Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Kuka tässä on kritiikin kieltänyt? Varmaan sinäkin odotat leffa-arvosteluita lukiessasi, että ko. kriitikot ovat edes nähneet leffan. Se lienee kaiken arvioinnin lähtökohta?
Ei taiteella saa loukata ketä vaan eikä miten vaan, mutta jotta tämä seikka liittyisi tähän leffaan niin kerro miten tässä on ketään loukattu?
Ensinnäkin, mua ei kiinnosta leffakriitikoiden arvostelut. Katson jonkun leffan jos mua kiinnostaa, ihan sama mitä joku kriitikko on siitä mieltä.
Toisekseen, etkö todella ymmärrä että joku voi loukkaantua siitä, että Mannerheim kuvataan mustaksi? Tai siitä muutaman vuoden takaisesta, että Mannerheim kuvataan homoksi? Jos et ymmärrä, niin sitten et ymmärrä, en voi auttaa.
Eikä mua haittaa se, että joku kuvaa Mannerheimin mustaksi. Mua haittaa se, että sellaiseen paskaan käytetään tv-lupamaksuja, ts. veronmaksajien rahoja. Miksei kyseinen taiteilija voinut tehdä sitä yksityisrahoitteisesti? Muiden rahoja on helppo tuhlata, kun ei tarvitse ottaa vastuuta mistään.
Vaikea sanoa kun en ole nähnyt tätä leffaa. En kuitenkaan ymmärrä mikä ongelma on kuvata Mannerheimia tai hänen tarinaansa fiktion kautta (jos niin on tehty) jos sillä saadaan herätettyä katsojissa uusia ajatuksia.
No siis fiktiohan se on, jos Mannerheim on musta. Itse en vaan ymmärrä, miksi Mannerheimista pitää ylipäätään kehitellä jotain fiktiota, kun tositarinoitakin olisi vaikka millä mitalla.
Heh, minä ainakin olen päättänyt luokitella tämän rainan "näkemättä paskaa"-osastoon. En aio katsoa. Ihmettelen kyllä keskustelun kiivautta. Turha mikä turha.
Sama. En aio katsoa yhdenkään elävän tai eläneen ihmisen rienausta, olkoon kuinka fiktiivinen tarina tahansa.