Masolle kenkää!

  • 120 232
  • 1 006

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Ei omasta mielestä Maso mitenkään maansa myynyt ollut, ehkä hieman pettyneen oloinen Kerhon pelaamiseen kuten kuuluukin. Niin ja tulihan sieltä letkeä heittokin Masolta, eli en itse ole ollenkaan huolissani tuon perusteella.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuka sinne tulisi tilalle jos Maso potkittaisiin? Kerhon taloustilanteessa luultavasti Atu ja se ei hyödyttäisi mitään. Minun mielestä Masolla pitää jatkaa vähintään tämä kausi, mieluusti seuraavakin. Nyt kun saatiin huonolla pelillä pisteitä niin mitä se sitten onkaan kun joukkue alkaa suorittamaan paremmin. Peli paranee, varmasti.
Pelin paranemisesta ei ole mitään takeita olemassa, 62 ottelua se on nyt pysynyt samanlaisena ja vaikka välissä oli kesä niin joukkue jälleen vain selviytyy jäällä. Eilinen lisäpiste Sportia vastaan tuli tuurilla, se ei pelasta mitään.

Porissa ja Helsingissä luvassa on todennäköisesti jälleen löylytykset, joten katseet 27.9 pelattavaan Kiekko-Espoo matsiin, siihen asti vedetään varmasti tolla 2 pisteellä.

Kesällä on luisteltu yms ja jätkät seisoskelee jäällä. Homma on ihan sekasin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Maso oli lehdistötilaisuudessa kuin peura ajovaloissa. Vaasalaisten valmentajan kommentoidessa peliä oli äijä itse hartiat lysyssä, katse lattiassa ja pälyili vähän kulmiensa alta sinne tänne, vähän niinkuin että mihin tässä nyt voisi mennä piiloon. Sen sijaan että olisi seissyt siinä ryhdikkäästi selkä suorana ja itsevarmana voitetun pelin jälkeen. Jotenkin tuosta koko olemuksesta paistaa se että hänestäkin tuntuu jo siltä että eväät on syöty, eikä itsekään enää tiedä mitä pitäisi tehdä.

Pelillisesti, jos kerho on ollut ydin joukkueella jäällä jo toukokuulta asti, ja harjoituspelit mukaanlukien pelejä on tälläkin kaudella takana jo 10, eikä edelkeenkään pelissä ole minkäänlaista havaittavissa olevaa pelitapaa,eikä peli ole kehittynyt yhtään mihinkään, päinvastoin ollaan ihan vielä perusasioidenkin kanssa tekemisissä,niin kyllähän se silloin kääntyy katseet valmentajaan. Maso on valitettavasti näyttänyt että ei vain riitä tälle tasolle, voihan siellä olla pelitapaa ym., mutta,ainakaan hän ei saa joukkuetta pelaamaan joukkueena.

Ei tässä ole kuin yksi vaihtoehto, Honeymoon on ohi ja Maso joutaa ulos. Kokenut, meritoitunut, vahva pelin organisoinnin osaava valmentaja tilalle.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kyllähän sisältä tulee viestiä, että luotto pukukopissa on aikalailla mennyt, tietää itsekin tämän ja yleinen kehonkieli muutenkin muuttunut. Tässä tilanteessa aivan varmasti tietää, että reunalla ollaan. Silloin kun tilanne on tämä, niin aikalailla viimeisiä hetkiä mennään. Vain ihme tulee Mason pelastamaan potkuilta, kyseessä on vain kauan siihen menee ja kuka tilalle. Tuon pelin kehittymisen osalta aika lapsenmielinen usko saa itse kullakin olla, jos uskoo tuon pelin kehittyvän, ainakin suhteessa vastustajiin.

Harmi, tykkäsin Mason valinnasta, olin vielä viime kauden jälkeen uskossa, että toivottavasti oppii virheistään tälle kaudelle. No, nyt on näytöt annettu, ei tule ikävä...
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Näyttikö vaan mun silmään, mutta Maso oli lehdistötilaisuudessa kuin maansa myynyt ja rahansa juonut. Näytti siltä, että omat eväät on syöty ja kikkapankista ei enää löydy reseptiä millä peli saataisiin uomiinsa. Vai oliko jo johdolta tullut noottia ja tietää että hiekka tiimalasissa vääjäämättä valuu loppuun.
Potkuja en ole vielä Masolle huutamassa, mutta alistuneelta mies jotenkin vaikutti.
Kuuntelin myös että jotenkin alistunut ja selittelevä maso oli.
Toisaalta ei mikään ihme kun paineet valtavat eikä oikein kehittyminen näy.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kyllähän sisältä tulee viestiä, että luotto pukukopissa on aikalailla mennyt, tietää itsekin tämän ja yleinen kehonkieli muutenkin muuttunut. Tässä tilanteessa aivan varmasti tietää, että reunalla ollaan.

Olet saanut tietoa joukkueen sisältä että Maso on menettänyt otteen porukkaan?

Jos näin niin...voidaankin alkaa valmistautua karsintoihin suoraan.


Ja kyllähän Mason kehonkielestä eilisessä lehdistötilaisuudessa näkyi tietynlainen hermoatuneisuus tai alistuminen, kun ei ole keinoja tai osaamista tämän parempaan niin tämä on se hänen näköinen joukkue.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Pelin paranemisesta ei ole mitään takeita olemassa, 62 ottelua se on nyt pysynyt samanlaisena ja vaikka välissä oli kesä niin joukkue jälleen vain selviytyy jäällä. Eilinen lisäpiste Sportia vastaan tuli tuurilla, se ei pelasta mitään.

Porissa ja Helsingissä luvassa on todennäköisesti jälleen löylytykset, joten katseet 27.9 pelattavaan Kiekko-Espoo matsiin, siihen asti vedetään varmasti tolla 2 pisteellä.

Kesällä on luisteltu yms ja jätkät seisoskelee jäällä. Homma on ihan sekasin.
Kenet sinne tilalle hommattaisiin? Atu? Juu ei.
 

Hasselhoffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tässä ole kuin yksi vaihtoehto, Honeymoon on ohi ja Maso joutaa ulos. Kokenut, meritoitunut, vahva pelin organisoinnin osaava valmentaja titilalle.
Sekä kokematonta organisaatiota haastava ja sitä kautta eteenpäin potkiva ukko tilalle.

Seliini sinne täytyy varmaan kustannussyistä jättää niin valmentakoon vaikka käytävän roskiksia.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Kenet sinne tilalle hommattaisiin? Atu? Juu ei.


Kysymys on mun mielestä väärä.

Koska se joku on vain hommattava tuonne.

Ihan sama olisiko se sitten kivi, Manner, Raato tai vaikka jortsu mutta joku jolla on auktoriteettia ja saa ryhtiä tohon porukkaan.

Kautta pelattu 2 ottelua ja Maso oli jo paskat housuissa lehdistötilaisuudessa.
 

Juudaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho ja Juuse Saros
Kyllähän kaikki viittaa siihen, että ensi viikolla tai viimeistään ensi viikon jälkeen penkin takana on joku/jotkut muut, kun tämän hetkiset valmentajat. Eiköhän Sirento-Manninen lähtisi samalla ovenvauksella. Kysymys kuuluu, keitä tilalle?

Sinällään harmi, itsekin tykkäsin Masosta, mutta tulosurheilua ja vuoden aikana ei oikeastaan minkäänlaista eteenpäin menoa ole tapahtunut. Ja nyt vielä jos tai kun ei ole kopin sisälläkään luottoa, niin ei sitä enään kyllä takaisinkaan tule saamaan. Kiitos ja näkemiin. Kaikkea hyvää jatkoon ehdottomasti. Hämeenlinna oli vaan valitettavasti väärä paikka tällä kertaa.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Ikaalisten Nouseva-Voima
Tännekin on tihkunut tietoa, ettei Masoon enää uskottaisi kopissa. Eiköhän se ole pikaiset potkut tiedossa, eri asia sitten tapahtuuko se tänään tappion jälkeen vai mahdollisesti ensi viikolla.

Itsekin olin iloinen Mason valinnasta, mutta eihän tässä ole minkäänlaista kehitystä tapahtunut. Valitettavan tuulinen paikka tuo Kerhon päävalmentajan paikka on ollut, mutta ei auta kun karsinnat hakkaavat takaraivossa.
 

Kymppitonni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Philadelphia Flyers
Kyllähän sisältä tulee viestiä, että luotto pukukopissa on aikalailla mennyt, tietää itsekin tämän ja yleinen kehonkieli muutenkin muuttunut. Tässä tilanteessa aivan varmasti tietää, että reunalla ollaan. Silloin kun tilanne on tämä, niin aikalailla viimeisiä hetkiä mennään. Vain ihme tulee Mason pelastamaan potkuilta, kyseessä on vain kauan siihen menee ja kuka tilalle. Tuon pelin kehittymisen osalta aika lapsenmielinen usko saa itse kullakin olla, jos uskoo tuon pelin kehittyvän, ainakin suhteessa vastustajiin.

Harmi, tykkäsin Mason valinnasta, olin vielä viime kauden jälkeen uskossa, että toivottavasti oppii virheistään tälle kaudelle. No, nyt on näytöt annettu, ei tule ikävä...

Itsekin olen haistellut samaa asiaa ja tätä tukee muutamien pelaajien käytös kun homma ei ole enää näpissä. Lisäksi Kerholla on kyllä monta oikeasti ihan hyvää pelaajaa liigan tasoon verrattuna, jotka eivät syystä tai toisesta ole lähelläkään tasoaan. Kuulostaa sille, ettei kaikki pelaajat osta valmennuksen juttuja ja siitä se soppa alkaakin muodostumaan. Ja se ettei ole saatu pelitapaan kesän aikana mitään selkeyttä kertoo mielestäni samaa.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä samat mietteet kuin monella muullakin. Mason valintaa pidin hyvänä ja raikkaana valintana. Hänestä oli kuulunut hyvää Mestiksen puolella; saa joukkueen suorittamaan ja on tulevaisuuden nouseva nimi. Ilman muuta tällaiseen piti tarttua ennen muita, kun mahdollisuus tuli. Kyllä mä ymmärrän valinnan tehneitä.

Sen sijaan sitä en ymmärrä miksi joukkue jätettiin päivittämättä ja ennestään heikennettiin, ei kovin hyvät lähtökohdat Liigan valmennusuralle.

Yhtä kaikki, pelissä ei rakenteita näy ellei sellaiseksi lasketa vaihdosta toiseen omalla alueella pelaaminen. Jotain kehitystä pitäisi jo näkyä, näilläkin pelaajilla.

Takki tässä on itselläkin kääntynyt Mason suhteen ja jotenkin tämä tilanne pitää nyt ratkaista. Valmentajan vaihtoon ei pitäisi ikinä joutua mutta joskus se on pakko tehdä. Ei tietysti näytä ulospäin hyvältä, kun organisaatio vaihtaa valmentajaa harva se kausi mutta se nyt on sivuseikka mitä muut ajattelee.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuulostaa sille, ettei kaikki pelaajat osta valmennuksen juttuja ja siitä se soppa alkaakin muodostumaan. Ja se ettei ole saatu pelitapaan kesän aikana mitään selkeyttä kertoo mielestäni samaa.
Tällaisessa tilanteessa pelaajienkin pitäisi kyllä katsoa peiliin. Toki loppuviimein valmentajan tehtävänä on saada myytyä se oma filosofiansa, mutta eihän mitään joukkuetta tai yritystä voi pyörittää niin, että pelaajat tai työntekijät ajattelevat itse tietävänsä aina paremmin miten asiat isossa kuvassa pitäisi tehdä.

Asioita voi tehdä myös hyvin eri tavalla kun mihin ollaan totuttu ja tällöin pelaajiston tai henkilöstön pitäisi ensin yrittää uusia toimintamalleja ja luottaa niiden toimimiseen.

Mikäli tosiaan kuitenkin valmentajaa päätetään vaihtaa, niin itse en näe Karri Kiveä minään vaihtoehtona. Hänellä ei taida pelikirja olla enää riittävän moderni kun viime vuosien tulokset ovat hänelläkin poikkeuksetta varsin mollivoittoisia. Jos tietysti Salo haluaa hypätä jostain kumman syystä penkin taakse, niin vaihdon tekisin kerta kerrasta.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Itsellä samat mietteet kuin monella muullakin. Mason valintaa pidin hyvänä ja raikkaana valintana. Hänestä oli kuulunut hyvää Mestiksen puolella; saa joukkueen suorittamaan ja on tulevaisuuden nouseva nimi. Ilman muuta tällaiseen piti tarttua ennen muita, kun mahdollisuus tuli. Kyllä mä ymmärrän valinnan tehneitä.

Sen sijaan sitä en ymmärrä miksi joukkue jätettiin päivittämättä ja ennestään heikennettiin, ei kovin hyvät lähtökohdat Liigan valmennusuralle.

Yhtä kaikki, pelissä ei rakenteita näy ellei sellaiseksi lasketa vaihdosta toiseen omalla alueella pelaaminen. Jotain kehitystä pitäisi jo näkyä, näilläkin pelaajilla.

Takki tässä on itselläkin kääntynyt Mason suhteen ja jotenkin tämä tilanne pitää nyt ratkaista. Valmentajan vaihtoon ei pitäisi ikinä joutua mutta joskus se on pakko tehdä. Ei tietysti näytä ulospäin hyvältä, kun organisaatio vaihtaa valmentajaa harva se kausi mutta se nyt on sivuseikka mitä muut ajattelee.
Kirjoituksesi on kuin omalta näppäimistöltäni. Samoissa ajatuksissa täällä on liikuttu reilun vuoden ajan.
Sattuiko nyt niin, että Maso oli väärässä paikassa väärään aikaan? Kyllä noviisi Liiga-valmentajalle olisi pitänyt pystyä antaa paremmat kortit pelata. Nyt kävi niin, että odotettiin Mason olevan Taika-Jim, joka taikoo paskasta konvehteja. Nyt vain taisi käydä niin, että Maso onkin "tavallinen kuolevainen", eikä tuolla materiaalilla saa enempää aikaiseksi. Ja vika ei todellakaan ole yksin Mason.
itse ajattelen niin, että olisiko ollut parempi Mason aloittaa kokeneen valmentajan takana kakkosena, haistella vähän Liigatuulia ja sitten nousta ykköseksi.
Kyllähän tässä on peiliin katsomisen paikka koko organisaatiolla.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikäli tosiaan kuitenkin valmentajaa päätetään vaihtaa, niin itse en näe Karri Kiveä minään vaihtoehtona. Hänellä ei taida pelikirja olla enää riittävän moderni kun viime vuosien tulokset ovat hänelläkin poikkeuksetta varsin mollivoittoisia. Jos tietysti Salo haluaa hypätä jostain kumman syystä penkin taakse, niin vaihdon tekisin kerta kerrasta
Ei jääkiekon peluuttaa perusasiat vanhene, ei se ole tiedettä.

Liigassa valmentaa tälläkin hetkellä esim Aho, Helminen ja Myrrä, joista voitaisiin sanoa samaa kuin Kivestä, mutta ovat arvostettuja valmentajia.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Ikaalisten Nouseva-Voima
Itse ajattelen niin, että olisiko ollut parempi Mason aloittaa kokeneen valmentajan takana kakkosena, haistella vähän Liigatuulia ja sitten nousta ykköseksi.
Kyllähän tässä on peiliin katsomisen paikka koko organisaatiolla.

Olisi ehdottomasti pitänyt. Kakkoseksi ensimmäisiksi pariksi kaudeksi ja siitä ykköseksi. Hyppy Mestiksen kärkipään joukkueista Liigan peräpäähän oli nyt liian iso, näyttää liigan vaatimustaso myös yllättäneen Mason täysin. Kyllä syyttävä sormi osoittaa myös palkkauksesta vastanneisiin.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Karri Kivi huudettu.
Karri Kiven tai Mikko Mannerin voisin jotenkin sulattaa, mutta en missään nimessä Atu Seliniä. Kuitenkaan missään nimessä en tahdo Masolle potkuja. Katsotaan nyt miten lähtee kulkemaan kun saadaan se viimeinenkin uusi kaveri mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös