Olipahan eilen esitys Scott McTominaylta. Kesästä asti, kun Ole puhui 4-3-3 muodostelmasta, jota ei sitten oikeasti edes nähty Olen alaisuudessa, olen odottanut näkeväni McTominayn yksin tuossa keskikentän pohjalla ja vihdoin se tapahtui. Harvemmin McTominaylta mitään huikeita puolustusta puhkovia syöttöjä nähdään, mutta toisaalta eihän jonkun Kantenkaan vahvuus ole murtavat syötöt, vaikka hän on maailman paras puolustava keskikenttäpelaaja.
McTominay sijoittui hyvin, haki pallottomana aktiivisesti itsensä vapaaksi ja rytmitti hyvin peliä. Lisäksi häneltä nähtiin eilen myös ihan riittävästi niitä linjoja puhkovia syöttöjä. Isoimmat vahvuudet McTominaylla tuossa roolissa on katkot ja kyky nostaa kuljettamalla peliä ylöspäin. Eilen kaksi Unitedin maalia tuli McTominayn hienoista katkoista, joiden jälkeen hän pelasi pallon eteenpäin. Olisi jäänyt todennäköisesti nuo maalit tekemättä, jos keskikentän pohjalla olisi ollut hidas ja kankea Matic.
Vaikka se ensimmäinen puoliaika oli umpisurkea, niin tuo toisen puoliajan esitys nosti vähän uskoa siihen, että ehkä tuo peli tuosta vielä lähtee toimimaan. Koko kauden on tuskailtu tuon keskikentän kanssa ja nyt siihen on mielestäni löydetty toimiva kokonaisuus, jolla toivottavasti jatketaan. Bruno on löytänyt hyvän vireen ja tuossa nykyisessä roolissa hän voi melko vapaasti joko nousta ylös tai vaihtoehtoisesti laskeutua alemmas hakemaan palloa. Fred myös prässätessä nousee ylös tukemaan juoksuvoimaisena pelaajana, mutta vastustajan päästessä lähemmäs Unitedin maalia Fred pudottaa jopa sinne McTominayn vierelle. Mielenkiintoista nähdä, miten Pogba tulee sitten istumaan tuohon. Itse uskon, että hän voisi sopia yllättävänkin hyvin tuohon Fredin rooliin ainakin sellaisissa otteluissa, joissa United pitää paljon palloa.
Paljon olen kehunut Dalotia, mutta nyt pitää antaa vähän kritiikkiä tuosta ensimmäisen puoliajan esityksestä. Mies tuntui olevan osallisena lähes jokaiseen noista Brentfordin maalipaikoista ja se vaarallisin paikka tuli suoraan Dalotin harhasyötöstä. Lisäksi Ronaldo seilaili vähän missä sattuu. Varmasti turhauttaa, jos ei saa riittävästi palloa, mutta aika vähän hänestä on nykypäivänä apua tuolla laidalla tai keskikentällä, jonne hän välillä laskeutui. Eniten hänestä olisi hyötyä, kun hän malttaisi pysyä vain kohdepelaajana mahdollisimman lähellä vastustajan maalia.