Masolle kenkää!

  • 120 199
  • 1 006

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Siellä on nyt kaksi liigan tulokasvalmentajaa vienyt Masoa pelillisesti kuin kuoriämpäriä. Siten mielestäni on selvää, että aika monta Masoa parempaa vaihtoehtoa Kerhon nykytilanteeseen on saatavilla, muitakin kuin Atu.
Kyllä, mutta onko Kerholla varaa palkata ketään? Pahoin pelkään jos Maso saa kenkää on Atu seuraava päävalmentaja ja silloin homma ei muutu yhtään paremmaksi. Kyllä sen on oltava sitten Kivi tai Manner.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Olisi ehdottomasti pitänyt. Kakkoseksi ensimmäisiksi pariksi kaudeksi ja siitä ykköseksi. Hyppy Mestiksen kärkipään joukkueista Liigan peräpäähän oli nyt liian iso, näyttää liigan vaatimustaso myös yllättäneen Mason täysin. Kyllä syyttävä sormi osoittaa myös palkkauksesta vastanneisiin.
Voi olla täysin hölmö ajatus, mutta jos valmentajaa vaihdetaan, voisiko Maso jäädä kakkoseksi ja ottaa vuoden/kahden päästä uuden yrityksen? Selin tai Sirento-Manninen ulos tuolta. Mahtaisiko Maso suostua tämmöiseen "alennukseen"?
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi olla täysin hölmö ajatus, mutta jos valmentajaa vaihdetaan, voisiko Maso jäädä kakkoseksi ja ottaa vuoden/kahden päästä uuden yrityksen? Selin tai Sirento-Manninen ulos tuolta. Mahtaisiko Maso suostua tämmöiseen "alennukseen"?
Miksi Maso täytyisi pitää mukana roikkumassa? On Liigassa annettu ennenkin valmentajapotkuja, eikä jäädä suremaan vanhan koutsin perään.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Tuohon Mason pätevyyteen ei yksinkertaisesti löyty mitään tukea tai perustetta ainakaan tällä hetkellä. Silloin kun koppi menetetään, on tasan yksi mahdollinen ratkaisu tilanteeseen
No ei kai sitä koppia ole jo menetetty tuleville kausille?
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Siksi että hänessä olisi pätevä valmentaja tuleville kausille.
Mistä tämä ihme fanitus Masoa kohtaa kumpuaa? Otat nyt vaan tuon Maso Lehtosen nimen suosikkijoukkueista pois ja rupeat katsomaan tätä ilman Masolasien läpi, niin totuus tulee esiin. Sama oli kun Pike tuli, mun mielestä oli hyvä valinta, mutta se teki jonkun ihme virheen sinä ekana keväänä. Taisi haukkua joukkueensa materiaalin lehdessä juuri ennen playoffeja. Siinä meni mulla maku Pikeen, tuon olisi voinut tehdä kauden päätteeksi, mutta just ennen playoffeja ei missään nimessä. Siinä meni mun Pike fanitus. Ja olin tyytyväinen kun tämä "joku" Maso (Sihvosen reagointi Mason palkkaamiseen) palkattiin. Valinta oli raikas tuulahdus, mutta kaikki Mestis valmentajat ei vaan onnistu. Ja olihan Masolla Mestiksessäkin käynnistämis vaikeuksia, ennen kuin peli loksahti kohdilleen. Liigassa ei vaan ole aikaa odottaa, kun vielä peli näyttää totuuden joukkueen kehittymisessä.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ole relevanttia suostuisiko Maso mainitunlaiseen ”alennukseen”, vaan suostuisiko pelaajat ja organisaatio. Seura ei ole Masolle mitään velkaa.

MasoMasoMaso on täysin kannattajien luoma illuusio, siinä ei ole mitään todellista. Nähdään se mitä halutaan nähdä.
 

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerhossa on tällä hetkelläkin monta pelaajaa, jotka ovat pelanneet hyvän pelikirjan omaavan valmentajan alaisuudessa.

Tällöin kun pelaajat ajattelevat toisin ja kyseenalaistavat valmentajat ratkaisut, niin koppi menetetään aika nopeasti. Tulosurheilu on välissä raakaa, mutta se kuuluu peliin.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Missä tämä kopin menetys on tullut esille? Mielenkiinnosta kysyn.
Niin, eihän meistä kukaan tietenkään kopissa ole ollut, mutta kyllä nämä jutut aika nopeasti leviää. Pelaajat ja organisaation muut työtekijät on ihmisiä nekin ja juttelevat työpaikansa asioista ja ongelmista ulos, siinä missä ns. tavalliset duunarit

Ja kyllähän aika sokee saa olla, jossei tuota näe joukkueen pelaamisen tasosta tällä hetkellä.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Niin, eihän meistä kukaan tietenkään kopissa ole ollut, mutta kyllä nämä jutut aika nopeasti leviää. Pelaajat ja organisaation muut työtekijät on ihmisiä nekin ja juttelevat työpaikansa asioista ja ongelmista ulos, siinä missä ns. tavalliset duunarit

Ja kyllähän aika sokee saa olla, jossei tuota näe joukkueen pelaamisen tasosta tällä hetkellä.
Ajattelin vaan, että oli mainittu tyyliin Kiukaassa tai jollakin oli tietoa suoraan esim. pelaajalta/pelaajilta, etenkin kun vastaavista lähteistä on aiemminkin tuotu tietoa esille.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Mistä tämä ihme fanitus Masoa kohtaa kumpuaa? Otat nyt vaan tuon Maso Lehtosen nimen suosikkijoukkueista pois ja rupeat katsomaan tätä ilman Masolasien läpi, niin totuus tulee esiin. Sama oli kun Pike tuli, mun mielestä oli hyvä valinta, mutta se teki jonkun ihme virheen sinä ekana keväänä. Taisi haukkua joukkueensa materiaalin lehdessä juuri ennen playoffeja. Siinä meni mulla maku Pikeen, tuon olisi voinut tehdä kauden päätteeksi, mutta just ennen playoffeja ei missään nimessä. Siinä meni mun Pike fanitus. Ja olin tyytyväinen kun tämä "joku" Maso (Sihvosen reagointi Mason palkkaamiseen) palkattiin. Valinta oli raikas tuulahdus, mutta kaikki Mestis valmentajat ei vaan onnistu. Ja olihan Masolla Mestiksessäkin käynnistämis vaikeuksia, ennen kuin peli loksahti kohdilleen. Liigassa ei vaan ole aikaa odottaa, kun vielä peli näyttää totuuden joukkueen kehittymisessä.
No onhan nuo joukkueet nyt olleen suoraan sanoen todella surkeita mitä Masolle on annettu näille kahdelle kaudelle, nyt tämän kauden joukkuetta on vahvistettu niin mielestäni olisi ihan viisasta katsoa lähteekö se kulkemaan näiden uusien tulokkaiden kanssa eikä heti olla kenkimässä valmentajaa pihalle. Seuraavat viikot ratkaisevat paljon, ja on siinä Atullakin osuutensa saada tuo puolustus liiga-tasolle, eikö se kaikki lähde sieltä puolustuksesta. Jos peli on vielä kahden viikon päästä samanlaista paskaa, nostan kädet ylös ja siirryn valmentajan vaihtamisen kannalle. Mutta miksi Maso ei voisi jatkaa kakkosena jos suostuisi "alennukseen"? Siinä ottaa kauden/kaksi oppia tyyliin Kivi/Manner tasoiselta koutsilta niin siinä Kerholla olisi jo liigaa hyvin nähnyt valmentaja valmiina päävalmentajaksi. Se on asia erikseen onko Kerholla varaa palkata uutta päävalmentajaa, pelkään että jos Maso saa kenkää se on Atu Selin joka ottaa päävalmentajan paikan ja silloin peli ei ainakaan tule parantumaan, sekä suostuisiko Maso tuollaiseen alennukseen.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ihan kuin joku Manner edes pieraisisi tännepäin :D
Siellä on iso kasa ammattivalmentajia ilman töitä tällä hetkellä ja uskon että heillä halua Liigassa valmentamiseen olisi. Toki ammattilaisen palkkaa ammattilaisliigassa toki vaativat. Eikä he tänä päivänä pääse niin vaan valitsemaan mihin haluavat mennä. Pidän itse esim. Karri Kiveä ja Pekka Virtaa hemmetin hyvinä valmentajina, kuten myös Jukka Rautakorpea. Eihän ne mitään hurmaajia ja mediaseksikkäitä konsultteja ole, mutta valmentavat jääkiekkoa. Ja siis nuo ihan huiput tuntuu järjestään olevan vähän vaikeita luonteita, kuten oli vaikka myös Jukka Jalonen, Lehkonen tai Pennanen. Ei se helppo paikka ole näille nuorille seurajohtajille tai urheilutoimen harjoittelijoille kestää näitä päivästä toiseen. Liigassa on voitu viime vuodet mennä näillä pitkillä projekteilla ja työharjoittelupäävalmentajilla kun tuloksella ei ole ollut paskankaan väliä. On voitu vetää ihan läskiksi.

On siellä kovia valmentajia vapaana. Kivi, Virta, Rautakorpi, Matikainen, Manner, Virtanen. Ja kyllä mä haluaisin nähdä Raimo Summasen vielä joskus jonkun liigaseuran peräsimessä. On se ainakin mulle iso mysteeri, miten näiden Lämsien, Hahlien ja Masojen valmentaessa jollekin Karri Kivelle ei löydy jakkaraa. Käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Potkut on potkut. Ei se Maso pelaajien silmissä yhtään sen uskottavammaksi muutu, vaikka olisi vain apuvalmentaja.

Ja toisaalta, miksi hän edes tuollaiseen suostuisi. Hetki happea ja tutkimaan mikä meni vituiksi ja jossain vaiheessa uutta yritystä.
Noh odotellaan nyt ensin tuleeko niitä potkuja edes. Seuraavat pari viikkoa kertovat varmasti paljon. Mutta rehellisesti, kuinka moni täältä antaisi Masolle kenkää ja nostaisi tilalle Atu Selinin? Kyllä siellä on sitten oltava valmiiksi katsottuna tyyliin Karri Kivi.
 
Viimeksi muokattu:

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
No onhan nuo joukkueet nyt olleen suoraan sanoen todella surkeita mitä Masolle on annettu näille kahdelle kaudelle, nyt tämän kauden joukkuetta on vahvistettu niin mielestäni olisi ihan viisasta katsoa lähteekö se kulkemaan näiden uusien tulokkaiden kanssa eikä heti olla kenkimässä valmentajaa pihalle. Seuraavat viikot ratkaisevat paljon, ja on siinä Atullakin osuutensa saada tuo puolustus liiga-tasolle, eikö se kaikki lähde sieltä puolustuksesta. Jos peli on vielä kahden viikon päästä samanlaista paskaa, nostan kädet ylös ja siirryn valmentajan vaihtamisen kannalle. Mutta miksi Maso ei voisi jatkaa kakkosena jos suostuisi "alennukseen"? Siinä ottaa kauden/kaksi oppia tyyliin Kivi/Manner tasoiselta koutsilta niin siinä Kerholla olisi jo liigaa hyvin nähnyt valmentaja valmiina päävalmentajaksi. Se on asia erikseen onko Kerholla varaa palkata uutta päävalmentajaa, pelkään että jos Maso saa kenkää se on Atu Selin joka ottaa päävalmentajan paikan ja silloin peli ei ainakaan tule parantumaan, sekä suostuisiko Maso tuollaiseen alennukseen.
Ei missään nimessä jätetä mitään Matias mörköjä enää koppiin. Jos johonkin siirretään, niin junnuihin sitten opettelemaan ja näyttämään mihin pystyy. Ja onko Kerholla varaa valmentaja vaihdokseen, paljon enemmän kuin aiemmin, kun ollaan päästy isosta määrästä hinnakkaista pelaajasopimuksista eroon. Matiaksella on 1+1+1 sopimus ja tuskin Kerho jatkoi viime keväänä sitä suoraan kahdella kaudella eteenpäin.
Mutta vedäppä nyt ranskalaisilla viivoilla Matiaksen tämän hetken plussat ja miinukset ja unohdat minkälainen joukkue hänellä on?
Plussa puolelta voin itse sanoa
- hyvä ulosanti
- toisten silmiin tyylikäs valmentaja
Öö, ei taida tulla yhtäkään plussaa itse urheilu suorituksesta. Tässä on käyny kuin puhelinkaupassa joka saa myytyä mulle paskaa hyvällä ulosannillaan, jota heti jälki käteen harmittelen kun puhelu on loppunut.
 

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Maso Lehtonen, Hotsi
Ei missään nimessä jätetä mitään Matias mörköjä enää koppiin. Jos johonkin siirretään, niin junnuihin sitten opettelemaan ja näyttämään mihin pystyy. Ja onko Kerholla varaa valmentaja vaihdokseen, paljon enemmän kuin aiemmin, kun ollaan päästy isosta määrästä hinnakkaista pelaajasopimuksista eroon. Matiaksella on 1+1+1 sopimus ja tuskin Kerho jatkoi viime keväänä sitä suoraan kahdella kaudella eteenpäin.
Mutta vedäppä nyt ranskalaisilla viivoilla Matiaksen tämän hetken plussat ja miinukset ja unohdat minkälainen joukkue hänellä on?
Plussa puolelta voin itse sanoa
- hyvä ulosanti
- toisten silmiin tyylikäs valmentaja
Öö, ei taida tulla yhtäkään plussaa itse urheilu suorituksesta. Tässä on käyny kuin puhelinkaupassa joka saa myytyä mulle paskaa hyvällä ulosannillaan, jota heti jälki käteen harmittelen kun puhelu on loppunut.
Niin eipä niitä plussia voi hirveästi listailla kun miehelle lyödään toista kautta putkeen heikko joukkue käsiin millä on vaikea näyttää osaamistaan, ei se Pekka Virrallakaan SaiPassa lähtenyt kun rosteri oli mitä oli. Mikä mörkö sinne jäisi? Onko Masolla mennyt sukset ristiin jokaisen pelaajan kanssa? Ei tuokaan minusta huonolta kuulosta että valmentaa U20 jengin pari kertaa mestaruuteen ja sieltä takaisin edustuksen puolelle.
 

Siivouskomero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin eipä niitä plussia voi hirveästi listailla kun miehelle lyödään toista kautta putkeen heikko joukkue käsiin millä on vaikea näyttää osaamistaan, ei se Pekka Virrallakaan SaiPassa lähtenyt kun rosteri oli mitä oli. Mikä mörkö sinne jäisi? Onko Masolla mennyt sukset ristiin jokaisen pelaajan kanssa? Ei tuokaan minusta huonolta kuulosta että valmentaa U20 jengin pari kertaa mestaruuteen ja sieltä takaisin edustuksen puolelle.

Vaikka materiaali olisi heikko, niin kyllähän pelissä pitäisi paremmin näkyä perusjutut ja pelitavalliset asiat.
 

Hasselhoffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suosittelen lukemaan tuon Raipen jutun. Osuu yksi yhteen Kerhon ongelmien kanssa nuo Hämäläisen Saipan ongelmat. Ja onko Raipella nyt sen häävimpi joukkue kasassa kuin täälläkään? Ja selkeä pelitapa on löytynyt yhdessä kesässä. Täällä ei ole tietoakaan parin kesän jälkeen.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Niin eipä niitä plussia voi hirveästi listailla kun miehelle lyödään toista kautta putkeen heikko joukkue käsiin millä on vaikea näyttää osaamistaan, ei se Pekka Virrallakaan SaiPassa lähtenyt kun rosteri oli mitä oli. Mikä mörkö sinne jäisi? Onko Masolla mennyt sukset ristiin jokaisen pelaajan kanssa? Ei tuokaan minusta huonolta kuulosta että valmentaa U20 jengin pari kertaa mestaruuteen ja sieltä takaisin edustuksen puolelle.
Mähän sanoin että unohda joukkue, etkä mene sen taakse piiloon ja hae edes joku plussa.
Olihan Pennanenkin mestisvalmentaja ja aivan eri kaliiberin valmentaja olikin kuin Matias. Ja silloinen joukkue ei ollut kallis. Niistä vaan tuli Kerhossa nimimiehiä. Pennanen toi ton varattomuuden esiin myös, joten kilpailuetu piti kaivaa jotenkin muuten kuin rahalla. Mutta takaisin Matiakseen, hän itse sanoi kun aloitti täällä että tulosta pitää heti tulla, vaikka johdolla ei vielä sellaisia vaatimuksia ollut. Ehkä hän voisi edelleen harjoitella täällä valmentamista, jos tuota karsinta pelkoa ei olisi, liiga muuttui ja hyvä näin.
Adjö Matias Lehtonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös