Sitten seuraava kysymys? Kuka pitäisi olla maajoukkueen valmentajana, ettei NHL -pelaajat pahottaisi mieltänsä?
Erkka? Doug Shedden? Kari Jalonen? Karri Kivi? Onhan näitä.
Sitten seuraava kysymys? Kuka pitäisi olla maajoukkueen valmentajana, ettei NHL -pelaajat pahottaisi mieltänsä?
Ja juu, niin olisi, mutta millä kompetenssilla Marjamäki tai kukamuukaanvalmentaja opettaisi NHL -tähdille maalintekoa?
Rauhoitu nyt ja pane korkki kiinni.
Tai avaa Nyky-Suomen sanakirja iltalukemiseksi
Niin mitäs se sai aikaan? Vajavaisella Ipan porukalla sama 10 sija kuin aiemminkin.Joku hyvä.
Karri Kivi olisi oma valintani.
Minä mielelläni kuulisin myös sen NHL staran nimen, minkä yksi IS:n toimittaja oli keksinyt kieltäytyneiden listalle, muka loukkaantuneena, kun ei olisi saanut tarpeeksi YV aikaa ja sopivaa "roolia" joukkueesta. Kuulemma oikein ykköskorin jätkä. Nimet on vaan jääneet puuttumaan.Oikeastaan kysymys pitäisi olla, että kuka olisi se maajoukkueen valmentaja, joka sopisi jokaiselle suomalaiselle NHL-pelaajalle? Pääsääntöisestihän joku vetää aina herneen nenuriin jostakin.
Lisäksi nauran AINA kun joku selittää miten Suomi ei pelaa tarpeeksi nopeasti (pystyyn), käännä tarpeeksi nopeasti yms. paskaa, siinä sitä ollaan unohdettu about kaikki mitä on jääkiekosta yritetty tässä maassa viimesten vuosien aikana opettaa, että pelinopeus ei ole sama asia kuin pelin nopeus. Nopeasti pelaamalla ja puskemalla ei Suomi ole kuin keskinkertainen joukkue. Mutta joka helvetin kevät pitäisi aina kääntää vaan nopeammin ja puskea alivoimaisena enempi. Nällä eväillähän ne mitalit on tulleet, eiku.
Havumetsien hokia koitettiin aika helvetin kauan, yritettiin lyödä USA ja Kanada niiden omassa pelissä, miten siinä sitten kävi. Menestys alkoi tasan sillon kun alettiin itse kontrolloimaan kiekkoa ja pelin virtausta ja se menestys on jatkunut tähän päivään asti. Mutta ei muuta kuin ruvetaan hei vaan koohottaan taas uudestaan, kun se on niin viihdyttävää, mielellään vielä pienessä kaukalossa, että menee oikein flipperiksi, niin meistä tulee 5M kansalaisella yli 100M kansalaista omaavien maiden verosia.USAn nuorten joukkue pelasi tuolla tyylillä, ja peli oli todella viihdyttävää, mutta menestykseen kanssa oli vähän niin ja näin.
Havumetsien hokia koitettiin aika helvetin kauan, yritettiin lyödä USA ja Kanada niiden omassa pelissä, miten siinä sitten kävi. Menestys alkoi tasan sillon kun alettiin itse kontrolloimaan kiekkoa ja pelin virtausta ja se menestys on jatkunut tähän päivään asti. Mutta ei muuta kuin ruvetaan hei vaan koohottaan taas uudestaan, kun se on niin viihdyttävää, mielellään vielä pienessä kaukalossa, että menee oikein flipperiksi, niin meistä tulee 5M kansalaisella yli 100M kansalaista omaavien maiden verosia.
Lisäksi nauran AINA kun joku selittää miten Suomi ei pelaa tarpeeksi nopeasti (pystyyn), käännä tarpeeksi nopeasti yms. paskaa, siinä sitä ollaan unohdettu about kaikki mitä on jääkiekosta yritetty tässä maassa viimesten vuosien aikana opettaa, että pelinopeus ei ole sama asia kuin pelin nopeus. Nopeasti pelaamalla ja puskemalla ei Suomi ole kuin keskinkertainen joukkue. Mutta joka helvetin kevät pitäisi aina kääntää vaan nopeammin ja puskea alivoimaisena enempi. Nällä eväillähän ne mitalit on tulleet, eiku.
Laten kohdalla ongelma ei ole asenne hänen ja pelaajien välillä. Suurin ongelma on siinä että kaverin taktinen osaaminen on liikaa jäljessä muiden maiden valmentajista.
Taisi viimekaudella olla 9 parempaa koutsia kehissä kuin Kivi.
Minä mielelläni kuulisin myös sen NHL staran nimen, minkä yksi IS:n toimittaja oli keksinyt kieltäytyneiden listalle, muka loukkaantuneena, kun ei olisi saanut tarpeeksi YV aikaa ja sopivaa "roolia" joukkueesta. Kuulemma oikein ykköskorin jätkä. Nimet on vaan jääneet puuttumaan.
Ensinnäkin vaikka pelaaja ei halua nimeään julki, niin meistä jokainen tietää pelaajat ja niiden tilanteen aika hyvin, kerros mulle nyt yksi "ykköskorin" pelaaja NHL:stä joka ei mahtuisi maajoukkueeseen YV:lle. Niinpä niin, mun lista on ihan yhtä tyhjä kuin sinun.Ihan tosissasiko oletat, että kyseinen pelaaja olisi halunnut nimensä tulevan julki tuollaisen asian tiimoilta? Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen halua hypätä vapaaehtoisesti rypemään paskakasaan.
Lisäksi, kun tuolla toisessa ketjussa ei minkäänlaista vastausta tullut, niin vastaisitko sitten täällä siihen, että mitkä asiat tällä hetkellä mielestäsi puoltavat sitä, että Marjamäki olisi edelleen hyvä valinta maajoukkueen peräsimeen? Nopeasti summattuna Marjamäen saavutukset maajoukkueessa ovat tällä hetkellä seuraavanlaiset:
- järkyttävän paska saldo maajoukkueesta, vaikka vastukset ja pelaajamateriaali ovat olleet pääosin samaa mitä aina ennenkin.
- järkyttävän näköistä peliä World Cupista tähän päivään saakka, lukuunottamatta paria hassua EHT-peliä.
Jos nämä kisat päättyvät alkusarjaan tai puolivälierissä tippumiseen, niin mielestäni ei ole mitään syytä, miksi Marjamäki pitäisi jättää potkuitta. Toivotaan toki parasta, mutta jaksan epäillä että kurssi kääntyy.
Nii just! Pulinat pois. Tänään tehtiin jo historiaakin.Haukutaan kun on sen paikka, mutta helvetti 2 pelin otannalla (kyllä tällä miehistöllä huikeat 2! peliä takana) aletaan önisemään.
Ensinnäkin vaikka pelaaja ei halua nimeään julki, niin meistä jokainen tietää pelaajat ja niiden tilanteen aika hyvin, kerros mulle nyt yksi "ykköskorin" pelaaja NHL:stä joka ei mahtuisi maajoukkueeseen YV:lle. Niinpä niin, mun lista on ihan yhtä tyhjä kuin sinun.
Toisekseen en minä ala arvuuttelemaan että kuka olisi parempi maajoukkueeseen ja kuka ei. Se on aivan naurettavaa mutuilua. Jukka Jalonen... parit ekat kisat perseelleen, Nokka, ei se loppujen lopuksi rittänyt mestaruuteen jne. tuossa kai ne "varmat". Loput on aina täyttä mutua, en silti näe mikä Marjamäessä on se "the vika". Keväällä puikkoihin, ekat pelit käytännössä suoraan vessaan ja siellä 3 huippujoukkuetta vastaan 3 tappiota, ei ole mielestäni mikään juttu. Noi 3 peliä olisi voinut tulla pataan olisi siellä penkin takana ketä vain. EHT:llä sitten voitot/tappiot 5/7 ja niistä 2 voittoa ja yksi maalin tappio viimeisessä turnauksessa. Aiempiin vuosiin peilaten ihan normaalia suorittamista. Mömmömmeissä toistaiseksi 2 peliä, voitto ja tappio. Viimeksi taisi olla Latvia joka haki pisteet avauspelissä ja muutenkin ollut mömmömmeissä alkusarjassa nihkeätä vaikka kuinka ja monena vuotena.
Eli ei en allekirjoita "järkyttävän paskaa saldoa", sellaista kun ei ole.
Ei en allekirjoita paskan näköistä peliä, koska sellaistakaan ei ole ollut, pelin näöllä kun ei voiteta yhtään peliä, vaan sillä montako maalia tehdään enempi kuin vastustaja. Tai no joo Ruotsissa (muistaakseni) junnujen kisoissa oli järkyttävän näköistä peliä se finaali, Kiven? alaisuudessa, yhtä helvetin selviytymistaistelua ja bussia, ikinä aiemmin en ole nähnyt Suomen pelaavan, millään tasolla bussia, mutta sillä tuli voitto. Niin se aika kultaa muistot, se peli kun oli oikeasti karmeaa katsottavaa.
Minä en ala mutuilemaan mitään, katsotaan mihin tämä Marjamäen homma riittää, pelejä on vielä jäljellä ja sitten voidaan haukkua. Toistaiseksi nämä haukkujat enemmän antaa kuvaa omasta tietämyksestään kuin mistään muusta. Turnaus on vasta alussa, mutta melkosia tietäjiä ovat ja varmasti jaksavat sitten, jos, menee huonosti tulla ilkkumaan, ei kiinnosta. Jos Suomi käveleekin mitalipeleihin niin yllättäen ollaankin nöyrää poikaa/tyttöä ja halutaan unohtaa kaikki aiemmat pahat sanomiset.
Haukutaan kun on sen paikka, mutta helvetti 2 pelin otannalla (kyllä tällä miehistöllä huikeat 2! peliä takana) aletaan önisemään. Joko se on säälittävää, tai palkkatyö on ihan väärä kun pitäisi itse alkaa valmentamaan, kun kerran noin paljon paremmin osaa, että heti näkee miten pitäisi hommaa hoitaa. Minä en moiseen pysty, niin en voi haukkuakkaan.
No jos et itsekkään siihen usko, niin miten minun pitäisi siihen uskoa? Keksitkö vielä joitain muita ns. ykköskorin pelaajia jotka ei muka YV aikaa saisi? Minä en ole keksinyt edelleen yhtään sellaista jotka ei NHL:stä ykköskorista tuonne mahtuisi kun siellä on ollut varaa peluuttaa mm. JMA:ta. Eli ihan humpuukia koko kirjoitus.Armian nimeähän täällä ollaan pyöritelty, ja joku mainitsi tietävänsä varmaksi että kyseessä on Jokinen. Toki vähän vaikeahan se on uskoa, etteikö Jokinen mahtuisi Marjamäen joukkueessa YV:lle, Armiasta toki sen voi jo uskoa. Itse en Armiaa kutsuisi ykköskorin pelaajaksi, mutta kyllä hän paremmin paikkansa olisi ansainnut ylivoimalla kuin esimerkiksi Pyörälä tai JMA. Ja mistä sen tietää, että miten paha loukkaantuminen jollain Lehkosellakaan todellisuudessa on ollut. Mutta sillä nyt ei tässä kohtaa ole merkitystä, vaan sillä, että väitit Ilta-Sanomien toimittajan keksineen jutun omasta päästään, johon minä taas en usko.
No jos et itsekkään siihen usko, niin miten minun pitäisi siihen uskoa?