Masolle kenkää!

  • 125 491
  • 1 031

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
En tiedä, miten Mason tulo Kerhoon todellisuudessa meni, mutta ainakin minulle on syntynyt vahva mielikuva siitä, että Maso jarrutteli Liigaan tuloa koska ei kokenut olevansa valmis siihen. Miten sitten asennemuutos tapahtui? Johtuiko se siitä, että ulkopuolinen paine tai kannustus seurojen tai muun jääkiekkoyhteisön taholta sai Mason uskomaan olevansa valmiimpi kuin mitä itse oli aiemmin ajatellut. Ei ole mikään ihme, jos vielä uransa alussa oleva, varsin nuori, mutta omalla tasollaan ihan hyvin menestynyt henkilö hieman sokaistuu ulkopuolisen kysynnän ja hehkutuksen myötä. Onko käynyt niin, että Maso oli ensin epäileväinen, mutta Kerhon - ja mahdollisesti muidenkin seurojen oltua perässä - syötti kävi liian houkuttelevaksi?

Itse pidin Mason persoonasta kovasti. Uskon vahvasti ja tietysti myös toivon, että hänen valmentajauransa jatkuu varsin pitkään ihan hyvällä menestyksellä vähintään Mestiksen tasolla, mutta todennäköisesti myös joko Liigassa tai ulkomailla.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
En tiedä, miten Mason tulo Kerhoon todellisuudessa meni, mutta ainakin minulle on syntynyt vahva mielikuva siitä, että Maso jarrutteli Liigaan tuloa koska ei kokenut olevansa valmis siihen. Miten sitten asennemuutos tapahtui? Johtuiko se siitä, että ulkopuolinen paine tai kannustus seurojen tai muun jääkiekkoyhteisön taholta sai Mason uskomaan olevansa valmiimpi kuin mitä itse oli aiemmin ajatellut. Ei ole mikään ihme, jos vielä uransa alussa oleva, varsin nuori, mutta omalla tasollaan ihan hyvin menestynyt henkilö hieman sokaistuu ulkopuolisen kysynnän ja hehkutuksen myötä. Onko käynyt niin, että Maso oli ensin epäileväinen, mutta Kerhon - ja mahdollisesti muidenkin seurojen oltua perässä - syötti kävi liian houkuttelevaksi?

Itse pidin Mason persoonasta kovasti. Uskon vahvasti ja tietysti myös toivon, että hänen valmentajauransa jatkuu varsin pitkään ihan hyvällä menestyksellä vähintään Mestiksen tasolla, mutta todennäköisesti myös joko Liigassa tai ulkomailla.
Itse uskon epäonnistumisen tuleen:

1. Oli tottunut peluuttamaan Vierumäkiläistä träppi lätkää ja sitten pitikin muuttua Kerholaiseksi taito kiekoksi, johon ei ollut edes pelimerkkejä. Ei pelikirja riittänyt näin nopealla aikataululla.

2. Lisäksi Mestiksessä voit olla kaveria pelaajien kanssa, mutta Liigassa ollaan jo oikeasti ammattilaisia, joiden pitää antaa 110% joka ilta! Mikäli menetät "auktoriteetin" olet pulassa.

3. Et ole koskaan epäonnistunut urallasi. Silloin ei osata käsitellä pettymyksiä ja paineita. Ei uskalleta tehdä muutoksia liikkuvassa junassa. Homma ei lähtenyt niin kuin oli toivonut, eikä löytynyt lääkkeitä asian korjaamiseen.

Olisi kannattanut kokeilla uusia pelitapoja vielä Mestiksessä, ennen hyppyä Liigaan. Vaikea lähteä valmentamaan uutta pelitapaa muutaman kuukauden opiskelulla.

Kaikkea hyvää Masolle ja varmasti tulee vielä Liigaan takaisin ja varmasti vahvempana!
 

JPP8

Jäsen
Itse uskon epäonnistumisen tuleen:

1. Oli tottunut peluuttamaan Vierumäkiläistä träppi lätkää ja sitten pitikin muuttua Kerholaiseksi taito kiekoksi, johon ei ollut edes pelimerkkejä. Ei pelikirja riittänyt näin nopealla aikataululla.

2. Lisäksi Mestiksessä voit olla kaveria pelaajien kanssa, mutta Liigassa ollaan jo oikeasti ammattilaisia, joiden pitää antaa 110% joka ilta! Mikäli menetät "auktoriteetin" olet pulassa.

3. Et ole koskaan epäonnistunut urallasi. Silloin ei osata käsitellä pettymyksiä ja paineita. Ei uskalleta tehdä muutoksia liikkuvassa junassa. Homma ei lähtenyt niin kuin oli toivonut, eikä löytynyt lääkkeitä asian korjaamiseen.

Olisi kannattanut kokeilla uusia pelitapoja vielä Mestiksessä, ennen hyppyä Liigaan. Vaikea lähteä valmentamaan uutta pelitapaa muutaman kuukauden opiskelulla.

Kaikkea hyvää Masolle ja varmasti tulee vielä Liigaan takaisin ja varmasti vahvempana!
Eikös Masolle kuittailtu Mestiksessä, että nyt on alkanut peluuttaa trappia, kun lähtee Liigaan?
 

TJ MACKEY

Jäsen
Itse uskon epäonnistumisen tuleen:

1. Oli tottunut peluuttamaan Vierumäkiläistä träppi lätkää ja sitten pitikin muuttua Kerholaiseksi taito kiekoksi, johon ei ollut edes pelimerkkejä. Ei pelikirja riittänyt näin nopealla aikataululla.

2. Lisäksi Mestiksessä voit olla kaveria pelaajien kanssa, mutta Liigassa ollaan jo oikeasti ammattilaisia, joiden pitää antaa 110% joka ilta! Mikäli menetät "auktoriteetin" olet pulassa.

3. Et ole koskaan epäonnistunut urallasi. Silloin ei osata käsitellä pettymyksiä ja paineita. Ei uskalleta tehdä muutoksia liikkuvassa junassa. Homma ei lähtenyt niin kuin oli toivonut, eikä löytynyt lääkkeitä asian korjaamiseen.

Olisi kannattanut kokeilla uusia pelitapoja vielä Mestiksessä, ennen hyppyä Liigaan. Vaikea lähteä valmentamaan uutta pelitapaa muutaman kuukauden opiskelulla.

Kaikkea hyvää Masolle ja varmasti tulee vielä Liigaan takaisin ja varmasti vahvempana!
Hyvää pohdintaa yllä. Itse olin vuodenvaihteessa 22-23 innoissani silloin vielä huhutusta Mason mahdollisesta saapumisesta Kerhon peräsimeen. Uusi, raikas ja sanavalmis nuori koutsi, joka tuntui hyvin erilaiselta sen ajan Pike- lätkään. Sitten kun tarkemmin Rokin pelejä seurasi niin Mason lätkähän oli tosi lähelle sitä Piken lätkää. Vierumäen priimus-oppilaita molemmat. Tiivis puolustaminen, vahva tilan voittaminen, maalia kohti pelaaminen ja lätkä mikä ei varsinaisesti perustu syöttöketjuihin, pienpeleihin tai ylipäätänsä syöttämiseen. Yksinkertaista, missä pelaajat pistävät kaiken peliin.

Sitten tuli kevään 2023 kick off ja Maso puhui Rinkelinmäen kympistä, kiekollisesta hallinnasta, Jalosen ja Pennasen perinnöstä. Olimme ystäväni kanssa aivan myytyjä. Pystysuunnan vierumäkilätkästä oli hetkessä kultivoitunut menneiden aikojen kerholätkän ja ehkä jonkun Kalpa/Pelicans- jääkiekon hybridi, sekoitus. Kuka ei tällaiseen rakastuisi?

Lopputuloksen tiedämme kaikki. Ei tullut kiekollisuutta, ei tullut ekaa kymppiä eikä pelaajat kehittyneet. Tuli aika kurja ajanjakso HPK:n historiassa, missä ei voineet hyvin ei Kerho, eikä liiemmin Lehtonen.

Meistä kaikista taisi tulla mielikuvien vankeja, käymistilassa ollutta Kerhon seurajohtoa myöten. Maso ei ollut jääkiekoltaan kovin erilainen Pikkaraiseen verrattuna, vaikka puhtaamman puvuntakin omistikin. Kukaan ei myöskään osoittaudu uudeksi Jaloseksi tai Pennaseksi, vaikka ura sisältäisikin alempia sarjoja ja halua näyttää kyntensä liigatasolla. Jalosen, Pennasen ja Lehtosen urakaaret kuitenkin ihan omia tarinoitansa Kerhoon tullessaan. Jalosta ja Pennasta sentään yhdisti hyvin samankaltainen ajatus itse pelistä ja valmentamisesta.

Maso on sen verran ahkeran ja sosiaalisesti taitavan oloinen kaveri, että uskon miehen saavan mahdollisuuden vielä Liigassa. Siinä vaiheessa toivon, että seurakulttiiri ja Mason omat vahvuudet kohtaavat paremmin kuin Kerhossa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Valmentaja ei pelaa siellä kentällä, joten aina epäonnistumiseen ovat osallisia myös pelaajat. Jos uusi valmentaja saa sitten parempia tuloksia aikaan ne tulokset tekevät ne samat pelaajat. Miten näin voi olla, sitä ei koskaan lakkaa joukkueurheilussa ihmettelemästä, hyväpalkkaisista ammattilaisista kun on kyse .

Kausi on vieläkin nuori, mutta toivon kipinä on taas syntynyt Kerhoon, mikä on jo suuri saavutus sekin. Valmentaja olisi pitänyt vaihtaa jo heti keväällä, mutta ketähän silloin sitten olisi saatavilla ollut? Ehkä nyt kävi sitten tavallaan ansaitsematon hyvä tuuri. Ehkä tuuria myös hieman autettiin ulkopuolelta.

Kerhon nouseminen pleijareihin ei nyt vaikuta mitenkään mahdottomalta, "varmat" karsinnat ovat kuin paha uni vain.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Valmentaja ei pelaa siellä kentällä, joten aina epäonnistumiseen ovat osallisia myös pelaajat. Jos uusi valmentaja saa sitten parempia tuloksia aikaan ne tulokset tekevät ne samat pelaajat. Miten näin voi olla, sitä ei koskaan lakkaa joukkueurheilussa ihmettelemästä, hyväpalkkaisista ammattilaisista kun on kyse .

Kausi on vieläkin nuori, mutta toivon kipinä on taas syntynyt Kerhoon, mikä on jo suuri saavutus sekin. Valmentaja olisi pitänyt vaihtaa jo heti keväällä, mutta ketähän silloin sitten olisi saatavilla ollut? Ehkä nyt kävi sitten tavallaan ansaitsematon hyvä tuuri. Ehkä tuuria myös hieman autettiin ulkopuolelta.

Kerhon nouseminen pleijareihin ei nyt vaikuta mitenkään mahdottomalta, "varmat" karsinnat ovat kuin paha uni vain.
En mä kovin paljon tykkää myös siitä, jos joukkue haukutaan paskaksi, eikä hekään ole saaneet mahdollisuutta edes kohtalaisessa valmennuksessa. Välillä tuo Mason olemus jo näytti luovuttaneelta, ei se ainakaan paljon pelaajia innosta. Ja paskan joukkueen taakse on helppo piiloutua. Nyt tää paska joukkue näyttää jo joukkueelta eri valmennuksessa. No jos Maso olisi jatkanut niin oltais saatu potkia pois Rajamäkeä, pelaajia, Louhea ja luulen että syyllinen ennemmin halutaan löytää valmennuksesta. Jos Masolla olisi Hifk:n rosteri, kai sekin pärjäisi niiden kanssa jollain tavalla kun Peltonenkin pärjää.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Miten niin ei tullut samoilla meriiteillä Mason kanssa? Molemmilla samat näytöt mestiksestä. Kokemusta Pennasella oli toki enemmän kun oli toiminut liigassa apuvalmentajana.
Ei kyllä voida mopoa verrata, moottoripyörään. Väitän että Pennasella oli nälkää näyttää sen kaiken minkä hän oli ahminut teoriassa sisäänsä valmentajana ja ulostaa se Kerhossa. Hän auttoi pelaajia muuttumaan urheilijoista huippu-urheilijoiksi. Tiesi ravinnoista, levoista ja ym. ja piti siitä huolen että niitä toteutetaan. Pennasella on niin paljon tietoa, että hän välillä sekoontuu edelleen omiin ajatuksiinsa. Tai sanotaanko kun hän voitti Kerhossa mestaruuden Kerhon tavalla, niin hän haluaa haasteita ja muuttaa peliä siitä voittavasta tavasta ja haluaa voittaa taas mestaruuden, mutta vähän eri pelillä. Se on se mitä joskus Pennasen toisella (sillä surullisella) Kerhon kaudella kirjoitin, että haluaa keksiä polkupyörän uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös