi, jotta tietää mistä kannattaa itsensä ulostaa. Heittämällä parhaat mihin olen törmännyt.

- Kielimuuri on kiistaton, jos ei osaa japania. Silti hommat luisti hyvin. Auttamishalukkuus on korkealla ja elekielellä moni juttu hoitui. Ihan perusperus-englantia japanilaiset osasi paremmin kuin odotin.

- Tokio on kallis tai sitten ei. Kansankuppiloissa saa nuudeliaterian muutamalla eurolla, mutta jos hienosti syö, saa siihen kulumaan illassa kohtuu ison läjän rahaa. Söimme useasti n. 10 euron aterioita. Nuudelit/riisi ja siihen joku proteiini tai 8-12 palaa sushia. Vaatteet kalliita.

- Ostoksia Tokiossa voi tehdä. Kaupoissa on myytävänä kaikkea maan ja taivaan väliltä.

- Jengiä on paljon, mutta jotenkin ruuhkat ei tuntuneet niin pahoilta kuin esim. New Yorkissa olen kokenut. Japanilaiset on pieniä ja ne liikkuu smoothisti.

- Kaikki toimii loistavasti. Julkinen liikenne, palvelut... kaikki.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Kyllä tuo hinta minkä eautovuokraamo antaa, niin on lopullinen. Ei voi tulla enää mitään lisämaksuja, kuten joku sanoikin tässä ketjussa aikaisemmin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jaaha, matka taas varattu ja vinkkejä kaipaillaan.

Maaliskuulle tuli tyttöystävän kanssa varattua nippu lentoja. Ensimmäinen etappi on Pariisissa, jossa olemme yhden illan ja yön ja tarkoitus on ehtiä katsomaan Eiffel-tornia ja käydä syömässä.

Aamulla lento Ho Chi Minh Cityyn, jossa olemme kolme päivää. Kaupungissa kiinnostaa ainakin sotamuseo ja ostosmahdollisuudet. Onko jotain HCM:ssä jotain must-see paikkaa tai kohdetta? Jos jollain on halpoja hotellivinkkejä hyvällä sijainnilla esim. Distric 1 alueelta niin otamme mielellään suosituksia vastaan.

Seuraava kohde on Phu Quocin saari Siiaminlahdella. Saari ilmeisesti välttynyt vielä massaturismilta, joten nyt on aika käydä katsomassa saaren mainostettuja hiekkarantoja. Saarella vietämme 9 päivää, tarkoitus on ladata akkuja löhöilemällä, mutta aktiviteetit kiinnostavat myös. Tarkoitus on ainakin käydä snorklailemassa, vuokrata skootteri ja myös ehkä polkupyörät ja kierrellä saarta. Hotelli on saarelle varattu, Eden Phu Quoc Resort, tänä vuonna valmistunut ilmeisen hieno hotelli, mutta ihan kohtalaisella tarjouksella löysimme huoneen, joten suostuin vaihtamaan bungalov-suunnitelmat tähän ko. hotelliin. Saarella on muutama kalastajakylä, mutta käyneiltä voisin kysyä, että löytyykö Dong Duongista räätäliä? Kovasti tekisi mieli teettä puku matkalla, mutta pari päivää HCM:ssä ei välttämättä riitä hyvän puvun saamiseksi. Vähän kyllä epäilyttää mahtaako saarelta tosiaan räätäliä löytyä.

Phu Quocin jälkeen menemme vielä käymään Kuala Lumpurissa muutamaksi päiväksi, viime vuodelta tuttu paikka, joten tyttöystävä pääsee shoppailemaan sielunsa kyllyydestä tutuissa ja hyväksi koetuissa ostoskeskuksissa. KL:stä lähtee lennot kotiin, jälleen Pariisin kautta.

Jos joltain löytyy hyviä vinkkejä ensi kertaa Vietnamiin menijöille niin nyt olisi mahdollisuus heitellä vinkkejä ilmaan.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Aamulla lento Ho Chi Minh Cityyn, jossa olemme kolme päivää. Kaupungissa kiinnostaa ainakin sotamuseo ja ostosmahdollisuudet. Onko jotain HCM:ssä jotain must-see paikkaa tai kohdetta? Jos jollain on halpoja hotellivinkkejä hyvällä sijainnilla esim. Distric 1 alueelta niin otamme mielellään suosituksia vastaan.

Seuraava kohde on Phu Quocin saari Siiaminlahdella. Saari ilmeisesti välttynyt vielä massaturismilta, joten nyt on aika käydä katsomassa saaren mainostettuja hiekkarantoja. Saarella vietämme 9 päivää, tarkoitus on ladata akkuja löhöilemällä, mutta aktiviteetit kiinnostavat myös...

Jos Vietkuista ei ole aikaisempaa kokemusta, niin sellainen juttu on syytä pitää mielessä, että se on kommarimaa, vieläkin. Se ei paista niin pahasti läpi Saigonissa, kuin vaikkapa pohjoisessa Hanoissa, mutta kyllä sen silti huomaa. Ihmiset ovat etelässä hiukan ystävällisempiä kuin pohjoisessa, mutta ei vietkuista mitään asiakaspalvelijoita saa millään leivottua. Liikenne on aika vittumaista Saigonissa, mopoja tunkee joka puolelta ja kadun ylittäminen voi tottumattomalle olla hengenvaarallista, mutta vastaavasti taksilla ajaminen on halpaa, jos vain pitää huolen, ettei taksikuski pääse pahasti kusettamaan. D1 alueelta tai sen liepeiltä voisin suositella hinta-laatusuhteeltaan sellaista hotellia kuin Victory (muistaakseni). Enempi ehkä paikallisten mesta, mutta huoneet tilavia ja katolta löytyy ihan kiva uima-allas, joka ei ole mitenkään itsestäänselvää kyseisessä kaupungissa hotelleista puhuttaessa, varsinkaan tuossa hintaluokassa. Sijainti tossa silti on parasta. Aamupala on aika vaatimaton, mutta huoneet vastaavasti olivat todella tilavat, hiukan sellaista wanhaa kolonialistista rähjäromantiikkaa. Tupakoimattomien huoneita voi olla vaikea löytää, eli se kannattaa ottaa huomioon ennen ennenkuin huonetta varaatte. Mutta kaikkea ei saa edullisesti; 40 taalan hintaan per yö (tosin tästä on jo pari vuotta kun viimeks Saigonissa kävin...) oli ehdottomasti hintansa väärtti. Löytyhän sieltä luksus-hotelleja, mutta turha haaveilla samanlaisesta hinta-latusuhteesta kuin esimerkiksi Bangkokissa.

Phu Quocille kannattaa asennoitua siten, että se on laatu- ja palvelutasoltaan hyvin kaukana Thaimaan vastaavia paikkoja. Tosin tästäkin on jo yli neljä vuotta aikaa kun siellä lyhyesti kävin, ja paikka on varmasti kehittynyt tänä aikana kovasti. Itselleni ei sen pistáytymisen jäljiltä jäänyt polttavaa halua hankkiutua sinne takaisin. Räätälistä (laadukkaasta) ei ole tietoa, mutta en laskisi sen varaan. Jos ette kavahda hiukan alkeellisia oloja ja loma ei mene pienien vastoinkäymisten vuoksi pilalle, niin varmasti tietynlaista eksotiikkaa saari voi tarjota reippaalle ja omatoimiselle matkailijalle. Jos taas haluatte enempi helppoa ja laadukasta, kandee suunnata Saigonista pohjoiseen päin suomalaisista matkaesitteistäkin tutummille rannoille. itse pidän 9 päivää Phu Quocilla aika pitkänä aikana, mutta se on toki vaan mun mielipide. Jos olette matkailijoina enempi sitä tyyppiä, että nautitte ihan rentoilusta, niin kyllä tuolla ajan saa varmasti kulumaan!

Kyllä Saigonistakin jotain ostettavaa ja tavarataloja löytää, mutta ei se silti sillä saralla ole millään muotoa verrattavissa esimerkiksi Bangkokiin, Singaporeen tai Kuala Lumpuriin, eli hyvä, että teillä on tuo aika paluumatkalla KL:ssa. Sellainen vinkki, että vietkuissa on paljon laadukkaidenkin merkkien vaatetehtaita, joten toreilta voi tehdä todellisia löytöjä, kun vain eka katsoo, että virhe, miksi tuote ei ole päässyt laatutarkastuksesta läpi länsimaihin ei ole iso. Usein virhe vo olla ihan kosmeettisen pieni, joskus taas häiritsevä. Noiden rättimarkkinoiden nimeä josta tavaraa saa puoli-ilmaisesti en jaksa millään muistaa, mutta google auttanee tai ehkä joku muu palstalaisista osaa kertoa..?

Hauskaa lomaa! Kyllä Vietkuissa kuitenkin mielummin on kuin turpaansa ottaa :-)
 

scholl

Jäsen
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Kyllä tuo hinta minkä eautovuokraamo antaa, niin on lopullinen. Ei voi tulla enää mitään lisämaksuja, kuten joku sanoikin tässä ketjussa aikaisemmin.

Voihan. Kun menet sinne tiskille niin siellä aletaan myydä sulle kovalla innolla ties mitä upgreidausta. Kannattaa olla tarkkana, ettei ota turhaan mitään lisävakuutuksia, jotka sun matkavakuutus jne. jo kattavat. Auton ehkä voit haluta vaihtaa kalliimpaan, jos full size on joku öinen Buick, missä on tasainen sohva sekä edessä että takana. Silloin sitä mieluusti ottaa jo convertiblen. Tosin niissä pitää katsoa mitä mahtuu takakonttiin. Vittumaista sitoa osa matkalaukuista turvavöillä takapenkkiin kiinni.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kiitoksia kaikille vastanneille.
Kyllä tuo hinta minkä eautovuokraamo antaa, niin on lopullinen. Ei voi tulla enää mitään lisämaksuja, kuten joku sanoikin tässä ketjussa aikaisemmin.
Viime talvena huomasin, että pystyi tulemaan pienet lisäkustannukset kun otettiin suksitelineet ja lumiketjut. Varauksen "piti" mennä perille tältä välikäsitaholta oranssille autovuokraamolle, muttei mennytkään... No, oli onneksi yhdet suksitelineet Münchenissä varalla.

Kaliforniassa tuskin tosin tarvitsette lumiketjuja ja suksitelineitä, heh...
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tammikuun lopussa pitäisi lähteä kaveriporukalla Muncheniin neljäksi päiväksi. Samalla käydään katsomaan Bayernin matsi Kaiserslauternia vastaan. Ensimmäinen kerta, kun tulee mentyä Muncheniin. Vastaavasti Berliinissä on tullut käytyä. Berliini oli helvetin mukava kaupunki ja saksalaiset mukavia ihmisiä kaikin puolin. Jos jollain on heittää jotain infoa millainen kaupunki Munchen on, niin ilolla otetaan vastaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos jollain on heittää jotain infoa millainen kaupunki Munchen on, niin ilolla otetaan vastaan.

Olen ollut vain duunimatkoilla, mutta kyllä niilläkin on ehtinyt saada jonkinlaista käsitystä paikasta. Kiva kaupunki. Olut on kohtuullista ja paikallinen ruoka raskasta ja täyttävää, mutta myös helvatin hyvää. Münchenin vanha keskusta Frauenkirchen ja Rathausin ympäristössä on mukavaa. S- ja U-bahn -verkostot ovat kattavia, ja niillä pääsee kätevästi liikkumaan. Deutsche Museumia on moni kehunut. Itse en ole päämuseossa käynyt, mutta "sivukonttori" lentokonenäyttelyineen on tullut tsekattua. Hieno paikka.

Münchenissä olisi kiva käydä joskus turistinakin. Sen verran mukavalta kaupunki on reissujeni perusteella tuntunut.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tammikuun lopussa pitäisi lähteä kaveriporukalla Muncheniin neljäksi päiväksi. Samalla käydään katsomaan Bayernin matsi Kaiserslauternia vastaan. Ensimmäinen kerta, kun tulee mentyä Muncheniin. Vastaavasti Berliinissä on tullut käytyä. Berliini oli helvetin mukava kaupunki ja saksalaiset mukavia ihmisiä kaikin puolin. Jos jollain on heittää jotain infoa millainen kaupunki Munchen on, niin ilolla otetaan vastaan.
Lähinnä ajanut kaupungista etelänaapuriin, mutta sen verran voin sanoa, että Munchenin lentokenttä on erinomainen ja toimiva kokonaisuus. Saksa on mahtava maa, eikä Munchen tee poikkeusta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä ollaan parhaillaan Munchenissa pienellä lomasella. Tultiin myöhään to iltana ja poistutaan su loppuiltapäivästä.

Kaupunki on näin pikkukäynnin perusteella todella mukava paikka. Julkinen liikenne toimii selkeästi ja kattavasti. Liikkuun pääsee metrolla (U-Bahn), paikallisjunalla (S-Bahn), raitiovaunulla, bussilla ja hiukan pitemmälle DB:n (Deutsche Bahn:in) junilla.

Asutaan pienessä hotellissa lähellä päärautatieasemaa ja samalla 5-6 min kävelyn päässä vanhasta kaupungista. Loistava sijainti, kun julkiset kulkuvälineet kulkee tuosta aseman kautta. Ostin lippuautomaatista paikallisliikenteen , eli MVV:n, rajoittamattoman päivälipun. Hinta 5,40 € ja voi kulkea 1-4 vyöhykkeiden sisällä kaikilla julkisilla kulkuvälineillä seuraavaan aamuun kello 06.00 saakka mielin määrin. Mutta lippu muistettava saksalaiseen tapaan leimata asemalla leimauslaitteessa. Jos et ole leimannut ja sattuu tarkastus, niin pahimmillaan maksat lisää junassa.

Olut on hyvää, 0,5 l tooppi 2,90-3,50 € eri ravinteelissa jne. Ruoka tuhtia (on kevyempääkin) ja saakelin hyvää. SUosittelen Hofbraukelleriä Wienerplatz:illa. EI turisteja mutta pirun hyvää ruokaa ja HB:n oluita.

Ja lentokentttä toimii hyvin.

Prosit!
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Olisko jollain San Franciscossa käyneellä suositella hotellia? Ei mielellään huippukallista.
Tarkoitus olisi ottaa huone pariksi yöksi ja ekana aamuna lähteä lautalla Alcatraziin. Auto jää hotellille, joten kauhean kaukana ei saisi hotelli olla, tai sitten jollain julkisella kulkuvälineellä satamaan. Tarkoitus olisi lähteä ekalla lautalla, niin ei mene koko päivää paikassa.

Olen kaupunkia jonkin verran tutkinut netistä ja kerjäläisiä siellä tuntuu olevan paljon. Tai vastaavia. Lisäksi jotkut alueet ovat sellaisia, ettei parane hirveästi mennä paikalle. Vai onko noi jutut niitä mitä netissä on, että joku on nähnyt epämääräistä porukkaa ja huudelleetkin vielä perään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös