Tästä on helppo olla samaa mieltä. Toisaalta voisin kyseenalaistaa keskikentän keskustan tarvetta tehdä puolustusta puhkovia syöttöjä. Lähtökohtaisesti ajattelisin, että tämä on neljän ylimmän pelaajan tehtävä ja hyökkäyssuuntaan keskikentän keskustan tehtävä olisi ennemmin toimittaa palloa ylöspäin näille neljälle pelaajalle. Mikäli meillä olisi toimiva keskikenttä, olisi myös hyökkäävämpien pelaajien helpompi tehdä oma työnsä ja nykyisellään tuo kalusto alkaa olla siinä kondiksessa jossa maaleja tulisi joka peliin tulla myös ilman alempien osien tilastomerkintöjä.
Tässä päästään taas siihen ongelmaan, että Unitedilla ei ole tuolla laidoilla/kärjessä hirveästi peliä tekeviä pelaajia. Greenwood on lahjakas pelaaja, mutta hän menee aika lailla laput silmillä ja hakee aina vain itse laukausta. Ronaldo on vanhempana kehittynyt vähän paremmaksi syöttelijäksi, mutta aika itsekäs hänkin on. Rashford on enemmän tuollainen 1vs1 pelaaja, jonka vaarallisuus tulee pääasiassa haastoista. Sancho on oikeastaan ainut sellainen peliä tekevä laituri Unitedissa, mutta hän on nyt ollut umpijäässä. Jos laidoilla/kärjessä olisi esimerkiksi Fodenin ja Grealishin tyylisiä pelaajia, niin silloin myöskään keskikentältä ei vaadittaisi välttämättä niin paljon.
Täytyy myöntää etten hirveästi ole seurannut Liverpoolin otteluita, mutta sellainen kutina minulla on ettei esimerkiksi heidän keskikentän kolmikosta niin paljoa luovuutta löydy, etteikö esimerkiksi Rice-McT-Bruno kolmikko kykenisi tätä vastaan kilpailemaan ihan tasaväkisesti. Lopulta ajattelisin, ettei Unitedin ongelma ole ollut se etteikö luovuutta olisi kentällä ollut ihan tarpeeksi. Erinäisten ongelmien johdosta vaan esimerkiksi Sanchon ja Brunon kontribuutio tällä kaudella on tässä asiassa ollut todella matala. Ajattelisin siis, että keskikentän tehtävä on saada luovemmat pelaajat toimimaan, eikä välttämättä itse olla sitä luovuutta edustamassa.
Kuten
@maken veivi jr. totesi, niin Liverpoolilla on nuo laitapakit ja TAA on itse asiassa ollut pelin tekemisessä Liverpoolin tärkein pelaaja jo useamman kauden ajan. Unitedilta puuttuu tällaiset pelaajat, vaikka Shaw olikin erinomainen viime kaudella. Liverpoolilla on tällä hetkellä ehkä paras laitapuolustajakaksikko jalkapallon historiassa, joten siihen vertaaminen on sen takia vaikeaa.
On mielestäni ehkä myös väärin olettaa, että Bruno pystyisi pelaamaan kaudesta toiseen sillä tasolla, jolla hän pelasi ensimmäisen vuoden Unitedissa. Edes KDB ei ole pystynyt noin tasaiseen dominointiin, vaan hänkin on tarvinnut esimerkiksi Bernardo Silvaa tuekseen. Jos ne murtavat syötöt ovat käytännössä yhden miehen harteilla, niin silloin ne on myös melko helppo pelata pois. Uhkaa tarvitaan monesta suunnasta.
Se mitä Pogbaan taas tulee, niin miehestä ja hänen suorituksistaan voi tunnetusti olla todella montaa mieltä. Miehellä tälle kaudelle 13 kilpailulliseen peliin 7 syöttöä tilastoissa, joista 4 tuli tuossa kauden ensimmäisessä Leeds pelissä eli jonkinlainen korjattu tilasto voisi olla 12 peliä ja 3 syöttöä. Olen täysin samaa mieltä siitä, että keskikentälle pitää olla vaihtoehtoja, mutta en usko Pogbasta olevan tähän rooliin. Tai toki pelillisesti olisi jopa ihan ihanneosanen tuohon rooliin, mutta sitten taas ne miehen huonot ominaisuudet ja maailmantähden status kaatavat tuon vaakakupin pakkasen puolelle. Tietysti jotain miehestä kertoo sekin, että bosmanina liikkuva sadan miljoonan kaveri ei ainakaan toistaiseksi ole ilmeisesti herättänyt mitään suurta tarjouskilpailua.
Pogban soveltuvuus nähdään varmasti loppukauden aikana, mutta vaikka paljon miestä on kritisoitu United-uransa aikana, niin kritiikkiä kuuluu mielestäni antaa myös seuralle. United ei ole ymmärtänyt, että Pogba on enemmänkin luksuspelaaja kuin sellainen pelaaja, jonka ympärille joukkue voidaan rakentaa. Oikein roolitettuna mies on ihan pitelemätön ja tuota roolia ei Unitedista ole vielä löytynyt. Nyt on melkein puoli vuotta aikaa nähdä, että löytyykö se Rangnickin alaisuudessa. Ainakin vihdoin valmennus on tajunnut pudottaa Brunon alemmas, joten paperilla nyt pitäisi olla tarjolla Pogballe United-uran paras rooli. Pogballa on kuitenkin edelleen nolla minuuttia Rangnickin alaisuudessa sekä tuossa muuttuneessa keskikenttäryhmityksessä, joten en lähde häntä itse vielä etukäteen tuomitsemaan.
Garnerin osalta fiksuinta olisi mielestäni laina johonkin valioliigaseuraan, jossa hän saisi isosti minuutteja, sillä hyppy Championshipista Unitediin on valtava. Mielestäni ensi kaudella pitää lähteä jo siitä, että taistellaan mestaruudesta. Tällä kaudella suurin este tuolle taistelulle on ollut keskikenttä ja minä en usko, että tuolla sinun ehdottomallasi keskikentällä siitä taistellaan. Pogban vaihtuminen esimerkiksi Riceen vahvistaa Unitedin keskikenttää, mutta ei mielestäni tarpeeksi. Jos puolestaan Rice tulee keskikentälle Pogban/tämän korvaajan kaveriksi ja tuosta ulostetaan Matic, niin aletaan puhutaan sellaisesta keskikentästä, jolla taistellaan mestaruudesta.