Markus Lindström HIFK:n toimitusjohtajana

  • 26 709
  • 185

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen sinulla menee puurot ja vellit sekaisin operatiivisten tehtävien hoitamisen sekä organisaatiorakenteen kanssa. Totta - on täysin tyypillistä, että monessa yrityksessä toimitusjohtaja hoitaa sellaisia tehtäviä, jotka jossain toisessa yrityksessä on sisällytetty vaikkapa erillisille myynti-, talous- tai tuotantojohtajalle. Olen itsekin toiminut suuren osan työurastani tällaisen yrityksen hallinnossa. Mutta sellainen malli onkin huomattavasti harvinaisempi, että toimitusjohtaja toimisi samalla organisaatiotasolla muun johdon kanssa ilman, että heidän yläpuolellaan olisi ketään, joille he raportoisivat. Perinteisesti hallitus valitsee toimitusjohtajan, joka vastaa loppuviimein yrityksen päivittäisestä hallinnoimisesta. Tähän voi toki sisältyä vaikkapa myynti- tai taloushallinnon tehtäviä.

Kuten todettua, Valtanen itse aikoinaan totesi, että Salmelainen raportoi suoraan toimitusjohtajalle, joten en ymmärrä miksi tästä pitää yrittää väkisin vääntää. Onko jossain todettu, että malli olisi tämän jälkeen muuttunut?

Jaa, minä tiedän montakin yritystä, joissa tasot toimitusjohtajan ja vaikkapa myyntijohtajan kanssa ovat ns. samanarvoiset. Vastuualueet ovat vain täysin erit. Ja minä en ainakaan ole miestäni sanonut, etteivät tällaiset henkilöt kenellekään raportoi. Raportoivat, ja juuri nimen omaan hallituksen puheenjohtajalle.

Ja kun päästiin HIFK:hon, niin kyllä. Valtanen mainitsi, että Salmelainen raportoi hänelle. Mutta kenelle kuuluu valta päättää erotetaanko Salmelainen duunistaan vai ei? Tästä on kysymys.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jaa, minä tiedän montakin yritystä, joissa tasot toimitusjohtajan ja vaikkapa myyntijohtajan kanssa ovat ns. samanarvoiset. Vastuualueet ovat vain täysin erit. Ja minä en ainakaan ole miestäni sanonut, etteivät tällaiset henkilöt kenellekään raportoi. Raportoivat, ja juuri nimen omaan hallituksen puheenjohtajalle.
Niin, no yleensä tällaisessa tapauksessa hallituksen puheenjohtaja on nimetty organisaatioon, joka yhtiön toimintaa pyörittää. Yhtiökokous ei viikko- tai päivätason asioita käsittele. Malli, jossa johto raportoi operatiivisesta toiminnasta taholle, joka ei ole operatiivisessa toiminnassa mukana, ei lähtökohtaisesti ole kovin toimiva. Vaikka ei toki kiellettykään ja eikai toimitusjohtajaakaan ole pakko nimetä jos jostain syystä näin halutaan.

Ja kun päästiin HIFK:hon, niin kyllä. Valtanen mainitsi, että Salmelainen raportoi hänelle. Mutta kenelle kuuluu valta päättää erotetaanko Salmelainen duunistaan vai ei? Tästä on kysymys.
Ei ollut minun osaltani tästä kysymys. Voi aivan hyvin olla, että hallitus valitsee koko johtoryhmän eikä toimitusjohtajalla ole tähän mitään sananvaltaa. Takerruin lähinnä siihen kommenttiin, jonka mukaan Salmelainen ei olisi Lindströmin alapuolella organisaatiokaaviossa, sillä ainakin Valtasen aikoihin tj oli uj:n esimies eikä käsittääkseni missään ole tiedotettu, että tähän olisi tullut muutoksia.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yy
Jaa, minä tiedän montakin yritystä, joissa tasot toimitusjohtajan ja vaikkapa myyntijohtajan kanssa ovat ns. samanarvoiset. Vastuualueet ovat vain täysin erit. Ja minä en ainakaan ole miestäni sanonut, etteivät tällaiset henkilöt kenellekään raportoi. Raportoivat, ja juuri nimen omaan hallituksen puheenjohtajalle.

Ja kun päästiin HIFK:hon, niin kyllä. Valtanen mainitsi, että Salmelainen raportoi hänelle. Mutta kenelle kuuluu valta päättää erotetaanko Salmelainen duunistaan vai ei? Tästä on kysymys.

Kerropa yks firma, jossa tj:n alla oleva duunari olis samalla viivalla missään asiassa tj:n kanssa. Uskomatonta skeidaa.

Suurin vastuullinen, vaikka ei suurin syyllinen, on Markus Lindström. Se on näin, ei mitenkään muuten.

Jos yksikään johtajasopimuksella oleva saa fudut HiFK:sta, myös Lindströmin pitää saada loogisesti potkut. Tai sit pitää olla tosi hyvä selitys.

Vittu mikä tunari.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Unohdatte sen, että omistajalla on näihin asioihin vaikutusvaltaa hallituksen kautta.
Omistajilla nimenomaan ei normaalisti ole vaikutusvaltaa hallituksen vaan yhtiökokouksen kautta. Hallitus ei ole sama asia kuin omistaja. Hallitus voi olla ja usein fiksuissa yrityksissä onkin, ulkopuolisista koottu ammattihallitus. Toki omistajia voi olla hallituksessa, mutta hallitus ja omistajat/yhtiökokous ovat eri foorumit.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Omistajilla nimenomaan ei normaalisti ole vaikutusvaltaa hallituksen vaan yhtiökokouksen kautta. Hallitus ei ole sama asia kuin omistaja. Hallitus voi olla ja usein fiksuissa yrityksissä onkin, ulkopuolisista koottu ammattihallitus. Toki omistajia voi olla hallituksessa, mutta hallitus ja omistajat/yhtiökokous ovat eri foorumit.

Joo kyllä näin, mutta tässä puhutaan IFK:sta ja Rf:n vallan pitämisestä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK - Flint Tropics
Yy


Kerropa yks firma, jossa tj:n alla oleva duunari olis samalla viivalla missään asiassa tj:n kanssa. Uskomatonta skeidaa.

Suurin vastuullinen, vaikka ei suurin syyllinen, on Markus Lindström. Se on näin, ei mitenkään muuten.

Jos yksikään johtajasopimuksella oleva saa fudut HiFK:sta, myös Lindströmin pitää saada loogisesti potkut. Tai sit pitää olla tosi hyvä selitys.

Vittu mikä tunari.
"Jos yksikään johtajasopimuksella oleva saa fudut HiFK:sta, myös Lindströmin pitää saada loogisesti potkut. Tai sit pitää olla tosi hyvä selitys.

Vittu mikä tunari."

Tämä resonoi yhtä vahvasti, kuin eilen vitutukseen pelin aikana juodut kuusi ipaa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksinkertaisesti se, joka vastaa rahoista, vastaa muustakin. Jos utj:lle on annettu 3,5 miljoonaa pelaajabudjettia, niin kukas sen budjetin on hyväksynyt? Operatiivinen johto, eli tj. Jos utj tarvitsee kesken kauden 400 000 lisää fyrkkaa, niin jälleen utj kääntyy tj:n puoleen. Ihan sama, onko utj:n valinnasta päättänyt tj vai hallitus, marssijärjestys firman päätöksenteossa on selvä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sekoitat nyt kaksi asiaa keskenään.

Ensinnäkin, Nybari tais tulla Valtasen kanssa samalla ovenavauksella sisään aikoinaan, joten Valtanen ei häntä rekrynnyt. Salmelaisen saattoi valita, mutta hyväksyntä taisi tulla ihan muualta.
Jos Valtanen Salmelaisen valitsi, niin kyllä hän silloin vastuun siitä myös kantaa. Hyväksyntä pitää tietenkin valinnoille hakea ylempää, mutta ihan samalla tavalla Salmelainen vastaa pelaajahankinnoista. Hyväksyntä on vain muodollisuus. Eikä tuo ole minun mielestäni mikään vapaudu vankilasta kortti, että Valtanen ja Nybondas tulivat samalla ovenavauksella sisään. Nybondas veti aivan karmaisevan vihkoon 2012 jälkeen ja hoiti junnupuolen luokattoman huonosti läpi koko ajanjaksonsa.

Toisekseen, Valtanen on itse kertonut, että Matikaisen ajoista pöydällä oli lähes konkurssivalmis seura. Ja sen polun Valtanen vei kyllä maaliin. Hänen jälkeläiselleen jäi puhdas pöytä aloittaa homma ja vino pino euroja jatkaa hommaa.
Valtanen tuli ja pelasti seuran tuohon aikaan ja siitä ehdottomasti kiitokset hänelle. Näkisin kuitenkin, että loppuajoissa Valtasen IFK jäi telineisiin ja puolestaan Tappara, Ilves ja Kärpät lisäsivät kaasua. Eikös Lindström laittanut Nordiksen ruokapuolen kuntoon vielä sillä tavalla, että se tuo euroja kassaan? Myös yleisömäärä on suurin sitten joskus 2010-11 kauden, mutta silloin pelattiin talviklassikko mikä vääristää lukuja.

Jos Salmelaisen pesti on Lindströmin päätöksen alla aivan kuten Nybondaksen pesti oli Valtasen, niin ehdottomasti nyt on ison harkinnan paikka uudella tj:lla. Jos itse olisin tuolla pallilla, niin näkisin tämän asian varmaan sillä tavalla, että nyt ihan ensimmäisenä on pakko vaihtaa valmennus. Mikään muu ei auta just nyt. Nähdään loppukausi mitä tuo joukkue saa aikaan uuden valmennuksen alaisuudessa. Jos siellä näkyy ihan samat puutteet kuten hitaus ja pakiston puukätisyys, niin sitten kauden jälkeen myös Salmelainen ulos ja uuden utj:n haku pystyyn.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Yksinkertaisesti se, joka vastaa rahoista, vastaa muustakin. Jos utj:lle on annettu 3,5 miljoonaa pelaajabudjettia, niin kukas sen budjetin on hyväksynyt? Operatiivinen johto, eli tj. Jos utj tarvitsee kesken kauden 400 000 lisää fyrkkaa, niin jälleen utj kääntyy tj:n puoleen. Ihan sama, onko utj:n valinnasta päättänyt tj vai hallitus, marssijärjestys firman päätöksenteossa on selvä.

Salmelaiselle on annettu osuus kokonaisbudjetista. Sitä voidaan säädellä kokonaisbudjetin raameissa tai sitten pyytää lisärahoitusta. Sitten siihen päätöksentekoon urheiluseuroissa osallistuu muutkin kuin toimitusjohtaja ja IFK:saa 2008 jälkeen varmasti vielä useampi sidosryhmä.

Lindström taas vastaa kokonaisbudejtista ja sitten taloudesta. En oikein ymmärrä mikä logiikka on potkia kaveria ulos joka on tuonut ne ratkaisut millä saadaan kassaa vahvistettua.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valtanen tuli ja pelasti seuran tuohon aikaan ja siitä ehdottomasti kiitokset hänelle. Näkisin kuitenkin, että loppuajoissa Valtasen IFK jäi telineisiin ja puolestaan Tappara, Ilves ja Kärpät lisäsivät kaasua. Eikös Lindström laittanut Nordiksen ruokapuolen kuntoon vielä sillä tavalla, että se tuo euroja kassaan? Myös yleisömäärä on suurin sitten joskus 2010-11 kauden, mutta silloin pelattiin talviklassikko mikä vääristää lukuja.
Vai oliko se ihana myyntitykkimme, Raakel Koittola?

 

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Vaikka myynti ja markkinointi kuuluu vahvasti Raakelin työnkuvaan, on miltei sääli ettei hänen teologian erikoisosaamista ole vielä hyödynnetty Villen taistelussa pahoja henkiä vastaan. Ties minkälainen ylösnousemus olisi vielä sarjataulukossa koettavissa, kun Raakel organisoisi pelipäivän hartauksia ja Buli soittaisi kopissa Phantom of the Nordista.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Vaikka myynti ja markkinointi kuuluu vahvasti Raakelin työnkuvaan, on miltei sääli ettei hänen teologian erikoisosaamista ole vielä hyödynnetty Villen taistelussa pahoja henkiä vastaan. Ties minkälainen ylösnousemus olisi vielä sarjataulukossa koettavissa, kun Raakel organisoisi pelipäivän hartauksia ja Buli soittaisi kopissa Phantom of the Nordista.
Ai että olisi ollut toimittajalta hyvää pelisilmää tuossa kohden kysyä asiasta. -"Ai teillä siis sakkaa pääkoppa ja henget ei paikoilla, eikö teillä olisi seurasta ihan ammattillista osaamista kysellä henkien perään"
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ellen ole henkilöstä erehtynyt, niin Lindström käppäilee usein peleissä hallin käytävillä ja välillä seisoskelee pelin ollessa käynnissä kädet taskussa katsomon sisäänkäynnillä peliä katsellen. Jostain syystä näissä tilanteissa mulle tulee mieleen se ”toisinaan hän poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä” -sanonta Mustanaamiosta.

e. Lindström–Nybondas olisi ollut mielenkiintoinen TJ-UTJ -tandemi. Yksikään fani ei tyyliin tietäisi, miltä kumpikaan kavereista kuulostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerropa yks firma, jossa tj:n alla oleva duunari olis samalla viivalla missään asiassa tj:n kanssa. Uskomatonta skeidaa.

Johtaja, vaikkapa nyt tässä tapauksessa urheilujohtaja, ei ole mikään duunari.

Urheilumaailmassa on aika yleistä, että talous ja urheilu on eriytetty toisistaan. Toimitusjohtaja vastaa taloudesta ja hallinnosta, urheilujohtaja urheilupuolesta. Ja nämä molemmat vastaavat presidentille/hallituksen puheenjohtajalle.

Mutta voit pitää skeidana. Ei se mun maailmaa kaada.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Valtanen Salmelaisen valitsi, niin kyllä hän silloin vastuun siitä myös kantaa. Hyväksyntä pitää tietenkin valinnoille hakea ylempää, mutta ihan samalla tavalla Salmelainen vastaa pelaajahankinnoista. Hyväksyntä on vain muodollisuus. Eikä tuo ole minun mielestäni mikään vapaudu vankilasta kortti, että Valtanen ja Nybondas tulivat samalla ovenavauksella sisään. Nybondas veti aivan karmaisevan vihkoon 2012 jälkeen ja hoiti junnupuolen luokattoman huonosti läpi koko ajanjaksonsa.

En mielestäni antanutkaan mitään vapaudu vankilasta-korttia asiassa. Korjasin mielestäni asiavirheen, että Nybondas olisi ollut Valtasen haku. Nybondaksen aikaansaannoksista täsmälleen samaa mieltä.

Valtanen tuli ja pelasti seuran tuohon aikaan ja siitä ehdottomasti kiitokset hänelle. Näkisin kuitenkin, että loppuajoissa Valtasen IFK jäi telineisiin ja puolestaan Tappara, Ilves ja Kärpät lisäsivät kaasua. Eikös Lindström laittanut Nordiksen ruokapuolen kuntoon vielä sillä tavalla, että se tuo euroja kassaan? Myös yleisömäärä on suurin sitten joskus 2010-11 kauden, mutta silloin pelattiin talviklassikko mikä vääristää lukuja.

Kyllä, Valtasen HIFK jäi telineisiin hänen loppuajassaan suhteessa noihin kolmeen mainitsemaasi seuraan. Eri mieltä saatamme olla siitä, oliko se Valtasen syy vai jonkun muun.

Olen ymmärtänyt, että HIFK:n aloittama ravintolabisnes on oma erillinen yhtiönsä. Voiko joku vahvistaa tämän? Jos näin on, niin myöskään Markus Lindströmin natsat eivät sellaisen perustamiseen riitä. Siis ilman valtuutusta.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ellen ole henkilöstä erehtynyt, niin Lindström käppäilee usein peleissä hallin käytävillä ja välillä seisoskelee pelin ollessa käynnissä kädet taskussa katsomon sisäänkäynnillä peliä katsellen. Jostain syystä näissä tilanteissa mulle tulee mieleen se ”toisinaan hän poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä” -sanonta Mustanaamiosta.

e. Lindström–Nybondas olisi ollut mielenkiintoinen TJ-UTJ -tandemi. Yksikään fani ei tyyliin tietäisi, miltä kumpikaan kavereista kuulostaa.
Buli?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Vaikka myynti ja markkinointi kuuluu vahvasti Raakelin työnkuvaan, on miltei sääli ettei hänen teologian erikoisosaamista ole vielä hyödynnetty Villen taistelussa pahoja henkiä vastaan. Ties minkälainen ylösnousemus olisi vielä sarjataulukossa koettavissa, kun Raakel organisoisi pelipäivän hartauksia ja Buli soittaisi kopissa Phantom of the Nordista.
Varmuuden vuoksi pitäisi kutsua manaaja suorittamaan pukukopissa ja valmentajien kopissa eksorsismi. Ei siitä haittaakaan voi olla.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johtaja, vaikkapa nyt tässä tapauksessa urheilujohtaja, ei ole mikään duunari.

Urheilumaailmassa on aika yleistä, että talous ja urheilu on eriytetty toisistaan. Toimitusjohtaja vastaa taloudesta ja hallinnosta, urheilujohtaja urheilupuolesta. Ja nämä molemmat vastaavat presidentille/hallituksen puheenjohtajalle.

Mutta voit pitää skeidana. Ei se mun maailmaa kaada.
Sori kärjekkäästä muotoilusta, hävettää moiset sanavalinnat multa.

Ei ole duunari, vaan on toki johtajasopimuksella, ja on vastuut eriytetty, mutta on kyllä yhtä kaikki tj:n alla.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mielestäni antanutkaan mitään vapaudu vankilasta-korttia asiassa. Korjasin mielestäni asiavirheen, että Nybondas olisi ollut Valtasen haku. Nybondaksen aikaansaannoksista täsmälleen samaa mieltä.



Kyllä, Valtasen HIFK jäi telineisiin hänen loppuajassaan suhteessa noihin kolmeen mainitsemaasi seuraan. Eri mieltä saatamme olla siitä, oliko se Valtasen syy vai jonkun muun.

Olen ymmärtänyt, että HIFK:n aloittama ravintolabisnes on oma erillinen yhtiönsä. Voiko joku vahvistaa tämän? Jos näin on, niin myöskään Markus Lindströmin natsat eivät sellaisen perustamiseen riitä. Siis ilman valtuutusta.
On oma yhtiönsä. Lindström on sen hallituksen puheenjohtaja. On "everin perustama" - hifk hockey oy omistaa ainakin minun keskusteluissa kuulemani mukaan 100 prosenttia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös