Matkakohteenne

  • 2 445 512
  • 14 516

Vladu #79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tshekki
Lontoo

Emäntä on lähdössä Lontoon visiitille ja tietystihän meikäläisen pitää pyytää sieltä tuliaisiksi futispaita ja nimenomaan Tomáš Rosikcýn Arsenal-paita. Pitääkö sen perässä lähteä Emirates Stadiumille vai onko putiikkeja, joista paita voisi löytyä löydettävissä helposti muualtakin? Hänen hotellinsa sijainnista en nyt juuri osaa hirveästi sanoa muuta kuin, että ilmeisesti se on joitakin kilometrejä lounaaseen Emirates Stadiumilta.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Emäntä on lähdössä Lontoon visiitille ja tietystihän meikäläisen pitää pyytää sieltä tuliaisiksi futispaita ja nimenomaan Tomáš Rosikcýn Arsenal-paita. Pitääkö sen perässä lähteä Emirates Stadiumille vai onko putiikkeja, joista paita voisi löytyä löydettävissä helposti muualtakin? Hänen hotellinsa sijainnista en nyt juuri osaa hirveästi sanoa muuta kuin, että ilmeisesti se on joitakin kilometrejä lounaaseen Emirates Stadiumilta.

http://www.arsenal.com/emirates-stadium/arsenal-shopping

Linkin takaa löytyy Arsenalin kauppojen osoitteet ja aukioloajat. Tosin kai niitä paitoja ihan normaali kaupoistakin saa.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä paitoja sai Lontoosta muualtakin kuin seuran virallisista fanikaupoista, tai ainakin vuosi sitten sai.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olis tuossa syyslomalla tarkotus lähteä viikoksi Teneriffalle, tarkemmin sanottuna Playa de las Americasiin. Onkos muilla palstaveljillä kokemuksia kyseisestä paikasta, sellaisen käsityksen olen saanut että on suomalaisten suosiossa??

Jos kävijöitä löytyy niin onko vinkkejä hyvistä ravintoloista ja muista nähtävyyksistä? Lisäksi vinkkejä hyvistä matkakohteista muuallakin saarella olisi kiva saada.
 
Emäntä on lähdössä Lontoon visiitille ja tietystihän meikäläisen pitää pyytää sieltä tuliaisiksi futispaita ja nimenomaan Tomáš Rosikcýn Arsenal-paita. Pitääkö sen perässä lähteä Emirates Stadiumille vai onko putiikkeja, joista paita voisi löytyä löydettävissä helposti muualtakin?

Piccadilly Circukselta löytyy 4-5 (?) kerroksinen urheilutavaratalo Lillywhites, josta löytyy lähes varmasti. Ainakin vuonna -99 löytyi myös painatuspalvelukin, mutta sen jälkeen en ole paitoja sieltä ostanut. Ainakin helppo löytää tuo liike ja muutenkin huokeaa tavaraa hyllyt täynnä !
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Olis tuossa syyslomalla tarkotus lähteä viikoksi Teneriffalle, tarkemmin sanottuna Playa de las Americasiin. Onkos muilla palstaveljillä kokemuksia kyseisestä paikasta, sellaisen käsityksen olen saanut että on suomalaisten suosiossa??

Jos kävijöitä löytyy niin onko vinkkejä hyvistä ravintoloista ja muista nähtävyyksistä? Lisäksi vinkkejä hyvistä matkakohteista muuallakin saarella olisi kiva saada.
On jo niin paljon aikaa kun olin siellä viimeksi joten ravintoloita en muista. Oli siellä kaikenlaista lähinna eurooppalaista vipeltäjää ainakin silloin 90-luvulla, paljon tietenkin brittejä ja saksalaisia. Suomalaisiakin löytyy ja ravintoloissa osannevat muutaman sanan suomea ja suomenkielisiä menujakin varmaan löytyy.

Muita mielenkiintoisia paikkoja saarella ovat tietenkin Teiden vuori, myös mielestäni saaren luoteiskulma ja varsinkin koilliskulma ovat mielenkiintoisia paikkoja joihin ei paljon turisteja eksy välttämättä. Kannattaa vuokrata auto ja ajella ympäri saarta. Saaren etelärannikolla oli silloin 90-luvulla nakubiitsi (siis 100% naku) mutta en tiedä onko enää. Se oli vähän piilossa, vain paikalliset osasivat tien sinne, joten en osaa neuvoa tietä sinne.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Muita mielenkiintoisia paikkoja saarella ovat tietenkin Teiden vuori, myös mielestäni saaren luoteiskulma ja varsinkin koilliskulma ovat mielenkiintoisia paikkoja joihin ei paljon turisteja eksy välttämättä. Kannattaa vuokrata auto ja ajella ympäri saarta.
Juurikin näin! Teneriffa on yllättävän suuri saari, ja jos on vähänkin luontokohteista yms. kiinnostunut, niin nähtävää on todella paljon. Eikä mikään pakko ole edes lähteä patikoimaan; jo auton ikkunasta voi nähdä paljon huikean hienoja paikkoja.

Teneriffa on joka tapauksessa aivan valtavan paljon muutakin kuin se useimpien perusmielikuva Kanariansaarista. Kyseessä on maisemiltaan todella kaunis, mutta myös erittäin monipuolinen saari. Teneriffalla asuu noin 900 000 ihmistä, joten kaiken sen "turistipaskan" takaa löytyy aika lailla kaikkea muutakin - jos sen vain haluaa nähdä.

Eli mikäli lomalla on edes vähänkin muutakin prioriteettia kuin pelkkä auringonotto ja brenkuttelu, niin Playa de las Americasin kaltaiseen turistirysään ei pidä kenenkään jumittua. Ja itse asiassa jos tämä perinteinen "junttituristimeno" ei houkuta, niin kannattanee katsoa majoitusta melkein mistä tahansa muualta...

Autonvuokraus on Teneriffalla todella edullista. Paikallisista pienemmistä vuokraamosta saa varmastikin jonkun Seat Ibizan/Cordoban tms. käyttöön noin 20e/vrk taksalla. Eli kuten Amerikanihme jo yllä totesi, niin tämä on todellakin suositeltava tapa liikkua saarella. Teneriffalla kulkee toki bussejakin, mutta muiden kuin suurimpien kaupunkien väliseen liikkumiseen ne eivät keskimäärin kovin hyvin sovellu.

Teiden suuntaan ajamista suosittelen ehdottomasti. Se on kuitenkin tavallaan se Teneriffan ehdoton ykkösjuttu. Jo näkymät Las Cañadas -kalderassa ovat aika hienot, melkoisen uskomattomia "kuumaisemia" on tarjolla noin 2 000 metrin korkeudessa. Eli vaikka Teidelle ei aikoisi noustakaan, niin tuolla ylätasangolla kannattaa aivan ehdottomasti käydä. Erillisen (ja etukäteen virallisesti anotun) vuoriluvan turvinhan voi sitten päästä tuulettelemaan tulivuorenvalloitusta jopa 3 718 metrin korkeuteen Teiden huipulle, mutta sinne noin 3,5 kilsaan pääsee ilmeisesti aina köysiradalla sään vain salliessa, kun vain maksaa. Köysirata-aseman ylätasolla on sitten vartijoita, jotka pitävät huolen siitä, ettei luonnonpuiston alueella liikuta vapaasti - siis ilman vuorilupaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, itse olen myös katsellut vähän sillä silmällä noita viisumivapaita Pietarinristeilyjä ja ehkä ainoa asia mikä arveluttaa on se, että mitenkähän käy, jos miliisi pysäyttää kadulla tai tullissa ja alkaa tivaamaan viisumia, jota ei siis ole.
Itseäni ei miliisi pysäyttänyt, mutta sitä maahantulokorttia kyllä kovasti kyseltiin hotellissa, sekä varsinkin sitten tullessa passintarkastuksesta. Mä vaan sanoin sille virkailijalle että no no no, johon se vastasi että daa daa daa, muuta mä en ymmärtänyt. Päissään/krapuloissani kun olin, niin en sen kummemmin jaksanut alkaa siinä stressaamaan. Seinille vaan tuijottelin. Jossakin se kävi kyselemässä ja jonkun puhelunkin soitti, mutta päästi sitten läpi. Vieläkään en oikein tiedä, että olisiko mulla pitänyt olla se. Luultavasti ei. Ne viisumivapaat risteilyt olivat alkaneet vasta vajaa pari viikkoa aiemmin.

Lähtiessä Helsingin lähtöselvityksessä mulle kyllä annettiin se kaksiosainen maahantulokortti, joka pyydettiin täyttämään laivalla. Siellä Pietarissa sitten annoin sen siinä passintarkastuksessa, mutta en saanut takaisin sitä b-osaa, joten jatkoin vaan matkaa. Voi kyllä olla, että mä itse lähdin siitä liian aikaisin, ympäripäissäni kun olin. Siinä ennen reissua lähtöselvityksestä saamassani jossakin lapussa kyllä luki, että se b-osa pitäisi olla tullessa passintarkastuksessa.

Mutta siis hyvinhän tuo reissu loppujen lopuksi meni. Aivan uskomaton krapula vaan vaivasi.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Lisätään sen verran, että tietääkseni edullisin bussiyhtiö Jenkeissä on Megabus.com, jonka kautta saa ihan yhtä hyvin toimivia bussiyhteyksiä kuin Greyhoundinkin. Nopeasti katsottuna Megabus:lta saa Boston-New York välille lipun 9 dollarilla. Toki varmaan voi saada melkein edullisemminkin meno-paluun jos vaan tarkkailee tarjouksia.
Aikaisemmin kevaalla oli naista bussijutuista puhetta valilla Boston-New York. Tuli viikko sitten muutama yo sitten nykissa vietettya, ja bussilla matkustin. Itse valitsin Greyhoundin/PP:n ja hinta oli 16taalaa suuntaansa. Kaikkein halvimmat matkat kai loytyisi tosiaan Megabusilta, tai sitten yhtiolta nimelta Chang-woo tms.. Tata viimeista vaihtoehtoa ei ainakaan paikalliset taalla pida kovinkaan luotettavana, joten paatin suosiolla jattaa testaamatta.

Menomatka nykiin kesti 5tuntia pienesta ruuhkasta johtuen ja paluu luonnistui tasan neljaan tuntiin, joten tuo on halpa ja hyva keino kylla jos taalta meinaa New Yorkiin suunnata.
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Kuukauden päästä Intiaan. Kokemuksia Delhistä? Ilmeisesti runsaasti nähtävää riittää ja meno hiukan erilaista kuin normaalissa turistirysässä. Megaluokan kaupungista lienee myös kätevää lähteä katsomaan Agraan Taj Mahalia? Monsuuni on ihan mielenkiintoista kokea, varsinkin kun keskilämpötilat ovat varsin korkeat 32-34°C
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Kuukauden päästä Intiaan. Kokemuksia Delhistä? Ilmeisesti runsaasti nähtävää riittää ja meno hiukan erilaista kuin normaalissa turistirysässä. Megaluokan kaupungista lienee myös kätevää lähteä katsomaan Agraan Taj Mahalia? Monsuuni on ihan mielenkiintoista kokea, varsinkin kun keskilämpötilat ovat varsin korkeat 32-34°C

Delhistä ei ole muuta hyvää sanottavaa kuin että ruoka on hyvää joka paikassa. Karmea kaatopaikka jossa asuu ystävällisiä ihmisiä. Agraan pitää varata koko päivä, Taj Mahal on ehdottomasti vaivan arvoinen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
En nyt keksinyt parempaa ketjua tälle.

Kumpi on parempi festarikohde Wacken vai Download? Jompi kumpi olis tarkoitus tarkistaa. Brittien hintataso on aika kova, mutta yleisesti ottaen kovempi setti ollut. Tänä vuonna liput 5 päivää campingillä reippaat pari sataa euroa, kun taas Wacken ei sisällä niin paljon itseä koskettavia bändejä yleensä, vaan keskittyy selvästi raskaampaan, mutta toki monia kovia löytyy sieltäkin. Liput käsittääkseni noin satasen halvemmat, kuin Downloadissa. Jos on kokemuksia, niin onko kulkuyhteydet ja palvelut hoidettu kummassa paremmin?

Todennäköisesti molemmat tulee kyllä joskus kurkattua, mutta kumpi on se, joka kannattaa tarkistaa ensin?
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Pariisiin pällistelemään

Torstai-aamuna olis edessä lähtö Pariisiin viikonloppulomalle avopuolison kanssa.

Nyt tarvittais muutamat viime hetken kuumat vinkit, mitä siellä kannattais käydä katsomassa. Tietenkin varmasti tulee tarkastettua nuo perus "pakko" mestat, eli Eiffel, Notre Dame, Sacre Coeur, Louvre, Riemukaari etc. Varmasti tulee istuttua kahviloissa ja seurattua hulinaa. Perjantai-iltana sitten pitää löytää joku paikka, missä katsella Ranska-Uruguay matsi.

Ajateltiin ottaa toi 5 päivän ParisVisite kortti, millä saa reissata rajattomasti joukkukulkuvälineillä. Onko kellään tosta kortista kokemuksia, onko hintansa arvoinen?

Eli nyt sitten jos jollain olis heittää pari tärppiä Pariisista, niin ilolla ottaisin vastaan. Matkaan siis olen lähdössä raskaana olevan avokin kanssa, joten mitään suurempia rellestyksiä ei ole tiedossa.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Eli nyt sitten jos jollain olis heittää pari tärppiä Pariisista, niin ilolla ottaisin vastaan. Matkaan siis olen lähdössä raskaana olevan avokin kanssa, joten mitään suurempia rellestyksiä ei ole tiedossa.

Käväiskää siellä hautausmaalla (jonka nimeä en just nyt muista), jonne on haudattu Jim Morrison, Edit Piaf jne. Hieno paikka - hautausmaaksi.

Edit: Père-Lachaise se nimi oli.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Eli nyt sitten jos jollain olis heittää pari tärppiä Pariisista, niin ilolla ottaisin vastaan. Matkaan siis olen lähdössä raskaana olevan avokin kanssa, joten mitään suurempia rellestyksiä ei ole tiedossa.

Käväiskää siellä hautausmaalla (jonka nimeä en just nyt muista), jonne on haudattu Jim Morrison, Edit Piaf jne. Hieno paikka - hautausmaaksi.

Edit: Père-Lachaise se nimi oli.
Tuolla hautausmaalla kannattaa tosiaan pyörähtää. Lisäksi, jos kiinnostaa, niin Pariisissa pääsee näihin maanalaisiin katakombeihin kävelemään pääkallojen ja luiden keskellä. Sisäänkäyntipaikan nimeä en nyt saa päähäni, enkä tiedä olisiko niitä useampiakin, mutta käymisen arvoinen tämäkin.

Tietysti tuossa alkaa jo olla viikonloppulomalle ohjelmaa, jos kiertelette jo nuo mainitsemasi Eiffel, Notre Dame, Sacre Coeur, Louvre, Riemukaari etc. Siihen vielä kahviloita ja futiksen seurantaa, niin kyllähän noihin viikonkin saisi uppoamaan.

Todella hieno kaupunki kyseessä!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Torstai-aamuna olis edessä lähtö Pariisiin viikonloppulomalle avopuolison kanssa.

Nyt tarvittais muutamat viime hetken kuumat vinkit, mitä siellä kannattais käydä katsomassa. Tietenkin varmasti tulee tarkastettua nuo perus "pakko" mestat, eli Eiffel, Notre Dame, Sacre Coeur, Louvre, Riemukaari etc. Varmasti tulee istuttua kahviloissa ja seurattua hulinaa. Perjantai-iltana sitten pitää löytää joku paikka, missä katsella Ranska-Uruguay matsi.

Ajateltiin ottaa toi 5 päivän ParisVisite kortti, millä saa reissata rajattomasti joukkukulkuvälineillä. Onko kellään tosta kortista kokemuksia, onko hintansa arvoinen?

Eli nyt sitten jos jollain olis heittää pari tärppiä Pariisista, niin ilolla ottaisin vastaan. Matkaan siis olen lähdössä raskaana olevan avokin kanssa, joten mitään suurempia rellestyksiä ei ole tiedossa.

Tuossa onkin jo jotain vinkkiä tullut, mutta Seine-jokea risteilee jokilaivoja, ehdottomasti käynnin arvoinen. Näkee Pariisia mukavasti kun menee jokea pitkin eivätkä ole hinnalla pilattuja. On sitten myös hintavampia jos haluaa esim lounastaa jokilaivalla.

Punainen mylly ja sen show on myös näkemisen arvoinen. Okei, vähäpukeisia kabareetanssijoita on kyllä, mutta hyvää ruokaa, pitää sisällään myös muita esityksiä kuten akrobaatteja ym. Ihan naisillekin sopiva esitys (ja on siellä niitä tiukkoihin trikoisiin tungettuja "miehiäkin" tanssimassa)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tykkäsin Pariisissa kovasti Musée d'Orsaysta ja Centre Pompidousta.

http://www.musee-orsay.fr/en/home.html
http://www.centrepompidou.fr/

Mulla oli viimeksi kai kolmen päivän kortti ja tykkäsin, koska Pariisin metro on hyvä ja sillä pääsee lähes joka paikkaan. Kannattaa muuten tsekata, saako noihin listaamiisi paikkoihin lippuja etukäteen, muutoin voitte joutua jonottamaan pitkäänkin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kuinkas nopeasti ja helposti pääsee muuten Charles De Gaullelta Montparnassen rautatieasemalle? Kaksi ja puoli tuntia olisi koneen laskeutumisen ja junan lähdön väliä...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kuinkas nopeasti ja helposti pääsee muuten Charles De Gaullelta Montparnassen rautatieasemalle? Kaksi ja puoli tuntia olisi koneen laskeutumisen ja junan lähdön väliä...

Kyllä ton välin varmaan tunnissa taittaa juna-metro-yhdistelmällä. www.ratp.fr tai www.ratp.info löytyy Pariisin alueen reittiopaskin, sieltä kattelemaan.

EDIT: Vastikään Pariisissa olleena oli tuo metrokartta käsillä, fiksuinta lie B-junalla St. Michelille, siinä vaihto metroon ja metrolinjalla 4 eteenpäin. En usko että voi tuntia viedä tuo.
 
Torstai-aamuna olis edessä lähtö Pariisiin viikonloppulomalle avopuolison kanssa.

Aika kattavasti täällä onkin jo listattu Pariisin nähtävyyksiä ja tekemisiä, mutta iltaisin kannattaa ehdottomasti suunnata latinalaiskortteleihin ihmettelemään. Metroasema St. Micheliltä nämä korttelit oikeastaan alkavat.

Ja en tiedä minkä ikäinen olet, mutta Pariisissa alle 26-vuotiaat EU-kansalaiset pääsevät ilmaiseksi melko moneen kohteeseen, mm. Louvreen ja Notre-Dameen !
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Juu, vaikka noita nähtävyyksiä tuohon listasinkin aika monta, niin ei ole tarkoituksena niissä kaikissa välttämättä aikaa sisällä viettää. Esim. Eiffel-torniin ei välttämättä ole suurta hinkua lähteä jonottamaan.
Mutta en edes haluakaan etukäteen lyödä kaikkea lukkoon, ottaa ton Paris Visite -kortin, niin saa rauhassa suhata metrolla ja bussilla edestakaisin.

Ikää tosiaan 25 tapissa, niin pitääpä muistaa kysellä, josko pääsisi ilmaiseksi museoihin sisään.

Latinalaiskortteli itsellänikin mielessä, varmasti tulee siellä jonain iltana aikaa vietettyä. Todella mielenkiinnolla odottelen myös perjantai-illan Ranska-Uruguay peliä, varmasti innokkaasti seuraavat paikalliset sitä.

On muuten aivan erinomaiset nuo pariisin "veeärrän" sivut. Flaggaa vaan lähtö- ja päätepisteen, niin saa suoran reitin metronvaihtoineen ja matka-ajat jnejne. Lisää vinkkejä saa vielä heittää mieluusti, jos mieleen juolahtaa.


EDIT: Testataan nyt vielä tuota palvelua. Eli tuossa ylhäällä kysyttyyn kysymykseen vastaus:

CDG -- > Chatelet-Les Halles RER B:llä 37 min
sieltä nelosmetrolla Porte d'Orleansin suuntaan 15 min ja perillä ollaan Montparnassessa. 8,50 maksaa toi lippu.
 
Viimeksi muokattu:

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
EDIT: Vastikään Pariisissa olleena oli tuo metrokartta käsillä, fiksuinta lie B-junalla St. Michelille, siinä vaihto metroon ja metrolinjalla 4 eteenpäin. En usko että voi tuntia viedä tuo.

Kompaan tuon, B-juna on se oikea tapa tulla/mennä. Yksi kiinnostava museo on http://www.quaibranly.fr/ , etenkin jos etno kiinnostaa. Eiffel-tornin lähellä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Latinalaiskortteli itsellänikin mielessä, varmasti tulee siellä jonain iltana aikaa vietettyä. Todella mielenkiinnolla odottelen myös perjantai-illan Ranska-Uruguay peliä, varmasti innokkaasti seuraavat paikalliset sitä.

Siellä on myös päiväsaikaan kiva käydä syömässä, hyviä ruokamestoja ja mielenkiintoisia putiikkeja. Jos vaikka käy Notre Damea pällistelemässä, niin kannattaa poiketa samalla reissulla Latinalaiskortteleissa.

Mä olin viime kisojen aikaan Pariisissa. Koko kaupunki kuoli täysin Ranska-Espanja pelin aikana. Ranskan maalit kyllä kuuli aika kivasti joka paikkaan... Bileet matsin jälkeen oli melkoiset kaupungilla, jengi tanssi kaduilla lippujen kanssa ja autot ajoi torvi pohjassa liput ulkona. Ja kyseessä oli kuitenkin vasta neljännesvälierä.

Mä tykkäsin Pariisissa vaan kävellä ympäriinsä, käydä jossain kahvilla tai drinkillä välissä. Siihen sais varmaan kulutettua useammankin päivän, kaupunki on vaan niin upea kaikinpuolin. Hyppää vaan metrosta ulos jossain ja lähtee kävelemään ja kattoo mihin päätyy ja mitä löytää.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tukholma, vanha ja väsynyt?

Noniin, edessä siis pitkä viikonloppu Tukholmassa emännän kanssa. Yllätyksekseni tässä huomasin että vaikka kyseisessä kylässä olen varmaan kymmenisen kertaa käynyt, ei minulla ole palan hajua mitä siellä kannattaa nähdä tai tehdä, jossei hukuttaudu tuopilliseen paskaa mellanöliä. Muija ei tiedä Tukholmasta sitäkään vähää, mutta kyllä sekin olutta juo.

Hotelli on vanhassa kaupungissa, joten siellä nyt tulee väkisinkin pyörittyä, mutta mitäpäs muuta oleellista? Joku sporttibaari olisi mukava löytää, kun alkavat sedät tuota palloa potkia Afrikassa, ja jos on olemassa hyvää ruotsalaista olutta, olisi ihan kiva maistaa. Turistioppaista tietysti löytyy kaikenlaista, mutta täältä on ennenkin saatu hyviä vinkkejä.

Eli kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan, otetaan vastaan. Tack så bra.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tukholmassa...

...kannattaa ja pitää ehdottomasti käydä aterioimassa Sergelin torin Burger Kingissä. Itse kävin juuri kolmisen kuukautta sitten ja ensi töikseni törmäsin siellä suomalaisiin romaneihin, jotka mölysivät kodikkaasti. Helvetilliset jonot oli kassalle ja paikka kuhisi vittumaisen näköisiä sveduteinejä lipat vinossa ja byysat puolitangossa. Suosittelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös