Markus Nurmi – mustavalkoinen sydän

  • 208 685
  • 1 133

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nurmi on todellakin päässyt Lukon kannattajien ihon alle. Vituttaa kun aina vihellyksen jälkeen liukuu maalivahtiin kiinni viimeisenä äijänä tönimään tai mukakovistelee muualla. Enemmän vituttaa kun lopettaa pelleilyt ja alkaa paukuttamaan maaleja lukkoa vastaan.

Sori vierailu teidän pesään mutta TPS nyt itselle kuitenkin se rakkain vihollinen.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Minä ymmärrän Makken turhautumisen ihan täysin. Hän on asettanut itselleen ja joukkuelleen kovat menestyspaineet, mutta ei saa tällä hetkellä apuja riittävästi muilta vaan joutuu yrittämään itse kaikkia ratkaisuja ja sehän ei nykykiekossa enää onnistu. Tilanteet luodaan yhteispelin kautta eikä yksilösuorituksin. Siksi hänen pelinsä näyttää huolestuttavan huonolta. Nyt Makke jää kentällä ihan yksin.
Makke tarvitsi ketjuunsa kunnon keskushyökkääjän ja toiselle laidalle jonkun muun kuin puukäsi-Haapasen. Vasta sen jälkeen voidaan odottaa, että nähtäisiin ”vanha” Makke, joka saa vastustajat epätoivon partaalle.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Minä ymmärrän Makken turhautumisen ihan täysin. Hän on asettanut itselleen ja joukkuelleen kovat menestyspaineet, mutta ei saa tällä hetkellä apuja riittävästi muilta vaan joutuu yrittämään itse kaikkia ratkaisuja ja sehän ei nykykiekossa enää onnistu. Tilanteet luodaan yhteispelin kautta eikä yksilösuorituksin. Siksi hänen pelinsä näyttää huolestuttavan huonolta. Nyt Makke jää kentällä ihan yksin.
Makke tarvitsi ketjuunsa kunnon keskushyökkääjän ja toiselle laidalle jonkun muun kuin puukäsi-Haapasen. Vasta sen jälkeen voidaan odottaa, että nähtäisiin ”vanha” Makke, joka saa vastustajat epätoivon partaalle.
Nojaa... Kyllä olen Makkessa nähnyt pehmeyttä verrattuna viime kertaiseen. Ei ole näkynyt vielä hirveästi sitä Jagrmaista härkämäisyyttä ja perseen tarjoamista kulmassa. Eikä sitä tahtoa nousta väkisin kiekon kanssa maalille. Vähän turhan helposti häviää nyt vielä kaksinkamppailut.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Eikä sitä tahtoa nousta väkisin kiekon kanssa maalille. Vähän turhan helposti häviää nyt vielä kaksinkamppailut.
Mun silmiin nimenomaan tätä väkisin maalille puskemista on näkynyt ihan liikaa. Nurmen tulisi Palmun ohella yksinkertaistaa peliä ja saada kiekko liikkeelle nopeammin, mutta tämä vaatii koko viisikon yhteistyötä. Ilman kollektiivista viisikkoa kiekon liikuttelu nopeasti on ihan hiton haastavaa.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun silmiin nimenomaan tätä väkisin maalille puskemista on näkynyt ihan liikaa. Nurmen tulisi Palmun ohella yksinkertaistaa peliä ja saada kiekko liikkeelle nopeammin, mutta tämä vaatii koko viisikon yhteistyötä. Ilman kollektiivista viisikkoa kiekon liikuttelu nopeasti on ihan hiton haastavaa.

Juurikin näin. Tuntuu että Nurmen peli on tällä hetkellä pelkästään väkisin puskemista.
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Makkella on vähän ihmeellistä tuo peli. Toisaalta hyviä ratkaisuja ja kulmissa edelleen kyllä kova luu, mutta sitten esimerkiksi ylivoimalla aivan täysi turhake. Mistäköhän kiikastaa? Onko itseluottamuksen kanssa ongelmia, vai... tekikö Pärssinen ja tulikuuma Pyyhtiä kaverista paremman kuin mitä oikeasti on? Pelasi myös ensimmäisellä finaalikaudella herrojen Ishakov ja Kestner kanssa, ei huono ketju tuokaan. Ei siinä, mahtuu edelleen mun Tepsiin vaikka loppu-uraksi mutta parempaa tarvitaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

rs2681

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi
Makkella on vähän ihmeellistä tuo peli. Toisaalta hyviä ratkaisuja ja kulmissa edelleen kyllä kova luu, mutta sitten esimerkiksi ylivoimalla aivan täysi turhake. Mistäköhän kiikastaa? Onko itseluottamuksen kanssa ongelmia, vai... tekikö Pärssinen ja tulikuuma Pyyhtiä kaverista paremman kuin mitä oikeasti on? Pelasi myös ensimmäisellä finaalikaudella herrojen Ishakov ja Kestner kanssa, ei huono ketju tuokaan. Ei siinä, mahtuu edelleen mun Tepsiin vaikka loppu-uraksi mutta parempaa tarvitaan.
Itse olen ainakin ihmetellyt tuota ylivoiman peluutusta, kun ollut usein laidalla. Monta vuotta pelattiin Korpikoskelta maalin takaa maalin eteen Nurmelle ja Nurmi painoi sieltä maaleja aika monta. Ei se ylivoima niin huikeeta ole ollut ettei tuota voisi ainakin yrittää.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä onko maksumuurin takana, mutta tässä ehkä oleellisin uusi tieto:

"
Nurmi loukkasi Milwaukeessa selkänsä ja kesä kului sitä kuntouttaen. Nyt vaivan pitäisi kuitenkin olla kunnossa.

– Selkä on nyt ollut ihan kunnossa, mutta sen kanssa meni aika pitkään. Olin varmaan kolme kuukautta tekemättä yhtään kunnon treeniä, ja se on aika pitkä aika. Pohjat eivät nyt ehkä ole ihan entisellä tasolla, Nurmi kertoo.

Oman lisähaasteensa kuntoutumiseen toi TPS:n kopissa pyörinyt korona, jonka Nurmi sairasti viime viikolla. Pelejä häneltä ei jäänyt väliin, mutta tauti vei voimat hetkeksi.

– Minulla oli korona ja sen jälkeen touhu tuntui hetken vähän raskaammalta. Sen kanssa meni pari päivää ja lepäsin alkuviikon. Nyt olo on taas ollut parempi, hän kertoo."

Ehkä vähän selittää Nurmen otteita alkukaudesta.

Edit: Hetkonen, tehtiinkö me 3v sopimus selkävaivaisen pelaajan kanssa? Miten tää kuulostaa tutulta. Noh, varmasti on lääkärit käyty ja homma kunnossa. Laitan parsakaalit korviin ja teeskentelen etten ole kuullutkaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Nurmi alkaa heräilemään, kahteen viimeiseen peliin tehot 2+2.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Ihan kova pelaaja on, en sitä kiellä mutta kokonaisuutena vituttaa jos jääkiekossa filmaa, eikö sua?
Katsopas ystäväni kaukalon kulmasta kuvattu uusinta uudelleen. Selvästi osuu naamaan, se että myykö sen jälkeen ekstraa niin voi olla montaa mieltä mutta sitä ei tee jääkiekossa eikä edes Liigassa pelkästään Markus Nurmi.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kauden komein tuuletus?
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Ihan kova pelaaja on, en sitä kiellä mutta kokonaisuutena vituttaa jos jääkiekossa filmaa, eikö sua?
Oiskohan siellä vielä hitsaushommia tarjolla, mees vilkaseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös